تویوتا کریسیدا 89/94 نسل4 - Toyota CRESSIDA X80

تصویر مباحث مربوط به تویوتا کریسیدا، کراون، کرونا 9th ، کرولا 6/7th
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
alisp
پست: 2
تاریخ عضویت: 25 فوریه 2017, 10:17
نوع خودرو: تویوتا کریسیدا

Re: تویوتا کریسیدا 89/94 نسل4 - Toyota CRESSIDA X80

پست توسط alisp » 25 فوریه 2017, 10:47

سلام دوستان.من به تازگی یه کریسیدا جی ال خریدم.تابه حال ماشین ژاپنی نداشتم و بخاطر مشکلاتی که ماشین داره لذتی از سواریش نبردم.ایرادهای ماشین1-بوشهای طبق از بین رفته و ماشین به چپ و راست منحرف میشه و بخاطر اینگه پیچهای تنظیم طبق گیرپاچ کرده باز نمیشه، و تو لوازم فروشای تویوتا اون پیچهارو پیدا نکردم فکر میکنم باید دنبال استوکش باشم.سوال؟؟با توجه به اینکه واشراش سالمه ایا پیچ ماشین دیگه ای بهش میخوره؟؟؟؟؟2-به مدت دو هفته بدون اینکه ماشین ذره ای دود یا قطره ای روغن ریزی داشته باشه دو لیتر روغن کم کرده!!!!!!؟؟؟؟؟؟3-موتور صدا و لرزش داره.به غیر از صدای سوپاپ صدایی هست که بیشتر از زیر موتور شنیده میشه.اگر به معنای واقعی( مکانیک) تو کرج میشناسین معرفی کنید.با تشکر از همه دوستان.

ERFAN sh
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 223
تاریخ عضویت: 05 سپتامبر 2013, 12:56
نوع خودرو: ParsTu5-cressida
محل اقامت: ISFAHAN

Re: تویوتا کریسیدا 89/94 نسل4 - Toyota CRESSIDA X80

پست توسط ERFAN sh » 27 فوریه 2017, 15:33

ghalandar نوشته شده:
ERFAN sh نوشته شده:پیستون ،رینگ، یاتاقان ،واشر سرسیلندر،دسته موتور،سوپاپ،زنجیر موتور رو عوض کردم. بقیشون هم یادم نیست بعدا نگاه می کنم و می گم.

آی که قلبم به درد اومد.
دم اون داداش ما گرم که اینجا گفت سلطان روی پل ...
خرج این قدر نمیشه.
یه دست رینگ ۱۶۰ اینا یادمه بود سال ۹۳ من تعمیر کردم (ماشین هنوز خوابه)
یه دست پیستون آرت ۲۵۰. از نظر وزنی خوب بود ولی پرداخت نشده و ... اوووغ. پیستون تو گود فورج قراره بخرم. اما همون رو روش کار کردم
اگر پیستون تویوتا می خریدی ۷۵۰ اینا می شد
شاتون ها و بلوک رفت تراشکاری و یه پولیش خورد
یه دست واشر کامل
اجرت مکانیک عزیز
لنت کوبیدن کلاچ (خیلی کلاچ حال به گیری شد - قبلیه با پیستون شکسته تیک آف می زد)
پالیش و سرویس فلایویل
یه دست تسمه نو
هزینه های دیگه ی تراشکاری

کاشانی ها کارشون خوبه. اما 22R خیلی شبیه Z24 نیسان هست. قطعات طوری تولید میشه که شاخ نیستند هیچ کدام. اصلا حتی تو چین خیلی قطعات ریخته گری میشه. حتی همون ژاپنیش. و خوبیشون اینه که ارزونند. و فیک هم نیستند

هنوز فاکتور رو دارم و حال هم ندارم نگاه کنم.

چند ماه بعدش هم که سرسیلندر نو مجبور شدم بخرم. سر سیلندر بسته شد و باز خرج های دیگه با کاربراتی که هیچ وقت کاربرات نشد دیدم عجب موتوری شد. تازه فهمیدم تمام کریسیدا های فروشی که رونده بودم چه قدر موتوری تعطیل بودند

حالا چرا دوست ما این مورد براش پیش اومد؟

قضیه اینه که:
میل لنگ تراشکاری رفت یا نرفت؟
بلوک برقو خورد یا نه؟
کار سر سیلندر انجام شد یا نه.

قضیه اینه. طرف مکانیک تویوتاست. میره یه تعمیرگاه می زنه. بعدش دو تا شاگرد عقب مونده میاره و مغازه رو میده دست این ها. هر ... دلشون بخواد بخورند. نمونه ش : تعمیرگاه غلامی. پمپ بنزین اتوبان رسالت بعد از دور برگردون شهید باقری.
مکانیک ها به شدت بی سواد و به شدت آفتابه لگن دزد.
یعنی بهت بگم یه زمان که درگیر بودم و وقت نداشتم یخه گیری کنم از پیچ برنجی که برای کاربوراتور گرفته بودم هم نگذشتند. دزد.
اما یه دزدی از من شد که واقعا سوختم

مساله اینه که ما اصلا نباید ماشین تویوتا رو پیش مکانیک تویوتا ببریم. یا هر برند دیگه به همین ترتیب. مکانیک باید هر چی دستش میاد تعمیر کنه. کارب ساز هر کارب دستش میاد بلد باشه.
به این شاگرد پاگرد ها هم که به خودشون میگند مکانیک و نه دوره ای گذروندند نه چیزی. وقتی می بینم خودم بهتر از اونا کارب و دلکو تنظیم می کنم با این که تجربه ای نداشتم شتاب ماشین خیلی بهتر می شه.

امشب داشتم در مورد کاربوراتور مطالعه می کردم. تازه هوشیار شدم اون کارب ساز هایی که کار بهشون دادم فکر کنم اندازه ی بزغاله از مکانیک سیالات حالیشون نیست که بخواند کارب درست کنند. تموم شد اون تعمیرکار های دوره دیده ی قدیم. اون ها پیر شدند باز نشسته شدند.
الان که مرور می کنم پروسه ی دیاگ زدن و عیب یابی انژکتوری و حرف یه کسی که گذری بهش بر خوردم و از کاربرات بارش بود. بهم گفت که قطعات کاربوراتور (سوزن جت) و ... و دلکو و ... هر کدوم با وسیله خودش تست می شده
یعنی دقیقا شبیه همین دستگاه شست و شوی سوزن انژکتور

البته من که انژکتوریش می کنم. ولی به خاطر همینه. بازش می کنم و باهاش ور میرم. اینترنت هم هست. یوتیوب هم هست. راحت. خراب هم کردم مهم نیست برام. فدای سرم. حالا مگه چند قراره بخرندش؟

من فکر می کنم بهترین چیزی که از ماشین بازی یاد گرفتم اینه که هر کاری آدم می خواد انجام بده باید فهم کافی ازش داشته باشه.
اگر آدم این قدر به کلاسیک بازی و قدیمی بازی و تیونینگ و ... علاقه داره مجبوره کار عملی یاد بگیره و دست به کار بشه.
چون مراحل بعدی هم که آدم میاد. همین چند روز پیش آگهی زنگ زدم. BMW E60 فول تیونینگ.
گفتم یا ابالفضل. این چه فول تیونینگیست که خود ///M جرات نمی کنه در موردش حرف بزنه و کیت سوپر شارژ و ...
خلاصه این شد که زنگ زدم. پرسیدم که این سوپر شارژ چه قدر بوست تولید می کرد؟
و من می دونم که روی ضریب کمپرس ۱۱ این ها بوست وارد کردن و بنزین داغون این چند سال مساویست با فاجعه.
و گفت عقربه نداشتم.
و بعد من گفتم که علاقه دارم حتما ماشین رو ببینم. موتوری چه چیز هایی داره و لوازم سوپر شارژ رو ببینم.
و ایشون فرمودند سوپر شارژ روش نیست و ماشین نمایشگاهه

و نتیجه چیست؟ سوپر شارژر هیچ وقت روی این ماشین نصب نبوده

مساله هم صنف ماشین و ماشین باز و تعمیرکار و مکانیک و اینا نیست. همه جا آدمای کثیف وجود داره
عزیز حالا میخوای انژکتور چه ماشینی روش بندازی؟
کدام کشورها در صنعت خودروسازی برترند؟
viewtopic.php?f=26&t=106317&p=3742835#p3742835
در این سرزمین زنده خوب و مرده ی بد نخواهید یافت.

نمایه کاربر
Kian.GHS
شروع حركت
پست: 47
تاریخ عضویت: 26 دسامبر 2009, 13:31
نوع خودرو: jeep cj7 V8

Re: تویوتا کریسیدا 89/94 نسل4 - Toyota CRESSIDA X80

پست توسط Kian.GHS » 27 فوریه 2017, 19:10

mohsen_roa نوشته شده:
ERFAN sh نوشته شده:
mohsen_roa نوشته شده:4 میلیون و خرده ای خرج تعمیر موتور؟!؟!؟!!!!!!!!!! آقا مگه خود ماشین چنده ! ماها گیر یه مشت لاشخور افتادیم از لوازم فروش گرفته تا تعمیرکار. من که تا حالا چرخ حضرت سلطان کریس روو پل مکانیک و باطرییساز نبردم و نخواهم برد
آره منم اول فکر می کردم که سرم کلاه رفته ولی فاکتورشو که دیدم ....!!! بهر حال خییییلی از قطعات موتورو تعویض کردیم تقریبا یه انجین نو شد. تا حالا این ماشین 27 تومن پامون در اومده! که البته 2 تومن رو خرج رینگ و لاستیک کردیم. فعلا بودجه ندارم رینگهای فابریک خودشو زیرش بندازم آخه لاستیک نداشت و اگه بخوام لاستیک بخرم باید 1 تومن دیگه خرج کنم. فقط تو فکر ضبط 2din هستم...

خب فاکتور رو کی نوشته ، همون لوازم فروش و مکانیک لاشخور نوشتن دیگه ، من لوازم رو قبلا از کاشانی مشهد گرفتم خیییییلی خوب بود قیمتاش نسبت به کرج.الانو نمیدونم دیگه چجور باشه. لاستیک فابریک هم که نیست ظاهرا ! اگه هم پیدا بشه فکر کنم جفتی 600 700 رو باشه ،مگر اینکه 205 60 بندازی که اونم فاقش کوتاهه ضایع میشه ماشین. بذار همون اسپورت باشه خب حالا که خریدی.

سلام
دوستان بنده حدود دو ماه پیش لاستیک سایز 195/70/14 را از امیرکبیر به قیمت جفتی 470 خریداری کردم. مارک sumitomo ژاپن سال 2016. تایر نسبتا خوبی هست. فقط چسبندگی و نرمیش مختصری کمتر از تایر های کره ای می باشد(درنظر بگیرید که شاید عمرش دو برابر اونها باشه بخاطر نوع جنس تایرش)
حدود یکسال نیم پیش هم لاستیک نکسن همین سایز خریدم فکر کنم جفتی 400 بود.

در ضمن بهترین سایز برای کریسیدا همین سایز هست من اعتقاد دارم یکی از دلایل نرمی کریسیدا(و سگ جون بودن جلوبندی فابریکش که ماشین خودمون بیش از 600 هزارتا کارکرده) همین فاق تایرش هست.

نمایه کاربر
MS-PARS
دنده 1
پست: 1128
تاریخ عضویت: 13 می 2010, 21:03
نوع خودرو: Haima S7 - Cressida
محل اقامت: مـــــشـــهـــد

Re: تویوتا کریسیدا 89/94 نسل4 - Toyota CRESSIDA X80

پست توسط MS-PARS » 27 فوریه 2017, 20:39

فروش کریسیدا توربو 3S GTE

تویوتا کریسیدا
مدل 1992
رنگ سفید صدفی
شاسی ها سالم
جلو و عقب پلمپ
یکسال بیمه کامل با 8 سال تخفیف
موتور 3S GTE توربو شارژ
شماره موتور در کارت و سند ثبت می باشد و مشکل تعویض پلاک ندارد
دیفرانسیل ضریب کوتاه
ترمز دستی هیدرولیک
دیسک و صفحه نو
یک جفت صندلی اسپرت
4 گیج نشانگر دمای آب-دمای روغن-فشار روغن و بوست توربو
گیج ها مارک defi
فرمان فرمولا دریفت
تمام سیم کشی ها نو
اینتر کولر و BOV افتر مارکت
رینگ اسپرت 16 اینچ مارک WORK
ماشین بدون هیچ خرج اضافی و بدون هیچ مشکل فنی است.

قیمت 28 میلیون

تلفن تماس و تلگرام: 09156150541

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

ERFAN sh
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 223
تاریخ عضویت: 05 سپتامبر 2013, 12:56
نوع خودرو: ParsTu5-cressida
محل اقامت: ISFAHAN

Re: تویوتا کریسیدا 89/94 نسل4 - Toyota CRESSIDA X80

پست توسط ERFAN sh » 27 فوریه 2017, 21:13

سجاد جان این ماشین خودته؟
کدام کشورها در صنعت خودروسازی برترند؟
viewtopic.php?f=26&t=106317&p=3742835#p3742835
در این سرزمین زنده خوب و مرده ی بد نخواهید یافت.

نمایه کاربر
mamuli
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 96
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2013, 15:59
نوع خودرو: toyota cressida
محل اقامت: IRAN

Re: تویوتا کریسیدا 89/94 نسل4 - Toyota CRESSIDA X80

پست توسط mamuli » 28 فوریه 2017, 17:38

ali34 نوشته شده:
mamuli نوشته شده:14 70 195 مارک jnu هست
ولی خوب احتمال ترکیدنشم هست
من خودم چند سال پیش یه جفت کومهو 14 65 205 رو جلو انداختم یه جفت جنیو هم عقب ولی سال بعد تابستون با 140 تا سرعت توی ازاد راه تهران قم بین قم و کاشان ساعت 2 (یعنی زاپاس توی جعبه داغ بود)ترکید منم یه جفت 14 75 205 (وانت مزدایی) هنکاک انداختم (ولی خداییش خیلی نرمه)

4 میلیون خرج تعمیر موتور ؟؟؟!!!
سرسیلندر و سوپاپ عوض کردید؟

سلام جناب معمولي
يه سوال داشتم ، با كدوم سايزهاي لاستيك براي كريس نياز به تغيير توي ماشين نيست و ميشه مثل فابريك استفاده كرد ؟ به قول دوستان با لاستيك فابريك انگار چرخ فرغون زير ماشينه و رخ نداره .
ممنون
سلام علی جان
من الان 205 75 هانکوک عقب انداختم(وانت مزدایی دور سفید که البته من سفیدش رو انداختم تو)
205 65 کومهو جلو
ماشین خیلی خوش تیپ شده
البته همون هانکوک هارو جلو هم میشه انداخت ولی یه نکته ای که در موردش هست (منظورم لاستیک 205 75 هانکوکه که برای وانت مزدا استفاده میشه) اینه که 205 واقعی نیست ولی خوب نسبت فاق به پهناش واقعیه البته اینم بگم که خیلی نرمه
ای بابا ممولی نیستم
معمولیم

نمایه کاربر
ali34
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 274
تاریخ عضویت: 15 اکتبر 2011, 21:45
نوع خودرو: 206,FJ60,Cressida
محل اقامت: تهران

Re: تویوتا کریسیدا 89/94 نسل4 - Toyota CRESSIDA X80

پست توسط ali34 » 03 مارس 2017, 23:52

mamuli نوشته شده:
ali34 نوشته شده:
mamuli نوشته شده:14 70 195 مارک jnu هست
ولی خوب احتمال ترکیدنشم هست
من خودم چند سال پیش یه جفت کومهو 14 65 205 رو جلو انداختم یه جفت جنیو هم عقب ولی سال بعد تابستون با 140 تا سرعت توی ازاد راه تهران قم بین قم و کاشان ساعت 2 (یعنی زاپاس توی جعبه داغ بود)ترکید منم یه جفت 14 75 205 (وانت مزدایی) هنکاک انداختم (ولی خداییش خیلی نرمه)

4 میلیون خرج تعمیر موتور ؟؟؟!!!
سرسیلندر و سوپاپ عوض کردید؟

سلام جناب معمولي
يه سوال داشتم ، با كدوم سايزهاي لاستيك براي كريس نياز به تغيير توي ماشين نيست و ميشه مثل فابريك استفاده كرد ؟ به قول دوستان با لاستيك فابريك انگار چرخ فرغون زير ماشينه و رخ نداره .
ممنون
سلام علی جان
من الان 205 75 هانکوک عقب انداختم(وانت مزدایی دور سفید که البته من سفیدش رو انداختم تو)
205 65 کومهو جلو
ماشین خیلی خوش تیپ شده
البته همون هانکوک هارو جلو هم میشه انداخت ولی یه نکته ای که در موردش هست (منظورم لاستیک 205 75 هانکوکه که برای وانت مزدا استفاده میشه) اینه که 205 واقعی نیست ولی خوب نسبت فاق به پهناش واقعیه البته اینم بگم که خیلی نرمه
سلام و ممنون از پاسختون

با اين لاستيك مزداييها لاستيك به گلگيرها گير نمي كنه؟ بخصوص وقتي ماشين سنگينه ؟

نمایه کاربر
ali34
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 274
تاریخ عضویت: 15 اکتبر 2011, 21:45
نوع خودرو: 206,FJ60,Cressida
محل اقامت: تهران

Re: تویوتا کریسیدا 89/94 نسل4 - Toyota CRESSIDA X80

پست توسط ali34 » 04 مارس 2017, 00:05

alisp نوشته شده:سلام دوستان.من به تازگی یه کریسیدا جی ال خریدم.تابه حال ماشین ژاپنی نداشتم و بخاطر مشکلاتی که ماشین داره لذتی از سواریش نبردم.ایرادهای ماشین1-بوشهای طبق از بین رفته و ماشین به چپ و راست منحرف میشه و بخاطر اینگه پیچهای تنظیم طبق گیرپاچ کرده باز نمیشه، و تو لوازم فروشای تویوتا اون پیچهارو پیدا نکردم فکر میکنم باید دنبال استوکش باشم.سوال؟؟با توجه به اینکه واشراش سالمه ایا پیچ ماشین دیگه ای بهش میخوره؟؟؟؟؟2-به مدت دو هفته بدون اینکه ماشین ذره ای دود یا قطره ای روغن ریزی داشته باشه دو لیتر روغن کم کرده!!!!!!؟؟؟؟؟؟3-موتور صدا و لرزش داره.به غیر از صدای سوپاپ صدایی هست که بیشتر از زیر موتور شنیده میشه.اگر به معنای واقعی( مکانیک) تو کرج میشناسین معرفی کنید.با تشکر از همه دوستان.
سلام دوست عزيز

مشكل پيچ و طبق لزوما مكانيك تويوتا نمي خواد ، يه جلوبندي ساز با حوصله درستش مي كنه ، كم كردن روغن بي دليل مربوط به نوع رينگ هستش (كمپرس زياد ميشه رد مي كنه)بعضي ها مي گن خوبه و واشر نمي سوزونه . مال من هم اينجوريه و باهاش حال نمي كنم اما نمي ارزه موتور باز كني چون . سومي هم احتمالا دسته موتورها س كه خراب شده.

نمایه کاربر
MS-PARS
دنده 1
پست: 1128
تاریخ عضویت: 13 می 2010, 21:03
نوع خودرو: Haima S7 - Cressida
محل اقامت: مـــــشـــهـــد

Re: تویوتا کریسیدا 89/94 نسل4 - Toyota CRESSIDA X80

پست توسط MS-PARS » 04 مارس 2017, 10:59

ERFAN sh نوشته شده:سجاد جان این ماشین خودته؟
سلام
اون قبلیه رو فروختم
این یکی دیگهاست

alisp
پست: 2
تاریخ عضویت: 25 فوریه 2017, 10:17
نوع خودرو: تویوتا کریسیدا

Re: تویوتا کریسیدا 89/94 نسل4 - Toyota CRESSIDA X80

پست توسط alisp » 05 مارس 2017, 09:31

ali34 نوشته شده:
alisp نوشته شده:سلام دوستان.من به تازگی یه کریسیدا جی ال خریدم.تابه حال ماشین ژاپنی نداشتم و بخاطر مشکلاتی که ماشین داره لذتی از سواریش نبردم.ایرادهای ماشین1-بوشهای طبق از بین رفته و ماشین به چپ و راست منحرف میشه و بخاطر اینگه پیچهای تنظیم طبق گیرپاچ کرده باز نمیشه، و تو لوازم فروشای تویوتا اون پیچهارو پیدا نکردم فکر میکنم باید دنبال استوکش باشم.سوال؟؟با توجه به اینکه واشراش سالمه ایا پیچ ماشین دیگه ای بهش میخوره؟؟؟؟؟2-به مدت دو هفته بدون اینکه ماشین ذره ای دود یا قطره ای روغن ریزی داشته باشه دو لیتر روغن کم کرده!!!!!!؟؟؟؟؟؟3-موتور صدا و لرزش داره.به غیر از صدای سوپاپ صدایی هست که بیشتر از زیر موتور شنیده میشه.اگر به معنای واقعی( مکانیک) تو کرج میشناسین معرفی کنید.با تشکر از همه دوستان.
سلام دوست عزيز

مشكل پيچ و طبق لزوما مكانيك تويوتا نمي خواد ، يه جلوبندي ساز با حوصله درستش مي كنه ، كم كردن روغن بي دليل مربوط به نوع رينگ هستش (كمپرس زياد ميشه رد مي كنه)بعضي ها مي گن خوبه و واشر نمي سوزونه . مال من هم اينجوريه و باهاش حال نمي كنم اما نمي ارزه موتور باز كني چون . سومي هم احتمالا دسته موتورها س كه خراب شده.
علی جان بابت اینکه وقت گذاشتی و جوابمو دادی ازت سپاسگذارم.موفق باشی.

ارسال پست

بازگشت به “تویوتا دهۀ 80 و 90 - Semi classic”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان