پروژۀ تویوتا کریسیدا 91 توسط MS-PARS

تصویر مباحث مربوط به تویوتا کریسیدا، کراون، کرونا 9th ، کرولا 6/7th
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
قفل شده
نمایه کاربر
MS-PARS
دنده 1
پست: 1131
تاریخ عضویت: 13 می 2010, 21:03
نوع خودرو: Haima S7 - Cressida
محل اقامت: مـــــشـــهـــد
Has thanked: 0
Been thanked: 0

پروژۀ تویوتا کریسیدا 91 توسط MS-PARS

پست توسط MS-PARS » 27 می 2013, 18:25

با عرض سلام و احترام خدمت تک تک دوستان تیونینگ تاکی عزیز
بالاخره ما هم به جمع دوستان تویوتا سوار ملحق شدیم
ماشین من تویوتا کریسیدا 1991 جی ال هست
داخل ماشین که نسباتا خوبه و به نظر خودم فقط یه روکش صندلی میخواد(اگه صندلی اسپورت قیمت مناسب گیر بیارم که چه بهتر)
ادوات برقی و تزیینات کاملا کار میکنه و سالمه. فقط آینه هاست که کار نمیکنن و باید به سیمکش مراجعه کنم
ظاهر بیرونی ماشین هم که دور تا دور قبلا رنگ شده بوده انچنان دلچسب نیست
به همین خاطر تصمیم گرفتم که بعد از رسیدگی به مسایل فنی بیرون ماشین رو کلا یه صافکاری و نقاشی خوشکل بکنم (که اگه مجوز تغییر رنگشو بگیرم معرکه میشه)

کار هایی که قراره روش انجام بشه:
1- بازدید و تعمیر کامل جلوبندی
2- بازدید و تعمیر سیستم انتقال قدرت (مثل گاردن و دیفرانسیل و...)
3- بازدید موتوری و تعویض لوازمی مثل شمع و وایر و...
4- تراشیده شدن کامل رنگ خودرو و صافکاری بدنه و میزان کردن تمام درز های ماشین
5-تعویض سپر جلو و چراغ پارک ها و راهنماهای داخل سپر
6- رنگ کردن کامل (اگه بتونم مجوز تغییر رنگ بگیرم : تعویض رنگ کامل ماشین)
7-ارتفاع زدن و خرید رینگ و لاستیک
فعلا که همینا توی ذهنمه !!
برای بررسی های اولیه فنی ماشین رو به تعمیر کار مجرب نشون دادم که موتوریشو گفت کاملا سالمه و مشکلاتی که داره یکی تاب داشتن گاردان هست و یه صدای خر خر مانندی که از دیفرانسیل میومد. که هردوتاش قابل حل شدن هست
بعد از اون بردم پیش جلو بندی کار که اون هم تست کرد ماشینو و گفت باید بازش کنم
بعد از باز کردن جلو و عقب ماشین و بررسی تمام قطعات فقط یه میل موجگیر خراب شده بود که باید تعویض میشد و یه دونه کمک فنر عقب و یکی هم از جلو روغن داده بود که اون هم باید تعویض میشد(اما از اونجایی که خودمون توی کار تولید کمک فنر هستیم هر 4 تاشون در دست تعمیر هستن)

خدا رو شکر تا الان که جلو بندیش خرج آنچنانی نداشته
کمک فنر ها تا امشب آماده میشه و فردا روی ماشین بسته میشه
فقط یه موردی
میخوام ماشین رو ارتفاع بزنم. خیلی نمیخوام کف خواب باشه. یه ارتفاع مناسب
و این که رینگ و لاستیک بندازم زیرش
به نظرتون چقدر بیارم پایین و رینگ چه سایزی بگیرم واسش؟؟
(البته الان رینگ و لاستیک فابریک زیرشه باید روی همینا ارت رو بزنم تا بعد از رنگ و نقاشی یه دست رینگ خوشکل بگیرم واسش)


این عکسا رو هم فعلا داشته باشین تا بعد

ممنون میشم نظرات سازندتونو اعلام کنید


نمای بسیار خسته جلو!!!

تصویر

نمای عقب وقتی چهار چرخش رو هواست!!

تصویر

این هم تعلیق عقبش که عاشقشم!!!

تصویر

عکسهای بیشتر هم تا فردا میزارم
نمایه کاربر
ali esm
دنده 1
پست: 1529
تاریخ عضویت: 25 دسامبر 2009, 16:39
نوع خودرو: @p€r$i
محل اقامت: teh-run
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: آماده سازی تویوتا کریسیدایی دیگر....

پست توسط ali esm » 27 می 2013, 19:26

سلام
ای جونم کریسیدا :) یه زمانی یکی از فامیلامون یه کریسیدای سفید تو قرمز داشت.چیز شاخی بود.
تبریک میگم.ماشین خوبیه.راستی قیمت رو هم میفرمایید؟
منم میخواستم بهتون پیشنهاد رینگو لاستیک و ارت خفن بدم که خودتون قصد انجامش رو دارید.
به نظر من خود سفید خیلی شیک و قشنگه البته باید سپر ها رو هم سفید کنید.اگر بتونید از سفید براق که روی تویوتا اریون یا لندکروز میزنن استفاده کنید خیلی خوب در میاد.
اینم چنتا عکس نمونه از ارتفاع:
تصویر
تصویر
تصویر
http://static.cargurus.com/images/site/ ... 07552.jpeg
تصویر
تصویر
تصویر
نمایه کاربر
MS-PARS
دنده 1
پست: 1131
تاریخ عضویت: 13 می 2010, 21:03
نوع خودرو: Haima S7 - Cressida
محل اقامت: مـــــشـــهـــد
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: آماده سازی تویوتا کریسیدایی دیگر....

پست توسط MS-PARS » 27 می 2013, 21:29

ممنونم دوست عزیز
قابلتو نداره
ماشین من هم سفید داخل قرمزه (اصطلاحا داخل زرشکی)
ارت میزنم اما نه خیلی پایین
میخوام توی شهر هم باهاش رانندگی کنم داداش!!
ماشین حدود 9.500 واسم تموم شد
(اگه در جریان قیمت ها باشی میبینی که جی ال نسباتا تمیز زیر 13-14 تومن گیر نمیاد!!)
نمایه کاربر
سعید.
دنده 1
پست: 1074
تاریخ عضویت: 23 اکتبر 2010, 12:48
نوع خودرو: RAV4-Pars-LX
محل اقامت: مشهد- جنوب شهر-پای کوه
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: آماده سازی تویوتا کریسیدایی دیگر....

پست توسط سعید. » 27 می 2013, 21:38

به به داش سجاد
بالاخره عمو کریس رو به چنگ اوردی تبریک میگم !
کم کم داری ارزو های منو به واقعیت تبدیل میکنی (منتها برای خودت )

به این تاپیک نیم نگاهی بنداز و ببین اگه شد که یک 1JZ یا 2JZ براش جفت و جور کن !
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtop ... &start=490

راستی میشه من بیام یک بوق باش بزنم ؟


سجاد رینگ های فابریک ماکسیما و کمری های نسل قبل در سایز های 16 و 15 به راحتی بهش میخوره ! و البته ماکسیمایی کارکرده قیمت مناسب راحت گیر میاد ! لاستیک هم سایز 16 بهش میخوره که اونم کارکرده تو بازار زیاده برای دریفت و برن اوت !
شهریاران بودوخاک مهربانان این دیار مهربانی کی سرآمدشهریاران راچه شد
گوی توفیق وکرامت درمیان افکندندکس به میدان درنمی آیدسواران راچه شد
نمایه کاربر
MS-PARS
دنده 1
پست: 1131
تاریخ عضویت: 13 می 2010, 21:03
نوع خودرو: Haima S7 - Cressida
محل اقامت: مـــــشـــهـــد
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: آماده سازی تویوتا کریسیدایی دیگر....

پست توسط MS-PARS » 27 می 2013, 22:34

مخلصم سعید جان
آره دیگه... به آرزو های خودم هم دارم میرسم!!!

والا تو فکر انجین بودم اما فعلا با این قیمتا توان خرید ندارم
ایشاا... ماشینو رو به راهش کنم فعلا فابریک سواری میکنم تا یه مقداری پولامو جمع کنم واسه موتور
موتور هم اگه خواسته باشم بندازم تنفس طبیعی حجم بالاتر میندازم
مثل 7M و 2JZ بدون توربو که حجم موتور 3000 سی سی دارن و قدرتی حدود 200 تا 220 اسب میدن که نسباتا خوبه
تورو شارژ خیلی دردسر و دنگ و فنگ داره. یک سره باید دستت تو موتور باشه!!

رینگ ماکسیما هم توی فکرش بودم اما خیلی ساده است و چیز شکیلی نیست
سایز 15 که خیلی کوچیه
رینگ یا 16 میندازم و یا 17
واسه برنامه دریفت هم که رینگ و لاستیک فابریکشو میندازم

در ضمن قابلتو نداره داش سعید
مال خودته
نمایه کاربر
سعید.
دنده 1
پست: 1074
تاریخ عضویت: 23 اکتبر 2010, 12:48
نوع خودرو: RAV4-Pars-LX
محل اقامت: مشهد- جنوب شهر-پای کوه
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: آماده سازی تویوتا کریسیدایی دیگر....

پست توسط سعید. » 27 می 2013, 22:53

خب پس اگه برا دریفت میخوای حتما سراغ 16 اینچی های کارکرده ارجینال برو به 3 دلیل
1: لاستیک 16 کارکرده زیاد پیدا میشه از سوناتا و کمری و مزدا 3 و ماکسی بگیر تا مگان ئ خیلی های دیگه لاستیکاشون 16 هست و کهنه به راحتی برا دریفت پیدا میشه
2: رینگ های ارجینال ماشینای ژاپنی زیاد تر و ارزونتر از 5 پیچ های بازاری که اکثرا چین و تایوان هستن گیر میاد
3: از نظر طراحی و سبک وزنی و استاندارد و مقاومت و صدا و . . . بازم رینگ های کارخونه ای بهترن
مثلا میتونی رینگ های سوناتا یا کمری یا مزدا 3 رو انتخاب کنی فقط در مورد فاصله جاپیچ ها یک تحقیق کوچک بزن !

راستی عقبش دیسکیه ؟

انشاالله خدا پول بهت بده تا موتور هم ببندی روش !
شهریاران بودوخاک مهربانان این دیار مهربانی کی سرآمدشهریاران راچه شد
گوی توفیق وکرامت درمیان افکندندکس به میدان درنمی آیدسواران راچه شد
نمایه کاربر
NoaD
دنده 1
پست: 1012
تاریخ عضویت: 20 سپتامبر 2009, 11:12
محل اقامت: 51
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: آماده سازی تویوتا کریسیدایی دیگر....

پست توسط NoaD » 27 می 2013, 23:05

تبریک میگم سجاد جان :-)
ایشالا به بهترین نحو کاراش بە پایان برسە
پیگیر تاپیکت هستم :grin:
نمایه کاربر
MS-PARS
دنده 1
پست: 1131
تاریخ عضویت: 13 می 2010, 21:03
نوع خودرو: Haima S7 - Cressida
محل اقامت: مـــــشـــهـــد
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: آماده سازی تویوتا کریسیدایی دیگر....

پست توسط MS-PARS » 27 می 2013, 23:19

سعید. نوشته شده:خب پس اگه برا دریفت میخوای حتما سراغ 16 اینچی های کارکرده ارجینال برو به 3 دلیل
1: لاستیک 16 کارکرده زیاد پیدا میشه از سوناتا و کمری و مزدا 3 و ماکسی بگیر تا مگان ئ خیلی های دیگه لاستیکاشون 16 هست و کهنه به راحتی برا دریفت پیدا میشه
2: رینگ های ارجینال ماشینای ژاپنی زیاد تر و ارزونتر از 5 پیچ های بازاری که اکثرا چین و تایوان هستن گیر میاد
3: از نظر طراحی و سبک وزنی و استاندارد و مقاومت و صدا و . . . بازم رینگ های کارخونه ای بهترن
مثلا میتونی رینگ های سوناتا یا کمری یا مزدا 3 رو انتخاب کنی فقط در مورد فاصله جاپیچ ها یک تحقیق کوچک بزن !

راستی عقبش دیسکیه ؟

انشاالله خدا پول بهت بده تا موتور هم ببندی روش !
سعید جان منظورمو متوجه نشدی
برای برنامه دریفت و اینها از رینگ و لاستیک فابریکش که الان زیرشه و سایزشم 14 اینچ هست استفاده میکنم
چون هم هرزگردی بیشتر داره و هم لاستیکش فراوونه
اما برای زیر پا و توی شهر قراره که رینگ و لاستیک اسپورت بره زیرش
درسته که 16 های فابریکی مثل ماکسیما و ... از کیفیت و مقاومت خوبی برخوردارن اما به نظرم اصلا زیبایی خاصی به ماشین نمیدن و ناچارا باید برم سراغ همین چینی ها و تایوانی ها
جا پیچ های رینگ های 5 پیچ ژاپنی ها هم همه 114 هستن

---- اضافه شده در تاریخ 6 خرداد 92, 23:20 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----
NoaD نوشته شده:تبریک میگم سجاد جان :-)
ایشالا به بهترین نحو کاراش بە پایان برسە
پیگیر تاپیکت هستم :grin:
ممنوم داداش گلم
لطف داری شما
نمایه کاربر
MS-PARS
دنده 1
پست: 1131
تاریخ عضویت: 13 می 2010, 21:03
نوع خودرو: Haima S7 - Cressida
محل اقامت: مـــــشـــهـــد
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: آماده سازی تویوتا کریسیدایی دیگر....

پست توسط MS-PARS » 28 می 2013, 15:08

سعید. نوشته شده: راستی عقبش دیسکیه ؟
آره داداش
اون عکسی که بالاتر گذاشتم مربوط به تعلیق عقبشه دیگه که ترمزاش هم دیسکی هست
ماشین 4 چرخ دیسکه
naim934
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 416
تاریخ عضویت: 23 سپتامبر 2012, 17:15
نوع خودرو: کرولا دانشجویی 1992
محل اقامت: 9184615501
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: آماده سازی تویوتا کریسیدایی دیگر....

پست توسط naim934 » 28 می 2013, 15:33

خیلی قشنگه مبارک باشه من خودمم میخوام یا کریسیدا یا کرونا بگیرم یه دست رینگ سراغ دارم برات میپرسم عکساشم میارم خواستی هماهنگ میکنم بیا بگیر برو شوش تهران یه یخچال و یخساز تویوتا مدل بالا یا پایین بگیر بنداز صندوق حالشو ببیر اگرم پول داشتی برو دنبال صندلی کروناهای سفارشی بگرد که اصلا شکل پشت ادم طراحی شده
قفل شده

بازگشت به “تویوتا دهۀ 80 و 90 - Semi classic”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان