تاپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
poya_esfboy
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 276
تاریخ عضویت: 30 نوامبر 2009, 14:39
نوع خودرو: night car

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط poya_esfboy » 12 ژولای 2010, 23:08

سلام دوستان
بعد از تعویض صفحه کلاج و البته تقویت اون به چند تا نکته رسیدم که گفتم برا دوستان بگم شاید مفید واقع بشه
از اون موقعی که ماشین نو از کمپانی تحویل گرفتم تا چند هفته پیش کلاج نرمی نداشتم ضمن اینکه بعضی جاها که احتیاج به شتاب داشتم ماشین کم میوورد البته از نظر موتوری یسری تغییرات اعمال کردم اما با این حال ماشین یجورایی گاز هرز میخورد و اون نیرویی که باید به چرخا میداد رو نمیداد بعد از تعویض دیسک یکم شتاب بهتر شد و البته کلاج نرمتر
خب بعد اینکه یسری تحقیقاتی متوجه شدم کلاج زانتیایی رو 405 سوار میشه که تو این مدت با دوستمون با ای دی پاور کلاج آشنا شدم قبل اون تو اصفهان میخاستم دیسک صفحه با زانتیای عوض کنم اما خب قیمت های پرت پلا و جنسی که من بهش اعتماد نداشتم تصمیم گرفتم خدمت دوستمون برسم و صفحه کلاج عوض کنم خب به قول قدیمیا چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است :smile:
قیمت های دوستمون خیلی مناسب بود به نسبت اون کاری که انجام میده میتونید تعرفه هارو داخل وبلاگشون مشاهده کنید
کارشونم خوبه برای تائید حرفای من از سایر دوستانی که به پیش ایشون رفتند میتونید سوال کنید
خب بعد تعویض صفحه کلاج اولین چیزی که نظرمو جلب کرد نرمی شدید پدال کلاج بود که از شدت نرمی نزدیک بود ماشینو خاموش کنم
مساله بعد شتابگیری سریع خودرو بود که مخصوصا توی سبقت ها و مانور خیابانی خیلی بدرد میخوره البته تاثیر تو سرعت نهایی نداره اما به زودتر رسیدن به سرعت نهایی کمک میکنه :(
و در آخر استهلاک قطعات هست که این نوع صفحه نسبت به سایر صفحه های بازاری ضخیم تر هست در نتیجه عمرش بالاتر هست
در کل تعویض صفحه کلاج بازده ماشین رو بالا میبره
و میتونم بگم یکی از ارزانترین راهای افزایش شتاب و راحتی هست تو اتومبیل (در صورتی که پیش اهلش برید )
نمایه کاربر
DOKAN24.COM
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 90
تاریخ عضویت: 03 فوریه 2010, 11:05
نوع خودرو: Cerato TD -- 206 T5
محل اقامت: پایتخت دلها (تهران)
تماس:

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط DOKAN24.COM » 13 ژولای 2010, 13:40

امیر خان سلام !

ممنون از اطلاعات کاملو فنی شما !

امیر جان 6 ماه پیش که سی یلو فروختم یه پرشیا 86 گرفتم !

همه چیزا از جمله دیسک و صفحه تعویض شده بود وفتی خریدم 78000 کار کرده بود و الان روی 98000 است !

از همون اول وقتی تو دنده یک و دو هست اگه پارو سریع از روی گاز بردارم مثل اینکه ترمز شدید گرفته باشم میرم تو فرمون و بغل دستیم میره تو شیشه !

به نظر شما مشکل میتونه از دیسک و صفحه باشه ؟

در ضمن اگه امر بفرمایید چون هم محلی هستیم میرسم خدمتتون ! (7حوض)

ممنون
نمایه کاربر
sooren
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 349
تاریخ عضویت: 29 اکتبر 2009, 14:48
نوع خودرو: سمند سورن
محل اقامت: ایران 25...az - ahar

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط sooren » 20 ژولای 2010, 10:40

سلام دوستان :-?
به نظر شما این دیسک و صفحه چند کیلومتره دیگه کار می کنه :ques: ؟
تصویر
تصویر
تصویر
االبته اگه به عکسها دقت کنید فنر یه ذره ساییده شده :chol: . هر از چند گاهی هنگام حرکت صدا میداد که عوضش کردم. حالا می خوام ببینم این صفحه که عکسشو گذاشتم چند تای دیگه کار میکنه؟
نمایه کاربر
powerclutch
دنده 1
پست: 1540
تاریخ عضویت: 16 می 2009, 10:00
نوع خودرو: ال90
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط powerclutch » 20 ژولای 2010, 11:24

با سلام
ديسك وصفحه كلاچ فوق بالعكس ظاهر خود از آلياژ بسيار ضعيفي برخوردار بوده و عملكرد ضعيفي دارد
تاپيك جامع ديسك وصفحه كلاچ كليه خودروها
viewtopic.php?f=282&t=34614
نمایه کاربر
Warrior
دنده 3
پست: 3451
تاریخ عضویت: 05 اکتبر 2008, 00:26
نوع خودرو: P 206 Sedan 1.6
محل اقامت: اصفهان
تماس:

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط Warrior » 23 ژولای 2010, 14:20

سلم دوستان,

یک سری سوال داشتم :who:

1-اگر دسته موتور گیرباکس خراب باشد دنده ها بعضی وقت ها جا نمی روند؟(مخصوصا دنده عقب)

2-دسته دنده ی اتومبیل خانواده صدای جیر چیر می دهد موقع عوض کردن دنده. مشکل از چه چیزی می تواند باشد؟ جایی باید گریس کاری شود؟

3-یه قطعه ی گرد شکل هست که از دسته دنده وصل می شود به گیرباکس. فکر کنم مشکی هم هست. اسمش چیه؟ لیور؟ اتومبیل خانواده 66000 کیلومتر کار کرده است و دو مشکل بالا را دارد. آیا لازم است این قطعه تعوض شود؟

4-دسته دنده ی اتومبیل خودم موقعی که می خواهم پس از 40-30 دقیقه که اتومبیل ساکن بوده به سمت راست تکانش دهم ناگهان از جایی آزاد می شود و صدای تق کمی می دهد. این موضوع از 3 روز پیش که زیر اتومبیلم را شستم به وجود آمده. کجا را باید گریس بزنم؟

5-زمانی که دنده 1 است و دور موتور از حدود 3200 بالا تر می رود یک صدای چق چق شروع می شود و هرچه هم دور موتور بالا برود باز هم ادامه دارد. این صدا از کجاست و چیست؟


با تشکر :hb: :hb:
تصویر
نمایه کاربر
Mahyar70
دنده 4
پست: 4559
تاریخ عضویت: 13 می 2010, 18:01
نوع خودرو: fuji nevada (دزدینش)
محل اقامت: تهران - مینی سیتی (شهرک صدف)

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط Mahyar70 » 24 ژولای 2010, 02:05

سلام !
من احتیاج به یک دیسک و صفحه کلاج برای 405 دارم
1 چهبرندی استفاده کنم ؟
2 این دیسکو صفحه حدود 5 6 هزارتا رفته !
3 قبلیه که 23 24 هزارتا نرفته بود که یکی از اون فنر خشکل های توی دیسک در رفتو دیدم کلاج مثل سنگ صفتشده ! و دادم دنده 1 ( از اونجا که دنده 1 405 خیلی قدرتی هست ) شروع به استادت زدن کردم ! با هر استارت ماشین 60 متر میپرید !
حالا این دیسکی که انداختم فکر کنم بی تجربگی کردم چون یکی از دوستا روی 405 خودش ماکسیمایی انداخته بود توی دنده 2 هم ماشین دوست داشت هرز گردی کنه ! :دی
شما میگید من چکار کنم ؟ چه مارکی بندازم توی دل این ماشین !
viewtopic.php?f=35&t=99223تغییر مکانیزم عملکرد سرسیلندر
نمایه کاربر
delfi
دنده 1
پست: 1375
تاریخ عضویت: 23 آپریل 2009, 20:06

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط delfi » 24 ژولای 2010, 12:08

Warrior نوشته شده:سلم دوستان,

یک سری سوال داشتم :who:

1-اگر دسته موتور گیرباکس خراب باشد دنده ها بعضی وقت ها جا نمی روند؟(مخصوصا دنده عقب)

2-دسته دنده ی اتومبیل خانواده صدای جیر چیر می دهد موقع عوض کردن دنده. مشکل از چه چیزی می تواند باشد؟ جایی باید گریس کاری شود؟

3-یه قطعه ی گرد شکل هست که از دسته دنده وصل می شود به گیرباکس. فکر کنم مشکی هم هست. اسمش چیه؟ لیور؟ اتومبیل خانواده 66000 کیلومتر کار کرده است و دو مشکل بالا را دارد. آیا لازم است این قطعه تعوض شود؟

4-دسته دنده ی اتومبیل خودم موقعی که می خواهم پس از 40-30 دقیقه که اتومبیل ساکن بوده به سمت راست تکانش دهم ناگهان از جایی آزاد می شود و صدای تق کمی می دهد. این موضوع از 3 روز پیش که زیر اتومبیلم را شستم به وجود آمده. کجا را باید گریس بزنم؟

5-زمانی که دنده 1 است و دور موتور از حدود 3200 بالا تر می رود یک صدای چق چق شروع می شود و هرچه هم دور موتور بالا برود باز هم ادامه دارد. این صدا از کجاست و چیست؟


با تشکر :hb: :hb:
1-دنده عقب برنجی نداره،پس هروقت دیدن جا نرفت بزارین دنده یک،یه ذره پارو از رو کلاچ بردارین بعد دنده عقب برین
2-یه چیزی هس بهش میگن قرقری دس دنده-باید باز بشه ،ممکنه با گریس کاری درست بشه ولی قیمتی هم نداره-توصیه:اگه صداش آزار دهنده نیس کاری بهش نداشته باشین
3-اگه عوض بشه بهتر(مخصوصا اگه دقت تعویض دنده اومده پایین)
4-حساس نباشید..
5-مال همون قرقریه
نمایه کاربر
delfi
دنده 1
پست: 1375
تاریخ عضویت: 23 آپریل 2009, 20:06

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط delfi » 24 ژولای 2010, 12:10

ماشین من (405) یک به دو هرچی هم که دور بالا باشه و سریع دنده بدی تیکاف نمیکشه
تست صفحه کلاچ هم انجام شد صفحه هرزگردی نداره
دیسک و صفحه رو لازمه عوض کنم؟
کلاچ نرمه و همه دنده ها هم بدون مشکل جا میرن(کارکرد 35000km)
نمایه کاربر
powerclutch
دنده 1
پست: 1540
تاریخ عضویت: 16 می 2009, 10:00
نوع خودرو: ال90
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط powerclutch » 24 ژولای 2010, 13:21

با تشكر از شما كه پاسخ مشكل دوست عزيز ما را داديد.
در خصوص پاسخ شما ودوست ديگر در خصوص ديسك وصفحه 405
دوستان
من پيشنهاد مي كنم از ديسك وصفحه زانتيا1800 با رعايت وضوابط بازديد دقيق انجام دهيد.
تاپيك جامع ديسك وصفحه كلاچ كليه خودروها
viewtopic.php?f=282&t=34614
hamed lx
شروع حركت
پست: 43
تاریخ عضویت: 30 ژولای 2009, 18:59
نوع خودرو: cerato yd 2.0 lit

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط hamed lx » 28 ژولای 2010, 13:29

با سلام خدمت همه دوستان خصوصاً آقا امير گل
من ماشينم 2 بار از طريق گارانتي ديسك و صفحه عوض كرد كه هر بار به دليل متريال نامناسب ازش راضي نبودم.
تا اينكه هفته گذشته فرصتي پيش اومد و اومدم تهران خدمت آقا امير گل.
ديسك و صفحه توسط ايشون عوض شد كه خوشبختانه پس از تعويض هيچ يك از مشكلات قبلي حس نميشه :
اول اينكه كلاج خيلي نرم شده.
دوم اينكه صداي درگير شدن كلاج مثل قبل نمياد.
سوم اينكه شتاب ماشين به طرز محسوسي افزايش پيدا كرده.
چهارم اينكه لرزش دنده هاي 1 و 2 برطرف شده.
با سپاس از دوستان پس از گذشت مدتي تجربيات خودم رو در مورد كلاج جديد خواهم گفت.
در ضمن باز هم از زحمات امير خان تشكر مي كنم.
ارسال پست

بازگشت به “سیستم انتقال قدرت”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان