تاپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
powerclutch
دنده 1
پست: 1540
تاریخ عضویت: 16 می 2009, 10:00
نوع خودرو: ال90
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط powerclutch » 17 آگوست 2010, 05:10

پايا كلاچ تحت ليسانس شركت والئوفرانسه در ايران كار مي كند كيفيت ديسك وصفحه كلاچ آن نسبت به ديگر برندها و قطعات موجود توليد داخلي در ايران خيلي بهتر است ولي آلياژ فلزي آن نسبت به ديگر كشورهاي آسيايي تحت ليسانس با توجه به مرغوبيت آن ضعيف تر مي باشد.
البته با تقويت كردن وبهينه كردن آن تا حد مطلوبي مي توان از آن استفاده كرد.
ديسك وصفحه زانتيا 1800 نيز با توجه به پلتفرمي كه دارد با عمليات بهينه سازي از امتياز و كيفيت بهتري برخوردار خواهد شد.
تاپيك جامع ديسك وصفحه كلاچ كليه خودروها
viewtopic.php?f=282&t=34614
نمایه کاربر
بابک مسافر
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 342
تاریخ عضویت: 19 نوامبر 2008, 09:48
محل اقامت: Qazvin

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط بابک مسافر » 21 آگوست 2010, 21:02

سلام امیر جان
آقا غرض از مزاحمت من یه 206 تیپ 5 مدل 85 با کارکرد 58000 تا گرفتم
روزی که داشتیم ماشین رو تحویل میگرفتیم از فروشنده حدود 20 روز پیش
بطور ناگهانی کلاچ ایراد پیدا کرد و دنده جا نمیرفت
که فروشنده ماشینو برد پیش تعمیرکارشون و تعمیر کار هم گفت که فنر کلاچ خرد کرده یا بریده
و دیسک و صفحه باید عوض بشه
خلاصه کلام اینکه ایشون عوض کردن و موقع جا انداختن سیم کلاچ هم 3 تا سیم انداختند تا تونستن
سومی رو درست جا بیندازند
ماشین تا چند روز پیش خوب بود تا اینکه احساس کردم که شتاب ماشین کم شده
(1) دیروز هم که تو جاده میرفتم تقریبا دور موتور حدود 3000 که میرسید حالا تو هر دنده ای
از 3000-3500 به بالا که یهو پامو میذاشتم رو گاز ماشین گاز هرز میخورد و دور موتور یهو میرفت رو 6000
بدون اینکه سرعت ماشین اضافه بشه
امروز بردم پیش یکی از دوستان که تست کنن و ببینند که از چیه
گفت که علائمی که میگی مال دیسک و صفحه است منتها هر چی تست کردن دیگه اونطوری نشد و کاملا سالم بود
ضمن اینکه (2) برای تعویض روغن هم رفتم زیر کاسه نمد به اندازه یکی دو قطره واسکازین یا روغن بود
و (3) ماشین تو دنده که هست و در حال راه رفتن یه صدای قر قری میده

ممنون میشم جواب 3 تا مشکل منو بدید تا ببینم از چیه
در ضمن شما واسه ماشین من دیسک و صفحه تقویت شده دارید؟؟؟
قیمتش حدودا چقدره و چقدر زمان میبره تعویضش؟؟
چون من قزوین هستم و اگر بخوام بیام باید کارامو هماهنگ کنم

سپاسگذارم
بابک
نمایه کاربر
powerclutch
دنده 1
پست: 1540
تاریخ عضویت: 16 می 2009, 10:00
نوع خودرو: ال90
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط powerclutch » 21 آگوست 2010, 23:18

سلام بابك خان
جواب سوالات شما
1-موارد بازديد ديسك وصفحه را مفصلا در وب لاگ ( لينك امضاء) نوشته ام بهتره خودروتون را به يك تعميركار برده مجرب برده و دياگ نيز بزنيد
2- خودرو را را در كارواش يه زير شويي خوب كنيد ببينيد اثر ريزش روغن باز هست يا خير
3- خودرو را روشن كرده ودنده را در حالت خلاص بگذاريد اگ اون صداي قر قر را شنيديد و با گرفتن پدال كلاچ قطع شد اين مورد مربوط به گيربكس مي باشد دنده زير گيربكس با شفت و از نظر فني مشكلي ندارد و تعميركاران نيز زياد نمي توانند كاري در اين خصوص انجام دهند.
تاپيك جامع ديسك وصفحه كلاچ كليه خودروها
viewtopic.php?f=282&t=34614
نمایه کاربر
بابک مسافر
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 342
تاریخ عضویت: 19 نوامبر 2008, 09:48
محل اقامت: Qazvin

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط بابک مسافر » 22 آگوست 2010, 09:33

powerclutch نوشته شده:سلام بابك خان
جواب سوالات شما
1-موارد بازديد ديسك وصفحه را مفصلا در وب لاگ ( لينك امضاء) نوشته ام بهتره خودروتون را به يك تعميركار برده مجرب برده و دياگ نيز بزنيد
2- خودرو را را در كارواش يه زير شويي خوب كنيد ببينيد اثر ريزش روغن باز هست يا خير
3- خودرو را روشن كرده ودنده را در حالت خلاص بگذاريد اگ اون صداي قر قر را شنيديد و با گرفتن پدال كلاچ قطع شد اين مورد مربوط به گيربكس مي باشد دنده زير گيربكس با شفت و از نظر فني مشكلي ندارد و تعميركاران نيز زياد نمي توانند كاري در اين خصوص انجام دهند.
سلام امیرجان
خوشحالم ببم جان که همشهری در اومدیمان
صد البت که من مدانستم چون مهندس وحید بشمان گفته بودش که شما هم قزبینی هستیتان :smile:
خودرو رو به کارواش بردم و زیرشویی انجام دادم و اون روغن یا واسکازین رو ته کاسه نمد دیدم که خیلی خیلی کمه
بطوریکه رو زمین ریخته نمیشه و وقتی جایی پارک میکنم اصلا معلوم نیست که چیزی زمین ریخته میشه
فقط روی کاسه نمد رو که دیدم به اندازه یک یا دو قطره نم داشت
صدای قرقر هم زمانی که در حالت خلاص هست ماشین صدایی ندارم ولی وقتی که تو دنده هستش این صدا وجود داره
مارک دیسک و صفحه رو هم نمیدونم چون دیگه طرفی که ماشینو ازش خریدم اون عوض کردش و فکر میکنم که گفت Valeo اصلی انداخته
حالا دیگه راست و دروغش پای خود تعمیر کاره
یه احتمال هم وجود داره که تعمیر کاره پیچهارو خوب نبسته و نشتی روغن و صدای قرقر ازین باشه؟؟؟
البته این احتمال رو خودم میدم حالا نمیدونم تا چه حد صحت داشته باشه اینم بخاطر این میگم که تعمیرکاره تقریبا هیچی حالیش نبود
ممنون و متشکر
نمایه کاربر
powerclutch
دنده 1
پست: 1540
تاریخ عضویت: 16 می 2009, 10:00
نوع خودرو: ال90
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط powerclutch » 22 آگوست 2010, 13:00

سلام
نه ببم جان
اون نشت روغن در حد يك تا دوقطره طبيعي مي باشد و مربوط به كاسه نمد مي باشد و تعميركار بيچاره گناهي نداره
كاسه نمدها كه پيچ ندارند كه بخواهيم بگوئيم تعميركار سفت بسته يا شل بسته
يه عمر مفيدي دارند كه در اثر گرم وسرد شدن خودرو بمرور زمان خاصيت خودشون را از دست مي دهند و براي رفع اين مورد مي بايست كاسه نمد را تعويض كنيد كه 3عدد معمولا مي باشند
اون صداي قرقر اگر زياد مي باشد مربوط به گيربكس مي باشد يعني داخل گيربكس
اگر لرزش در هنگام حركت داشته باشيد مي تواند مربوط به صفحه كلاچ باشد
چرا با وجود دوست خوبي مثل وحيد خان بدون مشورت بايشان خودرو را نزد تعميركار ناشناس بردي كه الان احساس خوبي نسبت بهش نداري؟
در ضمن در زمان تعويض ديسك وصفحه تعميركار با قسمت داخلي گيربكس كاري نداشته است.
تاپيك جامع ديسك وصفحه كلاچ كليه خودروها
viewtopic.php?f=282&t=34614
khorshid
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 341
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2010, 19:17
نوع خودرو: 405 - ویو
محل اقامت: پایتخت مقاومت

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط khorshid » 22 آگوست 2010, 19:54

سلام
اوله اول از آقا امیر تشکر میکنم
بخشید که دیر نتیجه کار رو اعلام کردم
حدود 3 هفته پیش بنده از آقا امیر برای 405م دیسک و صفحه کلاچ زانتیا 1800 گرفتم
متاسفانه سعادت نبود خدمت خودشون تعویض کنم و همین هم کمی برای من مساله ایجاد کرد که میگم
اون اولی که تعویض کردم ماشین اصلا قدرت نداشت و پر گاز باید حرکت میکردم تا والف نزنه
دلیلش هم جز تعمیر کار نمیدونم
خیلی ناراحت بودم بعد از ظهر که خواستم ببرم پیش یه تعمیر کار دیگه اصلا ماشین یه چیز دیگه شده بود
تا سه چهار روز وضعیت داشت بهتر میشد و این روند بهتر شدن انقدر ادامه پیدا کرد که الان واقعا عالی شده در واقع داشت جا میوفتاد (یه اصطلاحی که در مورد همه چی بکار میبریم)
خلاصه الان خیلی خوب شده و عالیه کارکرد ماشین و بسیار راضیم ، از آقا امیر هم ممنونم.
دیسک و صفحه خودم که فابریک بود در کمال تعجب 6 فنره بود و خوب مشکل آنچنانی هم نداشت
مشکلاتش انقدر نبود که تعویض بشه اول بایستی چیز های دیگه رو چک میکردم اما تعویضش بی تاثیر نبود و خیلی بهترشده
مثلا لنت صفحه شیشه کرده بود و مقداری ترک ریز روش بود و همچنین معلوم بود که دیسک داغ کرده چون رنگش عوض شده بود خوب اینا باعث پایین اومد بازدهی شده بودن
قبل از تعویض کلاج خیلی نرم بود اما الان از اونم نرم تر شده و پام بسیار راحت تر چون با قبلی تو ترافیک اذیت میشدم (طولانی مدت) اما با این نه

امروز صبح برای کاری سمند عموم رو گرفتم تا چند ساعت بعد از اینکه ماشینشو دادم پام درد میکرد بس که کلاچش سفت بود و وقتی نشستم پشت ماشین خودم اولش پام عادت نداشت و چون فشار زیادی میدادم برای کلاچ گرفتن تو سمند و وقتی پام رو یدفعه میذاشتم رو کلاچ ماشین خودم میچسبید کف اتاق
فرض کنید اگر من برای فشار دادن کلاچ خودم به 1 کیلو گرم فشار (یا هر واحد دیگه) احتیاج دادم سمند که احتمال یاد چهار فنره بود به 10 کیلو فشار احتیاج داشت
میخوام بگم این دیسک و صفحه ای که آقا امیر زحمتشو کشید خیلی خوبه


در آخر چند توصیه برای دوستان دارم
قبل از نهایی کردن تعویض دیسک و صفحه این موارد رو چک کنید
1- شمع ها
2- وایر شمع ها
3- فیلتر های روغن و هوا
4- روغن

اونایی که مثله من ماشین رو بردن کارواش و انجین رو شستن حتما وایر هاشونو چک کنن چون عموما خراب میکنن و تاثیر وحشتناکی رو کارکرد موتور میذاره

در آخر باز هم از آقا امیر تشکر میکنم
نمایه کاربر
بابک مسافر
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 342
تاریخ عضویت: 19 نوامبر 2008, 09:48
محل اقامت: Qazvin

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط بابک مسافر » 23 آگوست 2010, 20:16

powerclutch نوشته شده:سلام
نه ببم جان
اون نشت روغن در حد يك تا دوقطره طبيعي مي باشد و مربوط به كاسه نمد مي باشد و تعميركار بيچاره گناهي نداره
كاسه نمدها كه پيچ ندارند كه بخواهيم بگوئيم تعميركار سفت بسته يا شل بسته
يه عمر مفيدي دارند كه در اثر گرم وسرد شدن خودرو بمرور زمان خاصيت خودشون را از دست مي دهند و براي رفع اين مورد مي بايست كاسه نمد را تعويض كنيد كه 3عدد معمولا مي باشند
اون صداي قرقر اگر زياد مي باشد مربوط به گيربكس مي باشد يعني داخل گيربكس
اگر لرزش در هنگام حركت داشته باشيد مي تواند مربوط به صفحه كلاچ باشد
چرا با وجود دوست خوبي مثل وحيد خان بدون مشورت بايشان خودرو را نزد تعميركار ناشناس بردي كه الان احساس خوبي نسبت بهش نداري؟
در ضمن در زمان تعويض ديسك وصفحه تعميركار با قسمت داخلي گيربكس كاري نداشته است.

ممنون امیر جان
و بسیار سپاسگذار
گفتم روزی که ماشینو گرفتم اینجوری شد و من ماشینو تهران گرفتم و ضمن اینکه تعمیرکاری که مورد بحثه تعمیرکار فروشنده بود و
معتمد ایشون.قبل از اینکه من ماشینو تحویل بگیرم این بلا سرش اومد
الان هم اکثریت کارها با هماهنگی دوست خوبم وحید هست که همینجا ازش تشکر میکنم که خیلی مزاحمش میشم
این تاپیک و شما رو هم وحید جان معرفی کردند
نمایه کاربر
f_keane2
پست: 5
تاریخ عضویت: 28 ژولای 2010, 00:11
نوع خودرو: پراید
محل اقامت: اهواز

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط f_keane2 » 24 آگوست 2010, 21:04

سلام من پراید 132 دارم که 5500 راه رفته موقع جا زدن دنده 2 زوزه می کشه و در سرعت 90 الی 100 صدایی شبیه به دیفرانسیل خراب پیکان میده .ممنون می شم راهنمایی کنید
نمایه کاربر
powerclutch
دنده 1
پست: 1540
تاریخ عضویت: 16 می 2009, 10:00
نوع خودرو: ال90
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط powerclutch » 25 آگوست 2010, 00:27

سلام بر شما
علائم بازديد ديسك وصفحه را مشاهده وتست ترمز دستي را انجام دهيد.
بنظر ميرسد مشكل تعمير گيربكس نيز داشته باشيد.
تاپيك جامع ديسك وصفحه كلاچ كليه خودروها
viewtopic.php?f=282&t=34614
نمایه کاربر
shahab 206
دنده 1
پست: 1729
تاریخ عضویت: 17 نوامبر 2009, 13:44
نوع خودرو: 206 RC
محل اقامت: کف تیونینگ تاک

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط shahab 206 » 26 آگوست 2010, 00:36

این یکم سفت حا رفتن دنده از دیسک وصفحه است یا صفحه کلاچ
البته این مشکل بعد از چند تا پاور شیفت به وجود امد :div:
با تشکر :hb:
ارسال پست

بازگشت به “سیستم انتقال قدرت”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان