تنظیم دلکو معنی آوانس و ریتارد بودن موتور و روش تشخیص و ....

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
blackwizard
پست: 9
تاریخ عضویت: 09 فوریه 2013, 03:31
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تنظیم دلکو معنی آوانس و ریتارد بودن موتور و روش تشخیص و ....

پست توسط blackwizard » 30 ژولای 2016, 23:47

SoRoUsH8 نوشته شده:
blackwizard نوشته شده:سلام
دوستان یه مشکلی برام پیش اومده راجع به دلکو
ماشین پاترول z موتور هست مکانیک دیروز زنجیر تایم و دوتا از سوپاپهارو تعویض کرده به اضافه زنجیر سفت کن حالا مشکلی که من دارم افت شدید قدرت هست دلکو در ادونسترین حالت بود یعنی پیچ تنظیم مانع از ادونس کردن بیشتر بود من اون پیچ رو باز کردم و حدود 4 میلی هم دلکو رو به سمت راست ادونس کردم قدرت ماشین برگشت به حالت نرمال ولی پیچ دلکو رو نمیتونم ببندم چون خارج از حلقه دلکو افتاده حالا سوالم این هست ممکنه مکانیک میل دلکو رو درست جا نزده باشه؟البته میل دلکو درست روی شیارش نشسته منظورم غلط بودن همون شیاره،ممکنه موقع نصب زنجیر اونرو غلط جا زده باشه؟
سلام
من چیزی از پاترول نمیدونم، اما احتمالاً موتور رو درست تایم نکرده و یک یا چند دندانه جا به جا شده
آره منم همینو حدس میزنم والله 620 تومن پول گرفته بهش میگم ماشین درست کار نمیکنه میگه نه درستش همینه!!پیدا کردن مکانیک درست، کار سختیه آدم باید یا خودش دست به آچار باشه یا ماهی دو میل خرج ماشین کنه!
نمایه کاربر
SoRoUsH8
دنده 3
پست: 3289
تاریخ عضویت: 04 آگوست 2013, 11:48
نوع خودرو: دمپایی ابری
محل اقامت: IR19

Re: تنظیم دلکو معنی آوانس و ریتارد بودن موتور و روش تشخیص و ....

پست توسط SoRoUsH8 » 30 ژولای 2016, 23:58

620 برا همون کار ؟
ببر باید درست کنه . اگه نکرد بگو شکایت میکنم
ﺩﺭﺳﺘﻪ ﭘﺮﺍﯾﺪ ﮐﻮﻟﺮﺵ ﺧﻮﺏ ﻧﯿﺴﺖ ﻭﻟﯽ خداییش ﺑﺨﺎﺭﯾﺶ ﺧﻮﺏ ﺧﻨﮏ ﻣﯽ ﮐﻨﻪ
blackwizard
پست: 9
تاریخ عضویت: 09 فوریه 2013, 03:31
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تنظیم دلکو معنی آوانس و ریتارد بودن موتور و روش تشخیص و ....

پست توسط blackwizard » 31 ژولای 2016, 00:18

آره واشر و دو تا سوپاپ و زنجیر و سفت کن شده 320 300 هم دستمزد گرفته بدبختی اینه فاکتور نگرفتم ازش بعد اینکه ماشینو آوردم بیرون فهمیدم مورد داره خلاصه اینکه راجع به مکانیک تحقیق کنید ماشین رو به هرکسی که یه تابلو زده سر مغازش ندین
t51
يار همراه
پست: 10504
تاریخ عضویت: 06 ژانویه 2016, 15:40
نوع خودرو: کلکسیون
محل اقامت: caliske

Re: تنظیم دلکو معنی آوانس و ریتارد بودن موتور و روش تشخیص و ....

پست توسط t51 » 31 ژولای 2016, 14:03

SoRoUsH8 نوشته شده:
blackwizard نوشته شده:سلام
دوستان یه مشکلی برام پیش اومده راجع به دلکو
ماشین پاترول z موتور هست مکانیک دیروز زنجیر تایم و دوتا از سوپاپهارو تعویض کرده به اضافه زنجیر سفت کن حالا مشکلی که من دارم افت شدید قدرت هست دلکو در ادونسترین حالت بود یعنی پیچ تنظیم مانع از ادونس کردن بیشتر بود من اون پیچ رو باز کردم و حدود 4 میلی هم دلکو رو به سمت راست ادونس کردم قدرت ماشین برگشت به حالت نرمال ولی پیچ دلکو رو نمیتونم ببندم چون خارج از حلقه دلکو افتاده حالا سوالم این هست ممکنه مکانیک میل دلکو رو درست جا نزده باشه؟البته میل دلکو درست روی شیارش نشسته منظورم غلط بودن همون شیاره،ممکنه موقع نصب زنجیر اونرو غلط جا زده باشه؟
سلام
من چیزی از پاترول نمیدونم، اما احتمالاً موتور رو درست تایم نکرده و یک یا چند دندانه جا به جا شده
دلکو،فقط جرقه رامدیریت میکند--اشتباه دندانه های تایم اختلاف فازنادرست بین میل لنگ ومیل سوپاپ هست که باجرقه درست نمیشودولی بهبودی نسبی احساس میشود--آیادراین وضعیت تاپ اسپیدخودرو وشتابگیری نرمال هست ومشکلی احساس نمیکنید؟ریپ زدن وعطسه کردن وانفجاردراگزوز درسرعتهای بالامشاهده میشودیاخیر؟
***_ آهنگ شورش http://www.namasha.com/v/QUWMhlGE
blackwizard
پست: 9
تاریخ عضویت: 09 فوریه 2013, 03:31
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تنظیم دلکو معنی آوانس و ریتارد بودن موتور و روش تشخیص و ....

پست توسط blackwizard » 02 آگوست 2016, 19:32

t51 نوشته شده:
SoRoUsH8 نوشته شده:
blackwizard نوشته شده:سلام
دوستان یه مشکلی برام پیش اومده راجع به دلکو
ماشین پاترول z موتور هست مکانیک دیروز زنجیر تایم و دوتا از سوپاپهارو تعویض کرده به اضافه زنجیر سفت کن حالا مشکلی که من دارم افت شدید قدرت هست دلکو در ادونسترین حالت بود یعنی پیچ تنظیم مانع از ادونس کردن بیشتر بود من اون پیچ رو باز کردم و حدود 4 میلی هم دلکو رو به سمت راست ادونس کردم قدرت ماشین برگشت به حالت نرمال ولی پیچ دلکو رو نمیتونم ببندم چون خارج از حلقه دلکو افتاده حالا سوالم این هست ممکنه مکانیک میل دلکو رو درست جا نزده باشه؟البته میل دلکو درست روی شیارش نشسته منظورم غلط بودن همون شیاره،ممکنه موقع نصب زنجیر اونرو غلط جا زده باشه؟
سلام
من چیزی از پاترول نمیدونم، اما احتمالاً موتور رو درست تایم نکرده و یک یا چند دندانه جا به جا شده
دلکو،فقط جرقه رامدیریت میکند--اشتباه دندانه های تایم اختلاف فازنادرست بین میل لنگ ومیل سوپاپ هست که باجرقه درست نمیشودولی بهبودی نسبی احساس میشود--آیادراین وضعیت تاپ اسپیدخودرو وشتابگیری نرمال هست ومشکلی احساس نمیکنید؟ریپ زدن وعطسه کردن وانفجاردراگزوز درسرعتهای بالامشاهده میشودیاخیر؟
سلام بله قبل از ادونس یا آوانس کردن دلکو، شتاب کم بود شدید صدای انفجار اگزوز هم وجود داشت ولی بعد از اینکه پیچ رو کلا باز کردم و حدود 3-4 میلی هم دلکو رو به سمت راست(آوانس) چرخوندم همه چیز نرمال شد دفترچه انگلیسی زبان موتور زد 24 رو مطالعه میکردم که تاکید شدیدی بر نصب درست موقعیت اویل پمپ و در نتیجه میل دلکو کرده بود من فکر میکنم مکانیک شیار اویل پمپ و بدنبال اون شیار میل دلکو رو درست نصب نکرده در پوش موتور رو باز کردم و تایم ظاهرا درسته سوال منم همینه که آیا اشتباه میتونه در نصب میل دلکو باشه یا نه حتما مشکل تایمه؟ طبق سفارش دفترچه تعمیرات نیسان ظاهرا که میل دلکو میتونه غلط(یکی دو دندانه اینور اونور )نصب بشه از طرفی همونطور که شما هم گفتید غلط بودن تایم نباید با چرخش دلکو اثراتش تا این حد از بین بره بنابراین چون موتور با وضعیت فعلی دلکو نرمال کار میکنه پس میل لنگ با میل سوپاپ هماهنگ هست و مشکل فقط نصب غلط اویل پمپ و میل دلکو هست
t51
يار همراه
پست: 10504
تاریخ عضویت: 06 ژانویه 2016, 15:40
نوع خودرو: کلکسیون
محل اقامت: caliske

Re: تنظیم دلکو معنی آوانس و ریتارد بودن موتور و روش تشخیص و ....

پست توسط t51 » 02 آگوست 2016, 19:49

منظورمن را بدرستی گرفتیدوباشماموافقم، تایم رادست نزنیدوموقعیت میل دلکورا تغییربدهید-- :eek:
***_ آهنگ شورش http://www.namasha.com/v/QUWMhlGE
نمایه کاربر
Mohammad 145
دنده 1
پست: 1096
تاریخ عضویت: 27 ژوئن 2013, 00:33
نوع خودرو: Roa G1
محل اقامت: مـــشـــهـــد

Re: تنظیم دلکو معنی آوانس و ریتارد بودن موتور و روش تشخیص و ....

پست توسط Mohammad 145 » 24 آگوست 2016, 22:46

سلام دوستان
شاید اینجا جاش نباشه ولی جای بهتر پیدا نکردم واسه سوالم
چراغ دلکو رو میتونیم خودمون بسازیم؟
داخلش چی هست؟چی لازم داره واسه ساختش؟
خودش تو بازار الان میشه گیر آورد؟
ما از اوناش نیستیم چیزی بنویسیم....!
t51
يار همراه
پست: 10504
تاریخ عضویت: 06 ژانویه 2016, 15:40
نوع خودرو: کلکسیون
محل اقامت: caliske

Re: تنظیم دلکو معنی آوانس و ریتارد بودن موتور و روش تشخیص و ....

پست توسط t51 » 25 آگوست 2016, 00:57

آدرس مربوط به سال1392هست وساختمان وقیمت وطرح ساخت رامیتوانید از آدرس زیر الگوبرداری فرمائید:
viewtopic.php?f=143&t=37068
***_ آهنگ شورش http://www.namasha.com/v/QUWMhlGE
dargahi.shad
شروع حركت
پست: 41
تاریخ عضویت: 30 مارس 2016, 09:32
نوع خودرو: 132

Re: تنظیم دلکو معنی آوانس و ریتارد بودن موتور و روش تشخیص و ....

پست توسط dargahi.shad » 26 آگوست 2016, 11:35

سلام به همه من ماشینم پراید کابراتیه.با دلکوش خیلی مشکل دارم.یا همش صدای اوانس میده یا اوانسشو کم میکنم شتاب کم میشه ولی دیگه صدا نمیده.باز هم شده سرویس هم کردم ولی خوب نشد.هوا بارونیه یه جوره هوا افتابی یه جوره،از یه شهر به شهر دیگه میرم کلا با تغییر اب و هوا کل تنظیماتش به هم میریزه و از تایم در میره.دلکو کامل تعویض بشه این مشکل رفع میشه؟
نمایه کاربر
SoRoUsH8
دنده 3
پست: 3289
تاریخ عضویت: 04 آگوست 2013, 11:48
نوع خودرو: دمپایی ابری
محل اقامت: IR19

Re: تنظیم دلکو معنی آوانس و ریتارد بودن موتور و روش تشخیص و ....

پست توسط SoRoUsH8 » 26 آگوست 2016, 11:48

dargahi.shad نوشته شده:سلام به همه من ماشینم پراید کابراتیه.با دلکوش خیلی مشکل دارم.یا همش صدای اوانس میده یا اوانسشو کم میکنم شتاب کم میشه ولی دیگه صدا نمیده.باز هم شده سرویس هم کردم ولی خوب نشد.هوا بارونیه یه جوره هوا افتابی یه جوره،از یه شهر به شهر دیگه میرم کلا با تغییر اب و هوا کل تنظیماتش به هم میریزه و از تایم در میره.دلکو کامل تعویض بشه این مشکل رفع میشه؟
شمع وایر و کویل سالمه ؟ کاربرات تنظیمه ؟
ماشین کاربرات همینه، و همیشه باید تنظیم کنی، شهر به شهر. فصل به فصل و ...
ﺩﺭﺳﺘﻪ ﭘﺮﺍﯾﺪ ﮐﻮﻟﺮﺵ ﺧﻮﺏ ﻧﯿﺴﺖ ﻭﻟﯽ خداییش ﺑﺨﺎﺭﯾﺶ ﺧﻮﺏ ﺧﻨﮏ ﻣﯽ ﮐﻨﻪ
ارسال پست

بازگشت به “سیستم محرکه”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان