سرسیلندر چدن یا آلومینیوم؟

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
mohgold
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 219
تاریخ عضویت: 16 مارس 2015, 14:37
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: سرسیلندر چدن یا آلومینیوم؟

پست توسط mohgold » 06 ژوئن 2016, 13:12

كوروش پيروز نوشته شده:درود دوست بزرگوار و عزیزم

سرسیلندر پراید خوشبختانه آلومینیومی است

از دلایلی که یک موتور خاص از دوام کافی برخوردار نیست می توان به ... متد و هدف طراحی ، دقت تولید ، متریال مورد استفاده ، اسمبل صحیح ، نیاز به نگهداری خاص و ... نام برد .
در خصوص مشکلات اینجین XU7 و شاید اغلب موتور های هم رده فرانسوی ، نظر کاملا شخصی بنده ، مورد اول و مهمترین آنها است ... یعنی متد طراحی .
به عنوان مثال طراحی این موتور برای کارکرد در دمای بالا .... و حساسیت شدید به هواگیری مدار خنک کاری .... و یا انتخاب بوش سیلندر تر که نسب به بلوک های عادی یا یکپارچه ... برای کارکرد صحیح و دراز مدت نیازمند دقت فوق العاده بالاتری در ساخت و مونتاژ هستند .
از کیفیت پست قطعات تولید داخل به علت تشابه در هر دو موتور می توان صرف نظر کرد !
من پراید 85 داشتم 2 تا ، سرسیلندر چدن بود پس مدلهای جدید آلمینیوم شدن

ممنون از توضیحاتتون
نمایه کاربر
كوروش پيروز
متخصص فنی خودرو
پست: 380
تاریخ عضویت: 07 فوریه 2011, 16:00
محل اقامت: تهران

Re: سرسیلندر چدن یا آلومینیوم؟

پست توسط كوروش پيروز » 06 ژوئن 2016, 17:20

mohgold نوشته شده:من پراید 85 داشتم 2 تا ، سرسیلندر چدن بود پس مدلهای جدید آلمینیوم شدن

ممنون از توضیحاتتون
درود

در نهایت احترام ، بی شک خلاف به عرض تان رساندند
موتور پراید ، از سری B اینجین های مزدا ... با سرسیلندری از آلیاژ آلومینیوم است و ، حتی مدل های اولیه و کاربراتوریِ تولید شده در ایران نیز هیچگاه با سرسیلندر چدنی عرضه نشده است .

پایدار باشید :hb:
راه در جهان یکی ست و آن راه راستی ست
t51
يار همراه
پست: 10504
تاریخ عضویت: 06 ژانویه 2016, 15:40
نوع خودرو: کلکسیون
محل اقامت: caliske

Re: سرسیلندر چدن یا آلومینیوم؟

پست توسط t51 » 06 ژوئن 2016, 20:16

مزیت سرسیلندر آلومینیومی به چدنی این است که:سرسیلندر آلومینیومی ضریب انتقال حرارت بالایی دارد یعنی به سرعت حرارت را از خود عبور می دهد و همین امر باعث طولانی شدن عمر واشر سرسیلندر است.مزیت دیگر سبکی آن نسبت به سرسیلندر چدنی است.

از معایبسرسیلندرآلومینیومی می توان نرم بودن آلیاژ آلومینیوم را ذکر نمود که باعث تابیدگی سرسیلندر باحرارت میشودکه درپی آن سوختن واشرسیلندر را داریم.
اگرواشر سرسیلندرمقاومی.....مثل واشر سرسیلندرفلزی بجای آزبستی استفاده شود...........هم سوختن وهم تاب برداشتن سرسیلندرچدنی کمتراست.....................ولی تکنولوژی بوش خشک سیلندرها.............احتمال سوختن واشر سرسیلندر را آنقدرکاهش داده است که تنها مزیت چدن را ازبین برده است.................... :eek:
***_ آهنگ شورش http://www.namasha.com/v/QUWMhlGE
نمایه کاربر
Mohammad 145
دنده 1
پست: 1096
تاریخ عضویت: 27 ژوئن 2013, 00:33
نوع خودرو: Roa G1
محل اقامت: مـــشـــهـــد

Re: سرسیلندر چدن یا آلومینیوم؟

پست توسط Mohammad 145 » 07 ژوئن 2016, 11:09

t51 نوشته شده:مزیت سرسیلندر آلومینیومی به چدنی این است که:سرسیلندر آلومینیومی ضریب انتقال حرارت بالایی دارد یعنی به سرعت حرارت را از خود عبور می دهد و همین امر باعث طولانی شدن عمر واشر سرسیلندر است.مزیت دیگر سبکی آن نسبت به سرسیلندر چدنی است.

از معایبسرسیلندرآلومینیومی می توان نرم بودن آلیاژ آلومینیوم را ذکر نمود که باعث تابیدگی سرسیلندر باحرارت میشودکه درپی آن سوختن واشرسیلندر را داریم.
اگرواشر سرسیلندرمقاومی.....مثل واشر سرسیلندرفلزی بجای آزبستی استفاده شود...........هم سوختن وهم تاب برداشتن سرسیلندرچدنی کمتراست.....................ولی تکنولوژی بوش خشک سیلندرها.............احتمال سوختن واشر سرسیلندر را آنقدرکاهش داده است که تنها مزیت چدن را ازبین برده است.................... :eek:
ممنون دوست عزیز
بیشتر نظر من روی تیونینگ موتور هست که آیا تیونینگ و استفاده از توربو یا نسبت تراکم بالا رو سرسیلندر چدن بهتر جواب میده یا سرسیلندر آلومینیوم؟؟
عمر قطعات در مرحله دوم قرار دارد
ممنون
ما از اوناش نیستیم چیزی بنویسیم....!
mohgold
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 219
تاریخ عضویت: 16 مارس 2015, 14:37
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: سرسیلندر چدن یا آلومینیوم؟

پست توسط mohgold » 07 ژوئن 2016, 12:38

كوروش پيروز نوشته شده:
mohgold نوشته شده:من پراید 85 داشتم 2 تا ، سرسیلندر چدن بود پس مدلهای جدید آلمینیوم شدن

ممنون از توضیحاتتون
درود

در نهایت احترام ، بی شک خلاف به عرض تان رساندند
موتور پراید ، از سری B اینجین های مزدا ... با سرسیلندری از آلیاژ آلومینیوم است و ، حتی مدل های اولیه و کاربراتوریِ تولید شده در ایران نیز هیچگاه با سرسیلندر چدنی عرضه نشده است .

پایدار باشید :hb:
اختیار دارید
پس اشتباه از من بوده ممنون از توضیحاتت
کوروش جان فکرمیکنم بلوک سیلندر پراید چدن هست که من به اشتباه گفتم سرسیلندر

ممنونم
t51
يار همراه
پست: 10504
تاریخ عضویت: 06 ژانویه 2016, 15:40
نوع خودرو: کلکسیون
محل اقامت: caliske

Re: سرسیلندر چدن یا آلومینیوم؟

پست توسط t51 » 08 ژوئن 2016, 01:43

Mohammad 145 نوشته شده:
t51 نوشته شده:مزیت سرسیلندر آلومینیومی به چدنی این است که:سرسیلندر آلومینیومی ضریب انتقال حرارت بالایی دارد یعنی به سرعت حرارت را از خود عبور می دهد و همین امر باعث طولانی شدن عمر واشر سرسیلندر است.مزیت دیگر سبکی آن نسبت به سرسیلندر چدنی است.

از معایبسرسیلندرآلومینیومی می توان نرم بودن آلیاژ آلومینیوم را ذکر نمود که باعث تابیدگی سرسیلندر باحرارت میشودکه درپی آن سوختن واشرسیلندر را داریم.
اگرواشر سرسیلندرمقاومی.....مثل واشر سرسیلندرفلزی بجای آزبستی استفاده شود...........هم سوختن وهم تاب برداشتن سرسیلندرچدنی کمتراست.....................ولی تکنولوژی بوش خشک سیلندرها.............احتمال سوختن واشر سرسیلندر را آنقدرکاهش داده است که تنها مزیت چدن را ازبین برده است.................... :eek:
ممنون دوست عزیز
بیشتر نظر من روی تیونینگ موتور هست که آیا تیونینگ و استفاده از توربو یا نسبت تراکم بالا رو سرسیلندر چدن بهتر جواب میده یا سرسیلندر آلومینیوم؟؟
عمر قطعات در مرحله دوم قرار دارد
ممنون
افزايش توان در موتور توسط تیونینگ با استفاده از سيستم هاي ذيل امكان پذير است:
1- جرقه زني msd
2-تزريق نيترواكسيد
3- نصب هدرز
4- تزريق اب
ردیف1باعث افزایش گرمای سرسیلندرمیشود..................وردیفهای2و3و4باعث کاهش گرمای سرسیلندرهستند................بنابراین در75%برای تیونینگ هم بهتربودن آلومینیم محرز هست................ :eek:
***_ آهنگ شورش http://www.namasha.com/v/QUWMhlGE
نمایه کاربر
mohammad amin 405
شروع حركت
پست: 22
تاریخ عضویت: 25 ژولای 2016, 19:10
نوع خودرو: ‏٤٠٥
محل اقامت: كرمان شهرستان رابر

Re: سرسیلندر چدن یا آلومینیوم؟

پست توسط mohammad amin 405 » 26 ژولای 2016, 13:54

س دوستان سرسيلندر المينومي در كنار مزييت هاي كه داره عيب هاي مانند ترك خوردكي ،تاب برداشتن ،بريدكي وغيره دارد
محمدامين زينلي
    اس محمد
    پست: 1
    تاریخ عضویت: 17 آپریل 2017, 20:10
    نوع خودرو: مشخص نشده!

    Re: سرسیلندر چدن یا آلومینیوم؟

    پست توسط اس محمد » 17 آپریل 2017, 20:15

    سلام
    من از شما کمک می‌خواستم که منو در یه تحقیق که درباره سرسیلندر الومینیومی برای موتور های دیزل‌هست کمک کنید ممنون از لطف شما بزرگ واران
    t51
    يار همراه
    پست: 10504
    تاریخ عضویت: 06 ژانویه 2016, 15:40
    نوع خودرو: کلکسیون
    محل اقامت: caliske

    Re: سرسیلندر چدن یا آلومینیوم؟

    پست توسط t51 » 17 آپریل 2017, 21:24

    اس محمد نوشته شده:سلام
    من از شما کمک می‌خواستم که منو در یه تحقیق که درباره سرسیلندر الومینیومی برای موتور های دیزل‌هست کمک کنید ممنون از لطف شما بزرگ واران
    درودبرشما-پیشنهادمینمایم که تحقیق را درموردموتورهای دیزل4زمانه انجام دهید زیرا درموتورهای2زمانه بخشی ازفشار سرسیلندرازطریق بلوکه سیلندردفع میگرددوتحقیق4زمانه میتواندجذابیت بیشتری برای گروه ارزیاب شماداشته باشد.
    برای تعاریف عملیاتی اصطلاحات ازآدرس زیراستفاده نمایید:
    http://www.cargeek.ir/%D9%81%D9%86%D8%A ... 8%B2%D9%84
    درادامه تحقیق 2جنس مختلف رابه چالش بکشیدکه باتوجه به موضوع تحقیقتان آلومینیم حتمایکی ازآنهاخواهدبود.
    برتریهای هر2جنس راازطریق اطلاعات آماری مختلف بیان کنید.
    نقاط ضعفهاراهم به همین شیوه اطلاعات آماری ارائه دهید.
    بعدازاینکه خودتان وارزیابان رامتقاعدبه استفاده از آلومینیوم نمودیدحالا به راه کارهای عملی تحقیق درخصوص اجرای عملی تحت عنوان
    پیشنهادهای اجرایی تحقیق دراستفاده ازآلومینیوم بعنوان سرسیلندرموتوردیزل4زمانه مطرح میکنید.پیروزباشید. :grin:
    ***_ آهنگ شورش http://www.namasha.com/v/QUWMhlGE
    اشکان ارمی
    پست: 1
    تاریخ عضویت: 08 ژولای 2017, 11:28
    نوع خودرو: پژو پارس

    سرسیلندر چدن یا آلومینیوم؟

    پست توسط اشکان ارمی » 08 ژولای 2017, 11:38

    با سلام به دوستان
    ماشین من پژو پارس دوگانه سال 89 هست
    به دلایلی مجبور به تعویض سرسیلندر هستم
    میکانیک اشنا و قابل اعتماد هست
    میگه حالا که باید سرسیلندر تعویض بشه بجای الومینیومی از برنجی(چدنی)استفاده کن بهتره
    حالا موندم چیکار کنم
    لطفا راهنمایی کنید ممنون
    ارسال پست

    بازگشت به “سیستم محرکه”

    چه کسی حاضر است؟

    کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان