تاپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
عليرضا دادافريد
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 358
تاریخ عضویت: 21 ژانویه 2008, 16:20
نوع خودرو: پژو 206 تیپ 2
محل اقامت: اهواز

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط عليرضا دادافريد » 16 می 2010, 21:53

سلام به همه عزیزان


من اواخر اسفند ماه بود که واسه تعو یض دیسک و صفحه رفتم خدمت امیر خان ,لازم اول از شخصیت این بزرگوار بگم که ایشون واقعا انسان والا و متشخصی هستن :-) :-) :-)

ماشین من تیپ ۲ هستش و من میخواستم دیسک و صفحه رو تیپ ۵ بندازم که واسه این کار فلایویل باید عوض میشود و تیپ ۵ ای مینداختم امیر خان زحمت کشید و با وسلیه خودش چن جا رفتیم واسه فلایویل که قیمتش بالا بود و بیخیال شدیم ....

وقتی مکانیک که خیلی هم با تجربه بود گیر بکس رو باز کرد با کمال تعجب دیدیم که دیسک و صفحه فابریک تیپ ۵ هستش و من کلی کیفور شدم :-? :-?
خلاصه امیر خان زحمات کشیدن و ی دیسک و صحفه مشتی آوردن و دادن به مکانیک و بسته شد رو ماشین...

شاید باورش براتون سخت باشه ولی کلاچ ماشین از روزه اولش ۱۰ برابر نرمتر شده بود ....
ی دور با ماشین زدم واقعا شتابش عالی شده بود

الان هم که نزدیک به ۷۰۰۰ کیلومتر از تعو یض میگذاره هیچ مشکلی نداره

به دوستانی که میخوان دیسک و صفحه عوض کنن پیشنهاد میکنم حتما به امیر خان گل ی سر بزنن....
نمایه کاربر
كاميار انيك زه
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 282
تاریخ عضویت: 22 اکتبر 2005, 00:01
نوع خودرو: Aurion GSV50 AT-X
محل اقامت: استرالیا - ملبورن

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط كاميار انيك زه » 16 می 2010, 22:51

خوب مثل اینکه اینجا همش تعریف و تمجید شده از امیر ! ولی من تعریف و تمجید ندارم که بکنم....امیر خان مرد حسابی این چه کاری بود با ماشین ما کردی؟ قبل از تعویض دیسک و صفحه صدی 7-8 می سوزوند الان شده صدی 9-10.... :???:

میدونی چرا؟ چون شتاب گرفتنش حال میده و هی مجبورم گاز بهش بدم....تازه شده تیپ 5!!! خیلی کارت درسته...
تعریفهای دوستان در بالا کاملا تایید میشه... هم کار خودشون هم اخلاق و منش خوبشون... من از تعویض دیسک و صفحه پیش امیر خیلی خیلی راضی هستم...بغیر از مساله ای که گفتم ! :-( توی تاپیک خودم نوشته بودم گفتم اینجا هم بگم و هم اینکه تشکری هم کرده باشم... الان با دیسک و صفحه تعویضی 1000 تا راه رفتم و همه چی رضایت بخشه... مرسی امیر جان :grin:
نمایه کاربر
amirkms
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 148
تاریخ عضویت: 24 سپتامبر 2006, 16:44
نوع خودرو: پژو روآ
محل اقامت: شیراز - همت شمالی

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط amirkms » 20 می 2010, 22:11

سلام امیر خان چند تا سوال داشتم که امیدوارم زود جواب بدید که واقعا عجله ای هست !!
آقا قیمت صفحه و دیسک واسه پراید + 405 + روآ رو میخام
در ضمن بنده شیرازم چند روزه دستم میرسه ؟ هزینه پست رو هم محبت کنید لطفا
روم نشد این موقع زنگ بزنم مزاحم وقتتون شم ولی 1 اس ام اس میدم حتما.
با تشکر
نمایه کاربر
powerclutch
دنده 1
پست: 1540
تاریخ عضویت: 16 می 2009, 10:00
نوع خودرو: ال90
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط powerclutch » 20 می 2010, 23:35

با سلام خدمت تمامي دوستان عزيز
ضمن تشكر از رضايت تك تك دوستان فرزانه سايت تي تي كه نسبت به اين حقير ارادت ومحبت ابراز نموداند و همچنين مديران انجمن وسايت كه اجازه فرموداند دوستان احساسات و رضايت خودشان را بازگو نمايند. سپاس فراوان :hb:

دوست عزيز amirkms
سوال شما كاملا خصوصي بود كه من بصورت پيغام خصوصي خدمتتون ارسال كردم.
از دوستان خواهشمندم
مسائل فني ومشكلات وتجربيات خود در زمينه مورد نظر تايپيك جامع(ديسك وصفحه كلاچ) مطرح نمايند.
تاپيك جامع ديسك وصفحه كلاچ كليه خودروها
viewtopic.php?f=282&t=34614
navid_persia_elx
پست: 2
تاریخ عضویت: 03 فوریه 2010, 13:38
نوع خودرو: ماکسیما اتومات

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط navid_persia_elx » 02 ژوئن 2010, 23:33

سلام عزیز برای ماشیا اتومات پرشیا نیاز به تعویض صفحه نیست؟
نمایه کاربر
powerclutch
دنده 1
پست: 1540
تاریخ عضویت: 16 می 2009, 10:00
نوع خودرو: ال90
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط powerclutch » 03 ژوئن 2010, 01:52

سلام
كليه خودروهاي اتومات داراي صفحه گرافيتي هستند كه در روغن كار مي كنند مانند موتور سيكلت ها
تاپيك جامع ديسك وصفحه كلاچ كليه خودروها
viewtopic.php?f=282&t=34614
saeedg
دنده 2
پست: 2205
تاریخ عضویت: 19 فوریه 2010, 16:36
نوع خودرو: جن کوپ
محل اقامت: تهران

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط saeedg » 14 ژوئن 2010, 19:14

سلام.
ماشین مند سمند 88 با کارکرد 10 هزار هستش.
تو دنده 1 و 2 ماشین 1 لرزش خفیفی داره و تو سفر آخری که رفتیم دسک و صفحه 2 بار بوش به صورت خفیف و خود به خود در اومد و یکی از دوستان میگفت ماشین به اون صورتی که باید بکنه نمیکنه . حالا ما موندیم از چیه این قضیه ؟
کلاچ هم خیلی نرم و دمبه هست.
احتیاج به تعویض دیسک و صفحه هست یا خیر ؟
ضرری داره واسه ماشین این حالت ؟
ممنون
بزرگواري‌ با خرد و ادب‌ است‌، نه‌ با اصل‌ و نسب‌.
نمایه کاربر
powerclutch
دنده 1
پست: 1540
تاریخ عضویت: 16 می 2009, 10:00
نوع خودرو: ال90
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط powerclutch » 14 ژوئن 2010, 21:31

saeedg نوشته شده:سلام.
ماشین مند سمند 88 با کارکرد 10 هزار هستش.
تو دنده 1 و 2 ماشین 1 لرزش خفیفی داره و تو سفر آخری که رفتیم دسک و صفحه 2 بار بوش به صورت خفیف و خود به خود در اومد و یکی از دوستان میگفت ماشین به اون صورتی که باید بکنه نمیکنه . حالا ما موندیم از چیه این قضیه ؟
کلاچ هم خیلی نرم و دمبه هست.
احتیاج به تعویض دیسک و صفحه هست یا خیر ؟
ضرری داره واسه ماشین این حالت ؟
ممنون
با سلام خدمت شما
1- رگلاژ پدال كلاچ را با شل كردن در پائينترين نقطه ممكن بگونه اي كه دنده ها مخصوصا يك وعقب خوب جا برود تنظيم كنيد.
2-اين بوي لنت زماني كه خودرو بشدت گرم وداغ مي باشد و در حركتهاي اوليه بدليل دور موتور بالا و انتقال نيرو توسط ديسك وصفحه كلاچ به گيربكس بوجود ميايد و بستگي به ميزان ضخامت لنت دارد در واقع لنت صفحه كلاچ با اصطكاك خود مصرف مي شود.
3-اون لرزش چنانچه بعد از رگلاژ كردن رفع نشود كه طبق تجربه رفع خواهد شد در غير اينصورت علائم بازديد ديسك وصفحه را شاهد خواهيد بود.
4-خودرو سمند در كل بدليل وزن بالا بهترين وايده آلترين پاسخي كه نتيجه بدهد استفاده از ست زانتيا 1800 باحفظ شرايط نصب مناسب مي باشد.
تاپيك جامع ديسك وصفحه كلاچ كليه خودروها
viewtopic.php?f=282&t=34614
نمایه کاربر
Falcon
دنده 1
پست: 1209
تاریخ عضویت: 20 آگوست 2009, 23:00
نوع خودرو: پری!!82 و پدرام!!89
محل اقامت: مشهد

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط Falcon » 22 ژوئن 2010, 00:31

آقا این سفت شدن کلاچ ظاهرا اپیدمیه تو ریو!
در درجه اول خیلی زود کارش تمومه و در درجه دوم وقتی عوض کنی با این که صفه تموم نشده سفت میشه. دو تا از دوستام که ریو دارن موندن چکار کنن. من یکیشونو تست کردم وحححححححححححححححححشتناااااااااااااااااک بووود! ینی اولش عادی فشار میدادم پایین نرفت زور زدم تا نصفه رفت ! گفتم امین جان مطمئنی باید تا ته بگیرم گفت زور بزن. اون موقع معنیه زورو فهمیدم!
پیشنهادی دارین استاد کلاچ ها :-) ؟
:eek:
شاهین
HTC Wildfire S فروشی
نمایه کاربر
powerclutch
دنده 1
پست: 1540
تاریخ عضویت: 16 می 2009, 10:00
نوع خودرو: ال90
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تایپیک جامع دیسک وصفحه کلاچ کلیه خودروها

پست توسط powerclutch » 23 ژوئن 2010, 08:06

Falcon نوشته شده:آقا این سفت شدن کلاچ ظاهرا اپیدمیه تو ریو!
در درجه اول خیلی زود کارش تمومه و در درجه دوم وقتی عوض کنی با این که صفه تموم نشده سفت میشه. دو تا از دوستام که ریو دارن موندن چکار کنن. من یکیشونو تست کردم وحححححححححححححححححشتناااااااااااااااااک بووود! ینی اولش عادی فشار میدادم پایین نرفت زور زدم تا نصفه رفت ! گفتم امین جان مطمئنی باید تا ته بگیرم گفت زور بزن. اون موقع معنیه زورو فهمیدم!
پیشنهادی دارین استاد کلاچ ها :-) ؟
:eek:
سلام
دوست عزيز
شما فكر مي كنيد از صفحه كلاچ نو استفاده مي كنيد در صورتي كه اون صفحه كلاچ فقط بوي نويي را مي دهد و در باطن تهي مي باشد
در ديسك وصفحه كلاچ مهمترين عامل نرمي فاصله بين آزاد سازي صفحه فشار،صفحه كلاچ وفلايويل مي باشد
وقتي پدال كلاچ در اين حد سفت مي شود كه مي خواهد حتي سيم كلاچ را قطع كند يعني لنت صفحه كلاچ از نظر ميزان ضخامت كافي نبوده و سر شاخه هاي ديسك جهت در گير شدن تحت فشار شديد هستند (بالا قرار گرفتند)
بنابراين نكات ذيل را بايد مورد توجه قرار داد.
1- برند وكيفيت مرغوبيت ديسك وصفحه كلاچ(جنبه تجاري مصرفي )نباشد كه هست
2-رفع عيوب(محل نصب) حاصل از مصرف ديسك وصفحه قبلي
3- نصب وتنظيم ديسك وصفحه كلاچ جديد برروي گيربكس خودرو
4-رگلاژ دقيق در اتمام كار
تاپيك جامع ديسك وصفحه كلاچ كليه خودروها
viewtopic.php?f=282&t=34614
ارسال پست

بازگشت به “سیستم انتقال قدرت”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان