تاپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
powerclutch
دنده 1
پست: 1540
تاریخ عضویت: 16 می 2009, 10:00
نوع خودرو: ال90
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط powerclutch » 26 آگوست 2010, 05:03

shabah_shab نوشته شده:این یکم سفت حا رفتن دنده از دیسک وصفحه است یا صفحه کلاچ
البته این مشکل بعد از چند تا پاور شیفت به وجود امد :div:
با تشکر :hb:
دوست عزيز
كار ديسك آزاد سازي صفحه كلاچ مي باشد وليكن بنظر ميرسد شكل فيزيكي صفحه كلاچ از جمله فنرها در شرايط تخريب قرار گرفته اند كه در اثر فشار هر لحظه ممكن است متلاشي شود
معمولا عوارض بعد از پاور شيفت در همين چيزها مي باشد
تاپيك جامع ديسك وصفحه كلاچ كليه خودروها
viewtopic.php?f=282&t=34614
Viper77
پست: 5
تاریخ عضویت: 25 آگوست 2010, 14:54
نوع خودرو: Pegeout 206
محل اقامت: تهران - پاسداران

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط Viper77 » 26 آگوست 2010, 11:31

سلام به همگی:
1.وقتی که ماشین سرد هست ، مثلا صبح تا شب خاموش بوده بعد از روشن شدن ماشین، احساس میشه ماشین اصلا شتاب و قدرت نداره، و اصلا رون نیست همیشه باید 2 تا 3 مین بزارم گرم بشه... آیا این طبیعی هست ؟ آیا نیاز به گرم شدن داره ؟

2.الان خودره بنده 7300 KM پیمایش کرده و هنوز گارانتی نبردم که سرویس دوروه ای بشه.. توی سرویس دوره ای کار خاصی انجام میدن ؟ کــــــسی تجربه در این زمینه داره ؟ (کلا شمع،فیلتر هاش باید تعویض بشه ؟ )

3. خودرو توی دنده 2 ،در دور موتور 1500 تا 2500 دسته دنده لرزش داره و خودرو لرزش داره یکم.. مشکل از چیه ؟ گفتن از پولوس هست.. ایا صحت داره و درست میشه ؟



نوع خودرو :
260 تیپ 2 مدل 88
7300 کبلومتر پیمایش
بدون تصادف و اتفاق خاصی برای خودرو
فقط 1 بار روغن هم موتور عوض شده

*** دوستان اگه لطف کنند و جواب بدن واقعا ممنون میشم*** از همتون ممنون****
نمایه کاربر
powerclutch
دنده 1
پست: 1540
تاریخ عضویت: 16 می 2009, 10:00
نوع خودرو: ال90
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط powerclutch » 26 آگوست 2010, 12:49

نگران ومنتظر چي هستيد شما
خودرو را براي چكاپ گارانتي نمايندگي ببريد
تاپيك جامع ديسك وصفحه كلاچ كليه خودروها
viewtopic.php?f=282&t=34614
khorshid
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 341
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2010, 19:17
نوع خودرو: 405 - ویو
محل اقامت: پایتخت مقاومت

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط khorshid » 27 آگوست 2010, 00:25

همون طور که چند پست پیش گفتم تازه دیسک و صفحه رو عوض کردم
حالا اینو میخوام بگم
صفحه قبلی که فابریک بود و ماله ساله 82 فنر ها رنگیه
البته نمیدونم والئو بود یا نه
نمایه کاربر
powerclutch
دنده 1
پست: 1540
تاریخ عضویت: 16 می 2009, 10:00
نوع خودرو: ال90
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط powerclutch » 27 آگوست 2010, 05:27

hamid-fateh نوشته شده:اقا امیر سلام
ماشین من موقعی که کلاچو بالا میارم از نیم کلاچ به بالا حالت خشکی داره و توجه کردم صدا از داخل گریبکسه یک دفعه بردم گارانتی گفتن بلبرینگ کلاچه که موقع تعویض گفتن یکی از فنرها شل شده باید صفحه عوض بشه که متاسفانه من چون عصبانی بودم ست کامل عوض نکردم فقط صفحه رو عوض کردم و صفحه 6 فنر والئو بود که من شک دارم والئو اصل باشه و فنر هاش رنگی بود خلاصه بعد از تعویض مشکل پدال سرجاش بود و لرزش پدالها هم اضافه شد و همچنین صدای ترتر از داخل گریبکس که موقعی که پدال رو فشار میدم صدا قطع میشه و موقعی که ول میکنم پدال رو صدای تر تر شروع میشه
راهنمائی کنید ممنون میشم
سلام بر شما
خودروي شما هم بلبرينگ كلاچ تعويض شده است هم صفحه كلاچ
فقط نفرمودايد كه كاركرد وضعيت خودرو چه ميزان ونوع خودرو چه بوده است؟ چون براي 206 تيپ5 والئو 4فنره دوبل مي باشد.( با توجه به مشخصات شما)
اون لرزش زير پا اگر بعد از يه مدت درست نشود مربوط به صفحه كلاچ مي باشد كه مي بايست در نيم كلاچ لرزش به اتاق نيز برسد در غير اينصورت بدليل خوردگي سر شاخه ديسك در اثر بلبرينگ قبلي مي باشد و تا اين بلبرينگ با موقعيت اون مچ شود اين لرزش را خواهيد داشت.
همونطور كه در اوايل حرفهايم در سايت و وب عرض كردم صفحه كلاچ ها نازكتر مي باشند
اون قر قر هم كه با گرفتن كلاچ قطع و با رها كردن پدال كلاچ شروع مي شود مربوط به گيربكس مي باشد ( دنده زير وشفت گيربكس) كه ظاهرا علاجي هم ندارد و البته مشكلي هم ندارد فقط صدايش را بايد تحمل كنيد
معمولا كساني كه در 2500 كيلومتر سرويس اوليه واسكازين را تعويض مي كنند خودروشون سالمتر مي ماند.
بعضيها هم از ژل زادو استفاده مي كنند.
تاپيك جامع ديسك وصفحه كلاچ كليه خودروها
viewtopic.php?f=282&t=34614
majid57
پست: 3
تاریخ عضویت: 08 ژولای 2010, 02:22
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط majid57 » 05 سپتامبر 2010, 00:14

امير حسين جان د ستت درد نكن شتاب ماشين روا سالم عالي شد-----مجيد :)
نمایه کاربر
mojtababenyamin
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 81
تاریخ عضویت: 15 می 2008, 14:01
نوع خودرو: پژو 206 تیپ 2
تماس:

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط mojtababenyamin » 06 سپتامبر 2010, 10:58

سلام
چند روز پیش دیسک و صفحه رو عوض کردم و luck آلمان انداختم راستی یه چیز بگم ماشین من با دیسک و صفحه قبلی وقتی می خواستم بزنم تو دنده 5 گیر می کرد بعضی موقعا اعصابمو خورد می کرد مجبور می شدم چند بار امتحان کنم تا بالاخره یه بار جا بره گفتند برا صفحه است بعد از اینکه دیسک و صفحه روز عوض کردم خوب شد ولی فقط 3 روز چند روزیه که دوباره همونطوری شده ولی نه به شدت قبل بقیه دنده ها مثل هلو جا میرند لطفا اگر کسی تجربه ای در این زمینه داره راهنمایی کنه؟ در ضمن وقتی ماشینو روشن میکنم صدای ترتر از داخل گریبکس که موقعی که پدال رو فشار میدم صدا قطع میشه و موقعی که ول میکنم پدال رو صدای تر تر شروع میشه
منتظر راهتمایی اساتید هم هستم؟ :ques:
داشتم ماشین رو دنده عقب می‌آوردم تو حیاط ، مامانم اومده فرمون میده. بیا. بیا. بیا. نیا !! لوله آب شیکست
نمایه کاربر
powerclutch
دنده 1
پست: 1540
تاریخ عضویت: 16 می 2009, 10:00
نوع خودرو: ال90
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط powerclutch » 07 سپتامبر 2010, 00:37

mojtababenyamin نوشته شده:سلام
چند روز پیش دیسک و صفحه رو عوض کردم و luck آلمان انداختم راستی یه چیز بگم ماشین من با دیسک و صفحه قبلی وقتی می خواستم بزنم تو دنده 5 گیر می کرد بعضی موقعا اعصابمو خورد می کرد مجبور می شدم چند بار امتحان کنم تا بالاخره یه بار جا بره گفتند برا صفحه است بعد از اینکه دیسک و صفحه روز عوض کردم خوب شد ولی فقط 3 روز چند روزیه که دوباره همونطوری شده ولی نه به شدت قبل بقیه دنده ها مثل هلو جا میرند لطفا اگر کسی تجربه ای در این زمینه داره راهنمایی کنه؟ در ضمن وقتی ماشینو روشن میکنم صدای ترتر از داخل گریبکس که موقعی که پدال رو فشار میدم صدا قطع میشه و موقعی که ول میکنم پدال رو صدای تر تر شروع میشه
منتظر راهتمایی اساتید هم هستم؟ :ques:
سلام
شما ابتدا وضعيت ماهك دنده را بازديد كنيد ممكن است جايي گير مي كند؟!
در صورت عدم درگير شدن ماهك با بدنه موتور مشكل از دنده 5در گيربكس مي تواند باشد( به يك تعميركار جهت هر دو مورد نشان دهيد).
اون قر قري كه با گرفتن پدال كلاچ قطع مي شود مربوط به گيربكس مي باشد.( توضيحات آن را در پست قبل داده ام).
تاپيك جامع ديسك وصفحه كلاچ كليه خودروها
viewtopic.php?f=282&t=34614
نمایه کاربر
بابک مسافر
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 342
تاریخ عضویت: 19 نوامبر 2008, 09:48
محل اقامت: Qazvin

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط بابک مسافر » 10 سپتامبر 2010, 10:47

سلام امیرجان
خوبی داداش گل؟؟
آقا بیزحمت قیمت دیسک و صفحه رو به من اعلام میکنید تا ببینیم وضعیت مادی چطوره و عوضش کنیم؟؟؟
ماشین 206 تیپ 5 مدل 85
قیمت دیسک و صفحه جنس خوب و جنس معمولی و همچنین قیمت دیسک و صفحه های
سفارشی که خودتون دارید و مهندس وحید جوادی تعریفهای زیادی ازش کرده رو لطف بفرمایید
ضمن اینکه اگر بخوام خودتون واسم عوض کنید حدودا چقدر زمان میبره تعویضش که بیارم خدمت خودتون تا واسم انجام بدید؟؟
ارسال پست

بازگشت به “سیستم انتقال قدرت”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان