پژو 208 ---- PEUGEOT 208 2012

تصویرمباحث مربوط به انواع پژو

مدیران انجمن: whiteshark, Monarch

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
NISMO
متخصص الکترومکانیک
پست: 2003
تاریخ عضویت: 04 ژانویه 2009, 10:11
نوع خودرو: Mazda6 GH, SLK R171
محل اقامت: پاریس
تماس:

پژو 208 ---- PEUGEOT 208 2012

پست توسط NISMO » 02 نوامبر 2011, 18:54

در قلب گروه PSA فعالیتها بخوبی تقسیم شده، سیتروئن با معرفی C3 Picasso و محصولات جدید DS3 و DS5 طرفداران را مجذوب کرد و اکنون پژو برگ جدید خود را رو کرد و امروز بچه شیر (:Feline در زبان فرانسه) جدیدی در این خانواده متولد شد.
تصویر
208 اینبار قالبهای 207 را کمی تغییر میدهد. این خودرو با 3.98 cm طول، 7 cm کوتاهتر از 207 و با 1سانتی متر کاهش ارتفاع مواجه است. از سوی دیگر با کاهش متوسط وزن شگفت آور 110 کیلوگرم مواجه است. سبکترین تیپ 208 تنها 975 کیلوگرم وزن داره که دقیقاً برابر با وزن داچیا ساندرو (=لوگان هاچبک) میباشد. علیرغم آنکه این بچه شیر وزن کم کرده است و ابعاد کمتری بدست اورده، در فضای داخلی حتی وضعیت بهتر شده و با 5 cm افزایش فضای زانو برای سرنشینان عقب مواجهیم. همچنین فضای صندوق بار 15 لیتر افزایش حجم را داراست! که به حجم کلی 285 لیتر با حجم رنو کلیو III برابری میکند.
تصویر

تصویر

از نمای پشتی همچنان زیبایی و طرح کلی 206 و 207 را دنبال میکند اما در نمای جلویی طرح الگوی جدید سازنده در محصولات کنونی (از جمله 508) را دنبال میکند. اکنون 208 با ضریب درگ Cx=0.29 به رقم بهتری در این کلاس خودرو دست یافته..
تصویر

تصویر

طرح کنسول و داشبورد بچه شیر بکلی باز بینی شده، تغییر کرده و به سبک بسیاری از هاچبکهای امروزی پنل کیلومتر شمار در ارتفاع بالاتری از فرمان قرار گرفته. در طرف دیگر سیستم ناوبری و نمایشگر آن بصورت پیش آمده قرار گرفته اند تا از دسترسی (ارگونومی) و دید بهتری برخوردار باشد.
تصویر

تصویر

سقف پانوراما
تصویر
در خصوص مشخصات فنی و انواع انجینها تاکنون اطلاعات کاملی ارائه نشده اما انجینهای محتمل 2 نوع بنزینی 3 سیلندر 1.0 لیتر VTi (توربو کمپرسور) و 1.2 لیتری خواهند بود و تنها میزان مصرف و آلایندگی آنها اعلام شده (اصولاً در فرانسویها اعلام این ارقام اولویت دارند تا قدرت موتور، گشتاور و ..) که مصرف 4.3 لیتر/صد کیلومتر و 99 گرم/کیلومتر تولید گاز CO2 که رقم قابل توجهی ست. در سوی دیگر 5 مدل دیزل پیش بینی شده که 4 مورد از آنها مجهز به سیستم کاهش مصرف Stop-Start خواهند بود که طراحی شرکت معروف Valeo می باشد. ارقام مربوط به دیزلها هنوز توسط پژو تأیید نشده اما انجینهای محتمل 1.4 و 1.6 HDi خواهند بود که در سیتروئن C3 بکار گرفته میشوند. میزان مصرف انجین کوچکتر 3.4 لیتر در 100 کیلومتر و آلایندگی 87 گرم CO2 در هر کیلومتر را نشان میدهد. ضمن اینکه آلایندگی هیچیک از نمونه های دیزل بیش ار 99 گرم در صد کیلومتر نخواهد بود.


نکتۀ اشاره شده اینکه، علیرغم اینکه در نسل قبل 207 در کنار تولید 206 آغاز شد و منجر به توقف بازماندۀ قبلی نشد، تولید 208 با قطع نسل قبلی خود یعنی 207 همراه خواهد بود. کماکان برنامۀ تولید در تیپهای 3در، 5در همچنین استیشن 208 SW مدلهای خواهد بود و مدل کوپه کانورتیبل CC 208 و نیز 208 Roadster امکان تولید دارند. شایعتی نیز از تولید 208 RCZ به میان است که مشابه همزاد بزرگتر خود یک کوپۀ اسپرت 2+2 باشد.

208 در همان سایتهای 207 تولید خواهند شد و در واقع شامل 2 سایت PSA در فرانسه (Poissy (Yvelines و (Mulhouse (Haut-Rhin و در اسلواکی Trnava و در اسپانیا (Villaverde (Madrid خواهند بود.

توضیح دیگر اینکه برنامه ریزی برای شروع تولید از ژوئن 2012 صورت گرفته شده، عرضۀ تجاری آن به بازار برای زمستان سال آینده و پس از اولین نمایش در سالن 2012 ژنو صورت خواهد گرفت.

تیزر تبلیغاتی 208
Feline 208

تصویر
نمونۀ 3 در
تصویر

تصویر

تصویر
آخرین ويرايش توسط 1 on NISMO, ويرايش شده در 2.
تصویر "The best or nothing"
mortezagipsy2
دنده 2
پست: 2085
تاریخ عضویت: 09 ژانویه 2009, 00:15
تماس:

Re: پژو 208

پست توسط mortezagipsy2 » 02 نوامبر 2011, 19:12

مرسی...
سبک طراحی سری 8 کاملا متفاوت شده و حس پژو بودن کمتر توش دیده می شه. با داشبورد هم نمی شه ارتباط برقرار کرد، زیادی مدرنه!
نمایه کاربر
Lovely.peugeot
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 836
تاریخ عضویت: 04 آپریل 2010, 01:12
نوع خودرو: 407-206
محل اقامت: تهران-شهرک غرب

Re: پژو 208

پست توسط Lovely.peugeot » 06 نوامبر 2011, 01:30

به نظرمن واقعآزیباست :-D همونطوری که دوستمون گفتن این سبک طراحی کاملآ نسبت به مدلهای پیشین(407،207،607،...)متحول شده و ازهمون سبک508پیروی میکنه؛نکته ای هم که برای ما در ایران میتونه جالب توجه باشه،امیدبه عرضه این خودرودرکشورهست،تاجایی هم که من میدونم-البته زیادموثق نیست-دلیل عرضه206+به جای207هم این بودش که دیدن قراره به زودی 208با207جایگزین بشه،بنابراین تصمیم گرفتن به جای 207واقعی206+رو تولیدکنن تاهم هزینه ها کاهش پیداکنه وهم بتونن پس ازعرضه208،سریعتراونودرکشورمونتاژکنن،به هرحال باتوجه به موفقیت206درایران وهمچنین فروش خوب206+تابه امروزواینکه ایران یکی ازکشورهای هدف پژوهستش واین کلاس هم درایران پرفروش بوده،میشه امیدداشت که درسالهای آینده پژو208درکشورعرضه بشه.

ممنون
LOVELY TUNING TALK
نمایه کاربر
peugeot_404
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 442
تاریخ عضویت: 23 ژولای 2009, 20:44

Re: پژو 208

پست توسط peugeot_404 » 07 نوامبر 2011, 15:31

سلام

چیزی که به نظرم , تو این مدل در موردش درست عمل شده , ابعاد آرم روی کاپوته که تناسب خوبی داره . و اینکه پژو دوباره تا حدودی به سبک جلو پنجره های دهه 60 و 50 در نوع مدرنش نزدیک شده :) . قرار دادن زه دور جلو پنجره خیلی خوب بوده !
emad rhmt
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 754
تاریخ عضویت: 01 ژوئن 2010, 15:57
نوع خودرو: ساندرو-توسان TL
محل اقامت: ایران 11

Re: پژو 208

پست توسط emad rhmt » 11 نوامبر 2011, 11:26

به هرحال باتوجه به موفقیت206درایران وهمچنین فروش خوب206+تابه امروزواینکه ایران یکی ازکشورهای هدف پژوهستش واین کلاس هم درایران پرفروش بوده،میشه امیدداشت که درسالهای آینده پژو208درکشورعرضه بشه.
اصلا منطقی تر هم همین هست که این مدل مثلا به جای 508 وارد بشه(که چندماه پیش صحبتش بود) چون بازار هاچبک های وارداتی تا 40 میلیون و بیشتر هم دیدیم که کشش داره ولی 508 مثلا با قیمت 70 میلیون....!!!!1
نمایه کاربر
پولاد
دنده 1
پست: 1347
تاریخ عضویت: 30 آپریل 2006, 01:35
نوع خودرو: 1.6 206 | Lancer GLX
محل اقامت: Teheran
تماس:

Re: پژو 208

پست توسط پولاد » 11 نوامبر 2011, 16:01

emad rhmt نوشته شده:
به هرحال باتوجه به موفقیت206درایران وهمچنین فروش خوب206+تابه امروزواینکه ایران یکی ازکشورهای هدف پژوهستش واین کلاس هم درایران پرفروش بوده،میشه امیدداشت که درسالهای آینده پژو208درکشورعرضه بشه.
اصلا منطقی تر هم همین هست که این مدل مثلا به جای 508 وارد بشه(که چندماه پیش صحبتش بود) چون بازار هاچبک های وارداتی تا 40 میلیون و بیشتر هم دیدیم که کشش داره ولی 508 مثلا با قیمت 70 میلیون....!!!!1
1]
207 به دنيا اومد و الان جايگزينش اومد و هنوز ايران خودرو 206 و 405 مي فروشه... من كه فكر نمي كنم وارد بشه با اين روند.
قيافه‌اش خيلي زيباست. (از همه جهات) به نظر من خيلي شبيه DS3 هستش.
mortezagipsy2 نوشته شده:مرسی...
سبک طراحی سری 8 کاملا متفاوت شده و حس پژو بودن کمتر توش دیده می شه. با داشبورد هم نمی شه ارتباط برقرار کرد، زیادی مدرنه!
به نظر من اتفاقا بيرونش با توش خيلي هماهنگ هستند. هر دو شون بسيار مدرن هستند. ديگه وقت اون رسيده كه كانسپت هايي كه سالهاي پيش مي ديديم به واقعيت تبديل شند.

اون چراغ وسط زير آرم جلو چيه؟ DRLشه؟
تنها شباهتش هم با 206 هاي ما ظاهر فوت رست و پدال‌هاشه! :smile:
ضمنا از نويسنده تاپيك به خاطر اطلاعات كامل متشكرم.
تصویر
نمایه کاربر
moein_2000
دنده 1
پست: 1129
تاریخ عضویت: 05 آگوست 2009, 10:16
نوع خودرو: TU5 Tuned

Re: پژو 208

پست توسط moein_2000 » 11 نوامبر 2011, 16:10

ایول پژو چی ساخته.
واقعا زیبا و بدون عیبه.خوشکل تر از همه ی مدلهاست بنظر من.
ولی من نمیدونم چرا بازم کاپوت جلو رو مثل 206 تا پایین اورده و خدایی نکرده با کوچکترین ضربه مثل 206 تا میشه.
نمایه کاربر
blackgost
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 908
تاریخ عضویت: 26 می 2011, 16:07
نوع خودرو: F10 LCI
محل اقامت: تهران

Re: پژو 208

پست توسط blackgost » 11 نوامبر 2011, 16:55

توي ايران بياد با همون TU5 عرضه ميشه؟
نمایه کاربر
Lovely.peugeot
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 836
تاریخ عضویت: 04 آپریل 2010, 01:12
نوع خودرو: 407-206
محل اقامت: تهران-شهرک غرب

Re: پژو 208

پست توسط Lovely.peugeot » 12 نوامبر 2011, 01:11

emad rhmt نوشته شده:
به هرحال باتوجه به موفقیت206درایران وهمچنین فروش خوب206+تابه امروزواینکه ایران یکی ازکشورهای هدف پژوهستش واین کلاس هم درایران پرفروش بوده،میشه امیدداشت که درسالهای آینده پژو208درکشورعرضه بشه.
اصلا منطقی تر هم همین هست که این مدل مثلا به جای 508 وارد بشه(که چندماه پیش صحبتش بود) چون بازار هاچبک های وارداتی تا 40 میلیون و بیشتر هم دیدیم که کشش داره ولی 508 مثلا با قیمت 70 میلیون....!!!!1
کاملآدرسته،باتوجه به اینکه احتمالآ هم درصورت عرضه،قراره درکشورمونتاژبشه واین قضیه باعث کاهش قیمتش-نسبت به وارداتیها-میشه،فروش بسیارخوبی رودرایران مثل پدربزرگش تجربه میکنه؛البته قضیه 208با508کاملآجداست،هدف پژودرعرضه208کاملآ متفاوت هستش باهدفش درعرضه508،مسلمآ508روبیشتربرای مطرح کردنش درایران واینکه مردم ایران متوجه بشن که پژوفقط405و206نیست وسطح تکنولوژی ومدلهای جدیداین برندچی هستش عرضه میکنه وبا فروش کم هم مشکلی نداره! البته باتوجه به درسی که از تجربه پیشین-407-گرفتن وافزایش قیمت سایروارداتیها،508هم میتونه بابرنامه ریزی درست درایران موفق بشه.
هدف208درصورت عرضه درایران،فروش زیادمثل206هستش واونجاست که پژوحساسیت زیادی رواعمال میکنه،وتاوقتی که حداقل همزمان باایران،دراروپاهم تولیدبشه،میشه روکیفیتشم حساب بازکرد-مثل206تاسال84/85-درضمن208درضمینه زیست محیطی بسیارپیشگام هستش وحرفهای زیادی روبرای گفتن داره،کابین بسیارمدرن ومتحول شده ای روهم داره که گویاازهمون فرمول508پیروی میکنه.

ممنون
LOVELY TUNING TALK
نمایه کاربر
NISMO
متخصص الکترومکانیک
پست: 2003
تاریخ عضویت: 04 ژانویه 2009, 10:11
نوع خودرو: Mazda6 GH, SLK R171
محل اقامت: پاریس
تماس:

Re: پژو 208

پست توسط NISMO » 12 نوامبر 2011, 14:00

انجینهایی که پژو فرانسه در نظر گرفته کاملاً جدید هستن.
و در نوع بنزینی از سری 3 سیلندر EB و 4 سیلندر EP استفاده میکنن.

ترتیب انجینهای پیش بینی شده به این شکل هست:

سری 3 سیلندر EB

EB0
1.0 لیتر VTi به قدرت 70 اسب بخار
EB2
1.2 لیتر VTi به قدرت 82 اسب بخار
EB2 DT
1.2 لیتر THP یا توربو به قدرت 102 اسب بخار (پیش بینی عرضه برای 2013)
EB2 DTS
1.2 لیتر THP یا توربو به قدرت 136 اسب بخار (پیش بینی عرضه برای 2013)

سری 4 سیلندر EP

EP3
1.4 لیتر VTi به قدرت 95 اسب بخار
EP6
1.6 لیتر VTi به قدرت 122 اسب بخار
EP6 CDT
1.6 لیتر THP یا توربو به قدرت 156 اسب بخار (انحصاراً برای تیپ 3 در GT)
EP6 CDTX
1.6 لیتر THP یا توربو به قدرت حداقل 200 اسب بخار (انحصاراً برای تیپ 3 در GTi، پیش بینی برای 2013)

http://www.feline208.net/dossiers/peuge ... risations/

سریهای دیزلی

DV4 TD
1.4 لیتر HDi بقدرت 70 اسب بخار
DV4 TD ATED4
1.6 لیتر e-HDi بقدرت 92 اسب بخار (مجهز به Stop & Start)
DV4 TD TED4
1.6 لیتر e-HDi بقدرت 115 اسب بخار (مجهز به Stop & Start)


در این محصول بر کم مصرف بودن، کاهش آلایندگی و کارآمد بودن انجینها تأکید زیادی بوده.
لازم به ذکره که طبق مصوبۀ 715/2007 کمیسیون اروپایی، از اول ژانویه 2011 در اتحادیه اروپا استاندارد الزامی Euro 5 به اجرا در اومده و هیچ خودروی جدیدی مغایر با این نُرم شماره گذاری نمیشه.
طبق همین ماده قانون استاندارد اجباری محیط زیست و آلایندگی وسایل نقلیه، مطابقت با استاندارد Euro 6 از ابتدای سپتامبر 2014 اجباری هست و از اول سپتامبر 2015 به خودروهای جدید فاقد این استاندارد مجوز تردد داده نخواهند شد.

در این نمودار میتونید سریهای مختلف انجین بنزینی گروه PSA رو ملاحظه کنین و از لحاظ حجم موتور و توان خروجی کنار هم ببینید.
تصویر
همینطور مجموعۀ انجینهای دیزل و بنزینی بر اساس حجم
تصویر
در این لینک :arrow: (سایت تخصصی و رسمی پژو-سیتروئن) میتونید جزئیات سری مختلف انجینهای تولیدی PSA رو ملاحظه کنین و همینطور فایل PDF مربوط به شمای فنی 3 بعدی، منحنی قدرت- گشتاور اونارو در قسمت Fiche publique هر مدل، دانلود کنین.
البته در این مجموعه هنوز مشخصات فنی انجینهای جدید قرار داده نشده.
تصویر "The best or nothing"
ارسال پست

بازگشت به “پژو Peugeot”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 5 مهمان