تنظیم دلکو معنی آوانس و ریتارد بودن موتور و روش تشخیص و ....

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
MOHSEN820
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 382
تاریخ عضویت: 12 مارس 2010, 13:18
نوع خودرو: کریسیدا&پیکان
محل اقامت: ایران 33

Re: تنظیم دلکو معنی آوانس و ریتارد بودن موتور و روش تشخیص و ....

پست توسط MOHSEN820 » 03 اکتبر 2016, 11:39

ahmadpop80 نوشته شده:سلام
من یه مشکل دارم با پیکان کاربراتم. موقعی که موتور سرده خیلی باید استارت بزنم تا روشن بشه. و میدونم که مشکلش از برق و پلاتین و دلکو هستش.
حالا چندتا سوال دارم که اگر دوستان راهنمایی کنن ممنون میشم.
۱. تنظیم پلاتین با تنظیم پایه دلکو فرق داره؟
یعنی من اگر پیچ پایین دلکو رو شل کنم و دلکو رو بچرخونم با اینی که پیچ تنظیم پلاتین رو شل کنم و دهنه ی پلاتین رو تنظیم کنم با هم فرقی دارن؟
۲. محلی که ما هستیم هوا معمولا سرده. چیکار کنم که ماشین زودتر روشن بشه و استارت زیادی نخوره؟
اینم بگم که پلاتین و فیوز پلاتین نو هستن و خودم ۱ماه پیش نصبش کردم و کاربرات هم تازه سرویس کردم و سوزن ایناش رو عوض کردم.
شما یه زحمت بکش پلاتینت حذف کن و سیستم دلکو شتابی(مگنت خودمون) ببند از شر استارت صبح و خام سوزی و هزار بدبختی دیگه راحت میشی
تنظیم هم نمیخواد

نمایه کاربر
ahmadpop80
فعال کلوپ اپل
پست: 4344
تاریخ عضویت: 12 می 2011, 15:56
نوع خودرو: وانت & کیاls
محل اقامت: اندیشه-تهران

Re: تنظیم دلکو معنی آوانس و ریتارد بودن موتور و روش تشخیص و ....

پست توسط ahmadpop80 » 03 اکتبر 2016, 14:43

از اینا که پروانه داره و چشمی؟
که پروانه زیر چکش برق نصب میشه و اون چشمی هم جای پلاتین بسته میشه. یه کیت نقره ای دیگه هم داره که رو بدنه نصب میشه.
قبلا ازش استفاده کردم و خودمم نصبش کردم ولی اصلا بدرد نمیخورد و زود هم خراب شد. نمیشه از دلکوی مگنتی ماشین دیگه ای رو پیکان استفاده کرد؟
نهایت میدیم جای شفتش رو تراشکار برامون درست میکنه.
اگر نمیشه از دلکوی مگنت ماشین دیگه ای استفاده کنیم لطفا طریقه ی تنظیم دلکو و پلاتین پیکان رو برام توضیح بدید ممنون میشم.

نمایه کاربر
Mohammad 145
دنده 1
پست: 1096
تاریخ عضویت: 27 ژوئن 2013, 00:33
نوع خودرو: Roa G1
محل اقامت: مـــشـــهـــد

Re: تنظیم دلکو معنی آوانس و ریتارد بودن موتور و روش تشخیص و ....

پست توسط Mohammad 145 » 06 اکتبر 2016, 20:26

MOHSEN820 نوشته شده:
ahmadpop80 نوشته شده:سلام
من یه مشکل دارم با پیکان کاربراتم. موقعی که موتور سرده خیلی باید استارت بزنم تا روشن بشه. و میدونم که مشکلش از برق و پلاتین و دلکو هستش.
حالا چندتا سوال دارم که اگر دوستان راهنمایی کنن ممنون میشم.
۱. تنظیم پلاتین با تنظیم پایه دلکو فرق داره؟
یعنی من اگر پیچ پایین دلکو رو شل کنم و دلکو رو بچرخونم با اینی که پیچ تنظیم پلاتین رو شل کنم و دهنه ی پلاتین رو تنظیم کنم با هم فرقی دارن؟
۲. محلی که ما هستیم هوا معمولا سرده. چیکار کنم که ماشین زودتر روشن بشه و استارت زیادی نخوره؟
اینم بگم که پلاتین و فیوز پلاتین نو هستن و خودم ۱ماه پیش نصبش کردم و کاربرات هم تازه سرویس کردم و سوزن ایناش رو عوض کردم.
شما یه زحمت بکش پلاتینت حذف کن و سیستم دلکو شتابی(مگنت خودمون) ببند از شر استارت صبح و خام سوزی و هزار بدبختی دیگه راحت میشی
تنظیم هم نمیخواد
سلام دادا
شما با تنظیم پایه دلکو آوانس جرقه رو تنظیم میکنید ولی با تنظیم پلاتین زاویه داول(زمان شارژ کویل) رو تغییر میدید
اون کیت شتاب هم که رو پیکان میبستند هم چیز جالبی نبود
بهتره از دلکو مگنتی نیسان وانت استفاده کنید فقط مشکلی که داره پایه دلکو پیکان که به شفت اویل پمپ وصل میشه دو پر هست ولی مال نیسان چهار پر که باید بدین تراشکار دوتاش رو براتون حذف کنه
واسه سریع روشن شدن ماشین هم اول باید کاربرات و دلکو و پلاتین کاملا تنظیم باشند اگه از کویل 500 استفاده میکنید بهتره کویلش رو با 700 عوض کنید بعد دیگه فیلر دهانه شمع(گپ شمع) رو روی 0.75 تنظیم کنید
در حین استارت زدن هم کلاچ رو بگیرید و ول کنید(روش ابداعی خودم در زمان کاربرات سواری) :smile:
در ضمن از سلامت شمع و وایر به خصوص وایر مطمئن بشد که مقاومتشون زیاد نشده باشه
ما از اوناش نیستیم چیزی بنویسیم....!

نمایه کاربر
Mohammad 145
دنده 1
پست: 1096
تاریخ عضویت: 27 ژوئن 2013, 00:33
نوع خودرو: Roa G1
محل اقامت: مـــشـــهـــد

Re: تنظیم دلکو معنی آوانس و ریتارد بودن موتور و روش تشخیص و ....

پست توسط Mohammad 145 » 06 اکتبر 2016, 20:43

ahmadpop80 نوشته شده:از اینا که پروانه داره و چشمی؟
که پروانه زیر چکش برق نصب میشه و اون چشمی هم جای پلاتین بسته میشه. یه کیت نقره ای دیگه هم داره که رو بدنه نصب میشه.
قبلا ازش استفاده کردم و خودمم نصبش کردم ولی اصلا بدرد نمیخورد و زود هم خراب شد. نمیشه از دلکوی مگنتی ماشین دیگه ای رو پیکان استفاده کرد؟
نهایت میدیم جای شفتش رو تراشکار برامون درست میکنه.
اگر نمیشه از دلکوی مگنت ماشین دیگه ای استفاده کنیم لطفا طریقه ی تنظیم دلکو و پلاتین پیکان رو برام توضیح بدید ممنون میشم.
واسه تنظیم پلاتین اول درب دلکو رو باز کنید بعد موتور رو بچرخونید تا یکی از بادامک های میل دلکو پلاتین رو تا انتها باز کنه حالا یه فیلر 0.40بین دو فک پلاتین قرار بدین و پیچ اتصال پلاتین به دلکو رو شل کنید تا فاصله دو فک اندازه فیلر بشه حالا پیچش رو سفت کنید
این از تنظیم پلاتین
و تنظیم دلکو اول یه لامپ 12 ولت بین سیم منفی پلاتین که به سمت کویل میاد رو به صورت سری ببندین
حالا سویچ رو باز کنید و موتور رو بچرخونید تا دومین شیار روی پولی میل لنگ در جهت چرخش ساعتگرد روبروی شاخص روی سینی جلو موتور قرار بگیره
حالا پیچ پایه دلکو رو شل کنیددر صورت روشن بودن لامپ دلکو رو بچرخونید تا لامپ خاموش بشه(میلیمتری بچرخونید)دقیقا همون جایی که لامپ خاموش میشه پیچش رو سفت کنید
این هم روش تنظیم دلکو به روش استاتیک ولی این روش واسه دلکو نو جواب میده نه دلکویی که همه جاش لقی داره
یه روش دیگه هم هست و اون زمانی که ماشین روشنه موتور باید گرم باشه دور موتور روی 850 و با چراغ دلکو
البته مکانیکا از روی صدای موتور دلکو رو تنظیم میکنند موتور گرم و دور 850ال 900 پیچ دلکو رو شل میکنید و دلکو رو میچرخونید(میلیمتری) جایی که بیشترین دور موتور رو داشت همونجا سفت کنید
ما از اوناش نیستیم چیزی بنویسیم....!

نمایه کاربر
MOHSEN820
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 382
تاریخ عضویت: 12 مارس 2010, 13:18
نوع خودرو: کریسیدا&پیکان
محل اقامت: ایران 33

Re: تنظیم دلکو معنی آوانس و ریتارد بودن موتور و روش تشخیص و ....

پست توسط MOHSEN820 » 08 اکتبر 2016, 12:25

Mohammad 145 نوشته شده:
ahmadpop80 نوشته شده:از اینا که پروانه داره و چشمی؟
که پروانه زیر چکش برق نصب میشه و اون چشمی هم جای پلاتین بسته میشه. یه کیت نقره ای دیگه هم داره که رو بدنه نصب میشه.
قبلا ازش استفاده کردم و خودمم نصبش کردم ولی اصلا بدرد نمیخورد و زود هم خراب شد. نمیشه از دلکوی مگنتی ماشین دیگه ای رو پیکان استفاده کرد؟
نهایت میدیم جای شفتش رو تراشکار برامون درست میکنه.
اگر نمیشه از دلکوی مگنت ماشین دیگه ای استفاده کنیم لطفا طریقه ی تنظیم دلکو و پلاتین پیکان رو برام توضیح بدید ممنون میشم.
واسه تنظیم پلاتین اول درب دلکو رو باز کنید بعد موتور رو بچرخونید تا یکی از بادامک های میل دلکو پلاتین رو تا انتها باز کنه حالا یه فیلر 0.40بین دو فک پلاتین قرار بدین و پیچ اتصال پلاتین به دلکو رو شل کنید تا فاصله دو فک اندازه فیلر بشه حالا پیچش رو سفت کنید
این از تنظیم پلاتین
و تنظیم دلکو اول یه لامپ 12 ولت بین سیم منفی پلاتین که به سمت کویل میاد رو به صورت سری ببندین
حالا سویچ رو باز کنید و موتور رو بچرخونید تا دومین شیار روی پولی میل لنگ در جهت چرخش ساعتگرد روبروی شاخص روی سینی جلو موتور قرار بگیره
حالا پیچ پایه دلکو رو شل کنیددر صورت روشن بودن لامپ دلکو رو بچرخونید تا لامپ خاموش بشه(میلیمتری بچرخونید)دقیقا همون جایی که لامپ خاموش میشه پیچش رو سفت کنید
این هم روش تنظیم دلکو به روش استاتیک ولی این روش واسه دلکو نو جواب میده نه دلکویی که همه جاش لقی داره
یه روش دیگه هم هست و اون زمانی که ماشین روشنه موتور باید گرم باشه دور موتور روی 850 و با چراغ دلکو
البته مکانیکا از روی صدای موتور دلکو رو تنظیم میکنند موتور گرم و دور 850ال 900 پیچ دلکو رو شل میکنید و دلکو رو میچرخونید(میلیمتری) جایی که بیشترین دور موتور رو داشت همونجا سفت کنید
من از سال 89 بستم روی ماشین و هنوزم که هنوزه داره کار میکنه از اون موقع به این ور هم دیگه هیچ مشکلی بد روشنن شدن یا خام سوزی و غیره نداشتم

نمایه کاربر
hamid rezaa
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 152
تاریخ عضویت: 07 فوریه 2009, 23:20
نوع خودرو: ساندرو اتومات
محل اقامت: تهران

Re: تنظیم دلکو معنی آوانس و ریتارد بودن موتور و روش تشخیص و ....

پست توسط hamid rezaa » 06 سپتامبر 2017, 15:04

سلام دوستان
ببخشید تاپیک زیر خاکی کشیدم بیرون

امروز 15 شهریور 1396 هست

آقا جایی رو توی تهران نمیشناسین که تنظیم دلکو با "چراغ" انجام بده؟؟؟

نمایه کاربر
hamid rezaa
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 152
تاریخ عضویت: 07 فوریه 2009, 23:20
نوع خودرو: ساندرو اتومات
محل اقامت: تهران

Re: تنظیم دلکو معنی آوانس و ریتارد بودن موتور و روش تشخیص و ....

پست توسط hamid rezaa » 12 سپتامبر 2017, 15:37

سلام

اساتید یک سوال
اون دوتا شلنگ متصل به دلکو اگر آزاد باشه چه مشکلی پیش میاره؟

مدتی هست اون شلنگ ها برای پراید من آزاد هست و موتور مشکلی نداره هم میزون هست هم مصرف پایین و شتاب بالا

در بلند مدت مشکلی پیش میاد؟

نمایه کاربر
hamid_1982
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 155
تاریخ عضویت: 03 ژولای 2015, 17:01
نوع خودرو: پراید هاچ بک مدل 77
محل اقامت: تهران

Re: تنظیم دلکو معنی آوانس و ریتارد بودن موتور و روش تشخیص و

پست توسط hamid_1982 » 23 سپتامبر 2017, 15:55

mohamad meyhami نوشته شده:دوستان سلام...
یه راهنمایی میخواستم.ماشینم 205 هست... به قول مکانیکش دلکو تنظیم باشه شتابش خوبه و دودم نمیکنه ولی صدای خرخر میاد تو دور بالای حدودا2500دور...
ولی یه مدت خودم انگولکش میکردم شتابش کمتر شد هیچ صدا هم هنوز میاد.صدا مثل اینکه مال نارسایی برقی هست... حالا شک دارم که ایا جاییش گشاد شده وتنظیمش بهم میریزه؟ یا صدا مال مگنته؟یا...شمعو وایر بوش 2پلاتینه هم انداختم خیلی بهتر شد ولی اون صدا هنوز میاد!!!
صدای خرخر از تنظیم نبودن دلکو هست

آقا جایی رو توی تهران یا کرج نمیشناسین که تنظیم دلکو با "چراغ" انجام بده؟

Taha khan
شروع حركت
پست: 24
تاریخ عضویت: 05 سپتامبر 2015, 10:22
نوع خودرو: مینی کوپر
محل اقامت: زیر آسمون خدا

Re: تنظیم دلکو معنی آوانس و ریتارد بودن موتور و روش تشخیص و ....

پست توسط Taha khan » 23 سپتامبر 2017, 17:08

تنظیم موتور قدیمیه این کاره میدان قزوین خ مخصوص خ کمالی کنارمسجد اسم مسجدم یادم نیست

نمایه کاربر
hamid_1982
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 155
تاریخ عضویت: 03 ژولای 2015, 17:01
نوع خودرو: پراید هاچ بک مدل 77
محل اقامت: تهران

Re: تنظیم دلکو معنی آوانس و ریتارد بودن موتور و روش تشخیص و ....

پست توسط hamid_1982 » 24 سپتامبر 2017, 14:42

Taha khan نوشته شده:تنظیم موتور قدیمیه این کاره میدان قزوین خ مخصوص خ کمالی کنارمسجد اسم مسجدم یادم نیست
سلام

ممنون طاها خان :hb:

شما آخرین بار کی رفتی اونجا؟

کارش خوبه؟

"لطفا در خصوصی "

ارسال پست

بازگشت به “سیستم محرکه”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان