تویوتا کارینا II مدل88/92 - (Toyota CARINA II (T170

تصویر مباحث مربوط به تویوتا کریسیدا، کراون، کرونا 9th ، کرولا 6/7th
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
IS 300
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 70
تاریخ عضویت: 19 آپریل 2011, 12:42
نوع خودرو: IS 300
محل اقامت: تهران

تویوتا کارینا II مدل88/92 - (Toyota CARINA II (T170

پست توسط IS 300 » 19 فوریه 2012, 12:16

TOYOTA CARINA II با موتور 3S-GTE


با عرض ارادت خدمت تمام ماشين بازا

داستان از اين قراره كه يكي از دوستان من به تازگي يه Galant VR-4 مدل 1992 خريده.

خلاصه بعد خرج 14-15 ميليون و كمي هم هنر نمايي ابوالفضل مرادي ، الان ماشينش به +350 hp رسيده.

همين اتفاق باعث شد كه من بيوفتم دنبال يه ماشين ، كه هر جور شده حال اين رفيقمون رو بگيرم.

خوب نمونه هاي مناسب و نامناسب زيادي پيشنهاد شد كه هر كدوم به دليلي به پاي معامله نرسيدند.

به تازگي يه گزينه روي ميز قرار گرفته كه قيمتش مناسبه ولي اطلاعات زيادي راجع بهش ندارم.

گفتم يه مشورتي با بر و بچ تي تي بشه ضرر نداره.

اتاق مربوط به Carrina II و مدل 1992 ، نسبتا سالمه و رنگ شدگي نداره. ( كاپوت فابريك دست نخورده موجوده )

انجين هم 3S-GTE مربوط به Caldina و مدل 2003 ، بصورت استاندارد جمع شده و 256 hp قدرت داره. و در مدارك وارد شده:
تصویر
خوب البته اينو بگم كه ماشين احتياج به يكسري كار هاي اوليه داره مثل:

1- تغيير سيستم انتقال قدرت به 4WD با استفاده از لوازم همين Caldina يا Celica

2- تغيير گيربكس از اتوماتيك به دستي احتمالا مربوط به Celica

3- تيونينگ اوليه : مثل سيستم اگزوز و رينگ و تعليق و ...

4- تغييرات ظاهري : تعويض كاپوت و بال عقب و ...

5- ...

اينم چند تا لينك مرجع:

http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_S_engine

http://en.wikipedia.org/wiki/Carina_II

http://en.wikipedia.org/wiki/Caldina

وچند تا عكس:
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

نمایه کاربر
DartaniaN
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 904
تاریخ عضویت: 12 ژوئن 2008, 19:11
نوع خودرو: pride 1.8
محل اقامت: 7th tir karaj

Re: TOYOTA CARINA II با موتور 3S-GTE ( فعلا 256 hp )

پست توسط DartaniaN » 20 فوریه 2012, 03:13

از چه نظری لوازمش پیدا نمیشه؟
از نظر بدنه ای که خیلی لوازمش هست
فنی هم که موتوری بیمه میشه و فقط میمونه لوازم مکانیکی ماشین که باز هم موجوده...
من تو خاورشهر تا دلتون بخواد ازین اتاق ها دیدم با لوازم
خیلی از لوازمش با کرولا 90 یکی هست پلت فرمشون مشابه هستش .
میشد با این تفاسیر از موتور 4AGE BLACK TOP بهره برد اسب بخارش مشابه هست + لگ توربو موتور 3S رو هم نداره
سیستم 4WD هم میشه وارد کرد باید از کرولای لوین یا کرولای واگن کمک بگیریک گیربکس هم اگر بخواین منفجر کنید و دف جلو جمش کنید با c160-12a
میشه کاری کرد که هرز گردی نداشته باشین چون lsd داره در ضمن 7 دنده هستش /فقط بی زخمت یه هکس واضح از صفحه کیلومتر ماشین می ندازید ممنون

نمایه کاربر
IS 300
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 70
تاریخ عضویت: 19 آپریل 2011, 12:42
نوع خودرو: IS 300
محل اقامت: تهران

Re: TOYOTA CARINA II با موتور 3S-GTE ( فعلا 256 hp )

پست توسط IS 300 » 20 فوریه 2012, 11:10

دوستان سلام


hosein drift جان خيلي ممنون از لطفي كه كردي و راهنماييت.

راستش خود منم شديدا دنبال يه VR-4 يا لنسر EVO هستم. ولي خيلي كم ياب شدن.

اگر هم تر و تميزشو پيدا كني قيمتها خيلي بالاست. در هر صورت اگه سراغ داري يه ماچ با يه شيريني مهمونه مني.


DartaniaN از شما هم تشكر ميكنم.

فقط بگم كه قصد تعويض موتور رو ندارم. چون هزينش خيلي زياد ميشه. فقط اگه ممكنه راجع به لگ توربو موتور 3S يكم بيشتر توضيح بده

در مورد سيستم 4WD هم بگم كه روي دو دف بودن اصرار دارم ، اگه 4WS هم بشه كه چه بهتر.

ولي بازم راجع به c160-12a يه توضيحاتي بده ببينم چيه. البت هندلينگ و شتاب اوليه دف جلو از دو دف يا دف عقب كمتره حالا چه با lsd چه بي lsd


پيشاپيش از راهنماييهاي شما تشكر ميكنم

نمایه کاربر
IS 300
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 70
تاریخ عضویت: 19 آپریل 2011, 12:42
نوع خودرو: IS 300
محل اقامت: تهران

Re: TOYOTA CARINA II با موتور 3S-GTE ( فعلا 256 hp )

پست توسط IS 300 » 22 فوریه 2012, 12:52

ظاهرا هيچ خبري از اساتيد فن نيست.

شايد بايد تو قسمت تيونينگ سوالاتمو مطرح ميكردم.

MOHAMAD.ARIYAN
دنده 2
پست: 2728
تاریخ عضویت: 28 مارس 2011, 23:05
نوع خودرو: Hyundai koupe 2008
محل اقامت: تهران- همدان

Re: TOYOTA CARINA II با موتور 3S-GTE ( فعلا 256 hp )

پست توسط MOHAMAD.ARIYAN » 23 فوریه 2012, 14:46

IS 300 نوشته شده:با عرض ارادت خدمت تمام ماشين بازا

داستان از اين قراره كه يكي از دوستان من به تازگي يه Galant VR-4 مدل 1992 خريده.

خلاصه بعد خرج 14-15 ميليون و كمي هم هنر نمايي ابوالفضل مرادي ، الان ماشينش به +350 hp رسيده.

همين اتفاق باعث شد كه من بيوفتم دنبال يه ماشين ، كه هر جور شده حال اين رفيقمون رو بگيرم.

خوب نمونه هاي مناسب و نامناسب زيادي پيشنهاد شد كه هر كدوم به دليلي به پاي معامله نرسيدند.

به تازگي يه گزينه روي ميز قرار گرفته كه قيمتش مناسبه ولي اطلاعات زيادي راجع بهش ندارم.

گفتم يه مشورتي با بر و بچ تي تي بشه ضرر نداره.

اتاق مربوط به Carrina II و مدل 1992 ، نسبتا سالمه و رنگ شدگي نداره. ( كاپوت فابريك دست نخورده موجوده )

انجين هم 3S-GTE مربوط به Caldina و مدل 2003 ، بصورت استاندارد جمع شده و 256 hp قدرت داره. و در مدارك وارد شده:
تصویر
خوب البته اينو بگم كه ماشين احتياج به يكسري كار هاي اوليه داره مثل:

1- تغيير سيستم انتقال قدرت به 4WD با استفاده از لوازم همين Caldina يا Celica

2- تغيير گيربكس از اتوماتيك به دستي احتمالا مربوط به Celica

3- تيونينگ اوليه : مثل سيستم اگزوز و رينگ و تعليق و ...

4- تغييرات ظاهري : تعويض كاپوت و بال عقب و ...

5- ...

اينم چند تا لينك مرجع:

http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_S_engine

http://en.wikipedia.org/wiki/Carina_II

http://en.wikipedia.org/wiki/Caldina

و چند تا عكس:
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

توی این عکسی که گذاشتید موتورش نوشته توربو!! درسته؟؟
هيوندا كوپه 2008

نمایه کاربر
DartaniaN
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 904
تاریخ عضویت: 12 ژوئن 2008, 19:11
نوع خودرو: pride 1.8
محل اقامت: 7th tir karaj

Re: TOYOTA CARINA II با موتور 3S-GTE ( فعلا 256 hp )

پست توسط DartaniaN » 23 فوریه 2012, 21:48

من سه بار خواستم پست بزارم اما نمیشد.

نمی دونم جریانش چیه اما کلی راهنمایی کردم توش.
میشه موتور 3s رو کاملا با یه ecu خوب افتر مارکت بیاری بالا
بعدش بری سراع انژکتور هاش و اونو تعویض کنی
بعدش سراغ سیستم سوخت رسانی و پمپ بنزین.
میموته ترمز که باید افتر مارکت نصب بشه.
از نظر موج گیر هم لوازمش هست و استرس بار هم میشه براش ساخت کاری نداره من خودم می سازم براش.
برای عقبش هم میشه استروث بار ساخت که ماشین استخونبندیش رو براه بشه.
جلوبندی باید با اجناس ژاپنی مرغوب تعویض بشه .
فرمون و سیستم استیرینگش باید سرویس بشه.
اگر بشه کاسه های عقب با نوع دیسکی تعویض بشه که لازمش تعویض کسل عقب هست.
گیربکس هم بنا به خواسته ی شما تغیر میکنه بهترین دف جلو همون c160 12A هستش ولی برای دو دف شدن ها متفاوت هستش.

نمایه کاربر
behzad
دنده 1
پست: 1760
تاریخ عضویت: 26 دسامبر 2004, 17:52
نوع خودرو: Complicated ...
محل اقامت: هرجا Adrenaline باشه ...

Re: TOYOTA CARINA II با موتور 3S-GTE ( فعلا 256 hp )

پست توسط behzad » 24 فوریه 2012, 14:07

سلام
حدث میزنم این موتور twin turbo باشه درسته ؟
به نظرم singleکردن و یه توربو بزرگتر خیلی بهتر باشه
ای سی یو هم فورس یا مگا 3 و درست کردن سویچ برای mapشهری یا درگ
این موتور استوک اینترنال چند psi بوست میشه کرد توش ؟
نمودار منحنی تورک و hp رو اگه بذارید خیلی خوب میشه
پوکر...
AA...
All in...
و دیگر هیچ...

نمایه کاربر
DartaniaN
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 904
تاریخ عضویت: 12 ژوئن 2008, 19:11
نوع خودرو: pride 1.8
محل اقامت: 7th tir karaj

Re: TOYOTA CARINA II با موتور 3S-GTE ( فعلا 256 hp )

پست توسط DartaniaN » 24 فوریه 2012, 17:40

این موتور از نمای بغل به این شکل هستش
تصویر
فکر نمی کنم که قابلیت تویین شدن داشته باشه روی این اتاق جا نمیشه چون موتور عرضی بسته میشه حتی جای دلکوش هم میتونه متفاوت باشه
تصویر
البته این موتور برای استفاده به صورت طولی هستش .

---- اضافه شده در تاریخ جمعه اسفند 5, 90 5:58 pm ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----

نمای این موتور از روبرو
تصویر
تصویر
اقا تویین نمیشه برای عرضی استفاده کرد.
این هم گیربکس داره
تصویر

یکی از موتور های موفق و قوی تویوتا
2UZFE
http://upload.tuningtalk.com/upload/DSC02706.jpg
http://upload.tuningtalk.com/upload/Picture004-10.jpg
Engine:

4.7L iron block 2uzfe V8
TTC Performance motor mounts
TTC Performance billet water pump pulley cover
TTC Performance 214, 214 camshafts
Ferrea 36mm intake, 30mm exhaust valves
TTC Performance single wind valve springs
Pauter 2uzfe rods
Ross pistons
Total seal rings
ARP head/main studs
Cometic head gaskets
TTC Performance intake manifold
Q45 throttle body
extensive exhaust porting
TTC Performance oil filter relocation
TTC Performance fuel rail kit
750cc Lucas high impedance injectors
Twin Zirgo 14" fans
Fluidyne radiator
small secondary radiator
custom raditor tubing
TTC Performance 3" catch can
TTC Performance 2" radiator overflow can
TTC Performance billet triple pump hanger
Earls Prolite 350 lines
Earls 85 micron filters
Dual OEM TT fuel pumps
Aeromotive FPR
Link G3 Plus EMS
NZEFI plug n' play harness

نمایه کاربر
IS 300
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 70
تاریخ عضویت: 19 آپریل 2011, 12:42
نوع خودرو: IS 300
محل اقامت: تهران

Re: TOYOTA CARINA II با موتور 3S-GTE ( فعلا 256 hp )

پست توسط IS 300 » 25 فوریه 2012, 10:41

DartaniaN نوشته شده: گیربکس هم بنا به خواسته ی شما تغیر میکنه بهترین دف جلو همون c160 12A هستش ولی برای دو دف شدن ها متفاوت هستش.
منون از همه راهنمايي هاي كه كردي فقط چند سوال ديگه

1- اين گيربكس راحت روي موتور ما جمع ميشه ؟ چون فكر كنم تويوتا تاحالا اين موتور و با اون گيربكس توليد نكرده

2- يه تحقيقاتي انجام دادم ديدم گيربكس 12A بدون lsd هست و C160 12C با lsd هستش.
به نقل از ويكيپديا http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_C_transmission#C160

3- تويوتا سيستم 4WD روي پلتفرم AT175 توليد كرده ، فقط روي موتور 4A 1600 بسته شده امكان استفاده از اين سيستم روي پروژه ما هست يا نه
و اگر ميشه استفاده كرد با چه گيربكسي؟ پلتفرم اتومبيل ما ST170 هستش
behzad نوشته شده: سلام
حدث میزنم این موتور twin turbo باشه درسته ؟
ای سی یو هم فورس یا مگا 3 و درست کردن سویچ برای mapشهری یا درگ
این موتور استوک اینترنال چند psi بوست میشه کرد توش ؟
نمودار منحنی تورک و hp رو اگه بذارید خیلی خوب میشه
والا موتور كه توين توربو نيست. و در مورد psi موتور استوك اطلاعات دقيقي ندارم. چون بعد انجام اون كارايي كه بالا نوشتم،‌ تازه وارد فاز تقويت خواهيم شد.

ارسال پست

بازگشت به “تویوتا دهۀ 80 و 90 - Semi classic”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 3 مهمان