تویوتا کرولا 93 نسل7 - Toyota COROLLA E100

تصویر مباحث مربوط به تویوتا کریسیدا، کراون، کرونا 9th ، کرولا 6/7th
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
mamadshumakher
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 141
تاریخ عضویت: 07 نوامبر 2011, 18:27
نوع خودرو: بعدا میگم
محل اقامت: 'گرمسار
Has thanked: 0
Been thanked: 0

تویوتا کرولا 93 نسل7 - Toyota COROLLA E100

پست توسط mamadshumakher » 15 ژانویه 2012, 22:07

سلام دوستان.شاید بهم ایراد بگیرید که نگشتمو نخوندمو...
زیاد درباره تویوتا اطلاعات ندارم اما یه بحثی ذهن منو مشغول کرده
1: کرولا مدل 93 رو با کد اتاق e100 میشناسن؟
منظورم این خودرو هس[تصویر:

هر چی تو سایت به چشمم میخوره کرولاهای سری قبلی این مدل هستن؟این مدل محبوبیتش کمتر از نسل قبلشه یا تعدادش کمه؟
آخه من از مسیری که شمال میرم زیاد ازین مدل میبینم و جالب اینجاست که این تویوتاها تو اون مسیر به عنوان خطی کار میکنند یعنی روزانه شاید 300km برنو 300km برگردن.تعدادش از 405 های خطی زرد رنگ هم بیشتره.
واسه اینه که میگم چرا تو سایت این مدل به چشم نمیخوره؟
انجین ژاپنی یا آلمانی؟
نمایه کاربر
DartaniaN
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 904
تاریخ عضویت: 12 ژوئن 2008, 19:11
نوع خودرو: pride 1.8
محل اقامت: 7th tir karaj
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: توضیح لطفا:کرولاهای 1993

پست توسط DartaniaN » 16 ژانویه 2012, 07:54

خوب دوست من درست اشاره کردی شما چون اکثر این تویوتا ها تو قیمت خطی هستن و پلاک قرمز هستن کسی نمیاد شخصی شون کنه یه اینکه باهاشون توی شهر بگرده چون جون میده برای این کار مصرف کم پایداری خوب تو جاده و راحتی عالی در مورد موتورش هم همون 4AF هستش اما انژکتوری اگر اطلاعات بیشتری خواستین براتون میگذارم اما از نظر فنی فرق انچنانی با کرولا های 90 ندارن فقط رو ماشین های ما جای میل گاردون هم تعبیه شده که رو اینها نیست و همچنین اینکه این اتاق مه شکن فابریکی هم داره که ما نداریم...
کولر و هیدرولیک و شیشه و اینه برقی هم که گل سر سبد نودی ها به بالا هستش...
یه ماشین شهری با خرج کم و باز دهی بالا (لنسر خورمونه فقط این تویوتاش هست)....
mamadshumakher
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 141
تاریخ عضویت: 07 نوامبر 2011, 18:27
نوع خودرو: بعدا میگم
محل اقامت: 'گرمسار
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: توضیح لطفا:کرولاهای 1993

پست توسط mamadshumakher » 16 ژانویه 2012, 13:22

ممنون ازت.پس به خاطر نوع استفاده ای که ازش میشه تو سایت هم سرو صدا نداره.(خطی)
خیلی خوب جواب دادی.فقط من زیاد فنی نیستم.میشه یه توضیح بدی جای میل گاردان نداره یعنی چی؟این عیبی داره؟
از نظر توانو گشتاور از xu7 بهتره؟اتاقشم که خیلی خوشکله.از نظر نرمی هم که خب معلومه تویوتاست دیگه.
مدل های شخصیش خیلی کمه؟نمیشه پیدا کرد؟درباره قیمتشون اطلاعاتی نداری؟یدونه تو ایران ماشین هست 11میلیون؟اینقد گرونه؟کرولاهای 92 8میلون این 11؟
اینایی که تو ایران هست 1600cc هست؟
انجین ژاپنی یا آلمانی؟
نمایه کاربر
طاها محمد
مدیر کلوپ Mitsubishi
پست: 1996
تاریخ عضویت: 15 اکتبر 2007, 19:30
نوع خودرو: سوبارو لگاسی
محل اقامت: قیطریه
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: توضیح لطفا:کرولاهای 1993

پست توسط طاها محمد » 16 ژانویه 2012, 13:59

تعدادش کمه نسبت به مدل های قبلیش. ربطی به تاکسی بودنش نداره . چون کمری تاکسی فرودگاهه کسی ازش حرف نمیزنه؟ ؟
من 2 سالی این ماشین رو داشتم. بی نظیره بنظر من.خیلی وقته سالمش رو پیدا نکردم. موتور 1300 و 1600 داره. پیدا میشه . تو روزنامه بگردید هست. قیمت مرتبش هم از 7 باید باشه تا ... . 1600 سالمش رو فکر نکنم کمتر از 10 بدن. قدرتش هم راضی کنندست.
این نظر منه حالا ...
mamadshumakher
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 141
تاریخ عضویت: 07 نوامبر 2011, 18:27
نوع خودرو: بعدا میگم
محل اقامت: 'گرمسار
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: توضیح لطفا:کرولاهای 1993

پست توسط mamadshumakher » 16 ژانویه 2012, 19:01

ممنون طاها جان.عالی بود.من هم گشتم یه چیزایی پیدا کردم.دوستان اگه زحمتی نیست یه نگاه بندازید اگه مفیده بگید ترجمش کنم بذارم اینجا اگه کسی خواست استفاده کنه.
http://www.corolland.com/corolla/1993-1997/1993.html
اگه نظرم راجع بش جلب شه و بخوام بخرمش در صورت پیدا کردن نمونه تمیزش با مشکل قطعه بر نمیخورم؟
بجای 14 میلیون هزینه واسه ماشینای ایرانی میارزه روی این ماشین حساب کنیم؟قدرتش 105 hp اما گشتاورشو نمیدونم.
انجین ژاپنی یا آلمانی؟
نمایه کاربر
en.delbordeh
دنده 2
پست: 2171
تاریخ عضویت: 28 اکتبر 2011, 15:47
محل اقامت: مازندران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: توضیح لطفا:کرولاهای 1993

پست توسط en.delbordeh » 16 ژانویه 2012, 19:14

دوست عزیز؛من هم میخوام علاوه بر خرید پژو 405؛این تویوتا کرولا هم بخرم که 405 باشه برای داخل شهر و تویوتا بیرون شهر
هیچ وقت یادم نمیره؛اون روزایی که ساعت زدن خطی ها تو پلیس راه بود و خبری از این gps کوفتی نبود؛این راننده های تویوتا 5/2 ساعت مارو میرسوندن تهران‏(ساری-تهران‏)‏ :(
یادش بخیر؛هیچ وقت سرعت و تعادل سر پیچ و راحتی و... رو فراموش نمیکنم؛حتما میخرمش؛
سلامتی سه تن؛ناموس و رفیق و وطن
سلامتی سه کس؛زندونی و سرباز و بی کس
mamadshumakher
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 141
تاریخ عضویت: 07 نوامبر 2011, 18:27
نوع خودرو: بعدا میگم
محل اقامت: 'گرمسار
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: توضیح لطفا:کرولاهای 1993

پست توسط mamadshumakher » 16 ژانویه 2012, 23:28

DartaniaN نوشته شده:اگر اطلاعات بیشتری خواستین براتون میگذارم اما از نظر فنی فرق انچنانی با کرولا های 90 ندارن فقط رو ماشین های ما جای میل گاردون هم تعبیه شده که رو اینها نیست )....

دوست عزیز منتظر پستت هستم.ممنون. :-D
انجین ژاپنی یا آلمانی؟
نمایه کاربر
kambiziyano
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 213
تاریخ عضویت: 28 می 2011, 00:47
نوع خودرو: toyota cressida92
محل اقامت: mahabad
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: توضیح لطفا:کرولاهای 1993

پست توسط kambiziyano » 16 ژانویه 2012, 23:55

دوستان میشه گلکیرو کاپوتو سپر این کرولای 93 رو روی 90 سوارکرد؟اگه میشه کجا میتونم پیداکنم

---- اضافه شده در تاریخ 26 دی 1390, 00:57 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----

دوستان میشه گلکیرو کاپوتو سپر این کرولای 93 رو روی 90 سوارکرد؟اگه میشه کجا میتونم پیداکنم
عجب دنیای بی سرو تهی داریم کی به کیه نه؟
http://www.tt.tuningtalk.com/forum/view ... 81&t=72450
mamadshumakher
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 141
تاریخ عضویت: 07 نوامبر 2011, 18:27
نوع خودرو: بعدا میگم
محل اقامت: 'گرمسار
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: توضیح لطفا:کرولاهای 1993

پست توسط mamadshumakher » 17 ژانویه 2012, 00:30

چرا کسی ایراد منو نگرفت.
موتور این تویوتا از سال 1987 تا 1990 تولید شد.
DOHC 16-valve carb-equipped version
95 hp تو دور 6000 و 129nm گشتاور تو دور 3600 بازخورد این موتور است.
این موتور در مدل های زیر وجود دارد
• AT171 Carina II 1987–1992 (Europe only)
• AE92/95 Corolla 1987–1992 (ex. Japan)
• AE95 Corolla 1988–1989 (Japan only)
• AE101 Corolla 1992–1998 (Asia, Africa & Latin-America)
• AE111 Corolla 1997–2001 (Asia, Africa & Latin-America)
• AT171/177 Corona 1987–1992 (ex. Japan)
• AE95 Sprinter 1988–1989 (Japan only)
دوست عزیزمون dartanian گفت این موتور تو کروناهای 92 کاربراتی و تو کرولای 93 انژکتوری هست.یه سوال به سوالام اضافه شد.
وقتی یه موتور از کاربرات به انژکتور تغییر میکنه مشخصه هاش تغییر نمیکنه؟یعنی توان و گشتاور همونه و فقط مصرف کاهش پیدا میکنه؟
من چیزی در مورد انژکتور بودن این موتور در کرولا 93 پیدا نکردم.شاید search بلد نیستم.کسی از موتور انژکتوری عکسی نداره؟

---- اضافه شده در تاریخ 26 دی 1390, 02:16 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----

فکر کنم خودم جواب سوالامو تا حدودی پیدا کردم.موتور 4A-F در مدل هایی که در پست قبلی نوشتم استفاده شده.و همشونم کاربراتی هستن.اما همزمان با ارائه ی اون موتور در اون مدل ها موتور 4A-FE هم ارائه شده.مشخصاتشم:
Engine displacement: 1.6 L (1587 cc)
Layout: DOHC Inline-4 (Straight-4)
Valves: 16, 4 for each cylinder
Power: 113 hp (84 kW) @ 5800 rpm
(Europe/Japan spec: 115 PS (85 kW; 113 hp) @ 6000 rpm)
Torque: 101 ft·lbf (137 N·m) @ 4800 rpm
Redline: 6300 rpm
Fuel Delivery System: MPFI

و به نکته هم توجه کنید:
The 4A-FE is basically the same as the 4A-F (introduced in the previous generation of Corollas), the most apparent difference being the electronic fuel injection system as noted by the E
حالا وقتشه که اساتید بیان و ما رو روشن کنن.که مدل های توی ایران از کدوم مدل بهره میبرن؟و اینکه این خودرو از چه امکاناتی بهره میبرد؟چون از 93 تا 97 این خودرو تولید شد و ABS سپس AIRBAG هم به امکاناتش اضافه شد؟مدل های توی ایران اکثرا واسه چه سالی هست؟
انجین ژاپنی یا آلمانی؟
نمایه کاربر
en.delbordeh
دنده 2
پست: 2171
تاریخ عضویت: 28 اکتبر 2011, 15:47
محل اقامت: مازندران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: توضیح لطفا:کرولاهای 1993

پست توسط en.delbordeh » 17 ژانویه 2012, 12:11

محمد جان
بهم pm زدی؛جوابت رو میدم؛ :hah:
الان خطی های ساری رو سمند و 405 تشکیل میدن که قراره با تویوتا کمری عوض بشه؛
اتفاقا یکی از همین کرولا خطی رو دیروز تو شاهی دیدم؛‏(یادم رفت ازش عکس بگیرم‏)خیلی ماشین زیبایی بود؛رنگ البالویی
خلاصه این تویوتا زمانی که جنگ عراق کویت بود؛اوازش به ایران رسید؛چون کویتی ها از ترس؛تویوتا کرولا رو میاوردن ایران و میفروختن؛به همین خاطر هنوز هم بعضیا بهش میگن تویوتا کویتی :hah:
هنگام خرید باید به جلوی کاپوت ماشین توجه زیادی بکنی؛چون ماشین پرشتابی هست و اغلب راننده ها گول شتابش رو میخوردن و....
باید مواظب باشی چپ هم نکرده باشن؛اگه نشستی پشت فرمون ماشین و رانندگی کردی؛فرمون ماشین خیلی ضایع به یک طرف کشیده میشه؛پس بدون که چپ شده :(
اگه راهنمایی دیگه ای خواستی؛بنده در خدمتم
سلامتی سه تن؛ناموس و رفیق و وطن
سلامتی سه کس؛زندونی و سرباز و بی کس
ارسال پست

بازگشت به “تویوتا دهۀ 80 و 90 - Semi classic”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان