Maserati GranCabrio 2011

تصویر
نمایه کاربر
Ali.re
دنده 1
پست: 1468
تاریخ عضویت: جمعه 17 اسفند 1386, 6:53 pm
نوع خودرو: ...

Re: Maserati GranCabrio 2011

پستتوسط Ali.re » سه شنبه 26 آبان 1388, 11:58 am



تصویر
کمپانی مازراتی بتازگی قیمت پایه خودرو گرن کابریو را اعلام نموده است .فروش این خودرو از آوریل سال آینده با قیمت پایه95,630 یورو آغاز می شود.در انگلستان از هم اکنون برای خریداران امکان ثبت سفارش فراهم شده است.
این خودرو با داشتن بیشترین wheelbase(فاصله ی بین محورهای جلو و عقب) در بین خودروهای کروکی آسایش و آرامش قابل توجهی را برای سرنشینان خود فراهم می آورد.پیشرانه 8 سیلندر 4.7 لیتری این خودرو نیز توان تولید435 اسب بخار قدرت و 490 نیوتون متر گشتاور را دارد.شتاب صفر تا 100 کیلومتر و حداکثر سرعت این خودرو نیز 5.4 ثانیه و 283 کیلومتر بر ساعت می باشند.
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
...

نمایه کاربر
arashferrari
Ferrari specialist
پست: 976
تاریخ عضویت: شنبه 10 شهریور 1386, 7:27 am
نوع خودرو: کیا ریو
تماس:

تست فنی گرن کابریو

پستتوسط arashferrari » شنبه 13 شهریور 1389, 7:49 am



تصویر

.پيشينه
به صورت رسمي اين اولين باري است كه مزراتي يك كانورتيبل چهارنفره ساخته است. هرچند قبلا هم اتومبيلهاي بدون سقف چهارنفره اي بوده اند كه نيزه ي سه شاخ مزراتي را به عنوان علامت داشتند ولي آنها كار اتاق سازهاي حرفه اي بوده اند.
البته مزراتي ميراث غنيي از اتومبيلهاي اسپرت بدون سقف دارد كه سابقه اش به دهه ي 50 و AG6 Frau Spyder برميگردد.
اين ميراث با گرن كابريو ادامه مي يابد، چون هر ضعفی هم اگر داشته باشد حداقل احتمالا همه در اين مورد كه اين ماشين چهره ي فوق العاده اي دارد با هم موافقند.
همانطور كه ميتوان از روي اسمش هم حدس زد گرن كابريو بر اساس گرن توريسمو ساخته شده است. مدل كوپه با يكي از موتور هاي V8 4.2 و يا 4.7 ليتري و با حق انتخاب از بين گيربكس اتوماتيك معمولي و يا نيمه اتوماتيك ارائه می شود ولی تنها یک مدل GranCabrio عرضه می شود آنهم با موتور 4.7 لیتری و گیربکس اتوماتیک با قیمت پایه 96175 پوند.
سوال این است که آیا کم شدن این مقدار فلز از ساختار این اتومبیل قابلیتهای اسپرت این مدل را تحت شعاع قرار داده یا خیر؟ و دیگر اینکه صندلیهای عقب این اتومبیل واقعا تا چه حد قابل استفاده اند؟

تصویر

. طراحی
با پوشش دادن 4.9 متر از سطح آسفالت میتوان این مدل را خودرویی بزرگ دانست. مرسدس کلاس E کانورتیبل که آنهم قابلیت حمل 4 سرنشین را داراست 20 سانتیمتر کوتاهتر است، و حتی بنتلی کنتیننتال GTC هم 8 سانتیمتر کوتاهتر از این مزراتیست.
هرچند گرن کابریو ابعادش را پنهان نمی کند ولی آنها را به زیباترین شکل ممکن به نمایش می گذارد. يكي از دلايل بزرگ اين هماهنگي و زيبايي انتخاب سقف پارچه اي توسط مزراتي به جاي نوع جمع شونده ي فلزيست. اين سقف كه سه لايه است در عرض 28 ثانيه بسته مي شود و البته ميتوان اين كار را در حال حركت با سرعتهاي كمتر از 30 كيلومتر در ساعت نيز انجام داد و 6 رنگ مختلف نيز براي آن قابل انتخاب هستند.
از لحاظ مكانيكي طبيعتا گرن كابريو شباهت زيادي با گرن توريسمو دارد. موتور V8 4.7 ليتري با تنفس طبيعي كه از لحاظ پايه اي همان موتور استفاده شده در آلفارومئو 8c است و 433 اسب بخار قدرت و 490 نيوتن متر گشتاور ايجاد مي كند.
اين موتور به يك گيربكس اتوماتيك 6 سرعته با تورك كانورتر و ساخت ZF متصل است كه نيرو را توسط يك ديفرانسيل لغزش محدود به چرخهاي عقب منتقل مي كند.
تعليق جناقي دوبل در جلو و عقب به همراه فنرها و ميله هاي ضد غلتش فولادي مورد استفاده قرار گرفته اند. مانند گرنتوريسمو S اتوماتيك كمك فنرهاي قابل تنظيم skyhook به صورت استاندارد در اين مدل هم استفاده شده اند.
هر كمك فنر با دريافت اطلاعات از سنسورهاي شتاب از هر چرخ و همچنين بدنه و با استفاده از سوپاپهايي داخل خود كمك فنر مدام در حال تطبيق با شرايط جاده است. فشردن دكمه ي sport به مغز سيستم فنربندي دستور مي دهد تا كيفيت سواري را در پس كنترل بدنه در سر پيچها قرار بدهد و همچنين سرعت تعويض دنده ها را بيشتر كرده و صداي اگزوز را افزايش مي دهد.
روي مثبت اين اتومبيل اين است كه تغييرات ايجاد شده در شاسي اتومبيل براي جبران كمبود سقف تنها 100 كيلوگرم به وزن آن اضافه كرده كه در مورد يك كانورتيبل بد هم نيست.
و البته خبر تا حدودي بد اين است كه گرن توريسمو با بدنه ي فولادي نقطه ي شروع خيلي سبكي هم نبوده و وزن مورد ادعاي كمپاني براي گرن كابريو 1980 كيلوگرم است ، كه اين وزن به علاوه ي چند آپشن و يك باك پر از بنزين باعث شد تا ماشين مورد تست ما 2085 كيلوگرم وزن داشته باشد.

تصویر

. بر روي جاده
چطور مي شود كه ماشيني با 433 اسب بخار قدرت و صفر تا صد 5.1 ثانيه در عملكرد تنها از ما 3.5 ستاره دريافت كند؟
درست ، صفر تا صد اين ماشين قابل توجه است به خصوص براي وزن 2.1 تني اش، ولي در هر شرايط ديگري گرن كابريو آنقدر كه انتظار مي رود سريع نيست.
براي اين موضوع دو دليل وجود دارد: وزن زياد و كمبود نيروي تورك. در حداكثر(دور 4750) موتور اين ماشين 490 نيوتن متر تورك ايجاد مي كند، ولي در دور 2500 كمتر از 400 نيوتن متر از اين گشتاور را در اختيار راننده مي گذارد، به همين دليل هرچند سريع است ولي در مقابل رقبايي چون SL63 AMG و يا جگوار XKR كانورتيبل حرفي براي گفتن ندارد.
همچنين مزراتي به تلاش بسيار بيشتري نياز دارد تا به عملكردي مشابه رقبا دست يابد، پس اگر ميخواهيد گيربكس را در حالت اتوماتيك رها كنيد مجبوريد كه گاز را بيشتر مورد استفاده قرار دهيد.
البته حل اين موضوع چندان سخت نيست، چون اگر حالت دستي را انتخاب كنید ميتوانيد دنده ها را با استفاده از پدالهاي پشت فرمان و يا دسته دنده عوض كنيد و از صداي موتور لذت ببريد، به خصوص اينكه نسبت دنده هاي اين گيربكس فواصل زيادي داشته و مدت زيادي مشغول گوش دادن به سمفوني اين موتور خواهيد بود و متوجه مي شويد كه موتور جذابيت خود را از دست نداده است.
در واقع نبود سقف باعث مي شود صداي موتور را راحت تر هم بشنويد، در حالت اسپرت با باز شدن سوپاپ هاي اگزوز صداي اين V8 واقعا فوق العاده است. البته بعضي ممكن است اين ماشين را كمي ضداجتماع هم بدانند!
ترمزهاي گرن كابريو هم واقعا قابل ستايشند، هم در كاهش سرعت( از سرعت 112 كيلومتر در ساعت هم در حالت خشك و هم خيس در كمتر از 50 متر مي ايستد) و هم در اينكه با وجود وزن 2.1 تني و اينكه بارها و بارها از سرعتهاي بالا تحت ترمزگيري هاي سنگين قرار گرفت به هيچ وجه توان خود را از دست ندادند. فقط اگر كمي احساس فشردن پدال ترمز در رانندگي معمولي روزانه بهتر بود ديگر هيچ شكايتي وجود نداشت.

تصویر

درست كردن اتومبيل سقف بازي كه هم سواري خوبي داشته باشد و هم هندلينگ خوب يكي از سخت ترين كارهاي مهندسين صنعت اتومبيل است. اگر شاسي را به قدري قوي بسازند تا مانند كوپه اي كه پايه ي ماشين است احساس شود احتمالاً اتومبيل را بيش از حد سنگين كرده اند و شانس اين كه اين اتفاق بيفتد هم وجود ندارد. و اگر بخواهيد سبكي وزن را حفظ كنيد شاسي بقدري نرم خواهد بود كه اوضاع بدتر هم مي شود.
همواره موضوع ايجاد تعادل مطرح است و احتمال زيادي هست كه يك سازنده به دنبال نرمي برود، هم براي اينكه با كاراكتر كانورتيبل ها هماهنگي بيشتري دارد و هم براي جبران دقت كمتر كه با بدنه ي قابل انعطاف تر ايجاد مي شود.
حذف كردن اين مقدار زياد از سقف و آزاد گذاشتن چهار صندلي كامل در مقابل عوامل خارجي هيچ كمكي به مزراتي نكرده است، با توجه به اينكه مزراتي مشخصاً يك برند اسپرت است. همان مقدار وزني كه عملكرد گرن كابريو را تحت الشعاع قرار داده پتانسيل اين مدل را به عنوان يك اتومبيل براي رانندگان را نيز از بين مي برد.
از همه ي اينها بگذريم ، مزراتي فنرها و كمك فنرهايي را استفاده كرده كه در شهر به راننده نشان مي دهد كه اين اتومبيل كارش را بلد است. در رفتار اين اتومبيل يك نوعي محكمي وجود دارد كه نشان مي دهد كه در زير، اين ماشين به نرمي رويش نيست، به خصوص در زمانيكه كمك فنرهاي قابل تنظيم دوگانه اش بر روي حالت اسپرت باشند. البته در اين حالت هم اين ماشين از راحتي مناسبي برخوردار است.
با اين حال اگر از شاسي اين ماشين توقع بالايي داشته باشيد، مثلاً در يك جاده ي كوهستاني بخواهيد به تندي رانندگي كنيد مجبوريد كمي از راحتي خود را فدا كنيد و از دكمه ي اسپرت استفاده كنيد، چون اين كار براي كنترل مناسب حركات بدنه ي اتومبيل لازم است. فرمان سنگين است و اطلاعات سطح جاده را به اندازه ي كافي منتقل مي كند، ولي دقتش كم است كه دليلش عدم استحكام شاسيست.
از طريق دايره ي فرمان ميتوانيد خم شدن بدنه را حس كنيد، همچنين از طريق صندليها و يا نگاه كردن در آينه وسط! احساس ناخوشايندي ندارد ولي كمي نا اميدكننده است.

تصویر

.زندگي روزانه
داخل خودرو جايي است كه طول قابل توجه گرن كابريو خودش را نشان مي دهد، چون اين ماشين يك كانورتيبل با جاي كافي براي چهار انسان بالغ است.
البته جاي پا فقط يكي از اركان راحتي است، و گرن كابريو در زمینه هاي ديگري محدوديتهايي دارد، به طور مثال براي جاي دادن مكانيزم برقي جمع كردن سقف، صندليهاي عقب را كمي به جلو آوردند و زاويه ي آنرا به 90 درجه نزديكتر كرده اند، و اين بدين معني است كه وقتي سقف بسته است فضاي بالاي سر سرنشينان عقب بسيار كم است، مشخص است كه با سقف باز چنين مشكلي وجود ندارد!
به طور كلي جريان هوا درون كابين در حالتي كه سقف باز است مناسب و مديريت شده است، به خصوص زمانيكه شيشه هاي عقب هم بالا باشند، ولي ارتفاع زياد صندليهاي عقب باعث شده است كه افراد قدبلند در معرض جريان هوا قرار بگيرند.
با وجود برخي ضعفها گرن كابريو يكي از جادارترين كانورتيبل هاي چهارنفره ي موجود به حساب مي آيد، شايد تنها رقيبي كه از اين لحاظ بهتر است بنتلي كنتيننتال GTC باشد.البته يك چيز كم دارد تا آنرا تبديل به انتخابي براي يك سفر قاره پيمايي كند، صندوق عقب بسيار كوچكش!
براي باز گرداندن كمي از استحكام از دست رفته در تبديل كوپه به كانورتيبل در صندوق عقب يك ديوار ضد پيچش قرار داده شده كه فضاي صندوق را از 260 به 173 ليتر رسانده. البته بدتر اينكه شكل اين صندوق هم كمي عجيب است!

تصویر

در جاهاي ديگر كابين همان نقاط قوت و ضعف گرنتوریسمو را دارد. هرچند طراحي كلي و جنس مواد استفاده شده در حدي هستند كه قيمت بالاي اين ماشين را توجيه كنند ولي از لحاظ ارگونوميكي اشكالهايي وجود دارد.
بدترين مشكل صندليهاي آپشن به نام "راحت" (comfort) هستند كه ما نتوانستيم در آنها راحت باشيم! با وجود داشتن تعداد زيادي تنظيم اين صندليها در ساپورت كمر و ستون فقرات دچار كمبود هستند.
گرن كابريو 10هزار پوند از برادر كوپه ي خودش گرانتر است كه اين اختلاف از مورد مشابه در جگوار XKR و يا ب ام و M6 بيشتر است. همچنين قيمتش را به طرز خطرناكي به محدوده ي قيمت 6 رقمي نزديك مي كند. كه البته با آپشن هايي كه در اتومبيل مورد تست ما بودند عملاً چنين قيمتي داشت.
البته نكته ي جالب اين است كه شما مي توانيد گرن كابريوي خود را كنار يك آستون مارتين DBS Volante و يا يك فراري كاليفرنيا پارك كنيد و هيچ كس فكر نمي كند كه شما ارزانترين ماشين را داريد!

تصویر

نتيجه(3.5 از 5)
گرن كابريو مشكلات خاص خودش را دارد. بر روي كاغذ ممكن است عملكردش قابل قبول باشد ولي در دنياي واقعي كمبود گشتاورش و وزن زيادش بدين معني است كه اين مدل براي برآورده كردن انتظاراتي كه علامت سه شاخه اش ايجاد مي كند مشكل دارد.
اين مدل همچنين بسيار پرمصرف است، مانند تمام كانورتيبل ها مجبور به ايجاد تعادل بين هندلينگ و راحتي است، و طبيعتاً نتيجه گيري كلي ما بايد نمايانگر اين اشكالات باشد.
البته همه ي اينها جلوي ما را براي دوست داشتن اين اتومبيل نمي گيرد،زيرا اين مدل ماشين افسونگري است. صدا و چهره اش فوق العاده اند، و يكي از چند كانورتيبلي است كه ميتواند با راحتي مناسبي چهار نفر را در خود جاي دهد.
بعنوان تنها ماشين يك فرد گرن كابريو نياز به انتخاب محتاطانه اي دارد ولي براي كسي كه يك پاركينگ با چندين خودرو دارد يك انتخاب حتمي است. به خصوص اگر اين پاركينگ در سواحل مديترانه است.

مشخصات:
قيمت پايه: 96175 پوند
قيمت نمونه تست شده: 104362 پوند

شتاب گيري:
0-96: 5.1 ثانيه
0-160: 11.9 ثانيه
30تا 70 مايل: 4.5 ثانيه
حداكثر سرعت: 282 كيلومتر در ساعت
ابعاد:
طول: 4881 ميليمتر
عرض: 1915 ميليمتر
ارتفاع: 1353 ميليمتر
فاصله دو محور: 2942 ميليمتر
وزن: 1980 كيلوگرم
حجم مخزن سوخت: 75 ليتر
رينگ و تايرها:
رينگ 20 اينچ با لاستيكهاي جلو 245/30 و عقب 285/35

پيشران:
نوع: V8 با زاويه 90 درجه و 4 سوپاپ در هر سيلندر
حجم موتور: 4691 سي سي
نسبت تراكم: 11.25:1
قدرت: 433 اسب بخار در دور 7000
گشتاور: 490 نيوتن متر در دور 4750
قدرت ويژه: 92.3 اسب بخار بر هر ليتر
نسبت قدرت به وزن: 219 اسب بخار به ازاي هر تن

ترجمه: آرش غفاری

amirhpr
شروع حركت
پست: 10
تاریخ عضویت: پنج شنبه 8 تیر 1391, 9:17 am
نوع خودرو: پرشیا

Re: Maserati GranCabrio 2011

پستتوسط amirhpr » پنج شنبه 20 مهر 1391, 5:36 pm



دست گلت درد نکنه :-)

نمایه کاربر
عشق شتاب جانبی
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 929
تاریخ عضویت: جمعه 25 شهریور 1390, 4:43 pm
نوع خودرو: 405_ استپ وی
محل اقامت: تهران-ونک

Re: Maserati GranCabrio 2011

پستتوسط عشق شتاب جانبی » جمعه 1 دی 1391, 10:58 am



تصویر
عشق و آزادی; این دو را می خواهم جانم را فدا می کنم در راه عشقم و عشقم را در راه آزادی
شاندر پتوفی

تاپیک جامع املاک و مستقلات

خریدار پاترول 2 درب مدل 80 به بالا


بازگشت به “مازراتی Maserati”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان