آشنایی و تبادل نظر در مورد محصولات امروز مازراتی

تصویر
نمایه کاربر
- JAGUAR -
پژوهشگر خودروهای کلاسیک
پست: 355
تاریخ عضویت: سه شنبه 26 خرداد 1388, 7:29 am

آشنایی و تبادل نظر در مورد محصولات امروز مازراتی

پستتوسط - JAGUAR - » جمعه 4 آذر 1390, 8:35 am



در این تاپیک مروری بر محصولات امروز کمپانی مازراتی خواهیم داشت ، این مرور همراه خواهد بود با اطلاعاتی در مورد گذشته این مدل ها ، مشخصات فنی لیست شده آنها ، انواع تست های نشریات معتبر و رویارویی آنها با رقبای هم رده ، نگاهی به طراحی خارجی و داخلی آنها ، تکنولوژی های بکار رفته در آنها و لینک هایی برای دریافت اطلاعات بیشتر در این موارد و ...
در ادامه برای یکپارچگی موضوعی بهتر در فورم هر گونه بحث و تبادل نظر در مورد مدل های معرفی شده در ذیل را میتوانید در این تاپیک دنبال کنید و برای معرفی مدل های جدید و ورژن های خاص یا موردی که نیاز هست ، تاپیک اختصاصی ایجاد کنید و برای به اشتراک گذاری خبر ها از تاپیک اخبار مازراتی استفاده کنید .


[center].::~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~::.[/center]


[center]تصویر[/center]

اگر به این برند علاقمند هستید مطمئناً از گذشتۀ آن اطلاع دارید و نام مدل های امروز این کمپانی برای شما تازگی ندارد ، چرا که برخی از این نام ها بیشتر از 50 سال هست که برای محصولات این کمپانی استفاده میشوند ، همینطور اصول و کلیت برخی از طرح های امروز این کمپانی ... کمپانی ای که به همت برادران مازراتی در اول دسامبر 1914 در بولونیای ایتالیا شکل گرفت و بعد از مالکیت خانواده آدولفو ارسی و سیتروئن و دتو ماسو ، از نیمه اول دهۀ 90 تحت مالکیت گروه فیات و سپس در اواخر دهه 90 به فراری فروخته شد . اوضاع کمپانی از اواخر دهۀ 90 و ابتدای قرن جدید بهتر از گذشته شده و تزریق سرمایه امروزه نسبت به دوره مالکیت قبلی بهتر میباشد .

محصولات امروز مازراتی را در کلی ترین دسته بندی میتوان به دو خانواده تقسیم کرد : یک سدان لوکس به نام کواتروپورته و دیگری GT اصیلی با پلت فرمی مشترک با کواتروپورته که با دو فرم عرضه شده یکی کوپه با نام گرانتوریسمو و دیگری کانورتیبل به نام گران کابریو ، هر چند خبر هایی مبنی بر اینکه ممکن هست SUV ای از مازراتی در آینده ببینیم نیز وجود دارد . البته برنامه ریزی مازراتی به این صورت بوده که به سگمنت جدیدی ورود کند که محصولاتی چون جاگوار XFR و مرسدس E63 AMG و BMW M5 در آن حضور دارند و برای مارکت بالاترش با ریدیزاینی که روی کوواتروپورته انجام دهد آن را برای رقابت با جاگوار XJ و آستون مارتین رپید و پورشه پانامرا آماده نگاه دارد ...
[center]تصویر[/center]

ذیلاً مشخصات و گونه های مختلف عرضه شده از این محصولات را مرور خواهیم کرد :


[center].: Maserati Quattroporte :.[/center]
[center]تصویر[/center]
[center]تصویر[/center]

کواتروپورته در زبان ایتالیایی به معنای "4 در" میباشد ،از گذشته معروف بوده به "مازراتی بیزینس من ها" ، تا امروز مازراتی 5 نسل از این مدل عرضه کرده که تقریباً برای هر دهه از دهۀ 60 یک نمونه از آن از سوی کمپانی عرضه شده ، من طراحی نسل اول و آخر این مدل را بیشتر میپسندم و طراحی نسل های 2 و 3 و 4 کواتروپورته کمتر با سلیقه ام سازگار است ، هر چند طرح آنها تصویر سلیقۀ آن دوران استودیو های طراحی ایتالیا در استفاده از حجم های مستطیلی و مکعبی و خطوط تیز و شکسته و استفاده کمتر از خطوط نرم هلالی است که این سلیقه استودیو های ایتالیا تاثیر زیادی مخصوصاً در دهۀ 80 بر روی دیگر کمپانی ها نیز داشته . کلاً به عقیده ام کواتروپورته از قدیم کسل کننده ترین محصول این کمپانی بوده در قیاس با دیگر محصولاتش و بحثش از GT های مازراتی کاملاً جداست ... مخصوصاً در دوران اوج دهۀ 60 ...
البته از گذشته ،برند های مطرح ایتالیایی کمتر به ساخت خودروی سدان پرداخته اند و مازراتی کواتروپورته از گذشته تا امروز طی سالهای زیادی یکی مهمترین سدان های لوکس با چاشنی اسپرتی از ایتالیا به شمار می آمده ... شروع این جریان با یک تصمیم چالشی در سال 1963 از سوی مازراتی کلید خورد ، تصمیمی که حتی فراری هم هیچ وقت به دنبال این فکر نبود ، مازراتی بر این شد تا از تمرکز صرفاً بر روی کوپه های اسپرت جدا شود و به فکر تولید سدان اسپرت افتاد ، سدانی که عملکرد فنی آن نزدیک به gt هایش باشد ،اما از آنجا که در امریکا تلاش برای تولید سدان های با کارایی و عملکرد فنی بالا از همان آغاز شکست خورده بود،مازراتی از این که بازارهای داخلی و بین المللی آماده این ورود نباشند میترسید و تمایل نداشت راه امریکایی ها را دوباره برود به همین علت پروژه بسیار ریسکی و چالشی بود ...
گذشت نزدیک به نیم قرن از این تصمیم و همچنان باقی ماندن کواتروپورته در لیست محصولات مازراتی نشان از این است که تصمیم بدی نبوده ، بازاری که مازراتی در آن دوره (دهه ۶۰) در آن حضور داشته و رقبا به این شکل بود که در بخش gt ها : فراری ، جاگوار و استون مارتین قدر ترین رقبا بودند و بازاری که مازراتی قصد ورود به آن را داشت در بخش سدان های لوکس : رولز رویس و جاگوار مارک ده(x) و مرسدس کلاس s جزو مطرح ترین ها به شمار می آمند و بازار هدف مازراتی برای ورود و جذب مشتری بلقوه، همین رده بود .
در نهایت سال 1963 مازراتی کواترو پورته معرفی شد و همه چیز خوب پیش رفت ، سدانی که در اوایل دهۀ 60 توانایی حمل 5 سرنشین را داشت و عملکرد فنی خوبی ارائه میداد طوری که از صفر تا 100 را در 8 ثانیه طی میکرد و در نهایت تا 230 کیلوتر بر ساعت سرعت میگرفت و با سرعت کروز روی 200 کیلومتر نسبت به رقبا جزو راحت ترین های رده خود بود . این همان هدف مازراتی بود ، مشتریان خاص و چهره های آن دوران نیز جزو خریداران این محصول شدند و مازراتی شروع نسبتاً خوبی با کواتروپورته داشت .
اما در دوران بعدی و کواتروپورته های آینده اوضاع با گذشته تفاوت داشت و باید گفت مالکیت سیتروئن بر روی طراحی ظاهری نسل دوم کواتروپورته بی تاثیر نبود مضافاً اینکه با تغییراتی بر روی شاسی مشترک با محصولات سیتروئن ساخته میشده و همچنین بخش هایی مثل سیستم تعلیق هیدروپنیوماتیک سیتروئن و دیفرانسیل جلو بودن سایۀ حضور سیتروئن را پر رنگ تر میکرد ، نمود این سلیقۀ غیر ایتالیایی را در بازار فروش نسل دوم کواتروپورته میتوان دید طوری که خاور میانه و سلیقه های ...! تقریباً بزرگ ترین بازار آن بودند ، و این موضوع به همین صورت هست برای پروتوتایپ نسل سوم کواتروپورته و سلایق دتوماسو بر روی آن ... طراحی برای نسل چهارم کواتروپورته نیز مثل گذشته با همکاری استودیو های ایتالیایی من جمله ایتالدیزاین صورت گرفت و این باز نیز بر عهدۀ مارچلو گاندینی نهاده شد ، اما به نظرم گاندینیِ معروف با کارنامۀ پر افتخارش و حضورش در طراحی محصولات محبوبی چون لامبورگینی میورا و کانتاش و دیابلو و بوگاتی EB110 و محصولات عمومی تر ، قابل دسترس و مردم پسندی چون رنو 5 و سدان هایی چون نسل اول bmw سری 5 با کد e12 و فیات 132 ، شاید به خاطر سیاست های کمپانی و ماهیت این محصول کواتروپورتۀ هیجان انگیزی از آب در نیاورد و باز هم حس حال فرانسوی (غیر ایتالیایی = غیر هیجان انگیز!) بیشتر احساس میشود تا شور و هیجان ایتالیایی ، و گویا این یک رسم است که 4 در های مازراتی با وجود ماهیت اسپرتی این برند خیلی طراحی هیجان انگیزی نداشته باشند ، البته شاید به خاطر نام مازراتی و کوپه های هیجان انگیزش است که انتظار از سدان هایش هم این است که اسپرتی تر و هیجان انگیز تر طراحی شوند ، شاید هم سیاست کمپانی و تصمیمات مدیران ارشد بر روی این موضوع تاثیر گذار بوده ، و نیز این را نباید نا دیده گرفت کلیت سلیقۀ آن دوران طراحان ایتالیایی همین طرح ها بوده اما اثر این سلیقه تحت یک برند خاص و هیجان انگیز مثل مازراتی به کواتروپورته تبدیل میشود که انتظار از آن به خاطر گذشته این نام و طراحی زیبا در اسپرت هایش بالاست ، و در سوی دیگر به یکی محصول قابل دسترس تر و عمومی و پر تیراژ تر تبدیل به سدانی مثل اولین نسل bmw سری 5 میشود که تا قبل از آن انتظاری از آن نبود ، و مشتری خاصی هم به دنبال آن نبود ، در نتیجه اثر کم نقصی مثل e12 با آن قیمت و تیراژ تولید به حد کافی برای کمپانی و مشتریان راضی کننده بود ، اما برای مازراتی شاید این قدر کفایت نمیکند ...

[center]Quattroporte I - 1963 ~ 1969[/center]
[center]تصویر[/center]


[center]Quattroporte II - 1976 ~ 1978[/center]
[center]تصویر[/center]

[center]Quattroporte III - 1979 ~ 1990[/center]
[center]تصویر[/center]

[center]Quattroporte IV - 1994 ~ 2001[/center]
[center]تصویر[/center]

[center]Quattroporte V - 2004–present[/center]
[center]تصویر[/center]
[center].........[/center]
[center]تصویر[/center]

از سال 2004 مازراتی نسل پنجم و امروزِ کواتروپورته را با طراحی پینین فارینا معرفی کرده که پیشرانه 8 سیلندر با حجم های 4.2 و 4.7 لیتر برای آن در نظر گرفته و گیربکس نتیجه همکاری بین Maserati و ZF است و راننده می تواند متناسب با شرایط جاده و یا برای مطابقت با سبک رانندگی خود با انتخاب حالات مختلف معمولی یا اسپرت(Park Off, Low Grip, Sport, MSP deactivation) رفتار خودرو را تغییر دهد . سیستم تعلیق نیز برای هماهنگی قابلیت انتخاب بین حالات کامفورت و اسپرت را داراست تا با بادی رول کمتر باز هم عملکرد خودرو بهتر شود . برای تقسیم وزن مناسب و دستیابی به هندلینگ بهتر، پیشرانه در پشت اکسل جلو بیشتر نزدیک به کابین آورده شده ، سیستم Skyhook نیز یک آپشن دیگر قابل سفارش بر روی کواتروپورته می باشد که یک کنترل کننده الکترونیکی سیستم تعلیق میباشد که برای جذب نوسانات و دست اندازهای جاده مختص برای راحتی بیشتر این خودرو طراحی شده . بعلاوه برنامه پایداری و ثبات در مازراتی که به اختصار (Maserati Stability Programme) ـ MSP نامیده میشود که با ادغام سیستم های ایمنی فعال شامل ABS ، EBD و ASR، و کنترل بر روی واکنش های خودرو را پردازش کرده و تا حد ممکن از بروز حالات بحرانی جلوگیری میکند . سیستم های ایمنی غیر فعال هم با وجود ایربگ ها و بدنه هوشمند و نقاط جاذب در نظر گرفته شده پس از بروز تصادف وارد عمل میشوند تا شدت خسارات به سرنشینان را کمتر کنند .
همانطور که به رنگ بدنه با 11 رنگ استاندارد و 8 رنگ ویژه توجه خاصی شده برای داخل کابین نیز به همین صورت انتخاب های زیادی برای مشتریان وجود دارد ، طوری که ; ده رنگ برای چرم داشبرد ، ده رنگ برای چرم فرمان ، سیزده رنگ مختلف برای دوخت روی چرم ها ، چهار رنگ مختلف برای پوشش سقف، شش رنگ برای موکت کف و یازده رنگ برای نوار های حاشیه صندلیها ، شش نوع چوب با رنگ جنس و گرافیک متفاوت ، صندلی های جلو و حتی عقب با آپشن های گرمکن ، تهویه و ماساژور و ... مطمئناً لحضات انتخاب قبل از خرید هیجان انگیزی برای مشتری ها رقم میزند ، همچنین برای کالیبر های ترمز مشتری می تواند از بین رنگ های قرمز، نقره ای، تیتانیوم، آبی و زرد یکی را انتخاب کند .

[center]تصویر[/center]

[center]مشخصات فنی کواتروپورته :[/center]
[center]تصویر[/center]

[center]گونه های ویژه :[/center]

[center]تصویر[/center]

به غیر از مدل سادۀ کواتروپورته 2 نمونۀ دیگر نیز قابل سفارشند :

- Quattroporte S یکی از گونه های خاص این مدل میباشد که هم در ظاهر بیرون و درون کابین داری خصوصیات متفاوتی میباشد (جلو پنجره ، قطعات کرومی ، تریم های انتخابی و رینگ و ... ) و هم در بخش فنی چیزی بیشتر از نمونه معمولی در اختیار مشتری قرار میدهد ، طراحی بخش خارجی و تمایز ها به کمک پینین فارینا صورت گرفته ، تغییرات بسیار جزئیست در ظاهر اما تاثیر گذارند ...
[center]تصویر[/center]
[center]تصویر[/center]

[center]مشخصات فنی کواتروپورته s :[/center]
[center]تصویر[/center]

- Quattroporte Sport GT S در واقع تاپ رنج مازراتی در این سگمنت این محصول است که تغییرات ظاهری نیز هم سو با مشخصات فنی بیشتر به سمت اسپرت بودن سوق یافته تا تجملی بودن ... استفاده از فیبر کربن و استفاده از تریم مشکی به جای بخش های کرومی در مدل های قبلی و شمایلی عضله ای تر و جلو پنجرۀ مقعر با راه راه عمودی مشکی به جای جلو پنجره محدب کرومی ، 2 نمونه ربنگ 20 اینچی و چیدمان متفاوت کاسه های چراغ با led ها ،و برخی خصوصیات دیگر شماری این تمایزات میباشد .

[center]تصویر[/center]
[center]تصویر[/center]
[center]تصویر[/center]

[center]مشخصات فنی کواتروپورته Sport GT S :[/center]

[center]تصویر[/center]
[center]تصویر[/center]

[center]Compare[/center]

[center]تصویر[/center]


[center].::~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~::.[/center]
[center] GranTurismo[/center]

[center]تصویر[/center]
[center]تصویر[/center]
[center]تصویر[/center]

[center]...[/center]

[center]تصویر[/center]

اسامی محصولات امروز مازراتی در واقع ترجمه ایتالیایی کلاس و رده این محصولات است و مانند کواتروپورته که معنی تحت الفظی کلمۀ چهار در است در گران توریسمو نیز به همین صورت است و میدانید که GT از اصطلاح Grand Tour که به معنای سفر دور اروپا میباشد اقتباس شده ، به زبان ایتالیایی این اصطلاح Gran Turismo ترجمه میشود که از گذشته منظور از این اصطلاح همان خودروهای موتور جلو و با محور محرک عقب هستند که نسبتاً بزرگ جثه و طرح و فرمی عضله ای دارند ، مانند همین محصول از مازراتی که به صورت یک کوپۀ 2+2 میباشد که پلاتفرمی مشترک با کواتروپورته دارد ، طراحی آن در پینین فارینا توسط جيسون كاستريوتا آمریکایی صورت گرفته و به نظرم مانند هر مازراتی دو در دیگری خوب از آب درآمده ،در واقع تبحر مازراتی از قدیم در ساختن GT های دوست داشتنی است ، اولین تلاش مازراتی در این سگمنت یا به قول ایتالیایی ها گران توریسمو به سال 1947 و مدل A6 بر میگردد که با توجه به بازار خوب این رده مازراتی این محصول را با کمک طراحی پینین فارینا معرفی میکند ،البته مازراتی تا قبل از دهۀ 60 تمرکز زیادی بر روی مسابقات داشت و مدتی جزو مطرح ترین رقیب فراری به حساب می آمد ، بعد از دهۀ 60 و اواخر این دهه با تغییر مالکیت و افکار مالکان مازراتی بیشتر به سمت تولید خودروی خیابانی متمرکز شد و ورودش به فرم سدان نیز از همین زمان بود ، اما معروفترین مازراتی های تاریخ اجداد همین گران توریسمو هستند که بعد از A6 محصولاتی مثل 3500 جی تی در دهه های 50 و 60 ،و مراک و بورا و خمسین در دهۀ 70 جزو این نمونه ها هستند که از این سه مدل در ایران نیز موجود میباشد و تعدادی از آنها که مربوط به شاه بود نیز امروز در تماشاگه خودرو نگهداری میشوند .
گرانتوریسمو در موتور شو ژنو در سال 2007 از سوی مازراتی معرفی شد و امروز نیز با چندین ورژن جدید تولید آن ادامه دارد ... ، طراحی آن بسیار گیرا ، اسپرتی و ماسلار! است و منتقل کننده حس ایتالیاییست ، در این محصول برای تقسیم وزن (weight distribution) مناسب و دستیابی به هندلینگ بهتر کار جالبی که در برخی دیگر از خودرو های اسپرت ، های پرفرمانس نیز بکار میرود انجام شده ، به این صورت که پیشرانه به سمت پشت اکسل جلو و بیشتر نزدیک به کابین و نزدیک به وسط خودرو آورده شده و گیربکس خودرو در عقب آن در یک یونیت با دیفرانسیل ترکیب شده (Transaxle) تا با تقسیم وزن 49 درصد برای جلو و 51 درصد برای عقب، این GT لوکس جزو بهترین ها در این سگمنت به شمار آید ، البته ما بیشتر ترانس اکسل ها را به طور رایج در خودروهای موتورجلو، محرک جلو دیده ایم ، تا در خودروهای موتور جلو، محرک عقب ... در تصاویر زیر جزئیات این متعلقات را مشاهده میکنید :

[center]تصویر[/center]
[center]تصویر[/center]
[center]تصویر[/center]

گرانتوریسمو نیز مانند کواتروپرورته به غیر از مدل ساده در 2 نوع دیگر (+ ادیشن ویژه GranTurismo MC Stradale ) نیز عرضه میشود :

[center]تصویر[/center]

[center]تصویر[/center]

[center]تصویر[/center]

[center]تصویر[/center]

گران کابریو نیز گونۀ کابریویت همان گران توریسمو هست با سقف کانواس (بوم) که در آمریکا به آن گرانتوریسمو کانورتیبل میگویند ، در دو نمونه معمولی و اسپرت عرضه میشود که از لحاظ عملکرد فنی و برخی آپشن های ظاهری با هم متفاوتند :

[center]تصویر[/center]

[center]Compare[/center]

[center]تصویر[/center]
- عاقل همه ي آنچه را كه مي داند نمي گويد ، ولي آنچه را كه مي گويد مي داند. (Aristotle)

نمایه کاربر
masoud911
يار قديمي
پست: 4095
تاریخ عضویت: پنج شنبه 12 شهریور 1383, 11:40 am
نوع خودرو: W124/JEEP
محل اقامت: TEH

Re: آشنایی و تبادل نظر در مورد محصولات امروز مازراتی

پستتوسط masoud911 » جمعه 4 آذر 1390, 1:45 pm



سلام
عالی بود :-)

در مورد لوگو و اون نیزه سه سر که تو لوگوی مزراتی هست بگم
تصویر


این لوگو برگرفته از نیزه مجسمه ای هست که نماد شهر Bologna هست
که این مجسمه رو میبینین
تصویر

راستی جالب هم بود من نمیدونستم این کواترو پورته نسل چهارمشه! فکر میکردم مثل پانامرا و رپید جدید هست :-(

نکته بعدی هم این جدول بود:
تصویر
ستون دوم چه خبره با 911 توربو مقایسه اش کردن؟؟
اصلا اینا تو یه کلاس نیستن
911 توربو یه اسپرت خاص با صفرتاصد زیر 3.5 ثانیه است ولی گرن توریسمو نزدیک 5 :lol:
اصلا سواری و کاربری این دوتا ماشین مثل هم نیست
نهایتا با 911 کررا یا کررا4s باید مقایسه میشد

البته این رو به حساب شیطونی نویسنده میزارم که نمیتونسته تو اون جدول مقایسه ای شاهد قیمت خیلی کمتر 911 کررا با پرفورمنسی مشابه باشه :smile:
هرگونه تبلیغ شامل: سایت، مذهب، سیاست و تجارت اجناس در این مکان ممنوع است.
اعلان درجات خاص

نمایه کاربر
93Siro
متخصص فنی خودرو
پست: 1005
تاریخ عضویت: یک شنبه 19 تیر 1390, 11:37 am
محل اقامت: تهران

Re: آشنایی و تبادل نظر در مورد محصولات امروز مازراتی

پستتوسط 93Siro » جمعه 4 آذر 1390, 8:53 pm



اقا که من اسمتون رو هم نمیدونم، دم شما گرم.
مزراتی عشق هست. روایتی هست که می گه یکی از بزرگان مزراتی نداشت، اما مزراتی سواران رو دوست داشت. D:

اون قسمت مقایسه با 911 رو هم اقا مسعود خوب اشاره کردن. دو ماشین بی ربط هستند، تنها رقیب مزراتی گرانتوریسمو، استون مارتین ونتیج V8 هست.

نمایه کاربر
sepehrz999
فعال Formula1
پست: 4633
تاریخ عضویت: شنبه 28 فروردین 1389, 10:44 am
نوع خودرو: e12
محل اقامت: کرج-مهرشهر

Re: آشنایی و تبادل نظر در مورد محصولات امروز مازراتی

پستتوسط sepehrz999 » جمعه 4 آذر 1390, 9:19 pm



سلاام

علیرضا با اینکه خودم این روزا ، روزی 1000- 1500 لغت مینویسم...اما این کاری که شما انجام میدی واقعا ایول داره...یعنی اصلا نمیشه به ازای کاری که میکنی ازت تشکر کرد..
متاسفانه هنوز نتونستم متن رو کامل بخونم

فقط اگه صلاح میدونی توی متن هایی که مینویسی از تیتر های بیشتری استفاده کن و متن رو خورد خورد (پاراگراف بندی) قرار بده تا خوندنش برای خواننده آسون تر بشه :grin:

درضمن نمیدونستم طراحی E12 گاندینی تا این حد مطلوب ارزیابی میشده :-)
راه در جهان یکیست ...و آن راه راستی ست

نمایه کاربر
masoud911
يار قديمي
پست: 4095
تاریخ عضویت: پنج شنبه 12 شهریور 1383, 11:40 am
نوع خودرو: W124/JEEP
محل اقامت: TEH

Re: آشنایی و تبادل نظر در مورد محصولات امروز مازراتی

پستتوسط masoud911 » شنبه 5 آذر 1390, 11:49 am



سلام
کلا برند مزراتی اصیلترین برند ایتالیایی حساب میشه

mc12 رو که میشناسین؟
براساس فراری انزو ساخته شد ولی رکوردهاش پایینتر از فراری بود و انزو حداقل روی کاغذ و عددد و ارقام ماشین بهتری بود
وقتی از خریداراش تو فیلم(نمیدونم تو کدوم فیلم!) میپرسیدن که چرا مزراتی خریدین و فراری نخریدین؟ میگفتن: به خاطر نام بزرگتر مزراتی
هرگونه تبلیغ شامل: سایت، مذهب، سیاست و تجارت اجناس در این مکان ممنوع است.
اعلان درجات خاص

نمایه کاربر
- JAGUAR -
پژوهشگر خودروهای کلاسیک
پست: 355
تاریخ عضویت: سه شنبه 26 خرداد 1388, 7:29 am

Re: آشنایی و تبادل نظر در مورد محصولات امروز مازراتی

پستتوسط - JAGUAR - » شنبه 5 آذر 1390, 7:33 pm



ممنون دوستان از لطفتون ...
در مورد شمایل برند مازراتی باید بگم ; اون مجسمه ای که عکسش رو مسعود لطف کرده در بالا قرار داده یکی از خدایان یونان باستان به اسم نپتون هست که خدای دریا ها هست ... و سرِ نیزه ای که به دستش هست در واقع طرحی هست که برای انتخاب شمایل برند مازراتی توسط یکی از برادران مازراتی به نام آریو که بر خلاف دیگر برادران که بیشتر علاقمند به خودرو و ریس بودند ، علاقمند به هنر بود الهام بخش شده ...
مسعود کواتروپورته نسل پنجمشه ...
در مورد رقبا هم باید بگم یک سری از ایتالیاییها و انگلیسیها عموماً گران تر از آلمانی ها هستن و یک مقدار پول برند و تیراژ تولیدشون و کلاً اسمشون و پریستیژشون رو میگیرند ... حالا 2فاکتور برای مقایسه هست یا صرفاً توجه به سگمنتی که خودرو در آن قرار گرفته و مشخصات فنی آنها و یا اینکه صرفاً توجه به برچسب قیمتی آنها داشته باشیم ... مورد دوم یعنی برچسب قیمت بیشتر از سوی مشتریان پول به دست مبنای قیاس قرار میگیره ... اینجا هم قرار بر مقایسه مازراتی بود ... به همین سبب هم سان سازی قیمتی با مازراتی کردم ... تو بعضی رده ها رقبای آلمانی با پرفرمانس تقریباً مشابه بعضاً قیمت کمتری از انگلیسی ها و ایتالیایی ها دارند ، برای مثال قیمت پایه برای استون مارتین رپید حدود 208 هزار دلار هست در صورتی که تاپ رنج محصولات آلمانی باز هم کمتر از این مقدار پایه هست مثلاً تاپ رنج 2011 مرسدس s با تیونینگ ای ام جی 138 هزار دلار ، و تاپ رنج سری هفت bmw حتی با تیون تیونر خارجی (آلپینا) 125 هزار دلار هست و ... تو قسمت gt ها هم همینطور، اگر مبنا صرفاً پرفرمانس بود و تاپ رنج پورشه رو انتخاب نمیکردم قیمتش از ایتالیایی ها و انگلیسی ها کمتر میشد ... (ضمناً برای bmw اف 12 هم چون هنوز سری m جدید معرفی نشده اینجا ، به همین دلیل فعلاً تاپ رنجش همون 650 هست که میبینید چقدر ارزون تر از بقیه هست)
در آخر اضافه کنم هدف از این جدول مقایسه ای تنها قرار گرفتن تاپ رنج محصولات این کمپانی ها در یک جدول و مرور راحت و سطحیِ برخی پارامتر ها توسط شماست ، و اینکه در این جدول مقایسه ای ، خیلی هم کلاس بودن مد نظرم نبوده ...
- عاقل همه ي آنچه را كه مي داند نمي گويد ، ولي آنچه را كه مي گويد مي داند. (Aristotle)

نمایه کاربر
AHMAD
مدیر کلوپ Mazda
پست: 2875
تاریخ عضویت: شنبه 28 شهریور 1383, 9:43 am
نوع خودرو: CADENZA&206T5
محل اقامت: خوزستان-شوشتر
تماس:

Re: آشنایی و تبادل نظر در مورد محصولات امروز مازراتی

پستتوسط AHMAD » شنبه 5 آذر 1390, 8:08 pm



مازراتی یکی از برندهای مورد علاقه من هست ضمن تشکر از زحمات دوست عزیزمون علیرضا
مازراتی یه SUV هم داره از اون هم بنویس اسمش رو یادم رفته
نخوانده درس محبت از وفا چه میداند

نمایه کاربر
93Siro
متخصص فنی خودرو
پست: 1005
تاریخ عضویت: یک شنبه 19 تیر 1390, 11:37 am
محل اقامت: تهران

Re: آشنایی و تبادل نظر در مورد محصولات امروز مازراتی

پستتوسط 93Siro » شنبه 5 آذر 1390, 8:35 pm



اقا اسمش کوبانگ هست که خیلی مسخره هست، هم اسمش هم خودش که در واقع 1 گراند چروکی هست با لباس جورجیو ارمانی. اصلا حال نمی کنم باهاش.
از عوارض قاطی شدن فیات با کرایسلر هست.

---- اضافه شده در تاریخ 5 آذر 1390, 00:12 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----

اقا اسمش کوبانگ هست که خیلی مسخره هست، هم اسمش هم خودش که در واقع 1 گراند چروکی هست با لباس جورجیو ارمانی. اصلا حال نمی کنم باهاش.
از عوارض قاطی شدن فیات با کرایسلر هست.

نمایه کاربر
A.G
کاربر فعال کلوپ ایتالیایی
پست: 707
تاریخ عضویت: دو شنبه 17 فروردین 1388, 3:56 pm
محل اقامت: تهران

Re: آشنایی و تبادل نظر در مورد محصولات امروز مازراتی

پستتوسط A.G » یک شنبه 6 آذر 1390, 12:43 pm



سلام

البته دوستان اگه یه سر کلی به مطالب مازراتی و تاپیکاش که هنوزم زیر خاکی نشدن نگاهی بندازید اکثر اطلاعاتی که بخواهید رو بدست میارید از فلسفه ی آرم مازراتی تا مازراتی کابنگ به ترتیب در تاپیک های تاریخچه ی مازراتی و مازراتی کابنگ پیدا میشه .

viewtopic.php?f=100&t=37453
viewtopic.php?f=100&t=63840

البته یه چیز دیگم اضافه کنم اونم اینه که مسعود اگه بوگاتی رو هنوز ایتالیایی حساب کنیم در واقع اصیل ترین برند لوکس ایتالیایی همون بوگاتی با بیش از 100 سال قدمت حساب میشه :wink: .

تصویر

به هر حال من اینجا درباره ی کابنگ هم اطلاعات کلی میذارم چون از اسم تاپیکم معلومه که باید به هر حال مطرح شه
البته با اجازه ی دوست خوبم علیرضا (- JAGUAR -)

تصویر
تصویر


فلسفه ی اصلی این کابنگ از دیترویت چند سال پیش شروع شد یادمه همون موقع هایی که از گالاردو واسه اولین بار در سال 2002-2003 رونمایی شد این کانسپت هم با همین نام از طرف فیات معرفی شد هر چند در این سال ها همیشه از قصد مازراتی و گروه تجاری فیات برای ارائه ی یک suv فوق لوکس بحث به میان میومد اما در نهایت این مسئله با ارائه ی کاین از طرف پورشه به اوج خودش رسید در بازاری که حتی استون با معرفی suv زیبای لاگوندا هم خط و نشونی برای این بازار کشید و اسامی برند های باشکوهی چون بنتلی و لامبورگینی هم به میون میاد بلاخره وقتش رسیده بود تا فیاتم از این قافله عقب نمونه اما یک suv لوکس با برند فراری یا مازراتی؟!!!!!

البته جواب این سوال از همون اولش هم یه جورایی با اراعه ی نسل 5 کوارتروپورت که حال دیگه برند مازراتی زیر شاخه ای فیات شده بود و به قائله ی فراری 4 در پایان داد مشخص شد مسلما فیات گزینه ای بهتر از نیزه ی سه شاخ ایتالیا برای شرکت در این رقابت نداشت.
بگذریم ,بلاخره با خرید سهام قابل توجهی از کرایسلر توسط فیات مقدمات برای یک سری طرح و نقشه های فیات آماده شد از جمله اهیای برند لانچیا در پلت فرم هایی مشترک با کرایسلر که اگر نظر من رو بخواید زیاد کار جالبی به نظرم نیومد مخصوصا اینکه در یه سری مدل ها فقط شکل و اسم برند تفاوت داره و واسه بازار اروپا با نام لانچیا و بازار آمریکا با برند کرایسلر اراعه میشه و اینجاست که بگیم کجاست شکوه گذشته ی لانچیا!!!
در هر حال این ادغام سبب شد تا مازارتی کابنگ بر پایه ی جیپ گرند چروکی در واقع سوار بر پلت فرم جیپ اما با ظاهری کاملا متفاوت از اون پا به عرصه بذاره چون مسلما استفاده از پلت فرم جیپ واسه کابنگ بسیار به صرفه تر خواهد بود .

تصویر

اما به بحث طراحی خارجی این خودرو که برسیم در نمای اول اگه با محصولات قبلی مازراتی آشنا باشید راحت میشه فهمید که با یه محصول جدید و نا متعارف از مازراتی رو به روییم مخصوصا در نمای جانبی و نمای جلو , در واقع اگر از بقل به خودرو بنگریم خطوط مواج تشکیل دهنده ی اتومبیل از گلگیر عقب تا برامدگی جلو ما رو یاد دو مدل دیگه مخصوصا گرن توریسمو میندازه و وقتی کم کم به سمت جلوی اتومبیل بیایم با چهره ای جسور و کمی نا آشنا مواجه میشیم که جلوپنجره ی بزرک و مشکی و یه جورایی بیضی مانند مازراتی رو در خود جای داده که دو طرفش رو دو ورودی هوای ذوزنقه ای احاطه کرده باشن و چراق ها که این بار متفاوت نسبت به گذاشته و متشکل از دیود های مخفی شونده اند و در کل چهره ای وحشی و عصبی رو به خودرو بخشیده بر خلاف عضو دیگر خانواده یعنی کوارتروپوت و در آخر سر نیزه ی درخشان پزایدون در وسط جلوپنجره با زمینه ی مشکی که برای خودش هیبت و شکوهی داره!!!

تصویر
تصویر

و به گفته ی طراح کوبانگ آقای لورنزو راماچیوتی در طراحی این اتومبیل از روش جدید و نوین Fluid Being استفاده شده
اونطوری که خودشون میگن اگه از بقل نگاش کنی انگار مثل امواج در جریانه که واقعا هم اینطور به نظر میاد!

تصویر

در مورد مسائل فنی این اتومبیل زیاد اطلاعاتی در دسترس نیست اما به نظر میاد موتوری 8 سیلندر و 4.7 لیتری با 370 اسب (اینبار نه متعلق به فراری بلکه ساخت کرایسلر) برای این اتومبیل در نظر گرفته شده .
به این نکته اشاره کنم که این اتومبیل از سال 2013 آماده ی عرضه خواهد بود هر چند که شما از الان این اتومبیل رو دورگه ی آمرکایی ایتالیایی تصور کنید اگه 100 درصدش رو آمریکایی فرض نکنیم چون این اتومبیل در دیترویت و در کارخانه ی کرایسلر روی خط تولید خواهد رفت!!!!
در مورد زیبایی طرح هم باید بگم که به نظرم این خودرو از اون هایی است که مسلما تا از نزدیک دیده نشه نمیشه نتیجه گیری کلی دربارش کرد اما به دلیل فرم نا متعارف و بسیار مدرنی که پیدا کرده باید کمی بگذره و به اینجور طراحی ها عادت کنیم اون موقع تازه به عمق و زیبایی این طراحی پی میبریم.

نمایه کاربر
masoud911
يار قديمي
پست: 4095
تاریخ عضویت: پنج شنبه 12 شهریور 1383, 11:40 am
نوع خودرو: W124/JEEP
محل اقامت: TEH

Re: آشنایی و تبادل نظر در مورد محصولات امروز مازراتی

پستتوسط masoud911 » یک شنبه 6 آذر 1390, 1:07 pm



سلام
البته یه چیز دیگم اضافه کنم اونم اینه که مسعود اگه بوگاتی رو هنوز ایتالیایی حساب کنیم در واقع اصیل ترین برند لوکس ایتالیایی همون بوگاتی با بیش از 100 سال قدمت حساب میشه .


ببین آخه بوگاتی رو دیگه ایتالیایی نمیدونن
اول که فرانسه و بعدش هم که زیر مجموعه فولکس واگن شد و اون همه فردینادبژ در مورد موتور بوگاتی ویرن کنفرانس داد و.... دیگه اون هویت ایتالیاییش گم شد :evil:
هرگونه تبلیغ شامل: سایت، مذهب، سیاست و تجارت اجناس در این مکان ممنوع است.
اعلان درجات خاص


بازگشت به “مازراتی Maserati”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان