بالانس چرخها دستي يا درجا

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
pulp_152
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 311
تاریخ عضویت: 26 آپریل 2011, 03:07
نوع خودرو: nissan

Re: بالانس چرخها دستي يا درجا

پست توسط pulp_152 » 05 آپریل 2012, 17:54

اینو کاملا تست کردم !...

چرخها رو در اوردم بردم بالانس .. دستگاه هم ایتالیایی بود .. دیگه گرونترین دستگاها بود .. طر ف هم اینکاره ..

انداخت روی ماشین .. رفتم یه دور زدم باز هم لرزش داشتم !>..

ولی همون لاستیکو اورد روی کار زد ..ماشین بالانس شد ! ...

خوبی بالانس روی کار هم اینه که یک بار بالانس کنی دیگه لازم نیست بالانس کنی ! کافیه روی دیسک و رینگ علامت بزاری ! .. و هر بار که لاستیکو باز میکنی دوباره روی همون علامت ببندی
نمایه کاربر
amin.405
دنده 3
پست: 3228
تاریخ عضویت: 03 اکتبر 2008, 21:35
نوع خودرو: MEGANE2.0,pulse135LS
محل اقامت: تهران

Re: بالانس چرخها دستي يا درجا

پست توسط amin.405 » 05 آپریل 2012, 18:36

بالانس درجا رو باید تو شب بزنید که نتیجه بهتر باشه (منظورم اینه که مثلا اول غروب یا در طی روز برای بالانس نبرید ماشین رو و هر چه تاریک تر بهتر)
نمایه کاربر
mg550
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 849
تاریخ عضویت: 21 سپتامبر 2010, 21:15
نوع خودرو: GT86
محل اقامت: شرق تهران

Re: بالانس چرخها دستي يا درجا

پست توسط mg550 » 05 آپریل 2012, 18:42

چرا؟؟؟ به تاریکی چه ربطی داره؟
امیرحسین
نمایه کاربر
sammixer
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 802
تاریخ عضویت: 30 دسامبر 2009, 16:09
نوع خودرو: ▌►PersiA vS 2☼6t2◄▐
محل اقامت: IRAN♥-46♥

Re: بالانس چرخها دستي يا درجا

پست توسط sammixer » 05 آپریل 2012, 22:17

اگه اشتباه نکنم با لیزر کار میکنه و شاید نور تاثیر بزاره
شاید هم اشتباه میکنم
اما به تاریخ تاپیک هم توجه بشه بد نیست! اون زمان تازه بالانس درجا اومده بود.:دی
biuck iran
دنده 1
پست: 1311
تاریخ عضویت: 14 آپریل 2011, 14:07
نوع خودرو: GTI 6
محل اقامت: همدان

Re: بالانس چرخها دستي يا درجا

پست توسط biuck iran » 06 آپریل 2012, 00:36

بالانس درجا بهترین بالانس در حال حاضره فکر کنم هر چرخ رو 2 تومان بگیرند . :smile:
تمام اتومبیل های پولدارها رو دوست دارم
نمایه کاربر
amin.405
دنده 3
پست: 3228
تاریخ عضویت: 03 اکتبر 2008, 21:35
نوع خودرو: MEGANE2.0,pulse135LS
محل اقامت: تهران

Re: بالانس چرخها دستي يا درجا

پست توسط amin.405 » 06 آپریل 2012, 17:17

به خاطر اینکه اگه دقت کنید وقتی دستگاه میچسبه به لاستیک با نوری که حالت فلش زدن داره موقعیت و و اون خطای لاستیک در حال چرخش رو میسنجه و این کار باید تو شب انجام بگیره بهتره .
biuck iran
دنده 1
پست: 1311
تاریخ عضویت: 14 آپریل 2011, 14:07
نوع خودرو: GTI 6
محل اقامت: همدان

Re: بالانس چرخها دستي يا درجا

پست توسط biuck iran » 06 آپریل 2012, 19:32

بله این نکته ی مهمیه که تو شب انجام بشه ولی زیاد مهم نیست تو روز هم جواب میده .
تمام اتومبیل های پولدارها رو دوست دارم
hamzeh
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 76
تاریخ عضویت: 30 ژولای 2005, 18:33
نوع خودرو: ندارم
محل اقامت: ایران

Re: بالانس چرخها دستي يا درجا

پست توسط hamzeh » 29 آپریل 2012, 20:56

من هم نظرم مثل بيشتر دوستان هست. منم با بالانس درجا موافقم. خيلي بهتر از بالانس معمولي يا دستيه
نمایه کاربر
w380
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 746
تاریخ عضویت: 27 آگوست 2012, 16:10
محل اقامت: تهران

Re: بالانس چرخها دستي يا درجا

پست توسط w380 » 30 آگوست 2012, 16:09

پس بالانس درجا یعنی وقتی رینگ و لاستیک از روی ماشین باز میشه و در دستگاه مخصوصش بالانس میشه؟
من کمی در مورد بالانس سرچ کردم و دوتا فیلم آموزشی خوب هم در یوتیوب دیدم. اول این مطلب سایت بریجستون رو دیدم در مورد تفاوت بالانس داینامیک و بالانس استاتیک
http://www.bridgestonetrucktires.com/us ... doctor.asp


در مورد بالانس استاتیک گفته فرض کنیم شما رینگ و لاستیک روی یک دیسک یا صفحه پرس کنید( فرضی) و از وسط به حالت الاکلنگی قرارش بدید و بعد با وزنه اینو بالانس کنید . این میشه بالانس استاتیک. این بدون نیاز به چرخشه ( اینکه دقیقا چطور انجام میشه من نمیدونم و نگفته)

حالا فرض کنیم از دو دیسک یا صفحه برای رینگ لاستیک استفاده میکنیم. یک دیسک برای یک نیمه و یک دیسک برای نیمه دیگه ( باز هم فرضی) و گفته که در این حالت به بالانس داینامیک نیاز داریم، حتی اگر کل ست رینگ و لاستیک بالانس استاتیکی باشه و اشاره کرده که اگر از نظر داینامیک بالانس بشه دیگه نیاز به بالانس استاتیک نیست. در این روش رینگ و لاستیک نیاز به چرخش داره.


در مورد بالانس چرخ در حالتیکه روی ماشین قرار داره گفته که متاسفانه در این روش چرخ بصورت داینامیک بالانس نمیشه... این خلاصه ای از متن بود.
در اون ۲ تا فیلمی که دیدم از دستگاههای مارک hunter استفاده میکردن. یکیشون حالت Road Force نداشت و یکی دیگه مدل gsp9700 بود که حالت Road Force هم داشت و کاملا دیجیتال بود و خیلی خوشم اومد.
این مدل
http://www.gsp9700.com/
اینو تو تهران یا ایران جایی هست که از این دستگاه استفاده بکنن؟ فکر میکنم این دستگاه بتونه حتی لاستیکهای ایرانی رو هم بالانس کنه..
نکته دیگه ای که برای من جالب بود اینه که تعمیرکار میگفت برای بستن چرخ رو ماشین از اچار بادی استفاده نکنید و از اچار ترکمتر دار استفاده کنید. اینم نمیدونم اینجا استفاده میکنند یا نه. چون ماشین خیلی کم تعمیرگاه بردم و کلا تو این زمینه پخمه هستم. با تشکر. :o
فیلم ۱
http://www.youtube.com/watch?v=FOP7hv91IWI
فیلم۲
http://www.youtube.com/watch?v=mjLJ1g_DQS4
از cyber-tube.ir مستقیم کنید.
نمایه کاربر
iran45.Mehran
دنده 1
پست: 1735
تاریخ عضویت: 03 اکتبر 2011, 21:12
نوع خودرو: 405slx TU5
محل اقامت: كـرمـان - Kerman

Re: بالانس چرخها دستي يا درجا

پست توسط iran45.Mehran » 24 دسامبر 2012, 14:57

به نظرتون بعد از 3 سال براي پرايد لازمه كه بالانس درجا بشه؟!
ارسال پست

بازگشت به “سیستم تعلیق”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان