تاپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
t51
متخصص سمند
پست: 9654
تاریخ عضویت: 06 ژانویه 2016, 15:40
نوع خودرو: EF7بنزینی92

Re: تاپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط t51 » 04 دسامبر 2017, 13:34

بادرود-من تجربه دیسک وصفحه فابریک باموتورEF7 تا110هزارکیلومتررادارم وهنوزروی ماشین داردکارمیکند.امکان داردفلایویل تاب داشته باشدویادوشاخه ویااشکال مکانیکی باعث عدم عملکرد درست صفحه شده باشد.پیروزباشید. :grin:
سهیل _عبادت بجزخدمت خلق نیست.

Ali Z Ch
شروع حركت
پست: 19
تاریخ عضویت: 17 نوامبر 2012, 23:46
نوع خودرو: BMW-SAMAND-Ferrari

Re: تاپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط Ali Z Ch » 04 دسامبر 2017, 15:56

hamedheidar نوشته شده:
04 دسامبر 2017, 10:34
Ali Z Ch نوشته شده:
04 دسامبر 2017, 00:32
سلام دوستان
من دنا دارم خیلی هم ازش راضی بودم و هستم ، یک ماه پیش تو سفر شمال تو ترافیک تهران بودیم ک کلا دیگه ماشین راه نرفت، دسته دنده بصورت فیزیکی جا میرفت، کلاج هم نرم بود ولی ماشین حرکت نمیکرد، نهایت مشخص شد ک مشکل دیسک و صفحه است
موضوع جالب اینجاست ک کیلومتر ماشین 6000 تا بود !!! 6 هزارتا نه پنجاه یا شصت هزارتا !
مدل ماشین اول 94 هست ، مکانیک ک دیسک و صفحه رو باز کرد بصورت پنبه پنبه شده بود ، جالب استاندارد ایران هم روش خورده بود ! مکانیکه نمیدونم جدی یا ب شوخی گفت ساخت سپاهه !
سوال من اینه که چرا باید این مشکل تو این کیلومتر پیش بیاد ، ما شهرمون اصلا ترافیک و سربالایی نداره و اولین بار بود تو ترافیک میرفت، یعنی فشاری هم رو دیسک و صفحه نبوده
فقط یه موضوعی ک هست از اول کلاج ماشین خیلی پایین ول میکرد ک الان هم همینطوره
قبل از این مشکل کلاچش مشکلی نداشت ، علائمی هم نداشت یک دفعه اینجور شد البته بعد از یک ساعت تو ترافیک بودن
مکانیک میگفت کلاج دنا با سمند فرق داره و رگلاژش فرق داره ، نمیدونم من فنی وارد نیستم
تو اون شرایط ولئو ایساکویی جعبه آبی زانتیایی پری دمپر انداخت 190 تومن ، فعلا ک مشکلی نداره
سوال دیگه اینکه باتوجه ب اتمام گارانتیش میتونم شکایت کنم ، ب ایران خودرو شکایت کنم یا وزارت صنایع؟ آیا نتیجه ای هم داره و خسارت میدن بهم؟
سلام
دیسک صفحه های فابریک شنیدم خیلی جنسشون بده و گاهی پیش اومده کلا خورد شده
این صفحه کلاچ های فاریک هم مارک شایان هست و فکر نمیکنم ربطی به سپاه داشته باشه و اینقدر جنسش بد باشه و اصلا ممکنه همون صفحه کلاچ قبلی نیاز به رگلاژ داشته بوده و مکانیک کلا صفحه رو عوض کرده :x رگلاژ هم فکر کنم اتو هست و چند بار کلاچ رو تا ته فشار بدید خودش رگلاژ میکنه و کار خاصی نباید رو انجام بشه
در مورد شکایت هم اگر گارانتی هم داشتید نمیشد شکایت کرد چون این قطعه جز لوازم مصرفی هست و میتونن هزار تا بهونه مثل رانندگی تحت فشار و غیره بیارن
کار از رگلاژ و این حرف ها گذشته بود و کلا بصورت پنبه شده بود و ریخته بود و چیزی ازش نمونده بود
یکی از دوستان میگفت ماشین های سال 94 (قبل از برداشتن تحریم ها) قطعه جنس آشغال زیاد زیاد توشون بود ، لنت عقب هم با فراخوان 2 مرتبه عوض کرده بودم بخاطر صدای وحشتناک تو دنده عقب
الان هم از چرخ های جلو بخصوص سمت راننده تو سرعت پایین صدای جیرجیر میاد ک با یه نیش ترمز قطع میشه و بعد دوباره صدا میاد

نمایه کاربر
hamedheidar
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 470
تاریخ عضویت: 24 ژوئن 2016, 11:09
نوع خودرو: persia-maxima-suzuki
محل اقامت: 68

Re: تاپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط hamedheidar » 04 دسامبر 2017, 17:45

Ali Z Ch نوشته شده:
04 دسامبر 2017, 15:56
hamedheidar نوشته شده:
04 دسامبر 2017, 10:34
Ali Z Ch نوشته شده:
04 دسامبر 2017, 00:32
سلام دوستان
من دنا دارم خیلی هم ازش راضی بودم و هستم ، یک ماه پیش تو سفر شمال تو ترافیک تهران بودیم ک کلا دیگه ماشین راه نرفت، دسته دنده بصورت فیزیکی جا میرفت، کلاج هم نرم بود ولی ماشین حرکت نمیکرد، نهایت مشخص شد ک مشکل دیسک و صفحه است
موضوع جالب اینجاست ک کیلومتر ماشین 6000 تا بود !!! 6 هزارتا نه پنجاه یا شصت هزارتا !
مدل ماشین اول 94 هست ، مکانیک ک دیسک و صفحه رو باز کرد بصورت پنبه پنبه شده بود ، جالب استاندارد ایران هم روش خورده بود ! مکانیکه نمیدونم جدی یا ب شوخی گفت ساخت سپاهه !
سوال من اینه که چرا باید این مشکل تو این کیلومتر پیش بیاد ، ما شهرمون اصلا ترافیک و سربالایی نداره و اولین بار بود تو ترافیک میرفت، یعنی فشاری هم رو دیسک و صفحه نبوده
فقط یه موضوعی ک هست از اول کلاج ماشین خیلی پایین ول میکرد ک الان هم همینطوره
قبل از این مشکل کلاچش مشکلی نداشت ، علائمی هم نداشت یک دفعه اینجور شد البته بعد از یک ساعت تو ترافیک بودن
مکانیک میگفت کلاج دنا با سمند فرق داره و رگلاژش فرق داره ، نمیدونم من فنی وارد نیستم
تو اون شرایط ولئو ایساکویی جعبه آبی زانتیایی پری دمپر انداخت 190 تومن ، فعلا ک مشکلی نداره
سوال دیگه اینکه باتوجه ب اتمام گارانتیش میتونم شکایت کنم ، ب ایران خودرو شکایت کنم یا وزارت صنایع؟ آیا نتیجه ای هم داره و خسارت میدن بهم؟
سلام
دیسک صفحه های فابریک شنیدم خیلی جنسشون بده و گاهی پیش اومده کلا خورد شده
این صفحه کلاچ های فاریک هم مارک شایان هست و فکر نمیکنم ربطی به سپاه داشته باشه و اینقدر جنسش بد باشه و اصلا ممکنه همون صفحه کلاچ قبلی نیاز به رگلاژ داشته بوده و مکانیک کلا صفحه رو عوض کرده :x رگلاژ هم فکر کنم اتو هست و چند بار کلاچ رو تا ته فشار بدید خودش رگلاژ میکنه و کار خاصی نباید رو انجام بشه
در مورد شکایت هم اگر گارانتی هم داشتید نمیشد شکایت کرد چون این قطعه جز لوازم مصرفی هست و میتونن هزار تا بهونه مثل رانندگی تحت فشار و غیره بیارن
کار از رگلاژ و این حرف ها گذشته بود و کلا بصورت پنبه شده بود و ریخته بود و چیزی ازش نمونده بود
یکی از دوستان میگفت ماشین های سال 94 (قبل از برداشتن تحریم ها) قطعه جنس آشغال زیاد زیاد توشون بود ، لنت عقب هم با فراخوان 2 مرتبه عوض کرده بودم بخاطر صدای وحشتناک تو دنده عقب
الان هم از چرخ های جلو بخصوص سمت راننده تو سرعت پایین صدای جیرجیر میاد ک با یه نیش ترمز قطع میشه و بعد دوباره صدا میاد
به نظر من ماشینتون هر مشکلی داره قبلش کامل تحقیق کنید ببنید مشکل از کجاست بعدش ببنید کدوم قطعه تو بازار خوبه اونوقت ببرید یه تعمیرکار خوب براتون عوض کنه البته بی دلیل هیچ قطعه ای رو عوض نکنید شاید قابل تعمیر باشه متاسفانه نمیشه به راحتی اعتماد کرد چند ماه پیش به خاطر مشکل سوپاپ یه تعمیرکار میخواست کل موتور رو باز کنه :x
کویر عین کویر است، این بس است مرا

تاپیک مکملهای ترمیم کننده:
viewtopic.php?f=279&t=105895

حامد هستم

Ali Z Ch
شروع حركت
پست: 19
تاریخ عضویت: 17 نوامبر 2012, 23:46
نوع خودرو: BMW-SAMAND-Ferrari

Re: تاپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط Ali Z Ch » 04 دسامبر 2017, 19:38

hamedheidar نوشته شده:
04 دسامبر 2017, 17:45
Ali Z Ch نوشته شده:
04 دسامبر 2017, 15:56
hamedheidar نوشته شده:
04 دسامبر 2017, 10:34
Ali Z Ch نوشته شده:
04 دسامبر 2017, 00:32
سلام دوستان
من دنا دارم خیلی هم ازش راضی بودم و هستم ، یک ماه پیش تو سفر شمال تو ترافیک تهران بودیم ک کلا دیگه ماشین راه نرفت، دسته دنده بصورت فیزیکی جا میرفت، کلاج هم نرم بود ولی ماشین حرکت نمیکرد، نهایت مشخص شد ک مشکل دیسک و صفحه است
موضوع جالب اینجاست ک کیلومتر ماشین 6000 تا بود !!! 6 هزارتا نه پنجاه یا شصت هزارتا !
مدل ماشین اول 94 هست ، مکانیک ک دیسک و صفحه رو باز کرد بصورت پنبه پنبه شده بود ، جالب استاندارد ایران هم روش خورده بود ! مکانیکه نمیدونم جدی یا ب شوخی گفت ساخت سپاهه !
سوال من اینه که چرا باید این مشکل تو این کیلومتر پیش بیاد ، ما شهرمون اصلا ترافیک و سربالایی نداره و اولین بار بود تو ترافیک میرفت، یعنی فشاری هم رو دیسک و صفحه نبوده
فقط یه موضوعی ک هست از اول کلاج ماشین خیلی پایین ول میکرد ک الان هم همینطوره
قبل از این مشکل کلاچش مشکلی نداشت ، علائمی هم نداشت یک دفعه اینجور شد البته بعد از یک ساعت تو ترافیک بودن
مکانیک میگفت کلاج دنا با سمند فرق داره و رگلاژش فرق داره ، نمیدونم من فنی وارد نیستم
تو اون شرایط ولئو ایساکویی جعبه آبی زانتیایی پری دمپر انداخت 190 تومن ، فعلا ک مشکلی نداره
سوال دیگه اینکه باتوجه ب اتمام گارانتیش میتونم شکایت کنم ، ب ایران خودرو شکایت کنم یا وزارت صنایع؟ آیا نتیجه ای هم داره و خسارت میدن بهم؟
سلام
دیسک صفحه های فابریک شنیدم خیلی جنسشون بده و گاهی پیش اومده کلا خورد شده
این صفحه کلاچ های فاریک هم مارک شایان هست و فکر نمیکنم ربطی به سپاه داشته باشه و اینقدر جنسش بد باشه و اصلا ممکنه همون صفحه کلاچ قبلی نیاز به رگلاژ داشته بوده و مکانیک کلا صفحه رو عوض کرده :x رگلاژ هم فکر کنم اتو هست و چند بار کلاچ رو تا ته فشار بدید خودش رگلاژ میکنه و کار خاصی نباید رو انجام بشه
در مورد شکایت هم اگر گارانتی هم داشتید نمیشد شکایت کرد چون این قطعه جز لوازم مصرفی هست و میتونن هزار تا بهونه مثل رانندگی تحت فشار و غیره بیارن
کار از رگلاژ و این حرف ها گذشته بود و کلا بصورت پنبه شده بود و ریخته بود و چیزی ازش نمونده بود
یکی از دوستان میگفت ماشین های سال 94 (قبل از برداشتن تحریم ها) قطعه جنس آشغال زیاد زیاد توشون بود ، لنت عقب هم با فراخوان 2 مرتبه عوض کرده بودم بخاطر صدای وحشتناک تو دنده عقب
الان هم از چرخ های جلو بخصوص سمت راننده تو سرعت پایین صدای جیرجیر میاد ک با یه نیش ترمز قطع میشه و بعد دوباره صدا میاد
به نظر من ماشینتون هر مشکلی داره قبلش کامل تحقیق کنید ببنید مشکل از کجاست بعدش ببنید کدوم قطعه تو بازار خوبه اونوقت ببرید یه تعمیرکار خوب براتون عوض کنه البته بی دلیل هیچ قطعه ای رو عوض نکنید شاید قابل تعمیر باشه متاسفانه نمیشه به راحتی اعتماد کرد چند ماه پیش به خاطر مشکل سوپاپ یه تعمیرکار میخواست کل موتور رو باز کنه :x
همون موقع ک بوی صفحه تابلو بود حتی بعد تعویضشم تا یه مدت بوی سوختگی صفحه تو محفظه موتور مونده بود، و موقع تعویضشم دیسک و صفحه رو نشونم داد بنده خدا، گفتم ک مثل پنیه شده بود و جدا شده بود ک حتی من فکر کردم بچه گربه ی متلاشی شده است !!! :shock:

Ali Z Ch
شروع حركت
پست: 19
تاریخ عضویت: 17 نوامبر 2012, 23:46
نوع خودرو: BMW-SAMAND-Ferrari

Re: تاپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط Ali Z Ch » 04 دسامبر 2017, 19:43

آیا اون صدای جیرجیر ک گفتم ک تو سرعت پایین هست و با نیش ترمز و همچنین بالا رفتن سرعت از 35 ب بالا رفع میشه ربطی ب دیسک و صفحه نداره؟! چون درست قبل از تمام شدن صفحه حدود 800 کیلومتر قبلش آغاز شد این صدا و البته بعد تعویض کماکان هست اون صدا
از کلی تعمیرکار پرسیدم 90 درصدشون گفتن واسه کیفیت بد لنته ، یه بنده خدایی هم ک خودش تجربه داشت گفت از کیفیت بد دیسک ترمزه

نمایه کاربر
takapoo
شروع حركت
پست: 34
تاریخ عضویت: 08 ژولای 2013, 00:37
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تاپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط takapoo » 05 دسامبر 2017, 22:19

سلام؛
دنده‌‌های ماشین من تا زمانی که ساکن و بدون حرکت هستم به راحتی جابجا می‌شود ولی با شروع حرکت جا رفتن دنده‌ها سخت‌تر می‌شود که البته با گرم شدن ماشین بهتر می‌شود. لازم با ذکر است که این حالت دقیقا شبیه دنده‌ی یک ماشین است که در زمان ایست کامل به راحتی جا می‌رود ولی هنگام حرکت به سختی جا می‌رود.

نمایه کاربر
t51
متخصص سمند
پست: 9654
تاریخ عضویت: 06 ژانویه 2016, 15:40
نوع خودرو: EF7بنزینی92

Re: تاپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط t51 » 07 دسامبر 2017, 00:51

بادرود-ساده ترین مشکل میتواندازرگلاژنادرست کلاچ باشد.مقداری پدال کلاچ را بالابیاورید.سطح واسکازین رافول کنیدواگربیش از80هزارکیلومترازتعویض واسکازین میگذردآنراتعویض نمایید.
سهیل _عبادت بجزخدمت خلق نیست.

Venturi
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 557
تاریخ عضویت: 01 مارس 2016, 12:55
نوع خودرو: SD TU5-131 SL
محل اقامت: IR93

Re: تاپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط Venturi » 07 دسامبر 2017, 11:59

سلام
بلبرینگ کلاچ پرایدم صدا میده موقعی که سرده بیشتره صفحه هم فابریکه 72 هزار تا رفته
حالا میخوام برم مسافرت به نظرتون میتونه خرابی بلبرینگ وسط راه ما رو بذاره؟؟
یا عوض کنم بعد برم؟!
از بین دیسک و صفحه سکو و والو ابی و سبز و عظام کدومش بهترینه؟
اجرت تعویض چقدره؟ یه جا گفت 80 تومن...
ممنون
هزار بار پیاده طواف کعبه کنی
قبول حق نشود گر دلی بیازاری

نمایه کاربر
powerclutch
دنده 1
پست: 1520
تاریخ عضویت: 16 می 2009, 10:00
نوع خودرو: pars
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تاپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط powerclutch » 10 دسامبر 2017, 08:21

Venturi نوشته شده:
07 دسامبر 2017, 11:59
سلام
بلبرینگ کلاچ پرایدم صدا میده موقعی که سرده بیشتره صفحه هم فابریکه 72 هزار تا رفته
حالا میخوام برم مسافرت به نظرتون میتونه خرابی بلبرینگ وسط راه ما رو بذاره؟؟
یا عوض کنم بعد برم؟!
از بین دیسک و صفحه سکو و والو ابی و سبز و عظام کدومش بهترینه؟
اجرت تعویض چقدره؟ یه جا گفت 80 تومن...
ممنون
سلام
اگر پا را برروی پدال کلاچ می گذارید وصدای چرچر می شنوید مشکل از بلبرینگ کلاچ می باشد .
اگر مداوم باشد باید سریع تعویض شود ولی اگر با گرم شدن خودرو صدا قطع می شود فعلا مشکلی ندارد.
در خصوص برند دیسک وصفحه کلاچ در صفحات اول توضیح داده شده است.
...
ارادتمند
تاپيك جامع ديسك وصفحه كلاچ كليه خودروها
viewtopic.php?f=282&t=34614

Venturi
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 557
تاریخ عضویت: 01 مارس 2016, 12:55
نوع خودرو: SD TU5-131 SL
محل اقامت: IR93

Re: تاپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط Venturi » 12 دسامبر 2017, 18:52

powerclutch نوشته شده:
10 دسامبر 2017, 08:21
Venturi نوشته شده:
07 دسامبر 2017, 11:59
سلام
بلبرینگ کلاچ پرایدم صدا میده موقعی که سرده بیشتره صفحه هم فابریکه 72 هزار تا رفته
حالا میخوام برم مسافرت به نظرتون میتونه خرابی بلبرینگ وسط راه ما رو بذاره؟؟
یا عوض کنم بعد برم؟!
از بین دیسک و صفحه سکو و والو ابی و سبز و عظام کدومش بهترینه؟
اجرت تعویض چقدره؟ یه جا گفت 80 تومن...
ممنون
سلام
اگر پا را برروی پدال کلاچ می گذارید وصدای چرچر می شنوید مشکل از بلبرینگ کلاچ می باشد .
اگر مداوم باشد باید سریع تعویض شود ولی اگر با گرم شدن خودرو صدا قطع می شود فعلا مشکلی ندارد.
در خصوص برند دیسک وصفحه کلاچ در صفحات اول توضیح داده شده است.
...
ارادتمند
تشکر
از اونجایی که کشش ماشین کمی در سربالایی ها کم شده و موقعی که گرم میشه لرزش اول حرکت دارم یا موقعی که سنسور دور موتور رو باز میکنم روغنیه، بهتر نیست تا بیشتر نشده عوض کنم؟
یه خورده هم کلاچ سفت شده!
در دنده 4 هم یه صدایی مثل صدای بلبرینگ کلاچ میده خیلی کم...
:srch: :old:
هزار بار پیاده طواف کعبه کنی
قبول حق نشود گر دلی بیازاری

ارسال پست

بازگشت به “سیستم انتقال قدرت”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان