تاپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
powerclutch
دنده 1
پست: 1540
تاریخ عضویت: 16 می 2009, 10:00
نوع خودرو: ال90
محل اقامت: تهران
تماس:

تاپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط powerclutch » 07 ژانویه 2010, 14:32

با سلام
دوستان عزیز
با توجه به کثرت بیش از حد تاپیک های پراکنده در زمینه مشکلات دیسک وصفحه کلاچ و متعلقات آن از این پس کلیه خودروها می توانبددر این تایپیک عمومی حضور یافته و مشکلات و تجربیات خود را از دیدگاه خدماتی و فنی تخصصی مطرح کرده با همفکری و یکدلی همدیگر بدون هیچ حاشیه ای فقط و فقط در زمینه دیسک وصفحه کلاچ و متعلقات کلیه خودروها این رسالت را به همه دوستان برسانیم
باشد که این تایپیک محیط گرم و دوستانه ما را روزافزون گرداند :hb:

---------------------------------------------------------------------------------------
خواهشمند است آن دسته از دوستان برای مشاوره اطلاعات ذیل را جهت بررسی نقل و قول کرده و با رنگ دیگر مقابل آن توضیح دهید
1-نوع خودرو مورد نظر و مدل آن چیست؟
2-وضعیت گارانتی
3-مدت کارکرد دیسک وصفحه کلاچ و تعداد دفعات تعویض آن و در صورت امکان برند فعلی دیسک وصفحه بر روی خودرو چیست؟
4-کدام یک از علل خرابی و یا بازدید را دارد؟
5- توضیح مشکلات و خواسته خود را شرح دهید.




علائم بازدید دیسک وصفحه کلاچ

>اگر پدال کلاچ خودرو شما سفت می باشد؟!

>اگر خودرو گاز هرز می خورد وجان راه رفتن ندارد؟!

>اگر دنده ها مخصوصا دنده یک و عقب سفت جا می رود؟!

>اگر دنده های خودرو شما در حرکتهای سخت و ترافیکهای سنگین خوب جا نمی رود؟!

> اگر درهنگام حرکت اولیه خودرو دچار لرزش می شود؟!

> اگر پدال کلاچ بالا آزاد یا درگیر می شود؟!( هر چه میزان درگیر شدن پائین باشد بهتر است)

> اگر در هنگام کلاچ گیری بلبرینگ کلاچ خودرو بصدا افتاده است؟!( بسیار مهم )

اینها نشانه اینست که دیسک وصفحه کلاچ خودرو شما می بایست

بازدید و درست شود.
تاپيك جامع ديسك وصفحه كلاچ كليه خودروها
viewtopic.php?f=282&t=34614
نمایه کاربر
whiteshark
مدیر کلوپ 206، رانا و سیتروئن
پست: 4481
تاریخ عضویت: 14 ژولای 2008, 13:06
نوع خودرو: 207 & T5
محل اقامت: صندلی جلو بغل شاگرد شوفر

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط whiteshark » 25 ژانویه 2010, 07:55

سلام
امیر جان کار خوبی کردید و امیدوارم این تاپیک پربار و برای دوستان موثمر ثمر باشه
وحید
سوته دلان یکی یکی تموم شدن . . .
بابك ع
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 146
تاریخ عضویت: 20 ژولای 2005, 09:55
نوع خودرو: 206 تیپ 6
محل اقامت: تهران - شهران

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط بابك ع » 25 ژانویه 2010, 08:46

سلام امیر جان.
کار بسیار مفیدی انجام دادی.
موفق باشید.
كيارش
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 395
تاریخ عضویت: 13 ژانویه 2008, 08:25
نوع خودرو: PRADO & PATROL
محل اقامت: Tehran
تماس:

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط كيارش » 25 ژانویه 2010, 15:29

پرشیا ،مدل آبان 1387
در زمان سرد بودن دنده براحتی عوض میشه ولی توی ترافیک و حتی توی جاده دنده هم سخت از جاش خارج میشه و هم سخت جا میره. گارانتی بردم ،سیم کلاچ تعویض شد ولی مشکل همچنان باقیست و توی ترافیک کلاچ بشدت سفت میشه و حالت فنری برگشت خودش رو از دست میده.
بنظر شما مشکل کجاست؟
نمایه کاربر
powerclutch
دنده 1
پست: 1540
تاریخ عضویت: 16 می 2009, 10:00
نوع خودرو: ال90
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط powerclutch » 25 ژانویه 2010, 17:01

کیارش جان
سلام
آیا خودروی مذکور در دنده یک و دنده عقب در هنگام حرکت اولیه از حالت ساکن بعد از گرم شدن سخت جا میرود ؟
وضعیت دنده های دیگر چگونه است؟
موقعیت پدال کلاچ از نظر درگیر شدن صفحه کلاچ در چه موقعیتی می باشد؟( پائین وبالا نسبت به دیگر پدالها گازوترمز)
تاپيك جامع ديسك وصفحه كلاچ كليه خودروها
viewtopic.php?f=282&t=34614
H_R_M
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 162
تاریخ عضویت: 30 اکتبر 2004, 20:16
نوع خودرو: SD V2
محل اقامت: سيرجان

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط H_R_M » 25 ژانویه 2010, 19:24

سلام
خودرو پرايد دوگانه مدل اسفند 87 گارانتي هنوز معتبر
چند وقت پيش يه صداي خرخري از تو موتور ميومد كه بعد از دو سه جا نشون دادن گفتن كه مشكل از بلبرينگ كلاچه و ضمنا مقدار كمي هم روغن ريزي داشت كه اونم گفتن ماله كاسه نمد ميل لنگه
منم ديدم تا گارانتي داره اين مشكلات رو حل كنم . به نمايندگي كه مراجعه كردم گفتم روغن ريزي . بازديد كلاچ و زير بندي و چرخ جلو كه صداي سائيده شدن دو فلز به هم رو ميداد و ضمنا چرخ كمي لقي هم پيدا كرده بود
در جهت روغن ريزي گفتن كه بايد گيربكس باز بشه تا به كاسه نمد برسيم و زير بندي و صداي چرخ جلو رو به جعبه فرمون نسبت دادن و اونم باز كردن . بعد باز كردن ديدم صفحه كلاچ كمي چرب شده و ماشين هم نفسش گرفته شده بود . ديسك و صفحه و بلبرينگهاي مربوطه به همراه كاسه نمد و اورينگ ها همگي تعويض شدند (البته فقط صفحه گارانتي نبود كه اونم 14500 پول گرفتن و صفحه اصلي سايپا رو انداخت . ديسك هم سكو بود فكر كنم ) خلاصه سرتون رو درد نيارم بعد اون قضيه نفس ماشين عالي شد ولي از اون به بعد پدالهاي گاز و كلاچ ويبره گرفتن زير پا بصورتي كه پام خواب ميره تو مسافت طولاني
اينهمه داستان هم فقط بخاطر اون لرزشيه كه بوجود اومده و مشكل كار به نظر شما از كجاست ؟
حمید هستم
نمایه کاربر
Warrior
دنده 3
پست: 3451
تاریخ عضویت: 05 اکتبر 2008, 00:26
نوع خودرو: P 206 Sedan 1.6
محل اقامت: اصفهان
تماس:

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط Warrior » 25 ژانویه 2010, 20:24

سلام دوستان, دیسک و صفحه و بلبرینگ کلاچ اتومبیل ما(Pars ELX) عمر خودشان را کرده اند.
باید همگی تعویش شوند.

امروز از 1 فروشگاه ایساکو و 1 نمایندگی درست و حسابی قیمت دیسک و صفحه و بلبرینگ را پرسیدم که در دو به من گفتند فعلا بهترین نوع Luk هست که قیمت هم 65 این ها.

اول می خواستم بپرسم آیا قیمت, قیمت مناسبی است؟
دوم اینکه ما(پدرم در واقع) می خواهیم قطعات تعویضی اتومبیل کاملا فابریک باشد, به فکر شتاب گیری و سرعت و ... نیستیم و برای همین می خواهم بدانم دیسک و صفحه کلاچ فابریک چیست؟ Valeo است؟
ایساکو Valeo می آورد؟
قیمتش چقدر است؟

راستی!!

کلاچ الان به شــــــــــــــدت سفت شده است و کمی هم صدای خر خر می دهد وقتی بالا است, آیا مشکل واقعا همانطور که چند مکانیک گفتند از دیسک و صفحه و بلبرینگ است؟(همگی 4 سال است که دارند کار می کنند)

از پاسخ های شما پیشاپیش تشکر می کنم :hb:
تصویر
نمایه کاربر
espero
راننده شتاب 400 متر - «پایش»
پست: 8386
تاریخ عضویت: 25 نوامبر 2008, 17:07
نوع خودرو: پرشيا 16V
محل اقامت: شیراز
تماس:

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط espero » 25 ژانویه 2010, 22:23

ديسك و صفحه لوك اگر اصل آلماني باشه از والئوخيلي بهتره
من تجربه هر دو مارك رو دارم
زندگی قصه تلخیست که از آغازش ‍‍‍ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بس که آزرده شدم چشم به پایان دارم
نمایه کاربر
powerclutch
دنده 1
پست: 1540
تاریخ عضویت: 16 می 2009, 10:00
نوع خودرو: ال90
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط powerclutch » 25 ژانویه 2010, 22:47

با سلام
عزیزان و سروران
خواهشمندم اون نکاتی را که در جهت تشخیص مسائل فنی و موقعیت خودرو می باشد را ذکر کنند تا در اولین تایپیک بتوان کاملا جسارتا
نسخه را پیچید :lol:
حمید خان
اگر هنوز خودروی شما گارانتی دارد پس از آن استفاده بهینه را باز ببرید. بنظر میرسد خودروی شما در حرکت اولیه دچار لرزش می شود
که این دلائل مختلفی دارد
اگر لرزش ماشین در دنده یک و حالت نیم کلاچ می باشد مورد دیسک وصفحه کلاچ می باشد که به یکی از دلائل مسائل فنی لرزش کلاچ بر می گردد . اگر سوال دیگری داشتید در خدمتم. :o
.............................................
دوست عزیز جناب warrior
با توجه به توضیحات کوتاه و تشخیص تعمیرکاران بر مبنای تعویض دیسک وصفحه خودروی شما که جزئی از خانواده فرانسه می باشد.
اگر از دیسک وصفحه کلاچ قبلی خودرو رضایت داشتید پیشنهاد می کنم ابتدا بند 61 نظرات در وب را مطالعه کنید.
نفرمودید تو این 4سال چه میزان کارکرد داشته است؟
توجه داشته باشید.
والوو : تولید کشور فرانسه می باشد
ساچ و لوک : تولید کشور آلمان می باشد.
دایکن یا اگزدی: تولید کشور ژاپن می باشد.
البته اورجینال اینها بنظر میرسد که در ایران موجود نمی باشد پس طبق همان طبقه بندی مرغوبیت 1.2.3 که قبلا اشاره کردم می باشند و
بهتر است حساسیت بیش از حد نشان ندهید هر سه این برندها خوب است.
پیشنهاد میکنم بعد از بازشدن هر برندی روی خودرو بود عین همان را سوار کنید.
تاپيك جامع ديسك وصفحه كلاچ كليه خودروها
viewtopic.php?f=282&t=34614
نمایه کاربر
Warrior
دنده 3
پست: 3451
تاریخ عضویت: 05 اکتبر 2008, 00:26
نوع خودرو: P 206 Sedan 1.6
محل اقامت: اصفهان
تماس:

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط Warrior » 25 ژانویه 2010, 23:07

کارکرد: 63000 کیلومتر
دنده ها هم دیروز با تعویض واسکازین جا رفتنشان خیلی خیلی بهتر شدند ولی باز هم مشکل کمی دارند...
بعضی وقت ها دنده عقب جا رفته ولی دنده درگیر نشده است! شاید این مشکل با تعویض واسکازین حل شده باشد چون واقعا جا رفتن دنده ها خوب شده بود(مخصوصا 2 به 1)
همانطور که گفتم کلاچ که به شدت سفت شده!!
صدایی که به نظر خودم و خیلی های دیگر مربوط به بلبرینگ کلاچ است هم وقتی اتومبیل ثابت است صدای قریچ قریچ و خرچ خرچ می آید از اتومبیل طوری که از بیرون شنیده می شود. داخل کابین هم دقت کنم راحت شنیده می شود.

تقریبا همیشه هم هنگام راه افتادن حتی اگر دور موتور را تا 2000 بالا ببرم و آرام آرام کلاچ را بالا بیاورم دور موتور حدود 800 می شود و می خواهد برود زیر 800 و باید زیاد گازش داد...
گفتم که, می خواهم مثل فابریکش شود ولی فکر کنم 4 سال پیش ایران خودرو روی اتومبیل VALEO گذاشته باشد و الان این نوع دیسک و صفحه را فکر نمی کنم ایساکو موجود داشته باشد...

در مورد اصل بودن Luk هم 100% مطمئنم ولی اول می خواهم 100% مطمئن شوم که واقعا دیسک و صفحه نیاز به تعویض دارند و بعد اقدام کنم.
فکر می کنید با این توصیفات کار دیسک و صفحه تمام است؟

با تشکر
تصویر
ارسال پست

بازگشت به “سیستم انتقال قدرت”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان