آشنایی با سنسور اکسیژن در خانواده پژو

تصویرمباحث مربوط به انواع پژو

مدیران انجمن: Monarch, whiteshark

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
Ali-Ahari
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 808
تاریخ عضویت: 06 آگوست 2009, 17:30
نوع خودرو: پرشیا
محل اقامت: تهران

Re: آشنایی با سنسور اکسیژن در خانواده پژو

پست توسط Ali-Ahari » 19 فوریه 2012, 21:27

up

دوستان اگه چیزی به ذهنتون میرسه که میتونه کمک کنه ممنون میشم بفرمایید .
نمایه کاربر
جنوبي
فعال کلوپ 206
پست: 3641
تاریخ عضویت: 22 سپتامبر 2008, 01:04
نوع خودرو: chevy caprice,206T6
محل اقامت: بوشهر

Re: آشنایی با سنسور اکسیژن در خانواده پژو

پست توسط جنوبي » 20 فوریه 2012, 00:08

پرشیا مدل 81 انژکتوریه ؟
نمایه کاربر
Ali-Ahari
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 808
تاریخ عضویت: 06 آگوست 2009, 17:30
نوع خودرو: پرشیا
محل اقامت: تهران

Re: آشنایی با سنسور اکسیژن در خانواده پژو

پست توسط Ali-Ahari » 20 فوریه 2012, 00:46

بله .انژکتوری ساژم
نمایه کاربر
hamid.de
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 452
تاریخ عضویت: 14 آگوست 2007, 20:55

Re: آشنایی با سنسور اکسیژن در خانواده پژو

پست توسط hamid.de » 17 مارس 2012, 23:11

ماشینای تا مدل 82 و بعضا 83 ایرانخودرو اونایی که سیستم انژکتورشون SAGEM SL96 و پرشیا های سری اول سال 79 که ECU مگنتی مارلی روشون نصب بود هیچ کدوم سنسور اکسیژن ندارن و سیستمشون مدار باز یا open loop هست. تو این نوع سیستم ها که البته کاتالیزور هم ندارن هیچ فیدبکی از گاز خروجی اگزوز گرفته نمیشه و برنامه ECU طوری کالیبره میشه که همیشه لامبدا برابر 1 باشه. هر چند به مرور زمان ممکنه انحراف ایجاد بشه و این همون دلیلی هست که مصرف این تیپ ماشینا بیشتر و آلایندگیشون هم بیشتره. البته شرکت های سازنده راهکارهایی هم واسه تنظیم سوخت تو این مدل هل هم میذارم مثل اون پتانسیومتر CO که میشه رو اردی و پیکانهای SL96 دید. البته موتور XU7 هم با ECU SL96 قابل تنظیم هست اما با دیاگ
“When you are in light, everything will follow you. But when you enter dark, even your own shadow will not follow you....... that is life”
.... Adolf
نمایه کاربر
Ali-Ahari
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 808
تاریخ عضویت: 06 آگوست 2009, 17:30
نوع خودرو: پرشیا
محل اقامت: تهران

Re: آشنایی با سنسور اکسیژن در خانواده پژو

پست توسط Ali-Ahari » 18 مارس 2012, 02:26

ممنون آقا حمید

ممکنه یه مقدار راجع به پتانسیومتر CO که فرمودید توضیح بدید ؟روی ماشین من هم نصبه ؟ممنون از وقتی که میزارید
نمایه کاربر
hamid.de
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 452
تاریخ عضویت: 14 آگوست 2007, 20:55

Re: آشنایی با سنسور اکسیژن در خانواده پژو

پست توسط hamid.de » 18 مارس 2012, 19:28

خواهش ميكنم
اين پتانسيومتر تو ماشين شما وجود نداره و براي تنظيم ماشين شما بايد از دياگ استفاده كرد. يه گزينه وجود داره تو منوي دياگ ecu sl96 به نام emission adjustment وقتي وارد اين گزينه ميشيد يه عددي وجود داره كه ميشه كم و زيادش كرد
البته چه مدل پتانسيومتر دار و چه مدل ماشين شما رو نبايد همينجوري تنظيم كرد ، بايد موتور كاملا گرم باشه و با دستگاه gas analyzer يا همون ٤ گاز ميزان co رو خوند، بعد با تنظيم كردن سعي بشه co رو به مرز مجازش نزديك كرد
“When you are in light, everything will follow you. But when you enter dark, even your own shadow will not follow you....... that is life”
.... Adolf
نمایه کاربر
Ali-Ahari
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 808
تاریخ عضویت: 06 آگوست 2009, 17:30
نوع خودرو: پرشیا
محل اقامت: تهران

Re: آشنایی با سنسور اکسیژن در خانواده پژو

پست توسط Ali-Ahari » 18 مارس 2012, 20:37

ممنون دوست عزیز

متوجه شدم کدوم منو رو می فرمایید .عدد اون منو رو الان گذاشتم رو 5 .مصرف حدودا شده صدی 12 . از طرفی هم اگه کمش کنم ماشین خیلی سنگین میشه و شتابش افت میکنه .

سپاسگزارم از وقتی که میزارید
نمایه کاربر
hamid.de
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 452
تاریخ عضویت: 14 آگوست 2007, 20:55

Re: آشنایی با سنسور اکسیژن در خانواده پژو

پست توسط hamid.de » 18 مارس 2012, 20:52

خواهش ميكنم
سوال ديگه هم داشتيد تا اونجا كه بلد هستم در خدمتم
“When you are in light, everything will follow you. But when you enter dark, even your own shadow will not follow you....... that is life”
.... Adolf
نمایه کاربر
accvpnir
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 109
تاریخ عضویت: 12 فوریه 2011, 20:50
نوع خودرو: Jeep Wagoneer 1984

Re: آشنایی با سنسور اکسیژن در خانواده پژو

پست توسط accvpnir » 20 سپتامبر 2012, 01:59

سلام
مشکل مصرف بالا ماشین رو تو پست مصرف پژو گفته بودم
امروز یه مشکلی برام پیش اومد ، ماشین رو که روشن کردم پت پت میکرد مثل ماشین کاربراتوری که گاز نمیخوره در ضمن تو حرکت هم هی میگرفت و ول میکرد
2 روز پیش رفته بودم تنظیم موتور که گفت سنسور اکسیژنت ضعیف شده و فشار مانیفولد رو 400 که باید رو 340 باشه این خودش دلیل مصرف زیاده
البته در مورد بنزین هم بگم که هر 10 - 12 باک یه بار سوپر میزنم
مسئول تنظیم موتور گفت ایراد بخاطر بنزین معمولی و تخته گاز رفتنه
حالا به نظر شما اگه چند بار بنزبن سوپر بزنم مشکل حل میشه یا سنسور رو باز کنم و با تینر 1000 بشورم بهتر نیست؟
نمایه کاربر
محمد.
راننده حرفه اي
پست: 3232
تاریخ عضویت: 19 نوامبر 2004, 02:19
نوع خودرو: 605,607,VR,A80Q,FJ75
محل اقامت: پشت فرمون !

Re: آشنایی با سنسور اکسیژن در خانواده پژو

پست توسط محمد. » 20 سپتامبر 2012, 09:15

سنسور اکسیژن و فشار منیفولد ؟؟؟؟؟؟

اون سنسور مپه که فشار رو میخونه ..

سنسور اکسیژن ، وضیفش رسوندن ماشین به اپتیموم نسبت سوخت به هوا با توجه به جدول تعریف شده در ECU هست .
ارسال پست

بازگشت به “پژو Peugeot”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان