تاپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
Grey
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 900
تاریخ عضویت: 29 ژوئن 2009, 15:43
نوع خودرو: (LX EF7(Bifuel

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط Grey » 10 سپتامبر 2010, 11:15

سلام استاد :smile: خسته نباشي 2 تا سوال دارم از حضورتون
1- وقتي كه دور موتور ميرسه به نزديكيهاي 4-4/5 يه صداي وزززززززززززززززز مانند از دنده مياد ضمنا تو هر دنده اي اين صدا مياد . ايراد از كجاست ؟ از ماهك دنده ؟
2- كلاچ ماشين هم اكثر اوقات دوباره يه صداي وززز ميده كه اگه يه خورده پا رو بزاري روش قطع ميشه . علت ؟
به يه مكانيك با تجربه نشون دادم گفت اولي از ماهك و دومي از بلبرينگ كلاچه . به نظرتون اگه عوضشون كنم حله ؟
بينهايت تشكر . اگه ميشه راهنمايي كامل بفرماييد . ( سمند 89 LX-cng با بيست هزار كاركرد )
Can't Stop

HaMeD
نمایه کاربر
powerclutch
دنده 1
پست: 1540
تاریخ عضویت: 16 می 2009, 10:00
نوع خودرو: ال90
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط powerclutch » 11 سپتامبر 2010, 14:44

با سلام وتبريك به مناسبت عيد سعيد فطر :hb:
دوست عزيز
بابك مسافر
سوالات شما كاملا شخصي مي باشد و در حيطه اين تايپيك(فني تخصصي) نمي باشد شما مي توانيد از طريق لينك وب درامضاء اطلاعات فوق را مشاهده وبررسي نمائيد يا بصورت پيغام خصوصي مطرح نمائيد.
دوست عزيز
nogrefam
سوال شما با تشخيص حضوري مكانيك فوق به جواب نزديكتر است فقط اين را بدانيد كه تعويض بلبرينگ كلاچ در ديسك وصفحه هاي فعلي مستلزم تعويض ديسك وصفحه كلاچ نيز قرار مي گيرد
منظورم اينه كه بعد از باز شدن گيربكس براي تعويض بلبرينگ كلاچ بدليل نازكي صفحه كلاچ قطعا تعميركار به شما پيشنهاد تعويض كامل كيت كلاچ را توصيه خواهد كرد.
تاپيك جامع ديسك وصفحه كلاچ كليه خودروها
viewtopic.php?f=282&t=34614
نمایه کاربر
Grey
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 900
تاریخ عضویت: 29 ژوئن 2009, 15:43
نوع خودرو: (LX EF7(Bifuel

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط Grey » 11 سپتامبر 2010, 14:54

powerclutch نوشته شده:با سلام وتبريك به مناسبت عيد سعيد فطر :hb:
دوست عزيز
بابك مسافر
سوالات شما كاملا شخصي مي باشد و در حيطه اين تايپيك(فني تخصصي) نمي باشد شما مي توانيد از طريق لينك وب درامضاء اطلاعات فوق را مشاهده وبررسي نمائيد يا بصورت پيغام خصوصي مطرح نمائيد.
دوست عزيز
nogrefam
سوال شما با تشخيص حضوري مكانيك فوق به جواب نزديكتر است فقط اين را بدانيد كه تعويض بلبرينگ كلاچ در ديسك وصفحه هاي فعلي مستلزم تعويض ديسك وصفحه كلاچ نيز قرار مي گيرد
منظورم اينه كه بعد از باز شدن گيربكس براي تعويض بلبرينگ كلاچ بدليل نازكي صفحه كلاچ قطعا تعميركار به شما پيشنهاد تعويض كامل كيت كلاچ را توصيه خواهد كرد.
ماشينم گارانتي داره ..... براي گارانتي چيز خوبي استفاده ميكنن ؟؟
Can't Stop

HaMeD
نمایه کاربر
powerclutch
دنده 1
پست: 1540
تاریخ عضویت: 16 می 2009, 10:00
نوع خودرو: ال90
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط powerclutch » 11 سپتامبر 2010, 22:06

دوست عزيز
پيشنهاد مي كنم تا جايي كه امكان دارد از شرايط گارانتي استفاده كنيد به هر حال وظيفه آنهاست و شما حقتان است كه استفاده كنيد.
تاپيك جامع ديسك وصفحه كلاچ كليه خودروها
viewtopic.php?f=282&t=34614
ayatonabi
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 105
تاریخ عضویت: 12 سپتامبر 2010, 10:54
نوع خودرو: تندر 90 مدل 87

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط ayatonabi » 12 سپتامبر 2010, 12:00

سلام خدمت دوستان عزیز
من یه پراید مدل 83 دارم که خیلی هم عاشقشم.
خداییش توی این سه سالی که دارمش ازش لذت بردم. امسال احساس کردم صفحه کلاچ باید عوض شه. چون یه کم که توی سربالایی نیم کلاچ می گرفتم، کلاچش تعطیل میشد. خلاصه بعد از کلی پرس و جو فهمیدیم برادر یکی از دوستان مکانیک خوبی هستن. ماشین رو بردم براش و سه روز پیشش موند و هم گیربکس رو تعمیر کرد و هم دیسک و صفحه برام عوض کرد. خودش می گفت یه چیز توپی برات انداختم. برو حالشو ببر.
دم در تعمیر گاه اولین حرکت رو که کردم دیدم وقتی صفحه می خواد درگیر شه ماشین میلرزه. همون جا بهش گفتم، گفتش عادیه. یه مدت که کار کنه درست میشه.
دردسرتون ندم بعد از سه ماه بهتر که نشد هیچ، بدتر هم شد. این اواخر حس می کردم الانه که گیربکس بیافته وسط خیابون. دیگه از 3 به 2 که معکوس می کشیدم هم ماشین می رفت روی ویبره.
خلاصه منی که عاشق رانندگی بودم داشتم ازش زده می شدم. با مکانیک تماس گرفتم و گفتم چاره چیه. ایشون هم فرمودند باید دوباره دیسک و صفحه بندازی. منو میگی؟ کارد میزدی خونم در نمی اومد. گوشی رو گذاشتم و پیش خودم فکر کردم اگه دوباره برم پیشش، آش همین آشه و کاسه همین کاسه.
با اعصاب خورد شروع کردم به سرچ توی اینترنت تا اینکه به این فروم رسیدم و مطالبش رو کامل خوندم. دلو زدم به دریا و با امیر خان گل تماس گرفتم. واسه همون روز ساعت 6 با هم قرار گذاشتیم. خلاصه ساعت 5 و نیم رسیدم پیش امیر خان. خداییش طوری برخورد کرد که از همون لحظه ی اول احساس کردم سال هاس باهاش دوستم. جدای از این موارد بهترین حسن امیر اینه که حسابی روشنت میکنه و نمی ذاره گنگ بمونی. حسابی واسه من وقت گذاشت و انواع صفحه ها و دیسک ها و مشکلات شون رو برام تشریح کرد. تازه من اونجا روشن شدم که چی به چیه. امیر جان در کمال دقت و حوصله ماشین رو بازدید کرد و یه دیسک و صفحه ی تقویت شده توسط خودش رو برام انداخت.
انصافا وقتی پیش امیر هستی احساس امنیت می کنی. خودش حواسش به همه چی هست و نیازی نیست تو نگران چیزی باشی. کاملا حرفه ای عمل می کنه و وجدان کاریش مثال زدنیه. همه ی کارارو خودش می کنه و حتی قطعات رو خودش میبره تراشکاری. خلاصه دو ساعته ماشین رو برام ردیف کرد. لحظه ی اول که نشستم پشت رل گفتم امیر این کلاچ نداره که (از بس نرم شده بود). شروع به حرکت که کردم دیدم هیچ خبری از لرزش و این حرفا نیستش. ماشین خیلی راحت راه افتاد. یه دور کوچولویی با امیر زدیم و من تونستم دوباره رانندگی بدون لرزش رو به کمک امیر تجربه کنم.
از همین جا لازم می دونم از زحمات امیر عزیز کمال تشکر رو بکنم.
راستی چن تا عکس هم از دیسک و صفحه ی قبلیم انداختم تا ببینین که چه فاجعه ایه ولی بلد نیستم چه جوری آپلودش کنم.
اگه کسی راهنمایی کنه اونارم میذارم ببینین.
ممنون امیر جان.
نمایه کاربر
MoryNova
متخصص آمریکایی
پست: 5285
تاریخ عضویت: 11 می 2008, 21:37
نوع خودرو: ?DAEWHO
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط MoryNova » 12 سپتامبر 2010, 13:32

ema371
شروع حركت
پست: 10
تاریخ عضویت: 08 آگوست 2010, 22:52
نوع خودرو: روآی سال

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط ema371 » 15 سپتامبر 2010, 15:02

امیر جون سلام از اینکه بی خبرت گذاشتم و به خاطرم ایقدر به زحمت افتادی معذرت میخوام :o
راستش ماشینو یه هفته ای میشه که دیسک و صفحهش رو عوض کردم . تو نمایندگی فقط از این شاکی بودند که چرا تو 20000 کیلومتر 4 بار دیسک و صفحه عوض کردم چرا که معتقد بودن دیسک و صفحه های تعویضی سالم است . ولی خوب چون با هزینه خودم بود عوض کردن . اما خدا وکیلی این دیسک و صفحه کجا ! اونایی که قبلاً بسته بودم کجا !؟
دستت درد نکنه ؟ به قول معروف گل کاشتی اونی که میخواستم داشتی
فقط بهم پیشنهاد کردن که اگه اینبار راضیت نکرد برو ماشینو بفروش ولی خوب همین که پشت ماشین نشستم دیدم واقعآ کلاجم بهتر شده و با وجودی که زیاد هم بالا ریگلاژ نشده دنده ها خوب جا میرفت . مکانیکش میگفت جایی که قبلاً دیسک و صفحه عوض کرده بودی پیچای گیربکستو خوب نبسته بودن و شل بودن . که فکر کنم واسه همین بوده که ماشینم لرزش داشت .

ولی انصافا این اولین کیت کلاجی بود که بستمو ازش راضی بودم
هم رو قدرت تاثیر گذاشته و هم تو شتاب گیری :)

بازم میگم :) امیر جون مرسی :)
نمایه کاربر
mohammad55
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 463
تاریخ عضویت: 24 سپتامبر 2005, 16:12
نوع خودرو: سورن ELX-پرايد هاچبك
محل اقامت: تهران

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط mohammad55 » 18 سپتامبر 2010, 16:26

روز جمعه ماشين پدر ( سمند lx) رو جهت تعويض ديسكو صفحه خدمت امير خان بردم و ايشون هم يكدست ديسك و صفحه تقويت شده زانتيائي 1800 روش گذاشتند . كه كاملا از عملكرد او راضي هستم . پيشنهاد ميكنم دوستاني كه از جانب ديسك و صفحه مشكل دارند ، يك سري به ايشون بزنند.
saeedpy
شروع حركت
پست: 11
تاریخ عضویت: 04 سپتامبر 2010, 13:25
نوع خودرو: sd 206

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط saeedpy » 25 سپتامبر 2010, 08:02

اقا امیر سلام یه سوال
موقع دنده عقب sd 206 v1 85 بنده اگه کوچکترین گازی هم داده باشی دنده با صدای سایش دنده ها به هم و خرت جا میره هرچی هم کلاچ رو فشار بدی فرقی نمیکنه یعنی باید دور موتور حداقل بشه بعد دنده عقب رو جا بزنی (فقط دنده عقب) ایرادی میبینی ؟
اگه از این لنت تقویت شده بخوام برام میفرسی شهرستان ؟
رو لنت ترمز هم اگه سوالی باشه جواب میدی ؟
نمایه کاربر
powerclutch
دنده 1
پست: 1540
تاریخ عضویت: 16 می 2009, 10:00
نوع خودرو: ال90
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط powerclutch » 25 سپتامبر 2010, 11:05

saeedpy نوشته شده:اقا امیر سلام یه سوال
موقع دنده عقب sd 206 v1 85 بنده اگه کوچکترین گازی هم داده باشی دنده با صدای سایش دنده ها به هم و خرت جا میره هرچی هم کلاچ رو فشار بدی فرقی نمیکنه یعنی باید دور موتور حداقل بشه بعد دنده عقب رو جا بزنی (فقط دنده عقب) ایرادی میبینی ؟
اگه از این لنت تقویت شده بخوام برام میفرسی شهرستان ؟
رو لنت ترمز هم اگه سوالی باشه جواب میدی ؟
سلام برشما
مي دانيم كه در زمان دنده عقب مي بايست خودرو بطور كامل ايست كرده ودور موتور نيز پائين باشد تا بتوان از دنده قب كه معكوس مي باشد استفاده كرد
سوال؟
1-آيا هنگام تعويض دنده عقب صداي آب هويج گيري هم مي دهد؟
2-آيا دنده عقب هميشه بد جا ميرود يا در حالت سردي وگرمي خودرو بهتر يا بدتر مي شود؟
3-دنده هاي ديگر و همچنين علائم بازديد ديسك وصفحه كلاچ چگونه است؟
دو سوال آخرت هم پاسخش مثبت است.
تاپيك جامع ديسك وصفحه كلاچ كليه خودروها
viewtopic.php?f=282&t=34614
ارسال پست

بازگشت به “سیستم انتقال قدرت”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان