راه کارهای عملی برای بهبود عملکرد ترمزهای ABS ،خودروهای داخل

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
tibo
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 227
تاریخ عضویت: 11 ژوئن 2013, 13:22
نوع خودرو: opel corsa
Has thanked: 0
Been thanked: 0

راه کارهای عملی برای بهبود عملکرد ترمزهای ABS ،خودروهای داخل

پست توسط tibo » 02 ژولای 2015, 18:10

سلام دوستان.
مطمئناً عزیزانی که از خودرو داخلی مجهز به ABS استفاده می کنند با من هم عقیده هستند که این سیستم دچار یک نقص در عملکرد صحیح ترمز می باشد. :da:
من یک خودرو سمند EF7 مدل 94 دارم و بارها شده که از روی شانس از فاجعه و تصادف گریختم.بزرگترین ایراد این سیستم (البته نوع ایرانیش)اینه که در سطوح نا هموار (چالها و دست اندازهای کوچک)و یا لغزنده مسافت ترمز به چند برار افزار پیدا میکند که منطقا این یک ایراد است در برخی از تاپیک ها و نمایندگی هایی که مراجعه کردم این موضوع را طبیعی عنوان نمودند ولی اصلا اینطور نیست چون در این استاندارد در خودرو های خارجی اصلا این ایراد وجود ندارد. :-)
فرض کنید در اتوبان با سرعت 120 کیلومتر در حال حرکت هستید و یک تصادف یا حادثه ای برای خودروی مقابل بروز میکند و سطح جاده نا هموار باشد(با توجه به کیفیت جاده های ایران) و با توجه به عملکرد ترمز ABS عملا شما ترمز ندارید و فاجعه چند برابر خواهد شد. :chol:
من از اشخاص مختلف و سایت های تخصصی بندبالی برای بهینه کردن عملکرد ترمز تحقیق کردم و به چند آیتم رسیدم:
1- غیر فعال نمودن سیستم ABS(مثلا با در آوردن فیوز ABS)
2-دیسکی کردن سیستم ترمز چرخ های عقب
3-استفاده از لنت های مرغوب
4-استفاده از لاستیک های متناسب با فصل
5-ریگلاژ کردن ترمز چرخ های عقب
6-تعویض کامل سیستم ترمز با نمونه خارجی و مرغوب

دوستان و اساتیدی که تجربه ای برای بهبود عملکرد داشتند یا هر یک از موارد را انجام و از تاثیر آن راضی بودند لطفا نظرات خود را بیان کنند تا دوستان از تجربیاتشان استفاده نمایند.
mehrdad1371
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 745
تاریخ عضویت: 13 ژوئن 2013, 18:00
نوع خودرو: l90 e2
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: راه کارهای عملی برای بهبود عملکرد ترمزهای ABS ،خودروهای

پست توسط mehrdad1371 » 02 ژولای 2015, 18:55

اي بي اس فقط كارش اينه ك شما موقع ترمز همچنان بتوني به ماشين فرمان بدي باعث كاهش مسافت ايستادن نميشه


Sent from my iPhone using Tapatalk
نمایه کاربر
KEYVAN212
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 379
تاریخ عضویت: 05 آگوست 2010, 23:33
محل اقامت: Smoke City with Milad Tower and Azadi Square
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: راه کارهای عملی برای بهبود عملکرد ترمزهای ABS ،خودروهای

پست توسط KEYVAN212 » 02 ژولای 2015, 19:34

mehrdad1371 نوشته شده:اي بي اس فقط كارش اينه ك شما موقع ترمز همچنان بتوني به ماشين فرمان بدي باعث كاهش مسافت ايستادن نميشه


Sent from my iPhone using Tapatalk
من ضمن تحسين اين نظر فوق تخصصيتون، شما رو به ديدن اين كليپ دعوت مى كنم.
http://www.aparat.com/v/PaJEj
نمایه کاربر
KEYVAN212
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 379
تاریخ عضویت: 05 آگوست 2010, 23:33
محل اقامت: Smoke City with Milad Tower and Azadi Square
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: راه کارهای عملی برای بهبود عملکرد ترمزهای ABS ،خودروهای

پست توسط KEYVAN212 » 02 ژولای 2015, 19:36

tibo نوشته شده:سلام دوستان.
مطمئناً عزیزانی که از خودرو داخلی مجهز به ABS استفاده می کنند با من هم عقیده هستند که این سیستم دچار یک نقص در عملکرد صحیح ترمز می باشد. :da:
من یک خودرو سمند EF7 مدل 94 دارم و بارها شده که از روی شانس از فاجعه و تصادف گریختم.بزرگترین ایراد این سیستم (البته نوع ایرانیش)اینه که در سطوح نا هموار (چالها و دست اندازهای کوچک)و یا لغزنده مسافت ترمز به چند برار افزار پیدا میکند که منطقا این یک ایراد است در برخی از تاپیک ها و نمایندگی هایی که مراجعه کردم این موضوع را طبیعی عنوان نمودند ولی اصلا اینطور نیست چون در این استاندارد در خودرو های خارجی اصلا این ایراد وجود ندارد. :-)
فرض کنید در اتوبان با سرعت 120 کیلومتر در حال حرکت هستید و یک تصادف یا حادثه ای برای خودروی مقابل بروز میکند و سطح جاده نا هموار باشد(با توجه به کیفیت جاده های ایران) و با توجه به عملکرد ترمز ABS عملا شما ترمز ندارید و فاجعه چند برابر خواهد شد. :chol:
من از اشخاص مختلف و سایت های تخصصی بندبالی برای بهینه کردن عملکرد ترمز تحقیق کردم و به چند آیتم رسیدم:
1- غیر فعال نمودن سیستم ABS(مثلا با در آوردن فیوز ABS)
2-دیسکی کردن سیستم ترمز چرخ های عقب
3-استفاده از لنت های مرغوب
4-استفاده از لاستیک های متناسب با فصل
5-ریگلاژ کردن ترمز چرخ های عقب
6-تعویض کامل سیستم ترمز با نمونه خارجی و مرغوب

دوستان و اساتیدی که تجربه ای برای بهبود عملکرد داشتند یا هر یک از موارد را انجام و از تاثیر آن راضی بودند لطفا نظرات خود را بیان کنند تا دوستان از تجربیاتشان استفاده نمایند.
قطعا لاستيك تاثير زيادى داره روى اين موضوع. شايد اصلا بشه گفت بيشترين تاثير از ناحيه لاستيك باشه.
tibo
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 227
تاریخ عضویت: 11 ژوئن 2013, 13:22
نوع خودرو: opel corsa
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: راه کارهای عملی برای بهبود عملکرد ترمزهای ABS ،خودروهای

پست توسط tibo » 03 ژولای 2015, 15:31

mehrdad1371 نوشته شده:اي بي اس فقط كارش اينه ك شما موقع ترمز همچنان بتوني به ماشين فرمان بدي باعث كاهش مسافت ايستادن نميشه


Sent from my iPhone using Tapatalk
دوست عزیز من با تعریف شما از ABS موافقم ،ولی من با تعریف ABS مشکلی ندارم و دنبال راه حلی برای مشکلات ABS های داخلی هستم.
نمایه کاربر
Saidgta
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 998
تاریخ عضویت: 12 مارس 2010, 15:01
نوع خودرو: H30 Cross
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: راه کارهای عملی برای بهبود عملکرد ترمزهای ABS ،خودروهای

پست توسط Saidgta » 30 آگوست 2015, 09:52

رگلاژ لنت های عقب به صورت مرتب و دوره ای بهترین راهکار برای ماشین هایی هست که ترمزهای عقبشون کاسه ایه.
تاثیرش واقعا محسوسه.

Sent from my SM-N915F using Tapatalk
نمایه کاربر
armin_gera
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 250
تاریخ عضویت: 01 ژوئن 2012, 13:19
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: راه کارهای عملی برای بهبود عملکرد ترمزهای ABS ،خودروهای داخل

پست توسط armin_gera » 03 ژولای 2016, 03:42

tibo نوشته شده:سلام دوستان.
مطمئناً عزیزانی که از خودرو داخلی مجهز به ABS استفاده می کنند با من هم عقیده هستند که این سیستم دچار یک نقص در عملکرد صحیح ترمز می باشد. :da:
من یک خودرو سمند EF7 مدل 94 دارم و بارها شده که از روی شانس از فاجعه و تصادف گریختم.بزرگترین ایراد این سیستم (البته نوع ایرانیش)اینه که در سطوح نا هموار (چالها و دست اندازهای کوچک)و یا لغزنده مسافت ترمز به چند برار افزار پیدا میکند که منطقا این یک ایراد است در برخی از تاپیک ها و نمایندگی هایی که مراجعه کردم این موضوع را طبیعی عنوان نمودند ولی اصلا اینطور نیست چون در این استاندارد در خودرو های خارجی اصلا این ایراد وجود ندارد. :-)
فرض کنید در اتوبان با سرعت 120 کیلومتر در حال حرکت هستید و یک تصادف یا حادثه ای برای خودروی مقابل بروز میکند و سطح جاده نا هموار باشد(با توجه به کیفیت جاده های ایران) و با توجه به عملکرد ترمز ABS عملا شما ترمز ندارید و فاجعه چند برابر خواهد شد. :chol:
من از اشخاص مختلف و سایت های تخصصی بندبالی برای بهینه کردن عملکرد ترمز تحقیق کردم و به چند آیتم رسیدم:
1- غیر فعال نمودن سیستم ABS(مثلا با در آوردن فیوز ABS)
2-دیسکی کردن سیستم ترمز چرخ های عقب
3-استفاده از لنت های مرغوب
4-استفاده از لاستیک های متناسب با فصل
5-ریگلاژ کردن ترمز چرخ های عقب
6-تعویض کامل سیستم ترمز با نمونه خارجی و مرغوب

دوستان و اساتیدی که تجربه ای برای بهبود عملکرد داشتند یا هر یک از موارد را انجام و از تاثیر آن راضی بودند لطفا نظرات خود را بیان کنند تا دوستان از تجربیاتشان استفاده نمایند.

مشکل اصلی من با اپتیما 2014 بیس همین مشکل بود ترمز گیری عالی بود ولی به محض این که یکی از چرخ ها تو یه دست انداز کوچیک میوفتاد کلا ترمز ول میکرد و .... حالا نمیدونم چون بیس بود اینطوری بود یا فولاشم همین مشکلو دارن!!خلاصه عوض کردم ازرا 2008 گرفتم هم ترمزاش خیلی بهترن هم به هیچ عنوان این مشکل چاله چوله رو ندارن و با خیال راحت تو ناهمواری ها تخته ترمز میزنم ترمز هم به بهترین تحو جمع میکنه ماشینو و خالی نمیکنه
خواستم بگم ک این مشکل مختص abs های ایران نیست و کیا با اون همه دب دبه کب کبهش هم این مشکل رو داره
در حال طراحی کروز کنترل برای خودرو های داخلی :)
takesh
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 115
تاریخ عضویت: 19 دسامبر 2008, 17:33
نوع خودرو: قارقارک!!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: راه کارهای عملی برای بهبود عملکرد ترمزهای ABS ،خودروهای داخل

پست توسط takesh » 03 ژولای 2016, 04:31

خوب ترمز عقب اگه دیسکی بشه هزینش چقدره و اگه سیستم با نمونه خارجی عوض بشه هزینش چقدره ؟

کدوم بهتره ؟
دوستانی که کارهای ساخت آپشن و تیونینگ از این جور کارهای دست ساز انجام دادن و میدن ؛
به من پیام خصوصی بدن
نمایه کاربر
t51
يار همراه
پست: 10504
تاریخ عضویت: 06 ژانویه 2016, 15:40
نوع خودرو: پارسعلی
محل اقامت: قدیمی بی خاصیت گیجعلی
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: راه کارهای عملی برای بهبود عملکرد ترمزهای ABS ،خودروهای داخل

پست توسط t51 » 03 ژولای 2016, 10:07

بایداکسل عقب تعویض بشود.......................طوری نیست که باقطعه جابجاکردن انجام بشود..................کلا عقب ماشین اینقدرسنگین نیست که لازم باشد100%عقب را دیسکی کرد...............بالاستیک خوب ورگلاژ2دندانه ای کاسه عقب بطورماهیانه.............بهترین ترمز راخواهیدداشت..........
رکودهرانجمنی شایسته مدیران بی لیاقت ونمک نشناش وکم تجربه آن است.


کی توانی زد درین منزل قدم-محو شو چون جایت این ویرانه نیست.


http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?p=3895554#p3895554
ارسال پست

بازگشت به “سیستم ترمز”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان