هر آنچه که درباره واشر سر سیلندر باید بدانید

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
carize
شروع حركت
پست: 15
تاریخ عضویت: 15 ژانویه 2017, 14:39
نوع خودرو: مشخص نشده!

هر آنچه که درباره واشر سر سیلندر باید بدانید

پست توسط carize » 30 ژانویه 2017, 16:20

هر آنچه که درباره واشر سر سیلندر باید بدانید
واشر سر سیلندر نه تنها فشار انفجار داخل سیلندر را کنترل می کنند، بلکه سیلندرها، روغن و کانال های خنک کننده خودور را ایزوله نیز می کنند.در واقع بین سرپوش سیلندر و بدنه موتور یک درزگیر وجود دارد.
از کجا باید بفهمیم که زمان تعویض واشر سرسیلندر فرارسیده است؟
زمانی که این قطعه خراب می شود ، سیستم خنک کننده از اتاقک احتراق نشتی پیدا می کند. واشر سوراخ در واقع به سیستم خنک کننده اجازه می دهد که به اطراف منیوفلد اگزوز نفوذ کنند در نتیجه باعث می شود که موتور داغ کند و چراغ هشدار دهنده اخطار می دهد. یک نشانه بارزی که وجود دارد این است که یک دود سفید از اگزوز یا اغلب از زیر کاپوت خارج می شود. به این علت که موتور در حال از دست دادن سرمای خود می باشد و به سرعت داغ می شود و سریعا باید آن را خنک کرد.
هر چند وقت یکبار باید آن را تعویض کرد؟
تنها زمانی که باید واشر را عوض کرد، این است که نشتی آن در حال گسترش باشد.در واقع زمان تعویض بخصوصی ندارد و این کار باید در صورت لزوم انجام شود.
چرا باید واشر را عوض کرد؟
اگر شما آن را تعمیر نکنید، به موتور خودرو آسیب می رساند.
هزینه تعمیر این قطعه چه مقدار است؟
هزینه آن بستگی به این دارد که چه مقدار واشر خراب باشد.

منبع : carize

ارسال پست

بازگشت به “سیستم محرکه”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان