تحلیل کاربران تویوتا Toyota GT86 Consumer Reviews - GT86

تصویر شامل مباحث مربوط به تویوتا سلیکا 5th ، سوپرا ، GT و FT-86
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
Jilar7
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 85
تاریخ عضویت: 23 آپریل 2014, 10:41
نوع خودرو: gt 86
محل اقامت: تهران

Re: تویوتا جی تی 86 - Toyota GT 86

پست توسط Jilar7 » 02 دسامبر 2014, 12:16

پويان جان ريويوت فوق العاده زيبا بود. به خاطر مشكلاتي چند روز بود پيش جي تي نرفته بودم ريويو شما رو كه خوندم اشك تو چشمام داش حلقه مي زد. واقعا اين ماشين با ادم رابطه برقرار مي كنه مثه بچت مي شه.
از همه دوستان تشكر مي كنم كه اينقد فعالن و اطلاعاتشونو به اشتراك مي ذارن. من زياد پست نمي ذارم اما هميشه تاپيكو دنبال مي كنم و لذت مي برم. مرسي كوليييي


Sent from my iPad using Tapatalk
نمایه کاربر
pyan
دنده 2
پست: 2341
تاریخ عضویت: 06 سپتامبر 2009, 18:56
نوع خودرو: Lexus NX - Optima JF

Re: تویوتا جی تی 86 - Toyota GT 86

پست توسط pyan » 02 دسامبر 2014, 17:30

ممنون از لطف دوستان :grin:
فکر کنم مهندسی رو ول کنم برم تو شاخه ادبیات بهتر جواب بگیرم با این حساب :-(

آرش جان خیالت راحت...اگه گیر کنه خودم اول همه میام میگم گیر کردم!

در مورد بقیه ماشینها هم وقتی جاده باز باشه و... که مشکلی نیست...پیکان هم میره بالا با اینکه دیفرانسیل LSD و کنترل کشش و... نداره!! :smile:
ولی تو کوچه‌های فرعی که دائم پاک نمیشن امیدوارم به مشکل بر نخورم
آخه مزدا تو برف واقعــــا عالی بود...امیدوارم اینم مثل مزدا ناامیدم نکنه

علیرضا جان من تلفنی گرفتم...ولی اگه خریدهای دیگه مثل روغن و... داری با مترو بری 25تومن پول پیک نمیدی!
ولی جنسش همونی بود که سپهر گرفته بود...اصلی هم بود،خیالت راحت

نکته جالب GT اینه که اولا همه خانواده‌ها با بال عقبش مشکل دارن
به منم میگفتن بدون بال بگیر...تابلو میشی...پلیس بعدا اذیتت میکنه و...تا روزی هم که ماشین رو از نزدیک دیدن دلچرکین بودن که چرا من بال بلند خریدم!
میگفتن بالش رو باز کن :cool:
من هی میگفتم عکسارو ول کنید...این بال وقتی رو خود ماشین هست اصلا بنظر نمیاد...انگار مخصوص همین ماشین ساخته شده ولی قبول نمیکردن!
ولی زمانی که ماشین رو از نزدیک دیدن نظرشون عوض شد
نکته بعدی هم با اینکه اینهمه میگن GT بازار نداره و رو دست ملت مونده و...الان تک تک ما تو خریدش به دردسر افتادیم!!!
مثلا ماشینهای دیگه هستن...ولی اونیکه به دلت بشینه کم هست...این اصلا نیست که بخوای بری مرحله به دل نشستن :div:
من فکر میکردم فقط خودم سخت پیدا کردم...ولی همه دوستان ماشالله داستان پیدا کردن ماشین رو داشتن!
نمایه کاربر
mehrshaad
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 794
تاریخ عضویت: 21 دسامبر 2010, 14:52
نوع خودرو: GT86/Mazda3N/Megane2
محل اقامت: تهران-اقدسیه

Re: تویوتا جی تی 86 - Toyota GT 86

پست توسط mehrshaad » 03 دسامبر 2014, 20:11

سلام مرسی از امیرحسین عزیز از دعوتش...و همینطور ریویوهای جذاب دوستان
ماشین من بخاطر کمی بد شانسی هنوز پلاک نشده!شماره موتورش یک صفر!! کم داشت اون وسط که کاردکس رفته بندرعباس اصلاح شه بیاد دوباره!خود نمایشگاهیه از بدشانسیه من خندش گرفته !
تا الانم باهاش حدودو ۶۰۰ کیلومتر رفتم ..!‌(بدون پلاک) و اونقدری ریویو خوبی نیست ..
جی تی خریدن من برمیگرده به نوروز ۹۳ وقتی تو اندرزگو با دوستم عباس که جی تی قرمز کیت دار شرکتی داشت قرار گذاشتیم تا جی تیشو یه تست بکنم..اون روز عباس اومد اندرزگو و چند بار تو سرعت کم با مزدام انداختیم و از شتابش نا امید شدم کلا! بعد وایسادیم و من پشت ۸۶ نشستم رفتیم یه ذره بچرخیم باهاش..رانندگی باهاش همانا و عشق و عاشقی هم همانا..:)) بدجور رفت تو دلم!
۳-۴ ماه گذشت و تو فکر خرید ماشین بودیم تا با پدرم جی تی رو مطرح کردم و فوق العاده با ماشین کوپه مخالف بود و میگفت کوپه میخوای برو بیتل بگیر! منم اصلا تو کتم نمیرفت و میگفتم فقط جی تی....(تو این مدت تا با سپهر بیرون اینا میرفتیم یه دورکی میزدم با ماشینش) خلاصه ۱ ماهی طول کشید تا راضی شد و من شروع کردم گشتن..تنها جی تی عباس آبادم اون موقع اوتو لاکژری بود که یه مشکی صفر ۲۰۱۴ داشت و چند ماه بود آگهی میکرد..چون ماشین تو یه پارکینگ خارج نمایشگاه بود و زیر آفتاب به دلم نبود و اینکه شدیدا دنبال سرمه ای بودم..قیمت هم ۱۴۶ پایین تر نیومد..بلاخره یه سرمه ای همشهری آگهی کرد با کمربند قرمز..رفتم ماشینو دیدم فاجعه بود با قیمت بالا!گذشت و یه سرمه ای دیگه آگهی کرد واقعا با ۱۰ تا کارکرد در حد صفر بود ۱۴۵ میگفت پایینم نمیومد..۳ هفته آگهی بود و زنگ زدم گفتم ۱۴۰ انجامش بدیم گفت باشه!همون موقع یه کاری واسم پیش اومد ۱-۲ روز بعد زنگ زدم به طرف گفت فروختمش!
دیگه خسته شده بودم از گشتن! یک هفته گذشت و مزدارو بردم سرویس و بعد سرویس با دوستم گفتیم بریم شهرک غرب نمایشگاهارو ببینیم ،که دیدم یکیشون یه جی تی مشکی داره! همون لحظه بیعانه دادمو چندروز بعد آوردمش خونه ماشینو قرار بود یک هفته ای پلاک شه ! که الان یک هفتش شد یک ماه..دقیقا روزی که ماشینو آوردم خونه پویان هم همون روز ماشینش رو خرید!
آوردمش خونه واقعا نمیتونستم صبر کنم پلاک شه .آوردمش بیرون ، اولین چیزی که واسم جالب بود تو چشم بودنش بود طوریکه هرجا میرفتم همه خیلی نگاه میکردن!
عاشورا رفتیم با دوستم نذری بگیریم یه عده بچه اونجا بودن و اومدن وایسادن با ماشین عکس گرفتن!! یا جایی پارکش میکنم همه دروش جمعع میشن! یا بردمش تعویض یک بار با وجود X5 و ۵۲۸ ها و بنز اس همه دور جی تی جمع میشدن!
توی این رفت و آمد ها هی سعی میکردم خودمو کنترل کنم و گاز ندم ولی اون تقه ای که موقع تعویض دنده تو دور بالا میزنه انقدر لذت بخشه که نمیذاشت آروم برم!
چند دور با ترکشن روشن رفتم بیرون و یک روز بارونی اومد،رفتم بیرون و ترکشن اینارو خاموش کردم ببینم چه جوریه..رفتم دور برگردون و گاز دادم فکر میکردم مثل ۵۲۸ باشه و سخت بچرخه..یوهو دیدم داره ناجور در میره و به سختی جمع جورش کردم و با خودم عهد کردم دیگه تو بارون خاموش نکنم..!!:))
روز بعدش زمین خشک شد و رفتم همون دور برگردون با ترکشن روشن شروع کردم گاز دادن! دیدم اصلا در نمیره! میخواستم ببینم تا چه حد دوام میاره و در نمیره! دور بعد خاموش کردم همه چیو و خیلی راحت در رفت و خیلی راحت جمع شد..همون موقع پشتیم اومد کنارم و گفت آقا خیلی حال کردم دمت گرم روزمو ساختی! چند روز یک بارم دونات رو شاخشه! یا burnout تو پارکینگ..
درباره جای کم عقبش هم در نگاه اول میگین غیرقابل نشستنه ولی وقتی مجبور باشین و ۲ نفرو عقب بشونین می بینین شدنیه! و راحت میشینین ولی نه برای همیشه..
باک اول ماشینم بنزین دبی توش بود و دنده یک خیلی عالی بود..ولی بعد که بنزین زدم بهش متوجه افت شدید دنده یکم شدم!
تو این مدت روزی نبوده که نرم سراغ ماشین..دقیقا مثل بچم شده و خونواده بجای واژه ماشینت از بچت استفاده میکنن واسه اشاره به جی تی ! در حدی که به ستون پارکینگ یه تیکه ابر زدم در رو باز میکنم زخمی نشه..
نرمیشم نسبت به مزدا بخوام مقایسه کنم اونقدر نرم نیست ولی خشکم نیست که اذیت کنه..
دقت فرمون فوق العاده بالاس!
تا الانم روی دی اصلا رانندگی نکردم! با اون طرز معکوس دادنش فقط دوست دارم معکوس بدم! همینجوری الکی همه جا معکوس میدم دور موتور میپره بالا! حس خیلی خوبیه!
با پویان موافقم تا وقتی کسی پشت جی تی نشینه درک نمیکنه اون لبخندی که جی تی سوارها میزنن موقع رانندگی با جی تی برای چیه!
ببخشید سرتون دردگرفت..ایشالا پلاک شه و ریویو بهتری بزارم..
مهرشاد هستم ۲۳ سال سن دارم
جی تی مشکی ۲۰۱۴ با کیت
اینم یک عکس از روز اول دم نمایشگاه
تصویر
Toyota GT86 2014
Mazda 3 New 1391
Renault Megane 1392
toyota86.ir
دنده 1
پست: 1244
تاریخ عضویت: 10 اکتبر 2014, 19:28
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تویوتا جی تی 86 - Toyota GT 86

پست توسط toyota86.ir » 03 دسامبر 2014, 20:54

mehrshaad نوشته شده: سلام مرسی از امیرحسین عزیز از دعوتش...و همینطور ریویوهای جذاب دوستان
آوردمش خونه واقعا نمیتونستم صبر کنم پلاک شه .آوردمش بیرون ، اولین چیزی که واسم جالب بود تو چشم بودنش بود طوریکه هرجا میرفتم همه خیلی نگاه میکردن!
عاشورا رفتیم با دوستم نذری بگیریم یه عده بچه اونجا بودن و اومدن وایسادن با ماشین عکس گرفتن!! یا جایی پارکش میکنم همه دروش جمعع میشن! یا بردمش تعویض یک بار با وجود X5 و ۵۲۸ ها و بنز اس همه دور جی تی جمع میشدن!
مرسی مهرشاد جان خیلی لطف کردی خوشحال شدم
دقیقا تو چشم بودن این ماشین خیلی زیاده ، تو همین مدرس یه روز یه بنز E اتاق جدید (ندیدم 200 بود یا 350) چهار در بود به ما گیر داد با اون هیکلش طوری لایی میکشید من اصلا باورم نمیشد یارو اینهمه احساساتی شده باشه :smile:
نشده من با این ماشین برم بیرون تو اتوبان یه ماشین گیر نده بهمون اونم چه ماشینایی!!!
mehrshaad نوشته شده: چند دور با ترکشن روشن رفتم بیرون و یک روز بارونی اومد،رفتم بیرون و ترکشن اینارو خاموش کردم ببینم چه جوریه..رفتم دور برگردون و گاز دادم فکر میکردم مثل ۵۲۸ باشه و سخت بچرخه..یوهو دیدم داره ناجور در میره و به سختی جمع جورش کردم و با خودم عهد کردم دیگه تو بارون خاموش نکنم..!!:))
روز بعدش زمین خشک شد و رفتم همون دور برگردون با ترکشن روشن شروع کردم گاز دادن! دیدم اصلا در نمیره! میخواستم ببینم تا چه حد دوام میاره و در نمیره! دور بعد خاموش کردم همه چیو و خیلی راحت در رفت و خیلی راحت جمع شد..همون موقع پشتیم اومد کنارم و گفت آقا خیلی حال کردم دمت گرم روزمو ساختی! چند روز یک بارم دونات رو شاخشه! یا burnout تو پارکینگ..
مهرشاد عزیز خوشحالم خودت تجربشو داشتی و به دوستان دیگه هم پیشنهاد میکنیم تو برف و بارون خصوصا بارونی که تازه سطح جاده رو خیس کرده اصلا ترکشن و پایداری رو خاموش نکنن و بالای 100 تا حرکت نکنن.

در مورد گاز دادن ها هم قبل از 1600 کیلومتر اصلا نگران نباش چون موتور اگر تو سربالا نباشی و بهش دائم فشار نیاری اتفاقا تو دوره اب بندی کمی گاز بخوره و دورش بره بالا بهتر آب بندی میشه فقط روغنشو زیر 1000 تا حتما عوض کن چون با گاز دادن تو دوره اب بندی باید روغن رو زیر 1000 تا حتما عوض کنی.
mehrshaad نوشته شده: با پویان موافقم تا وقتی کسی پشت جی تی نشینه درک نمیکنه اون لبخندی که جی تی سوارها میزنن موقع رانندگی با جی تی برای چیه!
ببخشید سرتون دردگرفت..ایشالا پلاک شه و ریویو بهتری بزارم..
مهرشاد هستم ۲۳ سال سن دارم
جی تی مشکی ۲۰۱۴ با کیت
اینم یک عکس از روز اول دم نمایشگاه
مرسی مرسی مهرشاد جان امیدوارم شما و همه جی تی سوارها سالها بدون حادثه از ماشینشون لذت ببرند.
باز هم تشکر بخاطر ریویو خوبتون

نمیدونم چرا از ریویو دوست خوبمون AGU خبری نیست :smile:
نمایه کاربر
3p3hr
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 637
تاریخ عضویت: 29 ژانویه 2010, 09:20
نوع خودرو: Toyota GT86

Re: تویوتا جی تی 86 - Toyota GT 86

پست توسط 3p3hr » 03 دسامبر 2014, 21:40

مرسی از ریویو مهرشاد
هنوزم اون دفعه ای که یهو سوار شدی رفتی و من ندیدم کی سوار شده یادمه
قشنگ سکته زدم
عجب صدایی داشت ولی!

ممنون امیرحسین جان و آقای آسیابان
تا جایی که بنده دستگیرم شد شمع hks بین 5 تا 10 whp اضافه میکنه و مثلا به سوبارو ایمپرزا wrx 6.8 whp اضافه کرده
بازم یکم میگردم ببینم چجوریه چون نسبت به قیمتش اسب بخار کمی نمیده و 5 6 whp رقم کمی نیست اگه hp بود میگفتم هیچی نمیشه ولی whp ممکنه یه اتفاقاتی بیوفته

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk
Kia Cerato Koup --> Hyundai Genesis Coupe --> Toyota GT86
نمایه کاربر
AGU
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 166
تاریخ عضویت: 17 ژوئن 2013, 14:28
نوع خودرو: تویوتا GT86
محل اقامت: تهران

Re: تویوتا جی تی 86 - Toyota GT 86

پست توسط AGU » 04 دسامبر 2014, 15:53

سلام به همه دوستان
تشكر از امير حسين عزيز بابت دعوت به نوشتن ريويو واينكه واقعا تاپيكو زنده كرده.

تابستان سال ٩٢به پيشنهاد برادرم تصميم به خريد جوليتا گرفتم ، خريدش كار سختي نبود روزاي اول برام جذاب بود ، موتور توربو ، هندلينگ خوب و ... ولي بعد يه ماه كاملا برام عادي شده بود . راستش اين ماشين نه كاملا اسپرته نه لاكچري ،روزها ميگذشت و هر روز
دل زده تر ميشدم . اوج نا اميدي اونجا بود كه براي سرويس اوليه بردم نمايندگي ، ميل موج گيراش صدا ميداد ، سوال كردم چرا تو ١٠٠٠٠ كيلومتر به صدا افتاده ، فرمايش كردن همه اينا اينجوريه :shock: و اين ماشين براي استفاده روزمره نيست :x .
خلاصه ديگه سوار ماشين نشدم و تصميم به فروشش گرفتم .
تقريبا شهريور همون سال از جلوي يه نمايشگاه تو عباس اباد داشتم رد ميشدم چشمم افتاد به يه كوپه مشكي با ظاهري وحشي ، رفتم تو نمايشگاه ، ارم تويوتا ، چه جالب ، چقدر جذاب بود مدل با كيت .يه نگاهي به داخلش كردم ، ساده و گيرا ولي قيمت ٢٠٠ ميليون
بعد از اون روز شروع به تحقيق كردم در مورد جي تي خيلي مطالب جالبي نوشته بود ، تقسيم وزن ٥٠٪ جلو وعقب موتور بوكسر و...
كليپهاي مختلفو ميديدم كه جذابترينش كليپ crawfordperformance بود ٤٥٠ اسب و ٥٥٠ نيوتون متر گشتاور، ٠تا ١٠٠ رسيده به ٤/٤ ثانيه .
پيش خودم گفتم چه پتانسيل بالايي براي تيون داره درست مثل ميتسوبيشي گالانت VR4 با اون موتور افسانه ايي 4G63.
تازه قسمت سخت داستان شروع شده بود، فروش جوليتا تقريبا ٥ ماه رو اگهي بود ، حالت افسردگي پيدا كرده بودم ، ديگه از رانندگي لذت نميبردم .
سرتونو درد نيارم ، در نهايت با ضرر زياد ماشينو فروختم و خبر خوب اين بود كه قيمت جي تي هم رو پايين بود.
حالا رسيديم به حل مشكل دوم مذاكره با همسر گرام و قانع كردن ايشون ، اينم كار سختي بود و ايشونم در نهايت موافقت كردن با خريد بدون بال بلند :o .
خوب حالا شده ٢٠ اسفند ماشين حكم طلا داره و قيمتا هر روز ميره بالا دنبال جي تي سفيد با كيت بدنه بدون بال بودم ، تو خيابون ديده بودم ولي هر جا ميرفتم اول از همه شروع بدگويي از ماشين ميكردن بعدم ميگفتن اين مدليش نيست.
ديگه نا اميد تعطيلات نوروز و گذروندم .
٢٥ فروردين ٩٣ صبح بر حسب كار تكراري روزانه وارد سايت bama شدم چشمم به يه اگهي افتاد جي تي سفيد با كيت بدنه بدون بال بلند (دقيقا ماشيني كه دنبالش بودم ).
ساعت ٤ رفتم براي خريد . ماشين صفر كيلومتر با همون مشخصات ، بعد از ١ ساعت چونه زدن در نهايت خريدم . نصف مبلغ و كارت كشيدم نصفشم چك دادم براي فرداش ، نكته جالب اينجا بود فروشنده گفت ماشينو بايد ببري بعد مداركو با سويچ به من داد .
من مونده بودم با دو تا ماشين از هيجانم پژو رو كنار خيابون ول كردم .
اولين تجربه خريد كوپه بود برام ماشينو اوردن بيرون نمايشگاه كنار خيابون ، اولين كاري كه كردم اين بود كه تمام پلاستيكاي تو ماشينو كندم ، كار لذت بخشيه برام بعد سوار ماشين شدم يكم سخت بودسوار شدن ولي وقتي جا گير شدم بسيار راحت بود ، طراحي صندليهاش جوريه كه نيمي از بدنو در بر ميگيره و حس اطمينان و اعتماد به نفس به راننده ميده، فضاي جلو پا خوبه ،شروع به حركت كردم ، ارتفاع پايينش همون جور كه دوستان گفتن حس ماشيناي كارتينگو داره ، اروم در حال طي كردن مسير هستم و كم كم با ادوات داخلش اشنا ميشم ، سيستم صوتيش خيلي معموليه و كيفيت لازمو نداره ، ولي صداي موتورش انقدر جذابه كه من كمتر بهش توجه ميكنم
رسيدم به چهار راه جهان كودك به سمت حقاني و يه پيچ خوب به سمت اتوبان مدرس اولين تجرته پيچ زدن با جي تي با سرعت زياد اومدم تو رمپ با اينكه الارم esp روشن و خاموش ميشد ولي ترسي تو دلم نبود ماشين چسبيده بود به زمين ، حس رانندگي تو وجودم زنده شده بود داشتم لذت ميبردم بعد از مدتها بر خلاف نظر ديگران واقعا از خريدم رضايت داشتم .
يه موضوع جالبم بگم اينه كه حتي پسر ٣ ساله من عاشق اين ماشينه و تقريبا يك روز در ميون ميبرمش بيرون.
برنامه تيون هم دارم كه درسه مرحله انجامش ميدم :
اول خريد رينگو لاستيك كه انجامش دادم بعد نصب اينتيك injen و ست كامل اگزوز hks و در نهايت تغييرات اينترنال موتور و نصب سوپر شارژر.
يه موردي هم كه دوستان مهرشاد وامير حسين عزيز اشاره كردن از مدار خارج كردن تركشن در روزاي باروني هستش كه خيلي خطر ناكه ٤ شب پيش من تجربش كردم و ماشين كامل از دستم خارج شد ولي خدارو شكر مشكلي پيش نيومد .
ببخشيد زيادي توضيح دادم .
مهدي هستم
جي تي سفيد ٢٠١٣ با كيت.
هرگز تسلیم نشوید ، سربازپیاده درشطرنج اگرتاآخرادامه بدهد وزیرمیشود.
به بعضيا بايد گفت امتحاني آدم باش شايد خودتم خوشت اومد.
toyota86.ir
دنده 1
پست: 1244
تاریخ عضویت: 10 اکتبر 2014, 19:28
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تویوتا جی تی 86 - Toyota GT 86

پست توسط toyota86.ir » 04 دسامبر 2014, 16:54

AGU نوشته شده: رسيدم به چهار راه جهان كودك به سمت حقاني و يه پيچ خوب به سمت اتوبان مدرس اولين تجرته پيچ زدن با جي تي با سرعت زياد اومدم تو رمپ با اينكه الارم esp روشن و خاموش ميشد ولي ترسي تو دلم نبود ماشين چسبيده بود به زمين ، حس رانندگي تو وجودم زنده شده بود داشتم لذت ميبردم بعد از مدتها بر خلاف نظر ديگران واقعا از خريدم رضايت داشتم .
يه موردي هم كه دوستان مهرشاد وامير حسين عزيز اشاره كردن از مدار خارج كردن تركشن در روزاي باروني هستش كه خيلي خطر ناكه ٤ شب پيش من تجربش كردم و ماشين كامل از دستم خارج شد ولي خدارو شكر مشكلي پيش نيومد .
مهدي هستم
جي تي سفيد ٢٠١٣ با كيت.
مرسی مهدی عزیز واقعا از شما و همه دوستان تشکر میکنم که وقت گذاشتید و زحمت نوشتن ریویو رو به خودتون دادید.
برای من سر زدن به این تاپیک واقعا داره هر روز عادت میشه هم بخاطر حضور دوستان بسیار خوب و هم نوشته های خوبی که میبینیم.

من خوشحالم از اینکه همه دوستانی که جی تی خریدند خیلی خوشحالند و از خریدشون راضی هستند و خیلی برام جالبه دوستان ما تا این لحظه نه وارد بحث های بی فایده این اونو میزنه اون اینو میگیره شدند و نه از خودروهای قبلیشون بد گفتند.
فکر میکنم این دو موضوع خیلی به سلامت این تاپیک کمک کرده .

خوشحالیم فضای اینجا مثبت و پرانرژی هست دقیقا عین خود جی تی :smile:
toyota86.ir
دنده 1
پست: 1244
تاریخ عضویت: 10 اکتبر 2014, 19:28
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تویوتا جی تی 86 - Toyota GT 86

پست توسط toyota86.ir » 04 دسامبر 2014, 17:04

از محمد جواد عزیز با ای دی mohammad javad nn دعوت میشود زحمت نوشتن یک ریویو رو بکشند.
تشکر
toyota86.ir
دنده 1
پست: 1244
تاریخ عضویت: 10 اکتبر 2014, 19:28
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تویوتا جی تی 86 - Toyota GT 86

پست توسط toyota86.ir » 04 دسامبر 2014, 17:20

حقیقتا این موضوع برای من جالب شده که چرا جی تی رفتارش و رایدش مثل ماشینهای دیگه نیست؟؟
این تفاوت اونقدر هست که من احساس میکنم میشه براش یه تعریف جدید ارائه کرد، منظورم اینه مثلا شما به ماشینها میگید ماشین و به موتور میگید موتور و به کارتینگ میگید کارتینگ و هیچوقت مثلا موتور رو با ماشین مقایسه نمیکنید چون دو چیز متفاوت هستند.

من فکر میکنم جی تی رو باید از ماشین های روزمره ای که قبلا سوار میشدیم (حتما همه دوستان ماشین های زیادی رو اعم از سواری و شاسی بلند و حتی اسپرت سوار شدند) جدا کنیم.
البته قصدم واقعا جو دادن و بزرگ نمایی این ماشین نیست نه اما من حداقل هربار که سوار این ماشین شدم واقعا حس میکنم این ماشین متفاوت هست.

برای خودم هم این سواله چرا این ماشین متفاوته و باید جواب این سوال رو از دوستانی که تجربه دارند پرسید چون من واقعا در این زمینه اطلاعات بسیار کمی دارم.

1. آیا باکسر بودن موتور این ماشین تفاوت ایجاد کرده؟
2. آیا مرکز ثقل پایین این ماشین موثر بوده؟
3. آیا ecu این ماشین خیلی خوب طراحی شده؟
4. آیا تقسیم وزن این ماشین موثر بوده؟
5. آیا وزن کم این ماشین چنین کاراکتری بهش داده؟
6. آیا مهندسی ماشین نکات ریز دیگری داره که ما بی اطلاعیم؟
7. آیا نزدیک بودن دید راننده به جاده حس متفاوتی ایجاد کرده؟
8. آیا سریع واکنش نشون دادن به فرمان و چابکی زیاد این ماشین اینطورش کرده؟

واقعا چرا این ماشین تا این حد اعتیاد آوره و تو پیچ ها هیجان زیادی داره؟
کسی هست به ما توضیحات بده؟

من قبلا تجربه ای تو یه هابی دیگه داشتم و به نتایجی رسیدیم اونجا که شاید بد نباشه اینجا عنوانش کنم.
اولین چیزی که برای پاسخ مطلوب تو حوزه سابجکتیو تعریف میکردیم مفهوم integrity بود.
معنی این کلمه این بود پاسخ اون سیستم حالت تجزیه شده نداشته باشه و تو ماشین میشه اینطور گفت رفتار ماشین تو پیچ ها و تغییر شرایط ، یکپارچگی و وحدت رو به مخاطب القا کنه.
فرمون جی تی و کل سیستم بدنه حالا به هر دلیل موقع پیچیدن به من این حس رو نمیده که هر طرف ماشین یه وضعیتی داره و انگار حس میکنید راننده بخشی از یه چیز واحد در حال پیچیدنه.
هم کنترل رو حس میکنید و هم یکپارچه بودن رو هرچند من نمیدونم دلیلش چیه؟ تو ماشینای دیگه من چنین حسی نداشتم همیشه انگار یه حایل بین من و جاده بود .

پارامتر دیگری که تو هابی قبلی ما در موردش بحث میکردیم بحث سابجکتیو دایرکتنس بود یعنی چقدر سیستم سریع و خطی (بدون احساس بودن یه واسط) پاسخ میده و سیستمهایی این خصوصیت رو داشتند که هم ساده تر بودن و هم توان کمتری جابجا میکردند و تو ماشین میشه این موضوع رو به بخش هایی مثل واکنش گاز و فرمون ربط داد.

جی تی بنظر من یه مزیت خیلی بزرگش که شاید تو مساله ماشین های اسپرت بهش زیاد توجه نمیشه وزن کمترش هست. همه میبینید حرف از توان تقسیم بر وزن میزنن اما من فکر میکنم توان تقسیم بر وزن همه ماجرا نیست.
یعنی معتقدم شما تو شرایط همه چیز برابر کوپه دو تنی با توان 500 اسب بخار رو اگر با کوپه یک تنی و 250 اسب بخار مقایسه کنی اون کوپه یک تنی با احتمال بیشتری پاسخ بهتری داره (منظورم شتاب نیست منظورم واکنش ماشین به راننده هست).
شاید (گفتم شاید) برای همینه مثلا کاترهام لذتش بیشتر از بوگاتی هست و هر دو نسبت اسب بخار به وزن 0.5 دارند.
در مورد دلایل بحث نمیکنم چون اطلاعاتی ندارم اما در مورد سابجکتیو قضیه جی تی ماشین دایرکت تری هست و در واکنشش به شما احساس بودن یک حایل اون وسط رو ندارید.

اضافه کنم مفهوم سابجکتیو و ریویو سابجکتیو یعنی شما تاثیر یک چیز حالا رانندگی ماشین باشه یا یه اثر هنری رو به شاخص های داخلی ذهن ترسیم کنید.
این نوع ریویو برای مقولاتی مثل گرافیک و صدا هست.
نمایه کاربر
Alireza_MH
دنده 4
پست: 4266
تاریخ عضویت: 05 آگوست 2013, 15:21
نوع خودرو: Lancer Evolution II
محل اقامت: تهران - پاسداران
تماس:

Re: تویوتا جی تی 86 - Toyota GT 86

پست توسط Alireza_MH » 04 دسامبر 2014, 18:09

آقا مهدى ريويو عالى بود

مدلى هست كه كيت بدنه نداشته باشه ولى بال بلند يا كوتاه داشته باشه؟؟
Diamonds Last For Ever
ارسال پست

بازگشت به “تویوتا اسپرت – Sport”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان