تزريق ثانويه هوا-Secondary Air Injection

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
mostafa_naderi
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 681
تاریخ عضویت: 27 می 2008, 02:49
نوع خودرو: AZERA-206T5
محل اقامت: مشهد / اهواز/عسلویه / شیراز

Re: این چیه ؟ داخل سپر؟

پست توسط mostafa_naderi » 07 نوامبر 2009, 19:52

soltan666 نوشته شده:سلام

اون اسمش "پمپ تغذيه هوا" است. كارش هم نميدونم چيه!!

فكر كنم هواي فشرده رو به روي سوپاپها ميفرسته.

2سال پيش توي تصادف شكست از ايران خودرو خريدم 150هزار تومن.
150 تومن؟‌مگه چی توش داره کاش یکی اطلاعات کاملتر داشت
نمایه کاربر
Ardalan
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 879
تاریخ عضویت: 09 اکتبر 2008, 14:06
نوع خودرو: Caminero
محل اقامت: مشهد، اومدی بگو اردل فرفره...میارنت پیش من...!

Re: این چیه ؟ داخل سپر؟

پست توسط Ardalan » 07 نوامبر 2009, 23:33

نه مسلما پمپ تغزیه هوا که نیست....این سیستمی که شما میگی اصلا کلا فلسفش فرق
می کنه و یه چیز دیگس...!

:o
Constipated People Don't Give A Crap
نمایه کاربر
mostafa_naderi
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 681
تاریخ عضویت: 27 می 2008, 02:49
نوع خودرو: AZERA-206T5
محل اقامت: مشهد / اهواز/عسلویه / شیراز

Re: این چیه ؟ داخل سپر؟

پست توسط mostafa_naderi » 07 نوامبر 2009, 23:47

Ardalan نوشته شده:نه مسلما پمپ تغزیه هوا که نیست....این سیستمی که شما میگی اصلا کلا فلسفش فرق
می کنه و یه چیز دیگس...!

:o
چرا نمی تونه باشه دلیلتون چیه؟
نمایه کاربر
Ardalan
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 879
تاریخ عضویت: 09 اکتبر 2008, 14:06
نوع خودرو: Caminero
محل اقامت: مشهد، اومدی بگو اردل فرفره...میارنت پیش من...!

Re: این چیه ؟ داخل سپر؟

پست توسط Ardalan » 07 نوامبر 2009, 23:52

چونکه منظور ایشون سوپرچارچره...!
فكر كنم هواي فشرده رو به روي سوپاپها ميفرسته.
و موتور پارس سوپرچارجرش کجا بود؟!؟
Constipated People Don't Give A Crap
نمایه کاربر
عقاب
راهنمای تور 4WD
پست: 2331
تاریخ عضویت: 10 می 2008, 01:01
نوع خودرو: nissan *2
محل اقامت: بر فراز البرز

Re: این چیه ؟ داخل سپر؟

پست توسط عقاب » 08 نوامبر 2009, 09:56

nader875 نوشته شده:
Ardalan نوشته شده:یه قوطیه که توش پره ذغاله...کاریه واسه کاهش الایندگی و همین طور جلوگیری از
فرار بنزین و برگردوندنش به سیلندرا...!
.
.
.
در حقیقت این بخاراته بنزینو جذب میکنه و دوباره بر می گردونه سر جاشون...!
.
.
.
می دونم یه کم دیره ولی این پستو واسه بقیه گذاشتم
چون مطمئنم که دیگه خودت جوابتو گرفتی....!؟!
:cool:
اما اصلا توش چیزی نیست خالیه در ضمن یه سرش هم بازه و یه سوکت برق هم میره داخلش اوون چیزی که شما می گی اسمش کینیستر و جاش هم تو گلگیر رانندست این جاش تو گلگیر شاگرد اوون که شما میگی 2 تا شلنگ نازک می ره داخلش اما این 2 تا شلنگ قطور این طور که به من گفتن مربوط به بوگیر کولر :div:
این قطعه پمپ تزریق هواست . یک نیمچه سوپر شارژره . تفاوتهائی که با یک سوپر شارژ واقعی داره اینه که این بیشتر اهداف زیست محیطی داره و اون افزایش گشتاور- این با برق کار میکنه و اون با توربین روی اگزوز- این موقتیه و اون دائمی
بخارات بنزین در کنیستر ذخیره شده و در اولین استارت این بخارات با باز شدن شیر کنیستر به داخل موتور کشیده میشه . بنابر این سوخت ریچ شده و آلودگی موتور زیاد تر میشه. با نصب این پمپ دمنده هوا، همزمان با باز شدن کنیستر و رسیدن بخار بنزین به موتور ، دمنده هم روشن میشه و هوای اضافی به موتور میرسه و باعث میشه نسبت استکتیومتریک ( درست گفتم؟) در زمان سرد بودن موتور هم رعایت بشه.
صبح زود که موتور را روشن میکنید اگر درب سمت شاگرد را باز کنید صدای این دمنده را از داخل گلگیر خواهید شنید . صدائی شبیه جاروبرقی.
HAMID
نمایه کاربر
حمید.
متخصص فنی تخصصی
پست: 2441
تاریخ عضویت: 10 ژوئن 2007, 19:28

Re: تزريق ثانويه هوا-Secondary Air Injection

پست توسط حمید. » 09 مارس 2010, 23:55

حمید جان این به نسبت سوخت ربطی نداره،این تو اگزوز اینجکت میکنه.../با تاپیک اصلی ادغامش کردم.
   No one 
ارسال پست

بازگشت به “سیستم محرکه”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان