ژل زادو-XADO

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
t51
يار همراه
پست: 10504
تاریخ عضویت: 06 ژانویه 2016, 15:40
نوع خودرو: کلکسیون
محل اقامت: caliske

Re: ژل زادو-XADO

پست توسط t51 » 18 ژانویه 2017, 15:23

بخار آب برای خنک کردن نیازبه فضای بازداردکه درحجم محدود سیلندر این فضاراپیدانمیکند.اگرآب خیلی سردهم بخواهیدبریزیدکه باعث آسیب وترک برداشتن پیستون میگرددشبیه شوک حرارتی آب سرد به دیسک ترمز داغ که سبب زدن فرمان هنگام ترمزگیری میشود.بنظر فرآیندپیچیده تری بایدداشته باشد. :eek:
***_ آهنگ شورش http://www.namasha.com/v/QUWMhlGE
نمایه کاربر
Arvin_Amarth
دنده 3
پست: 3569
تاریخ عضویت: 15 ژانویه 2008, 22:59
نوع خودرو: BMW X3 28i F25 R.I.P

Re: ژل زادو-XADO

پست توسط Arvin_Amarth » 25 ژانویه 2017, 16:30

آب باعث شوک حرارتی که میشه
دیسک ترمز داغ با موتور تفاوتهایی هم داره
تغییر فاز یک ماده حرارت و انرژی می گیره
این حرارت و انرژی چه بسا کم رو کربن ها اثر میگذارند (قرار نیست رو فلز پیستون یا سیلندر اثر بگذارند)
حالا این که یک روش قدیمیه
ولی روش موثر تری هم هست که حاصل تحقیقات شیماییه
اسپری seafoam
تصویر
طریقه عملکردش هم در این کلیپ کامل توضیح داده شده و عملکردش به صورت واقعی نه فقط تبلیغات صد من یک غاز
https://m.youtube.com/watch?v=u6UeJXkzDW8
اگر همچین چیزی باشه خیلی جالبه
ولی بازم یک سوال بی جواب می مونه
این ذرات کنده شده کجا میرن?
تو کاتالیزور?
How "Old School" Motor Head Should Be
Big Block > Small Block
Naturally Aspirated > Turbo
Pure Petrol > Hybrid
Manual Transmission > Automatic Transmission
Analog > Digital
نمایه کاربر
Mahyar70
دنده 4
پست: 4555
تاریخ عضویت: 13 می 2010, 18:01
نوع خودرو: fuji nevada (دزدینش)
محل اقامت: تهران - مینی سیتی (شهرک صدف)

Re: ژل زادو-XADO

پست توسط Mahyar70 » 25 ژانویه 2017, 21:28

آره دیگه
به صورت کلی کاتالیزر پر نمیشه . چون اصلا" وظیفش فیلتراسیون نیست .
کاتالیزور به صورت کلی فقط واکنش گره .
تا اونجا که میدونم به دلیل پوشش پلاتین (فکر کنم ) نازک روی صفحه های سرامیکی مشبکش هم قیمتش به نسبت بالاس و هم این که پلاتین توی دمای بالا به صورت کاتالیزور یا واکنش گر در میاد . ازش چیزی کم نمیشه بهش چیزی اضافه نمیشه .
فقط ترکیبات سمی که از اگزوز میخواد خارج بشه رو به ترکیبات دیگه ای تبدیل میکنه .
ولی خوب چون ما همیشه فراین رسوب رو داریم دوده ها و ... میتوونن روی صفحات سرامیکی بشینن و به صورت کلی سطح تماس مستقیم پلاتین ها با گاز های خروجی رو کم کنن که نتیجش میشه کاهش راندمان کاتالیزور .
کاتالیزور پر نمیشه ولی به دلیل این که شبکیه خیلی ریزی داره میتونه به راحتی گرفته بشه با همین رسوبات کربنی که داخل سیلندر هستن . این رسوبات ممکنه با سایز های مختلفی کنده بشن و برن سمت کاتالیزور . (نه خیلی بزرگ ) که میتونه علت گرفتگی باشن .
viewtopic.php?f=35&t=99223تغییر مکانیزم عملکرد سرسیلندر
t51
يار همراه
پست: 10504
تاریخ عضویت: 06 ژانویه 2016, 15:40
نوع خودرو: کلکسیون
محل اقامت: caliske

Re: ژل زادو-XADO

پست توسط t51 » 09 فوریه 2017, 00:24

بنظرشماعلت برداشتن شماره جلووباکاغذپوشاندن شماره عقب دریک فیلم تبلیغاتی به چه منظور بوده است؟
***_ آهنگ شورش http://www.namasha.com/v/QUWMhlGE
rstol
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 140
تاریخ عضویت: 22 آپریل 2016, 20:03
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: ژل زادو-XADO

پست توسط rstol » 20 دسامبر 2017, 00:02

t51 نوشته شده:
18 ژانویه 2017, 15:23
بخار آب برای خنک کردن نیازبه فضای بازداردکه درحجم محدود سیلندر این فضاراپیدانمیکند.اگرآب خیلی سردهم بخواهیدبریزیدکه باعث آسیب وترک برداشتن پیستون میگرددشبیه شوک حرارتی آب سرد به دیسک ترمز داغ که سبب زدن فرمان هنگام ترمزگیری میشود.بنظر فرآیندپیچیده تری بایدداشته باشد. :eek:
با عرض سلام
یک سوال دیگه از خدمت شما داشتم
یک 206 تیپ 2 دارم که سیلندرش رو بعد از 330 هزار عوض کردم حدود 6000 تا کار کرده الان می بینم یه حالت روغن سوزی داره و کمی آب روی در روغن جمع میشه.به نظر شما اگه واشر ایراد داشته باشه این محصول می تونه مشکل رو رفع کنه و بتونه می جلوی آب رو بگیره؟یا از محصولات زادو استفاده کنم؟
http://sabzkhodro.com/product/%D9%86%D8 ... %AF%D8%B1/
.
.
SORRY SHIT FRENCH CAR BROKEN DOWN AGAIN
.
.
t51
يار همراه
پست: 10504
تاریخ عضویت: 06 ژانویه 2016, 15:40
نوع خودرو: کلکسیون
محل اقامت: caliske

Re: ژل زادو-XADO

پست توسط t51 » 20 دسامبر 2017, 00:25

rstol نوشته شده:
20 دسامبر 2017, 00:02
t51 نوشته شده:
18 ژانویه 2017, 15:23
بخار آب برای خنک کردن نیازبه فضای بازداردکه درحجم محدود سیلندر این فضاراپیدانمیکند.اگرآب خیلی سردهم بخواهیدبریزیدکه باعث آسیب وترک برداشتن پیستون میگرددشبیه شوک حرارتی آب سرد به دیسک ترمز داغ که سبب زدن فرمان هنگام ترمزگیری میشود.بنظر فرآیندپیچیده تری بایدداشته باشد. :eek:
با عرض سلام
یک سوال دیگه از خدمت شما داشتم
یک 206 تیپ 2 دارم که سیلندرش رو بعد از 330 هزار عوض کردم حدود 6000 تا کار کرده الان می بینم یه حالت روغن سوزی داره و کمی آب روی در روغن جمع میشه.به نظر شما اگه واشر ایراد داشته باشه این محصول می تونه مشکل رو رفع کنه و بتونه می جلوی آب رو بگیره؟یا از محصولات زادو استفاده کنم؟
http://sabzkhodro.com/product/%D9%86%D8 ... %AF%D8%B1/
درودبرشما-همانطور درعکسی که ارسال نمودیدمشاهده میشودفاقداستانداردهای اروپایی ویاامریکایی می باشدواستفاده از آن باریسک همراه است.
تجربه زادو هم دارای50%ریسک برابرتجربه کاربران درهمین تاپیک می باشدواین موادروش مطمئنی نیستند.یک موردموفق باواندرسیل:
viewtopic.php?p=3777381#p3777381
***_ آهنگ شورش http://www.namasha.com/v/QUWMhlGE
Kalantar.110
شروع حركت
پست: 11
تاریخ عضویت: 02 دسامبر 2017, 01:32
نوع خودرو: 405-slx

Re: ژل زادو-XADO

پست توسط Kalantar.110 » 12 ژانویه 2018, 23:58

سلام ماشین من 405slx 1800 واشر سرسیلندر ترسونده تازه فهمیدم و حاد نشده هنوز
ژلی مناسب مشکلم هست که دیگه سرسیلندر باز نکنم؟
در ضمن به نظر خودم دلیل سوختنش هم از تنظیم دراومدن موتور و گرمای تولید شده از اون بابت هست
بعد فیلرگیری قبلی 16 هزارتا باهاش رفتم و دوباره نیاز به شیم گیری داره.
مگه نه اینکه شیم گیری هر 100 هزارتا نیازه انجام بشه؟
دلیلش میتونه از روغن 20 -50 باشه؟ و آیا ژلی برای بی نیاز شدن از فیلرگیری هست؟
ببخشید که سوالام زیاد شد
bardia.t
دنده 1
پست: 1196
تاریخ عضویت: 03 می 2011, 17:49
نوع خودرو: گالانت/بي ام و 518

Re: ژل زادو-XADO

پست توسط bardia.t » 13 ژانویه 2018, 10:30

با درود //اقا این زل هیچ اثر محسوسی نداره شاید هم کلا الکی باشه چون من تست کردم و نتیجه نگرفتم شما بهتره واشر را تعویض کنید که مطمئن تر باشه و خیالتون هم راحت بشه چون اگر واشر ترسونده یه وقت سرسلندر را تاب دار میکنه و یا اب و روغن قاطی میکنه که درد سر میشه واستو.ن
Kalantar.110
شروع حركت
پست: 11
تاریخ عضویت: 02 دسامبر 2017, 01:32
نوع خودرو: 405-slx

Re: ژل زادو-XADO

پست توسط Kalantar.110 » 19 ژانویه 2018, 21:35

Kalantar.110 نوشته شده:
12 ژانویه 2018, 23:58
سلام ماشین من 405slx 1800 واشر سرسیلندر ترسونده تازه فهمیدم و حاد نشده هنوز
ژلی مناسب مشکلم هست که دیگه سرسیلندر باز نکنم؟
در ضمن به نظر خودم دلیل سوختنش هم از تنظیم دراومدن موتور و گرمای تولید شده از اون بابت هست
بعد فیلرگیری قبلی 16 هزارتا باهاش رفتم و دوباره نیاز به شیم گیری داره.
مگه نه اینکه شیم گیری هر 100 هزارتا نیازه انجام بشه؟
دلیلش میتونه از روغن 20 -50 باشه؟ و آیا ژلی برای بی نیاز شدن از فیلرگیری هست؟
ببخشید که سوالام زیاد شد
سلام مجدد خدمت دوستان
امروز بعد از تهیه نشت گیر رادیاتور زادو و چند روز پروسه تهیه آب رادیاتور خانگی اعلا و مخلوط کردن با ضدیخ با نسبت مساوی، آب رادیات که روغن قاطیش بود رو تعویض کردم و بلافاصله نشت گیر رو براساس دستورالعمل استفاده کردم خونواده رفتن بیرون با ماشین و الان که خودم تست کردم نتیجه کاملا محسوسه :-)
قدرت موتور برگشته قبلش با واشر نیم سوز به زور شتاب میگرفت طوری که سربالایی به زور تا 3000 میرفت دور موتور
آبی هم که قاطی روغن شده بود تبخیر شده و موتور روانتر کار میکنه لرزشش تو سلو کاملا برطرف شده
یه بوی دود خام سوزی هم به شدت از دریچه بخاری تو هر دوحالت سرد و گرم میومد که برطرف شده ولی ربطشو به واشر نیم سوز نفهمیدم هنوز
من ماشین از صفری دستم بوده و تا حالا چهاربار موتور باز کردم بار اول به خاطر ضعیف شدن رینگ که قبلش آب رادیات تو دوسال یه قطره هم کم نمیشد اما بعد از اون تا الان همیشه خدا کم میکرده جوری که عادت کردم دو سه روز یه بار چک میکنم اضافه میکنم معمولا و بعد از اون فقط سوختن واشر سرسیلندر بوده
الان که نشتگیر استفاده کردم بعد از مدتها حس میکنم موتور داره خشک و روان کار میکنه و دیگه آبی قاطی روغن نیست دیگه لرزش اضافه ای نیست بیشتر از اینکه از درست شدن ماشین با 70 تومن به جای یک میلیون و دویست خوشحال باشم از این ناراحتم که چقدر مکانیک های ما بلا نسبت بیشعورن که یه سرسیلندر نمیتونن درست ببندن که آب بندی باشه موتور
Kalantar.110
شروع حركت
پست: 11
تاریخ عضویت: 02 دسامبر 2017, 01:32
نوع خودرو: 405-slx

Re: ژل زادو-XADO

پست توسط Kalantar.110 » 19 ژانویه 2018, 21:53

راستش من نظراتو که خوندم کاملا ارزش تاپیک رو از دست رفته دیدم چون اصلا نمیشه به نظرات دوستان اعتماد کرد برای خرید محصولات زادو( باعرض معذرت) ولی لاجرم بدلیل خرج زیاد تعویض واشرسرسیلندر نشت گیر به قیمت 70 تومن خریدم که تا الان صد در صد جواب داده و اگر هم دایمی نباشه اثرش و آب کم کنه یا مشکل دیگه حتما خودم اینجا منعکس میکنم برای استفاده دوستان
ارسال پست

بازگشت به “تکنولوژی های دیگر”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان