همه چيز درباره ايويکو

مدیر انجمن: espero

اميرطلا
شروع حركت
پست: 11
تاریخ عضویت: 19 آپریل 2011, 14:17
نوع خودرو: مشخص نشده!

همه چيز درباره ايويکو

پست توسط اميرطلا » 25 سپتامبر 2011, 12:04

سلام به همگي

از دوستاني که در زمينه ايويکو کار کرده اند مي خواهم يک استادکار خوب در زمينه ايويکو خصوصا در جاده ساوه معرفي کنند.
هر نکته ديگري که درباره کاميونهاي ايويکو اعم از کشنده يا غير از ان دارند بگويند پيشاپيش سپاسگذاري مي کنم

به نظرم رسيد شايد بد نباشه يه جائي مخصوص ايويکو داشته باشيم
نمایه کاربر
jalilturbo
دنده 1
پست: 1527
تاریخ عضویت: 26 آپریل 2011, 16:20
محل اقامت: تهران

Re: همه چيز درباره ايويکو

پست توسط jalilturbo » 28 سپتامبر 2011, 20:30

اویکو ماشین خوبیه.ما چند سال داشتیم.خیلی کم خرج و پر قدرت مخصوصا توی سر بالایی حریف میطلبید.اویکو330 سری اول
چقدر به ماشینتون دلبستگی دارید؟
viewtopic.php?f=26&t=77716
اميرطلا
شروع حركت
پست: 11
تاریخ عضویت: 19 آپریل 2011, 14:17
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: همه چيز درباره ايويکو

پست توسط اميرطلا » 29 سپتامبر 2011, 10:13

jalilturbo نوشته شده:اویکو ماشین خوبیه.ما چند سال داشتیم.خیلی کم خرج و پر قدرت مخصوصا توی سر بالایی حریف میطلبید.اویکو330 سری اول
مرسي از نظري که دادي.
ايا مقصودتان اين است که ايويکوي 330سري اول خوب است؟ يا اين که شما تجربه خوبي در اين سري داريد؟درضمن ايويکو سري اول توليد چه سالي هستند؟ و چطور مي شه تشخيص داد که سري اول هستند يا مونتاژ خارجند يا مونتاژ داخل ؟
نمایه کاربر
ford branko
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 662
تاریخ عضویت: 26 ژوئن 2010, 15:11
نوع خودرو: roniz_pars
محل اقامت: تهران

Re: همه چيز درباره ايويکو

پست توسط ford branko » 29 سپتامبر 2011, 13:27

اویکو 380 قیمت جنازش از 110 ملیون شروع میشه تمیزش تا 135 ملیونه.مدلشم فرقی نمیکنه!!!!!!!!
به قیمت ماشین خوبیه ولی یه تغییراتی باید پیدا کنه.سریع کرپی میبره و باید فنراش مایلری بشه.
شیلنگای بادش نزدیک اگزوزه و بعد مدتی میترکه باید مسیرش عوض بشه.
رینگاش 24 ساجه که خیلی خطرناکه.باید یا تیوبلس بشه یا پره.
گیربوکسش دقیقا مثل بنزه.
دنیا را گشتیم.جای آرامش نبود...
نمایه کاربر
jalilturbo
دنده 1
پست: 1527
تاریخ عضویت: 26 آپریل 2011, 16:20
محل اقامت: تهران

Re: همه چيز درباره ايويکو

پست توسط jalilturbo » 30 سپتامبر 2011, 01:12

330 سری اول حدود سال 70-75 بود .فقط یک چیزی اذیت میکرد اونهم تکانهای شدید مثل ماک جنگی بود.یک لحظه تو ماشین آروم نمیتونستی بشینی.توجاده صاف تکون میخورد
چقدر به ماشینتون دلبستگی دارید؟
viewtopic.php?f=26&t=77716
نمایه کاربر
jalilturbo
دنده 1
پست: 1527
تاریخ عضویت: 26 آپریل 2011, 16:20
محل اقامت: تهران

Re: همه چيز درباره ايويکو

پست توسط jalilturbo » 18 اکتبر 2011, 23:55

ايويكو؛ جواني شانه‌به‌شانه بزرگان

ايويكو توليدكننده‌اي نام‌آشنا در ميان سازندگان كاميون، اتوبوس و موتورهاي ديزل است. ‌اين شركت ايتاليايي كه مقر آن در شهر صنعتي تورين واقع است، به عنوان يكي از شركت‌هاي اقماري فيات سالانه بيش از 200 هزار دستگاه خودرو تجاري و حدود 500 هزار موتور ديزلي به بازار عرضه مي‌كند.

اين شركت كه نام خود را از «Industrial Vehicle Corporalion» يا شركت وسايل نقليه صنعتي اقتباس كرده است، در ميان توليدكنندگان اروپايي خودروهاي تجاري جايگاهي تثبيت شده دارد.تاريخچه ايويكو كه اكنون زيرمجموعه شركت فيات محسوب مي‌شود. به اول ژانويه 1975 بازمي‌گردد. مهندس مكانيك و مدير وقت فيات، برونو بكاريا، با ادغام پنج شركت فعال در ايتاليا و آلمان، ايويكو را تاسيس كرد. اين شركت‌ها عبارت بودند از: فيات و يكولي اينداستريالي، اوام، لانسيا ويكويي اسپشيالي، يونيگ و ماگيروس.
در سال 1990، فيات با تصاحب و مالكيت 60درصد از سهام اناسا (ENASA) كه بزرگ‌ترين توليدكننده خودروهاي تجاري در اسپانيا و سازنده مدل‌هاي معروف پگلسو بود، فعاليت خود را گسترش داد. اين ادغام بزرگ، يكي از بهترين حوادث تاريخچه نه چندان بلند اين شركت است. ايويكو پس از تصاحب، اناسا موفق شد حضور خود در اكثر بازارهاي اروپايي را تثبيت كرده و مراكز توليد خود در بارسلونا، مادريد و والادوليد اسپانيا را راه‌اندازي كند.
ايويكو در سا‌ل‌هاي نخست فعاليت خود سعي ‌داشت تا با خريد قطعات از سازندگان متعلق و مونتاژ و تركيب‌كردن آنها با يكديگر، خودروهايي با كيفيت اما مقرون به صرفه را روانه بازارها كند. در اين ميان ساختار ايويكو كه از پنج شركت با توانايي‌هاي متفاوت شكل گرفته بود هم اين امر را اجتناب‌ناپذير مي‌كرد. عرضه مدل‌هايي چون ديلي (1978)، توربو(1981) و توربو استار(1984) و موفقيت آنها در بازارها نشان از صحيح‌بودن استراتژي كوتاه‌مدت شركت داشت.
در اوايل دهه 90 و كمي پس از آن كه ايويكو با خريد آنان در جستجوي روزهاي خوشي بود، بحران‌هاي مالي ايتاليا در كنار افزايش يك باره رقابت در اين بازار فشاري مضاعف را بر شركت وارد كرد. مديران ايويكو براي گذر از بحران تصميم گرفتد تا شركت را به بخش‌هاي تخصصي تقسيم كرده و براي هر گروه از مشتريان، بسته به نيازشان، محصولي متفاوت و مناسب توليد كنند. اين امر كه همزمان با تخصصي‌شدن فعاليت‌ها، بازار را هم زيرنظر داشت باعث موفقيت دوباره ايويكو در بازار تخصصي و پررقابت خودروهاي تجاري شد.
با گذر سريع از بحران‌ها، ايويكو استراتژي گسترش حضور در بازارهاي جهاني را پي گرفت. خريد شركت ايتال يا در واقع شركت توليدكننده كاميون‌هاي بين‌المللي ايتاليا، كه در زمره بزرگ‌ترين توليدكنندگان وسايل نقليه تجاري در منطقه بود، به موفقيت‌هاي ايويكو افزود. شركت در سال 1997 هم براي گسترش حضور ساخت و توزيع ساخته‌‌هايش در آمريكاي جنوبي شركت ايويكو مركوسول را در برزيل راه‌‌اندازي كرد.
ايويكو در سال 1995 اولين موفقيت بزرگ خود را جشن گرفت. اتوبوس ساخت اين شركت يا «يوروكلاس لاكشري» به عنوان اتوبوس برگزيده سال انتخاب شد.
در سال 1999، ايويكو و رنو تصميم گرفتند تا تلاش‌هاي خود براي ساخت وسايل نقليه مناسب ناوگان حمل و نقل عمومي را هماهنگ و حراست‌ كنند. حاصل ادغام بخش‌هاي اتوبوس‌سازي دو شركت و تحت پوشش قراردادن شركت‌هايي چون هيوليتس و كاروسا، به تولد «ايرسيباس» منتهي شد.
ايرسيباس اكنون يكي از بزرگ‌ترين توليدكنندگان وسايل نقليه عمومي است. اين شركت مدتي پس از تولد با خريد و تصاحب «ايكاروس باس»، شركت مجارستاني سازنده اتوبوس، بر توان فني خود افزود.
سال‌هاي پاياني دهه 90 براي ايويكو سرشار از موفقيت بود. «يورو كارگو» كاميون ساخت ايويكو در بيش از 90 كشور جهان به فروش رسيده و در ايتاليا، بريتانيا، اسپانيا، بلغارستان و اسلوني در صدر كاميون‌هاي پرفروش قرار گرفت. در آلمان قلب صنعت خودروسازي اروپا هم «يورو كارگو» پرفروش‌ترين كاميون وارداتي محسوب مي‌شد.
در سال 2000، نوبت به بخش خودروهاي تجاري سبك يا همان ون‌هاي ساخته ايويكو رسيد. ديلي، ون محبوبي كه ايويكو از سال 1978 به بازار مي‌فرستاد. (البته با تغييرات مداوم و بهبود دايم كيفيت) به عنوان «ون سال جهان» انتخاب شد. ديلي يكي از موفق‌ترين ساخته‌هاي تاريخ خودروهاي تجاري جهان محسوب مي‌شود. مديران ايويكو تا همان سال 2000 و همزمان با كسب اين عنوان، يك ميليون دستگاه از اين ون را توليد و به بازار عرضه كرده بودند!
ايويكو در سال 2006 دو مدل بسيار موفق دوكاتو و اسكودو را به بازار عرضه كرده است و در سال جاري با فيورينو در بازار حضوري فعال دارد.اين شركت جوان اما موفق ايتاليايي در حال حاضر داراي 49 كارخانه، 15 مركز تحقيقات و توسعه، 840 نمايندگي فروش و 31 هزار كارمند است. ايويكو در 19 كشور جهان حضوري فعال و چشمگير دارد.
اين شركت علاوه بر توليد انواع خودروهاي تجاري، بزرگ‌ترين توليدكننده وسايل نقليه ويژه آتش‌نشاني در اروپاست. ايويكو حدود 40درصد از موتورهاي ديزلي ساخت كارخانجاتش را خود در خودروهاي تجاري نصب و مصرف مي‌كند. مابقي 60درصد موتورهاي توليدشده براي استفاده در وسايل صنعتي، كشاورزي و ... در اختيار ساير شركت‌ها قرار مي‌گيرند.
دنياي‌خودرو
چقدر به ماشینتون دلبستگی دارید؟
viewtopic.php?f=26&t=77716
اميرطلا
شروع حركت
پست: 11
تاریخ عضویت: 19 آپریل 2011, 14:17
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: همه چيز درباره ايويکو

پست توسط اميرطلا » 07 نوامبر 2011, 08:48

کسي از دوستان مي دونه گيربکس ايويکو 330 از چه نوع است؟
من قصد خريد يک دستگاه ايويکو 330 مزايده اي دارم که گيربکس نداره. نمي دونم اگه گيربکس خودش گيرم نياد ايا مي‌شه گيربکس مشابهي بست؟
البته همه اينها منوط به برنده شدن در مزايده است که هنوز جوابش نيومده
نمایه کاربر
jalilturbo
دنده 1
پست: 1527
تاریخ عضویت: 26 آپریل 2011, 16:20
محل اقامت: تهران

Re: همه چيز درباره ايويکو

پست توسط jalilturbo » 07 نوامبر 2011, 14:06

چرا گیریکسش گیر نمیاد.فقط گرونه ولی به نظر من میارزه
چقدر به ماشینتون دلبستگی دارید؟
viewtopic.php?f=26&t=77716
نمایه کاربر
ali_98611
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 420
تاریخ عضویت: 28 سپتامبر 2010, 21:03
نوع خودرو: پراید-جیپ صحرا 16V
محل اقامت: اهواز - ایران 14
تماس:

Re: همه چيز درباره ايويکو

پست توسط ali_98611 » 07 نوامبر 2011, 16:26

سلام
330 چند دندس؟
حداکثر سرعتی که باهاش رفتین چندتا بوده؟
.: بازسازی جیپ صحرا :.
به ماشین من میگن جیپ صحرا که تشکیل شده از جیپ-میتسوبیشی-نیسان-مزدا-ماهیندرا-پارس خودرو-بنز-شورلت-پیکان-پراید و...
نمایه کاربر
ford branko
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 662
تاریخ عضویت: 26 ژوئن 2010, 15:11
نوع خودرو: roniz_pars
محل اقامت: تهران

Re: همه چيز درباره ايويکو

پست توسط ford branko » 07 نوامبر 2011, 17:25

اميرطلا نوشته شده:کسي از دوستان مي دونه گيربکس ايويکو 330 از چه نوع است؟
من قصد خريد يک دستگاه ايويکو 330 مزايده اي دارم که گيربکس نداره. نمي دونم اگه گيربکس خودش گيرم نياد ايا مي‌شه گيربکس مشابهي بست؟
البته همه اينها منوط به برنده شدن در مزايده است که هنوز جوابش نيومده
اقا اصلا نكران نباش؛همه قطعاتش تو بازار هست...
ايشالا كه برنده ميشي؛
دنیا را گشتیم.جای آرامش نبود...
ارسال پست

بازگشت به “کامیون”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان