تنظیم دلکو معنی آوانس و ریتارد بودن موتور و روش تشخیص و ....

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
Taha khan
شروع حركت
پست: 26
تاریخ عضویت: 05 سپتامبر 2015, 10:22
نوع خودرو: مینی کوپر
محل اقامت: زیر آسمون خدا

Re: تنظیم دلکو معنی آوانس و ریتارد بودن موتور و روش تشخیص و ....

پست توسط Taha khan » 24 سپتامبر 2017, 21:47

سلام من ی سال پیش آخرین بار بود رفتم، قدیمیه این کاره ، از نظر کاردرستی دیگه تنظیم با چراغ دلکو کار پیچیده ای فکر نکنم باشه
نمایه کاربر
hamid_1982
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 157
تاریخ عضویت: 03 ژولای 2015, 17:01
نوع خودرو: پراید هاچ بک مدل 77
محل اقامت: تهران

Re: تنظیم دلکو معنی آوانس و ریتارد بودن موتور و روش تشخیص و ....

پست توسط hamid_1982 » 26 سپتامبر 2017, 15:20

سلام دوستان
در یک ماه اخیر شستشوی کامل کاربرات انجام دادم میزون شده و کم مصرف

شمع ها و وایرها هم عوض شده با بهترین جنس

ولی در هنگام شب که چراغ های بزرگ ماشین روشن هست گاهی اوقات توی حالات خاصی دور موتور افت میکنه و میره به سمت خاموش شدن

مخصوصا وقتی از سرعت متوقف میشی یا هنگام دور زدن دور موتور میوفته و میخواد خاموش بشه

با خاموش کردن چراغ های بزرگ تا 90 درصد مشکل حل میشه

به نظرتون مشکل از چی هست؟
dimebag
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 384
تاریخ عضویت: 28 دسامبر 2010, 12:02
نوع خودرو: Lancer station GLX

Re: تنظیم دلکو معنی آوانس و ریتارد بودن موتور و روش تشخیص و ....

پست توسط dimebag » 26 سپتامبر 2017, 16:35

hamid_1982 نوشته شده:سلام دوستان
در یک ماه اخیر شستشوی کامل کاربرات انجام دادم میزون شده و کم مصرف

شمع ها و وایرها هم عوض شده با بهترین جنس

ولی در هنگام شب که چراغ های بزرگ ماشین روشن هست گاهی اوقات توی حالات خاصی دور موتور افت میکنه و میره به سمت خاموش شدن

مخصوصا وقتی از سرعت متوقف میشی یا هنگام دور زدن دور موتور میوفته و میخواد خاموش بشه

با خاموش کردن چراغ های بزرگ تا 90 درصد مشکل حل میشه

به نظرتون مشکل از چی هست؟
این موردی که میفرمایید تو همه ماشینها هست
با روشن شدن منابع مصرف کننده جریان، دینام بیشتر درگیر میشه و به طبع اون موتور هم تحت فشار دینام قرار میگیره
منتها تمامی ماشینهای جدید در این حالت با افزایش دور موتور IDLE این مورد رو مرتفع میکنن
در ماشینهای قدیمی تر این کار توسط شیر برقی های وکیوم انجام میشه که با مکش وکیوم دریچه گاز کاربرات رو بازتر میکنند و این مورد رو حل میکنن
منتها بعضا ماشینهای قدیمی هم هستند که فاقد این وکیومها هستند
سلامت مجموع دینام و باطری هم بی تاثیر نیست در شدت این موضوع ولی به هر حال این کم شدن توان وجود داره و توسط افزایش زاویه دریچه گاز بوسیله شیر برقی و وکیوم جبران میشه
نمایه کاربر
hamid_1982
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 157
تاریخ عضویت: 03 ژولای 2015, 17:01
نوع خودرو: پراید هاچ بک مدل 77
محل اقامت: تهران

Re: تنظیم دلکو معنی آوانس و ریتارد بودن موتور و روش تشخیص و ....

پست توسط hamid_1982 » 27 سپتامبر 2017, 15:17

dimebag نوشته شده:
hamid_1982 نوشته شده:سلام دوستان
در یک ماه اخیر شستشوی کامل کاربرات انجام دادم میزون شده و کم مصرف

شمع ها و وایرها هم عوض شده با بهترین جنس

ولی در هنگام شب که چراغ های بزرگ ماشین روشن هست گاهی اوقات توی حالات خاصی دور موتور افت میکنه و میره به سمت خاموش شدن

مخصوصا وقتی از سرعت متوقف میشی یا هنگام دور زدن دور موتور میوفته و میخواد خاموش بشه

با خاموش کردن چراغ های بزرگ تا 90 درصد مشکل حل میشه

به نظرتون مشکل از چی هست؟
این موردی که میفرمایید تو همه ماشینها هست
با روشن شدن منابع مصرف کننده جریان، دینام بیشتر درگیر میشه و به طبع اون موتور هم تحت فشار دینام قرار میگیره
منتها تمامی ماشینهای جدید در این حالت با افزایش دور موتور IDLE این مورد رو مرتفع میکنن
در ماشینهای قدیمی تر این کار توسط شیر برقی های وکیوم انجام میشه که با مکش وکیوم دریچه گاز کاربرات رو بازتر میکنند و این مورد رو حل میکنن
منتها بعضا ماشینهای قدیمی هم هستند که فاقد این وکیومها هستند
سلامت مجموع دینام و باطری هم بی تاثیر نیست در شدت این موضوع ولی به هر حال این کم شدن توان وجود داره و توسط افزایش زاویه دریچه گاز بوسیله شیر برقی و وکیوم جبران میشه
سلام ممنون از پاسخ شما

دینام و باطری رو چندتا باطریساز نشون دادم گفتن سالم هستن و مشکلی نداره

و مشخصا در "پراید کاربراتوری" اون شیر برقی وکیوم کجا هست؟
dimebag
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 384
تاریخ عضویت: 28 دسامبر 2010, 12:02
نوع خودرو: Lancer station GLX

Re: تنظیم دلکو معنی آوانس و ریتارد بودن موتور و روش تشخیص و ....

پست توسط dimebag » 27 سپتامبر 2017, 16:24

سلام
دنبال این قظعه باشید البته دو تا هستند قاعدتا یکی برای کولر و یکی برای چراغها
جاشون هم داخل کاپوت سمت شاگرد و راننده (چسبیده به دیواره فایروال)
مسیر شلنگها رو از روشون دنبال کنید تا روی کاربرات و ببینید قطع نشدن یا پارگی ندارن و خود شیر برقی ها رو هم تست کنید که برق دارن و کار میکنن
تصویر
نمایه کاربر
hamid rezaa
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 173
تاریخ عضویت: 07 فوریه 2009, 23:20
نوع خودرو: ساندرو اتومات
محل اقامت: تهران

Re: تنظیم دلکو معنی آوانس و ریتارد بودن موتور و روش تشخیص و ....

پست توسط hamid rezaa » 30 ژانویه 2018, 15:01

dimebag نوشته شده:
27 سپتامبر 2017, 16:24
سلام
دنبال این قظعه باشید البته دو تا هستند قاعدتا یکی برای کولر و یکی برای چراغها
جاشون هم داخل کاپوت سمت شاگرد و راننده (چسبیده به دیواره فایروال)
مسیر شلنگها رو از روشون دنبال کنید تا روی کاربرات و ببینید قطع نشدن یا پارگی ندارن و خود شیر برقی ها رو هم تست کنید که برق دارن و کار میکنن
تصویر
سلام
اول کشش کاربرات درست شد
دوم وکیوم پشت کاربرات تعویض شد
سوم شیر برقی ها نو انداختم
چهارم رله جدید و مجزا برای شیر برقی چراغ ها نصب شد

اوکی شد :-)
ارسال پست

بازگشت به “سیستم محرکه”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان