تاپیک جامع کامیون های بنز

مدیر انجمن: espero

ارسال پست
نمایه کاربر
Actros 1861
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 989
تاریخ عضویت: 20 فوریه 2007, 01:14
نوع خودرو: 405-85
محل اقامت: کرمانشاه - ایران 19

Re: تاپیک جامع کامیون های بنز

پست توسط Actros 1861 » 15 می 2013, 11:35

آقا من پدر بزرگم میخواد ماشینشو بفروشه
1921 باری مدل 1359
2 ماه پیش هم تعمیر موتور کلی شده و همش نو هست
اتاق جلو هم رنگ داره فکر میکنم ولی کلا ماشین سالمیه . صداش در نمیاد بنده خدا . هی کار میکنه
حدودا چه قدری میکنه ؟
FC Hollywood
نمایه کاربر
reza_kavak
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 63
تاریخ عضویت: 22 نوامبر 2012, 23:44
نوع خودرو: x33

Re: تاپیک جامع کامیون های بنز

پست توسط reza_kavak » 26 ژولای 2013, 13:20

سلام خدمت دوستان همون طور که میدونید فرمون های کامیون های بنز مدل زیر 1382 بسیار سفت هستش کسانی که میخوان از شر سفت بودن این فرمون ها خلاص بشن و فرمون با هر تن باری به یه انگشت بچرخه بهم پیام خصوصی بدن تا کامل راهنماییشون کنم که خودشون یا دوست یا فامیلشون راحت بشن و یه دعای خیر هم پشت سر ما بمونه.
نمایه کاربر
en.delbordeh
دنده 2
پست: 2171
تاریخ عضویت: 28 اکتبر 2011, 15:47
محل اقامت: مازندران

Re: تاپیک جامع کامیون های بنز

پست توسط en.delbordeh » 28 ژولای 2013, 11:13

تصویر
سلامتی سه تن؛ناموس و رفیق و وطن
سلامتی سه کس؛زندونی و سرباز و بی کس
husaberg
شروع حركت
پست: 22
تاریخ عضویت: 31 مارس 2012, 04:49
نوع خودرو: honda

Re: تاپیک جامع کامیون های بنز

پست توسط husaberg » 21 اکتبر 2013, 23:14

دوست عزیز درمورد فرمان بگین چکار کنیک که نرم بشه؟
memare roz
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 129
تاریخ عضویت: 07 مارس 2010, 08:51
نوع خودرو: kia cerato and 405
محل اقامت: فيروزه ايران

Re: تاپیک جامع کامیون های بنز

پست توسط memare roz » 15 نوامبر 2013, 08:16

اين كاميون بنز 48 سال است كه توليد مي شود.(جالب است)
به گزارش بازار خودرو صنعت خودروی ایران در حالی گرفتار بحث فرسایشی گرانی و ارزانی است كه هنوز هم به نظر نمی‌رسد بخواهد واقعاً خود را یك گام بالا بكشد. استفاده از فناوری‌های كهنه و نخ‌نما، عدم سرمایه‌گذاری گسترده در بخش تحقیق و توسعه، رویكرد به صنعت خودروسازی كشورهای در حال گذار و عدم برنامه‌ریزی درازمدت هنوز هم جزو آفت‌های این سیستم به شمار می‌رود.

بیایید از این حرف‌ها بگذریم. صد رحمت به تكنولوژی پراید. در حال حاضر، در همین سال 91 بعد از 12 سالی كه از قرن 21 گذشته حیرت‌انگیز است كه هنوز خودرویی با تكنولوژی بسیار پیش‌ پاافتاده ساخته می‌شود. داستان امروز، داستان كمپرسی بنز است. كامیونی كه راننده‌های جاده به آن «10 چرخ 2624 دماغ كوتاه» هم می‌گویند.

تاریخچه

این خودرو آنقدر قدیمی است كه عكس‌های اولیه‌اش سیاه و سفید هستند. مرسدس‌بنز آلمان نسخه‌های ابتدایی آن را سال 1896 تولید كرد. سال 1959 دوره جدید تولیدات سنگین این شركت با محصولی به اسم Kurzhauber آغاز شد. تولیدات این سری با توان كششی بین 7.4 تا 18 تن قرار می‌گرفتند. استفاده از فناوری به‌روز و طراحی درخور توجه كاری كرد این خودرو بیش از انتظارات از سوی مشتریان استقبال شد. نسخه‌های بسیاری روی این خودرو تولید شد. از پیكاپ و كفی‌دار گرفته تا اتوبوس و آمبولانس.

از مرسدس فوق در آتش‌نشانی، صنایع راه و ساختمان و هم‌چنین نظامی نیز استفاده می‌شد. قدرت مناسب پیشرانه در كنار، قابلیت‌های رفاهی راننده و مهم‌تر از همه سادگی در استفاده سری جدید را با موفقیت چشم‌گیری روبه‌رو كرد.

بین سال‌های 67 تا 68 میلادی با تغییر چهره مختصری مواجه شد. جلوپنجره برجسته‌تر شد و چراغ‌ها كمی بیشتر بیرون آمد. شیشه جلو نیز برای بهبود دید راننده، عریض‌تر شد. با شروع دهه 70 میلادی، صادرات انبوه آن آغاز شد. یكی از دلایل محبوبیت این خودرو در بازارهای جهانی، مكانیزم ساده تعمیرات آن بود. از اواسط دهه 70 تا ابتدای دهه 80 میلادی مرسدس‌بنز آلمان نسخه سنگین این خودرو را با ظرفیت 12 تا 26 تن راهی بازار كرد. همان ایام بود كه بازارهای آمریكای جنوبی، عربستان و آفریقا به شدت خواهان این خودرو شدند.

بین سال‌های 65 تا 84 میلادی مدل ساده و سبكی از این خودرو با نام LP608‌ نیز روی خط تولید می‌رفت. این مدل به اسم كابین مكعبی مشهور بود. ایرانی‌ها اغلب آن را با نام خاور 608 می‌شناسند. ظرفیت آن نیز بین 6 تا 11 تن برآورد شده است.

مشخصات فنی

آنچه ایران‌خودرو دیزل به اسم 2624 با كد OEM355 تولید می‌كند، مجهز به یك موتور 11.5 لیتری (11580 سی‌سی) با آرایش شش سیلندر خطی است. سرعت نهایی این مدل 98 كیلومتر در ساعت اعلام شده است. یك باك پر این خودرو گنجایش 200 لیتر گازوئیل دارد. خیلی تلاش شده است تا میزان آلایندگی این خودرو در حد استاندارد باشد با این حال خودر ایران‌خودرویی ها استانداردد آلایندگی‌اش را یورو 2 معرفی كرده‌اند.

طول، عرض و ارتفاع یك كمپرسی بنز استاندارد به ترتیب 8330، 2456 و 2945 میلی‌متر است. وزن خالص آن بدون بار نیز 6 هزار و 325 كیلوگرم می‌شود. بار مجاز روی محور جلو 7 هزار و روی محور عقب 13 هزار كیلوگرم است.

معمولاً قدرت این خودروها آنچنان در دست نیست ولی می‌گویند كه یك كمپرسی سالم باید 220 اسب‌بخار نیرو تولید كند.

این خودرو در ایران

شركت ایران‌خودرو دیزل كه ابتدا نامش خاور بود، كار خود را از سال 1338 شروع كرد. از سال 1343 تولید كامیون و كامیونت‌های مرسدس‌بنز را در دستور كار خود قرار داد. گروه ایران‌خودرو سال 78 سهام عمده خاور را خرید و آن را یكی از زیرمجموعه‌های خود كرد.


كمپرسی بنز در حالی بین رقبای تازه‌وارد چینی و كره‌ای دیده می‌شود كه طبق اعلام مدیر عامل اتفاقاً سال گذشته فروش خوبی را هم تجربه كرده است.

آنقدر قدیمی است كه مرسدس بنز آن را در موزه گذاشت
تصویر



خط تولید منظم این خودرو در آلمان. دقت كنید عكس سیاه سفید است

تصویر



تولید موازی كابین مكعبی و دماغ كوتاه

تصویر


در لباس نظامی ها

تصویر



مدل های اولیه این شكلی بودند

تصویر
در لباس آتش نشانی

تصویر

در نمای از عقب هم تمیز به نظر می آید

تصویر
مرسدس بنز سایز متوسط معروف به خاور 608
تصویر


كابین مكعبی واقعاً نام مناسبی برایش بود
تصویر



اتاق 608 خیلی ساده بود. البته هنوز هم اینطور است
تصویر

---- اضافه شده در تاریخ 24 آبان 92, 08:18 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----

از مدل نظامي من در دوران خدمت در شهر فيروزه (معدن فيروزه ايران) ديدم البته مال آتش نشاني بود كه چون فرسوده بود در گوشه گاراژي افتاده بود.(به علت فرسوده بودن ) اگه كسي دنبال بازسازي اون بره شايد نمونه كميابي باشه
نمایه کاربر
ford branko
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 662
تاریخ عضویت: 26 ژوئن 2010, 15:11
نوع خودرو: roniz_pars
محل اقامت: تهران

Re: تاپیک جامع کامیون های بنز

پست توسط ford branko » 15 نوامبر 2013, 09:37

واقعا این مدل نه تو ایران بلکه تو خاور میانه و آفریقا و... به اسطوره تبدیل شد.
حتی تو عربستان هم که هر ماشین روزی بخوان میتونن بخرن باز هم از این مدل برای کارهای معدن استفاده میکنن(جالبه که اونجا قانون اضافه بار هم وجود نداره و یهو یه نصف کوه رو بار میزنن!!!)

دوست ندارم اینو بگم ولی تو بازار ایران هنوز هم بهترین انتخابه.(یه مدت کوتاهی اینجوری نبود.از سال 84 تا 88 که انواع ماشینای روز اروپا به وفور و شرایط مختلف و قیمتای نازل ریخته بود تو بازار و هر کدوم از لوازماشون هم که میخواستی اصلی به قیمتای خیلی خیلی خوب تو بازار پیدا میشد)
همیشه برای خودم سوال بود که آخه چرا مثلا یه زیر مایلر صفر قیمتش با یه اکسور یکیه و چرا بعضیا میرن هنوز بنز تک و مایلر میخرن و مثلا البرز که کلی امکانات رفاهی و قدرت و ... بیشتر داره نمیخرن ولی وقتی یه بنز تک کنار ولوو اف ام سیزده و البرز صفر داشتیم به جوابم رسیدم.

اولا تو راحتی فکر میکردم که خیلی داغونه بنز ولی مال ما مثل صفرها اطاقش عایق بود و خبری از گرما و صدا نبود دیگه.یه شب تا صبح سوار البرز بودم و شب بعدشم سوار بنز بودم تازه معنای راحتی داغون رو فهمیدم!
هزار پله تو بنز تک راحتتر بودم و کمتر خسته شدم!
تقریبا از روزی هم که خریدیمش و یسری خورده کاری انجام دادیم روش علیرقم سن حدود 30 سالش کوچکترین کوچکترین کوچکترین اشکالی پیدا نکرد تا روزی که داشتیمش!(و هنوز میبینیمش تو جاده!)
از حق نگذریم صفرهاش که دیگه عالیه.با کامیونهای چینی که اصلا قابل قیاس نیست و راحتیش میتونم بگم فقط یذره از اف ام کمتره!

هزینه های نگهداری و استهلاک و استحکامشم که دیگه همه میدونن.

با توجه به اتفاقاتی که تو دو سال اخیر افتاد(لاستیک جفتی 3 ملیون و تعویض روغن 900 هزار تومنی اف ام و تعمیر موتور 25 ملیونی ان هاش و لنت 6 ملیونی رنو و گیربوکس 60 ملیون اف ام و...) باز هم این ماشین تبدیل شد به بهترین ماشین کمپرسی چون تنها ماشینیه که درآمدش جواب هزینه هاش رو میده و صاحبشو بیچاره نمیکنه.
دنیا را گشتیم.جای آرامش نبود...
نمایه کاربر
رضامولوی پور1361
کاربر ويژه
پست: 5573
تاریخ عضویت: 07 مارس 2011, 15:26
نوع خودرو: خط 11
محل اقامت: مشهد
تماس:

Re: تاپیک جامع کامیون های بنز

پست توسط رضامولوی پور1361 » 28 مارس 2015, 12:21

سلام
لاستیک هانکوک و میشلن تیوپلس داریم برا بنز ده تن؟؟؟؟
چون تا حالا هرچی روشون دیدم ایرانی بوده
نصف عقل آدمی اظهار دوستی ومحبت به عموم مردم است.
ارسال پست

بازگشت به “کامیون”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان