تاپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
محمود
مدیر کلوپ صوتی
پست: 5045
تاریخ عضویت: 23 سپتامبر 2009, 22:41
نوع خودرو: پژو
محل اقامت: تهران

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط محمود » 28 ژولای 2010, 14:26

hamed lx نوشته شده:با سلام خدمت همه دوستان خصوصاً آقا امير گل
من ماشينم 2 بار از طريق گارانتي ديسك و صفحه عوض كرد كه هر بار به دليل متريال نامناسب ازش راضي نبودم.
تا اينكه هفته گذشته فرصتي پيش اومد و اومدم تهران خدمت آقا امير گل.
ديسك و صفحه توسط ايشون عوض شد كه خوشبختانه پس از تعويض هيچ يك از مشكلات قبلي حس نميشه :
اول اينكه كلاج خيلي نرم شده.
دوم اينكه صداي درگير شدن كلاج مثل قبل نمياد.
سوم اينكه شتاب ماشين به طرز محسوسي افزايش پيدا كرده.
چهارم اينكه لرزش دنده هاي 1 و 2 برطرف شده.
با سپاس از دوستان پس از گذشت مدتي تجربيات خودم رو در مورد كلاج جديد خواهم گفت.
در ضمن باز هم از زحمات امير خان تشكر مي كنم.
:-) :-) :-)
smaeil.irib
شروع حركت
پست: 40
تاریخ عضویت: 19 ژولای 2010, 13:52
نوع خودرو: پژو 206 تیپ6 مدل 88
محل اقامت: تهران

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط smaeil.irib » 03 آگوست 2010, 18:41

پژو 206 تیپ 5 مدل 84
کارکرد 74000 تا کلاچ بالا ول می کنه
دیسک و صفحه فابریک کارخونه روشه و تا حالا عوض نشده . احساس می کنم شتاب کم شده البته من ماشینو یک ماهی هست که خریدم
فکر می کنید نیاز به تعویض دیسک و صفحه دارد
ضمنا چگونه می توان از سلامت دیسک و صفحه اطمینان حاصل کزد ؟
ممنون!
كروزكنترل - ليميتر - سوپر چيپ - گيربكس 2403
نمایه کاربر
AmirKypr
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 658
تاریخ عضویت: 10 نوامبر 2009, 01:55
نوع خودرو: Elantra - 206
محل اقامت: تهران

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط AmirKypr » 05 آگوست 2010, 16:14

سلام
من یه مشکل مشابه مشکل پنجم Warrior دارم.
مشکل من اینطوریه که در حال حرکت توی هر دنده که هستم یه صدای چق چق میاد از بیرون ماشین و هرچی بیشتر گاز می دم این صدای چق چق سریع تر می شه !
مشکل منم همون قرقریه که Dlefi اشاره کرد ؟ قرقریه اصلا چیه :cool: ؟
مدل 89 ، 20 هزار تا کار کرده و صفحه کلاچ هم فابریک هست !
نمایه کاربر
powerclutch
دنده 1
پست: 1540
تاریخ عضویت: 16 می 2009, 10:00
نوع خودرو: ال90
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط powerclutch » 07 آگوست 2010, 03:31

AmirKypr نوشته شده:سلام
من یه مشکل مشابه مشکل پنجم Warrior دارم.
مشکل من اینطوریه که در حال حرکت توی هر دنده که هستم یه صدای چق چق میاد از بیرون ماشین و هرچی بیشتر گاز می دم این صدای چق چق سریع تر می شه !
مشکل منم همون قرقریه که Dlefi اشاره کرد ؟ قرقریه اصلا چیه :cool: ؟
مدل 89 ، 20 هزار تا کار کرده و صفحه کلاچ هم فابریک هست !
با سلام
دوستان
اين مشكلات مربوط به شفت ودنده زير گيربكس مي باشد لطفا مباحث مربوط به گيربكس را در تايپيك مربوطه پيگيري نمائيد
اينجا فقط مسائل فني ديسك وصفحه را گفتمان مي كنيم. با تشكر :hb:
تاپيك جامع ديسك وصفحه كلاچ كليه خودروها
viewtopic.php?f=282&t=34614
نمایه کاربر
Warrior
دنده 3
پست: 3451
تاریخ عضویت: 05 اکتبر 2008, 00:26
نوع خودرو: P 206 Sedan 1.6
محل اقامت: اصفهان
تماس:

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط Warrior » 07 آگوست 2010, 03:57

با اجازه ی دوستان :-o
مشکل چق چق اتومبیل من پس از 2-1 بار دور موتور بالا نگه داشتن(روی 4.5 نگه داشتم برای 4-3 ثانیه) حل شد :(

با تشکر
تصویر
نمایه کاربر
ali-samand
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 569
تاریخ عضویت: 12 سپتامبر 2007, 12:20
نوع خودرو: سمند...
محل اقامت: تهران-شریعتی.....

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط ali-samand » 10 آگوست 2010, 20:12

سلام.
من هم دو ماه پیش دیسک و صفحه زانتیایی روی سمند انداختم.
هم نرمه هم قدرت خوبی داره که مهم ترین مشخصه هست.
حدود 3 هفته پیش هم دیسک و صفحه پاترول پیش امیر خان بردیم.
اون هم حرف نداره خیلی نرمه.
من که رازی ام.
ema371
شروع حركت
پست: 10
تاریخ عضویت: 08 آگوست 2010, 22:52
نوع خودرو: روآی سال

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط ema371 » 16 آگوست 2010, 02:04

با سلام خدمت امیر حسین جان عزیزم
ماشینم روای سال مدل بهمن 88 است روز دومی که تحویل گرفتم به خاطر فشار مضاعفی که به دیسک و صفحه وارد نمودم دود شدیدی از آن بلند شد . پس از گذشت سه ماه موقعی که میخواستم با دنده یک راه بیفتم ماشین میلرزید . ماشین گارانتی داشت اما ایران خودرو زیر این بار نمیرفت که خودرویی که 5000 کیلومتر راه نرفته رو دیسک و صفحه عوض کنه! بنابراین ناچاراً به تعمیرگاه مراجعه و در آنجا دیسک و صفحه پایه کلاج والوو که شرکتی میباشد و برچسب ایساکو هم دارد را بستیم . لرزش ماشین از بین رفت . اما نه دنده ها نرم شد و نه شتاب و قدرت افزایش پیدا کرد تازه پس از 40 روز موقعی که خودرو گرم میشد موقع گرفتن کلاج صدای جیر جیر میداد .
این بار به یکی دیگر از نمایندگی های ایرانخودرو مراجعه نمودم و او گفت که عیب از شاخکهای دیسکه که بالا و پایین میباشد و باید عوض شود . خلاصه این بار دیسک و صفحه کلاج و بربرنگ به همراه دوشاخه با هزینه خودم عوض شد . ( همان مارک بالا) بعد از تعویض صدای جیر جیر از بین رفت اما زمانی که با خودرو گرم میشد کلاج و دنده ها سفت میشدند و این اواخر هم صدای جیر جیر هم به آن اضافه شده . البته دنده 1 و 2 هم کمو بیش بد جا میرود.
حالا از شما تقاضای راهنمایی و کمک را دارم .
دیسک و صفحه فابریک ماشین مارک شایان میباشد و ماشینم هنوز گارانتی دارد
بنده از استان اصفهان شهر اردستان هستم .
در صورت نیاز به تعویض قیمت دیسک و صفحه مورد نظر چند است؟ اگز امکان اعلام قیمت وجود ندارن بفرمایید تا با شما تماس بگیرم .
پیشاپیش از شما تشکر میکنم . EMA371
ema371
شروع حركت
پست: 10
تاریخ عضویت: 08 آگوست 2010, 22:52
نوع خودرو: روآی سال

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط ema371 » 16 آگوست 2010, 02:55

ema371 نوشته شده:با سلام خدمت امیر حسین جان عزیزم
ماشینم روای سال مدل بهمن 88 است روز دومی که تحویل گرفتم به خاطر فشار مضاعفی که به دیسک و صفحه وارد نمودم دود شدیدی از آن بلند شد . پس از گذشت سه ماه موقعی که میخواستم با دنده یک راه بیفتم ماشین میلرزید . ماشین گارانتی داشت اما ایران خودرو زیر این بار نمیرفت که خودرویی که 5000 کیلومتر راه نرفته رو دیسک و صفحه عوض کنه! بنابراین ناچاراً به تعمیرگاه مراجعه و در آنجا دیسک و صفحه پایه کلاج والوو که شرکتی میباشد و برچسب ایساکو هم دارد را بستیم . لرزش ماشین از بین رفت . اما نه دنده ها نرم شد و نه شتاب و قدرت افزایش پیدا کرد تازه پس ازمدتی موقعی که خودرو گرم میشد کلاج صدای جیر جیر میداد .
این بار به یکی از نمایندگی های ایرانخودرو مراجعه نمودم و او گفت که عیب از شاخکهای دیسکه که بالا و پایین میباشد و باید عوض شود . خلاصه این بار دیسک و صفحه کلاج و بربرنگ به همراه دوشاخه با هزینه خودم عوض شد . ( همان مارک بالا) بعد از تعویض صدای جیر جیر از بین رفت اما زمانی که خودرو سرد بود تمامی دنده ها به نرمی جا میرفتند اما وقتی با خودرو مسافتی بیش از 50 کیلومتر میرفنتم کلاج و دنده ها سفت میشدند مثلا در معکوس کشیدن از 5 به 4 دنده 5 از جای خود بد خارج میشد . و این اواخر هم صدای جیر جیر هم به آن اضافه شده . دو بار هم واسکازین عوض کردم مارک اولی بهران سمند و دومی پروفیکار 85 90 w بود موقعیت درگیر شدن کلاج وسط میباشد . در محدوده سرعت 20-10 دنده یک بد جا میرود چه خودرو گرم باشد و چه سرد .
حالا از شما تقاضای راهنمایی و کمک را دارم .
دیسک و صفحه فابریک ماشین مارک شایان میباشد و ماشینم هنوز گارانتی دارد
بنده از استان اصفهان شهر اردستان هستم .
در صورت نیاز به تعویض قیمت دیسک و صفحه مورد نظر چند است؟ اگز امکان اعلام قیمت وجود ندارن بفرمایید تا با شما تماس بگیرم .
پیشاپیش از شما تشکر میکنم . :hb: EMA371
نمایه کاربر
powerclutch
دنده 1
پست: 1540
تاریخ عضویت: 16 می 2009, 10:00
نوع خودرو: ال90
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط powerclutch » 16 آگوست 2010, 05:48

با سلام خدمت شما
دوست عزيز
مشكل اصلي خودروي شما همان ديسك وصفحه كلاچ مي باشد و همانطور كه در نمايندگي به شما فرموداند سر شاخه ديسك بالا قرار گرفته است.
براي رفع اين معضل توصيه مي شود از ديسك وصفحه كلاچ مرغوب يا تقويت شده اصلي استفاده كنيد.
1- ديسك وصفحه پژو بابرند اصلي والئو يا لوك
2- ديسك وصفحه زانتيا 1800 با برند اصلي والئو يا لوك
توضيحات برندها را در ص2 همين تايپيك قرار داده ام.
ادامه سوالات شخصي شما را بصورت پيغام خصوصي نظر ميدهم.
تاپيك جامع ديسك وصفحه كلاچ كليه خودروها
viewtopic.php?f=282&t=34614
ema371
شروع حركت
پست: 10
تاریخ عضویت: 08 آگوست 2010, 22:52
نوع خودرو: روآی سال

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط ema371 » 17 آگوست 2010, 00:12

امیر جان ببخشید که دوباره مزاحمتان میشوم
دیسک و صفحه پایه کلاج و والوو یکی هستند؟
من این دو باری که دیسک و صفحه شرکتی برای روآیم عوض کردم مارک valeo(R بر روی دیسک و مارک valeo برروی صفحه آن حک شده بود . آیا این برند اصلی بوده ؟ چون یک برند دیگر به نام valeo اما در جعبه های سبز رنگ هم وجود دارد .

در جوابی که به من دادید فرموده اید برای رفع مشکل باید از ديسك وصفحه پژو بابرند اصلي والئو يا لوك یا ديسك وصفحه زانتيا 1800 با برند اصلي والئو يا لوك یا دیسک و صفحه تقویت شده استفاده کنم حالا میخواستم بدانم برند والووی پژو خوب است یا زانتیا .
مرسی
ارسال پست

بازگشت به “سیستم انتقال قدرت”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان