تعویض واشر سر سیلندر و سوپاپ تراکتور داروانا DTM200

مدیر انجمن: espero

نمایه کاربر
ali0364
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 149
تاریخ عضویت: 01 می 2011, 22:06
نوع خودرو: Peugeot Pars
محل اقامت: تو ماشین

Re: تعویض واشر سر سیلندر و سوپاپ تراکتور داروانا DTM200

پست توسط ali0364 » 16 آگوست 2017, 16:40

farzad12345 نوشته شده:سلام دوست خوبم، بنده قصد راهنمایی داشتم، اما احساس کردم شما اطلاعات خودتون رو تقریبا موثق و دلیل اصلی عیب تراکتور میدونید بنابراین دیگه صحبتی نکردم، ممنون

فرستاده شده از D6633ِ من با Tapatalk
سلام . نه من ک گفتم فقط نظر شخصیم
شاید این پستم رو باید بهتر عنوان میکردم شما بد برداشت کردید
ali0364 نوشته شده: ولی بنظرم اینطور درست نیست ک با قاطعیت بگیم تنها ایراد روغن سوزی فقط اشکال در رینگ پیستون و پیستون و دیواره سیلندر.
بلکه بهتر بگیم در اکثر موارد اشکال روغن سوزی از این قسمتهاست و ب ندرت پیش میاد روغن سوزی ایرادش از جای دیگه باشه.
البته این نظر شخصیم و فکر کنم هم درست باشه
چون اگر واشر سر سیلندر خراب بشه خب مسلم روغن به پیستون و یا رادیاتور راه پیدا میکنه ک البته چون فاصله روزنه روغن تا آب رادیاتور نزدیکتر بیشتر واکثر مواقع وقتی واشر میسوزه آب روغن قاطی میکنه
منظورم از این متن این بود که درست اینه ک بگیم در اکثر مواقع روغن سوزی به خاطر سایش و ایراد در رینگ پیستون و بوش
نه اینکه بگیم همیشه تنها دلیل روغن سوزی فقط ایراد در رینگ ، چون خیلی موارد دیگه هم هست ک باعث نشت روغن در سیلندر میشه مثل گشاد شدن گیت سوپاپ و خرابی شدید واشر سر سیلندر و... . ک البته ایراد در این قسمتها باعث روغن سوزی خفیف میشه نه شدید
و حدود 90% مواقع ایراد از همون رینگ پیستون
فقط من نمیخواستم باور کنم چون امیدوار بودم با همین تعمیر جزیی سر سیلندر به نتیجه برسم
اینم بگم اول کار اینهارو نمیدونستم
و همینطور دقت نکرده بودم که باید دید بخار روغن بیشتر از کجا خارج میشه (از اگزوز یا درب سوپاپ)
پ ن .مشکل موتور تراکتور ما اینه ک همون لحظه استارت ک هنوز موتور سرد دود یا بخار روغن از درب سوپاپ بیرون میزنه یعنی از همون 1 ثانیه اول
نمایه کاربر
farzad12345
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 111
تاریخ عضویت: 24 آپریل 2015, 15:09
نوع خودرو: پارس XU7 مدل نود و د

Re: تعویض واشر سر سیلندر و سوپاپ تراکتور داروانا DTM200

پست توسط farzad12345 » 16 آگوست 2017, 17:14

سلام، در مورد خرابی واشر که فرمودید گفته میشه ماشین واشر زده و این عبارت مخلوط شدن آب و روغن فقط مربوط به چند دقیقه هست، چون با نشت آب داخل روغن چنانچه خیلی سریع موتور خاموش نشه، یاتاقان میزنه و اشکالات مخصوص به خودش رو به وجود میاره،در ضمن چنانچه در رابطه با جمع کردن موتور راهنمایی از دست بنده بر بیاد در خدمتم

فرستاده شده از D6633ِ من با Tapatalk
نمایه کاربر
ali0364
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 149
تاریخ عضویت: 01 می 2011, 22:06
نوع خودرو: Peugeot Pars
محل اقامت: تو ماشین

Re: تعویض واشر سر سیلندر و سوپاپ تراکتور داروانا DTM200

پست توسط ali0364 » 19 آگوست 2017, 11:40

سلام به همگی . امروز فرصت شد دوباره سر سیلندر و کارتر رو باز کردم برای در آوردن پیستون
اینم تصاویر از هر 4 طرف پیستون ک در تمام تصاویر سمت راست پیستون 2 و سمت چپ پیستون 1

http://s9.picofile.com/file/8303958618/ ... %DB%B1.jpg

http://s8.picofile.com/file/8303958642/ ... %DB%B2.jpg

http://s9.picofile.com/file/8303958676/ ... %DB%B3.jpg

http://s8.picofile.com/file/8303958718/ ... %DB%B7.jpg



هر دو پیستون در زیر رینگها سیاه شده حتی رینگ روغن و دلیل این سیاهی احتمال قوی نشت کمپرس و احتراق داخل سیلندر
یکی از پیستون ها هم ساییدگی داره ک در تصویر کاملآ مشخص .
دوستان بنده تجربه ای برای تعمیر موتور ندارم و این اولین باره لطفآ دوستانی ک تجربه تعمیر موتور (بازم تاکید میکنم هر نوع موتور فرقی نمیکنه) رو دارن یاری برسونن
خود موتور چون خیلی سنگین و به این راحتی نمیشه درش آورد و جابه جاش کرد بعید میدونم بتونم ببرم تراشکاری (وزنش حدودا 3 برابر وزن موتور خودرو)
حالا نمیدونم بوشها یا محفظه سیلندر مشکلی داره یا نه ک البته فکر کنم باید با ابزار دقیق چک بشه
حالا میخوام بدونم بنظرتون با همین تعویض رینگها جواب میده یا در تمام موارد (همیشه) باید حتما بوشها و پیستون (بعد از باز شدن موتور چ به ظاهر سالم باشه چ نباشه) ، بره تراشکاری ؟؟؟؟
نظرتون رو هم در مورد تصاویر پیستون بگید اینکه تعویض بشه یا ....

_______________________________________________________________
پ ن . البته یک روش از تو فیلمهایی که از نت گرفتم دیدم که طرف رینگ جدید (فقط رینگ) رو میزاره تو سیلندر بعد فاصله بین دو لبه رینگ رو با فیلر میزنه اگر تا اندازه تعریف شده بود سیلندر ها استاندارد . البته اون برای بعد از تراشکاری بود . حالا نمیدونم این روش برای اطمینان از سالم بودن و گشاد نشدن بوشها کارایی داره یه نه
ک البته من مقدار فیلر رینگها رو هم نمیدونم !
درضمن تصمیم گرفتیم این تراکتور رو طی یک سال آینده بفروشیم و میخوام این روغن سوزی رو ازبین ببرم ک مشتری پرون نباشه در کل این مشکل رو قدرت تراکتور تاثیر نداشته و هیچ ایرادی به جز دود از درب سوپاپ نداشت
نمایه کاربر
ali0364
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 149
تاریخ عضویت: 01 می 2011, 22:06
نوع خودرو: Peugeot Pars
محل اقامت: تو ماشین

Re: تعویض واشر سر سیلندر و سوپاپ تراکتور داروانا DTM200

پست توسط ali0364 » 19 آگوست 2017, 23:53

زمان نوشتن پست قبلی یادم افتاد با رینگ و فیلر ، سیلندر چک نکردم
مثل اینکه سیلندر اینطور ک از ظواهر پیداست گشاد نشده حداقل در حدی نیست ک نیاز ب تراشکار داشته باشه
یک بار رینگ رو داخل سیلندر قسمت پر رفت و امد پیستون گذاشتم و اینم عکسش ک دهانه رینگ خیلی باز و اصلا کار ب فیلر نمیرسه و اینجا بود ک ی سکته ناقص رو رد کردم (گفتم حتما سیلندر گشاد کرده)
http://s8.picofile.com/file/8303967768/ ... %DB%B5.jpg
و بعد رینگ رو قسمتی ک اصلآ پیستون اون قسمت تماسی پیدا نمیکنه گذاشتم ک دیدم بله تقریبا فاصله دهانه رینگ مثل تصویر قبلی
http://s8.picofile.com/file/8303967800/ ... %DB%B5.jpg
فردا میرم دو دست رینگ میگیرم ببینم با اونها فاصله تا چ اندازه

فقط نگرانی بعدی اون خراش یا ساییدگی رو پیستون
http://s9.picofile.com/file/8303958676/ ... %DB%B3.jpg
ک ب ی تعمیرکار نشون دادم طرف گفت مهم نیست فقط باید ببینی سیلندر خط نداشته باشه
_____________________________________________________________________________
ماشالله هیچکسم نیست منم فقط چون بخش ماشین الات کشاورزی سوت و کور دارم ی چنتا پست اینجا میزارم تو این ی مورد تی تی ک ب درد ما نخورد شاید ب درد یکی از اعضا در اینده بخوره :wink:
ارسال پست

بازگشت به “ماشین آلات کشاورزی”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان