2013 The New Maserati Quattroporte

تصویر
نمایه کاربر
A.G
کاربر فعال کلوپ ایتالیایی
پست: 707
تاریخ عضویت: دو شنبه 17 فروردین 1388, 3:56 pm
محل اقامت: تهران

2013 The New Maserati Quattroporte

پستتوسط A.G » پنج شنبه 9 آذر 1391, 8:46 pm



سلام

تصویر

بلاخره پس از سال ها حضور کوارتروپروت در سری کلاس خودرو های لوکس و اسپرت نسل جدید معرفی شد شخصا مطمئنم که اومده تا به همون اندازه ی تیزی نیزه ی پسایدون به دل رقباش بزنه و این بازار رو یه بار دیگه بلرزونه !!!

تصویر

ظاهر جذابی پیدا کرده و مسلما هر کس در نگاه اول ببینتش متوجه میشه که دیگه اون ظاهر مظلوم و آرام قبلی رو نداره بلکه اینبار با خطوطی تیز تر و جذاب تر و ظاهری بسیار خشن و مغرور پا به صحنه گذاشته , مدل جدید در کنار حفظ اصالت از خطوط طولی که در گرن توریسمو و کوبانگ دیده میشه سود برده همچنین جلو پنجره ای که از حالت تمام بیضی در اومده و کمی اضلاع تیز به خودش گرفته ,هماهنگی و ظرافت ایتالیایی در این سدان لوکس حرف اول رو میزنه طرحی مدرن ,جداب و بی نقص .

تصویر

چراق ها خشن تر و مشابه نمونه ی بکار گرفته شده در گرن توریسمو طراحی شده و ورودی هوای زیر سپر جلو با جلو پنجره و چراق ها و خطوط مواج کاپوت کاملا هماهنگه در نمای جانبی شاهد خطی موج گونه و سراسری هستیم که از گلگیر جلو شروع شده و تا چراق عقب ادامه پیدا کرده همانند همون خطی که در مازراتی کابنگ شاهدش هستیم اما عناصری هم همچون سه ورودی هوای کنار گلگیر جلو , و شیشه ی مثلثی ستون C همچنان حفظ شدند , در عقب با طرحی محافظه کارانه تر و آروم تر مواجهیم که در بر گیرنده ی زیبایی تمام در کنار سادگیه .

تصویر

اونچه که از پیشرانه ی این خودرو میدونیم اینه که قوم و خویش نزدیکش یعنی فراری و مهندسینش تو ساخت این پیشرانه ی جدید که هم راندمانی بهتر و هم مصرفی به مراتب کمتر داره نقش دارن تا قلب یک اسب ماراننلویی رو در بتن نیزه ی سه سر مازراتی داشته باشین !!!

تصویر

کابین هم در کنار سادگی و زیبایی از موادی بسیار مرغوب چون چرم اعلا و چوب بهره منده و در طراحی آن به کاربردی بودن هر چه بیشتر کابین در وهله ی اول توجه شده .

نمایه کاربر
Paykan16
فعال کلوپ پیکان
پست: 2577
تاریخ عضویت: سه شنبه 19 اردیبهشت 1391, 5:57 am
نوع خودرو: paykan 1.6
محل اقامت: on earth

Re: 2013 The New Maserati Quattroporte

پستتوسط Paykan16 » پنج شنبه 9 آذر 1391, 9:25 pm



ماشین یعنی این . خیلی خوشگله
کاش ما هم از اینا داشته باشیم.

نمایه کاربر
pooyanscrewchi
شروع حركت
پست: 31
تاریخ عضویت: دو شنبه 16 فروردین 1389, 2:16 pm
نوع خودرو: به زودی Picanto 2016
محل اقامت: شیراز
تماس:

Re: 2013 The New Maserati Quattroporte

پستتوسط pooyanscrewchi » پنج شنبه 9 آذر 1391, 9:34 pm



عقبش به قیمتش نمیخوره ، بیشتر مثل ماشین های 150 60 میلیونیه!

نمایه کاربر
SHAHRAM.
دنده 4
پست: 4892
تاریخ عضویت: چهار شنبه 18 فروردین 1389, 9:55 am
نوع خودرو: اف جي ،آزرا ، تندر
محل اقامت: تهران

Re: 2013 The New Maserati Quattroporte

پستتوسط SHAHRAM. » پنج شنبه 9 آذر 1391, 9:43 pm



با این قیمتهای نجومی الان چند هست؟؟؟؟
اصطحلاک غلطه ،استهلاک درسته

عکسهاتون رو تو http://www.overpic.net آپلود کنید و لینک پنجم رو اینجا قرار بدید

داغدار پدر وفات ٩٣/٨/٧ روز حر

نمایه کاربر
La Pluie
فعال کلوپ خودروهای چینی
پست: 902
تاریخ عضویت: سه شنبه 29 آذر 1390, 12:30 pm
نوع خودرو: One4One

Re: 2013 The New Maserati Quattroporte

پستتوسط La Pluie » سه شنبه 14 خرداد 1392, 7:08 am



اين خودرو داراي پيشرانه 3.0 ليتري V6 و 3.8 ليتري V8 است كه هردو مجهز به تويين توربو شارژر هستند . هر دو موتور توسط Maserati Powertrain طراحي شده اند و توسط Ferrari در Maranello مونتاژ مي شوند.

موتور 3.8 ليتري V8 صفر تا صد كيلومتر را در 4.7 ثانيه طي ميكنيد و حد اكثر سرعت آن (307km/h (191 mph است.
حداكثر قدرت اين موتور 530 اسب بخار در 6800 rpm است كه با گشتاور 650 Nm در 2000rpm تا 4000rpm همراه مي شود.حداكثر گشتاور مي تواند به 710 Nm در 2250rpm تا 3500rpm نيز در حالت overboost نيز برسد.

موتور 3.0 ليتري V6 صفر تا صد كيلومتر را در 5.1 ثانيه طي ميكنيد و حد اكثر سرعت آن (285km/h (177 mph است.
اين موتور با قدرت 410 اسب بخار در 5500rpm هنوز هم تجربه رانندگي فوق العاده قدرتمندي را براي شما فراهم مي كند، به خصوص با 550 Nm گشتاور مسطح مابين 1500rpm تا 5000rpm . در حالت عادي گشتاور همواره در 500 Nm در رنج هاي پايين دور موتور است و رسيدن به آستانه 550 Nm در 5000 rpm قدرت 410 اسب بخار را تضمين مي كند.
يك گيربكس اتوماتيك 8 سرعته هردو موتور رو ياري مي كند.
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
fermée jusqu'à nouvel ordre

نمایه کاربر
arashferrari
Ferrari specialist
پست: 976
تاریخ عضویت: شنبه 10 شهریور 1386, 7:27 am
نوع خودرو: کیا ریو
تماس:

Re: 2013 The New Maserati Quattroporte

پستتوسط arashferrari » شنبه 26 مرداد 1392, 4:58 pm



تصویر

چه هست؟

کواتروپورته 2013 یک مدل کاملاً جدید بسیار مهم است که در کارخانه ی جدید مزراتی واقع در حوالی تورین ساخته خواهد شد. تعدادی تغییرات جدید را در برند مزراتی معرفی می کند که شامل پیشران های جدید تویین توربو ساخت فراری هم می شود. این ماشین از نظر فیزیکی با طول 5263 میلیمتر بزرگتر از مدل قبلی است و لوکس تر از قبل هم هست و برای رقابت با ماشینهایی مانند ب ام و سری 7 و مرسدس کلاس S در نظر گرفته شده است.

تصویر

ویژگیهای فنی
به لطف استفاده ی وسیع از آلمینیوم، بیش از 100 کیلوگرم از مدل قبلی سبک تر است. درب موتور، گلگیرهای جلو، درها، صندوق عقب، فنربندی و محل اتصال کمک فنرها همگی از آلمینیوم ساخته شده اند تا وزن کلی ماشین در حالت خشک به 1890 کیلوگرم برسد. ما نوع قویتر با موتور v8 تویین توربو با 530 اسب بخار قدرت را راندیم. حداکثر تورک 480 پوند فیت است(یک سیستم overboost هم وجود دارد که برای چند ثانیه تورک را به 524 پوندفیت می رساند)، این در حالیست که میزان تولید دی اکسید کربن 278گرم در هر کیلومتر است که به میزان قابل توجهی کمتر از مدل قبلی می باشد.
فراری مسئول توسعه ی پیشران های جدید این ماشین بوده، و در مارانللو به صورت اختصاصی برای مزراتی ساخته می شوند. همچنین این ماشین با موتور V6 2.8لیتری به قدرت 404 اسب بخار قابل سفارش بوده و یک سیستم چهارچرخ متحرک هم در لیست سفارش قرار دارد. البته به دلیل نحوه ی جایگیری سیستم چهارچرخ متحرک این سیستم در کشورهای فرمان سمت راست قابل ابتیاع نیست.

تصویر

رانندگی با آن چگونه است؟
با مدل قبلی بسیار متفاوت است. برای شروع، موتور تویین توربوی جدیدش بسیار ساکت تر از پیشرانv8 4.7 لیتری نسل قبلی که در حال حاضر هم در گرن توریسمو در حال استفاده است می باشد، ولی فشار تورک حاصل از موتور توربوی آن شما را برای مدتی طولانی به صندلی میفشارد و عملکرد آن به طرز قابل توجهی نسبت به مدل قبلی برتری دارد.
حداکثر سرعت ادعایی برای آن 307 کیلومتر در ساعت است و 0 تا 100 کیلومتر در ساعت 4.7 ثانیه به طول می انجامد. ولی عدم مکث این شتاب گیری است که بیشتر شما را تحت تاثیر قرار می دهد. گیربکس ZF 8سرعته ی جدیدش نیز بسیار نرم است و به نظر میرسد همیشه در زمان مناسب در دنده ی مناسب قرار دارد. البته فکر نکنید کواتروپورته ی جدید یک ماشین اسپرت تمام عیار است، چون اینگونه نیست. راحتی هدف اصلی در این ماشین است، داخل ماشین به لطف صندلیهای عمیقش با پوشش نرم،بسیار راحت حس می شود و کنسول وسطش برای راحتی بیشتر بلندتر در نظر گرفته شده است.
بر روی جاده، ترمزها بیش از حد نیروی کمکی دارند و هندلینگش بسیار ایمن حس می شود، ولی چابکی مدل قبلی را ندارد. کم پیچی بیشتر از قبل است و من فکر می کنم این موضوع نتیجه ی جایگیری جلوتر پیشران در دماغه ی ماشین است. این کار فضای داخل ماشین را بیشتر کرده است ولی به قیمت از دست رفتن بخشی از دینامیک.

تصویر

چگونه مقایسه می شود؟
کواتروپورته ی جدید برای سفر بسیار لوکس تر است، ولی شکی نیست که کمی از جادوی هندلینگش را در این پروسه از دست داده است. در حالیکه کواتروپورته ی قدیمی فاصله ی بین یک لیموزین و اتومبیل اسپرت را پر می کرد حالا بسیار نزدیک تر به سدان های فوق لوکس معمول بازار است. به نظر کمی از زیبایی ظاهریش را هم از دست داده است. با اینحال همچنان از رقبایش متفاوت است، البته این موضوع بیشتر به طراحی سنگین رقبایش برمیگردد و نه طراحی زیبای کواتروپورته.

تصویر

چیز دیگری هم برای دانستن هست؟
اگر شما تشنه ی جادوی مدل قبلی هستید ، خبر خوب این است که مزراتی سدان دیگری به نام گیبلی را هم معرفی کرده است که بسیار اسپرت تر خواهد بود.

کواتروپورته V6

تصویر

چه هست؟
یک کواتروپورته S با موتور V6 تا بتواند از نظر آلایندگی به طرز موثرتری با رقبایش از پورشه، آئودی، ب ام و ، مرسدس و جگوار رقابت کند. قیمتش هم از 81هزار پوند شروع می شود.

تصویر

ویژگیهای فنی
موتور V6 زیبایش از خط تولید فراری در مارانللو می آید و مشخصاتش در همان حد انتظار از نام فراری قابل توجه است. 404 اسب بخار قدرت و 406 پوندفیت گشتاور از دور 1750 که تا دور قرمز هم دچار افت قابل توجهی نمی شود. این پیشران شباهت زیادی با نوع V8 دارد با این تفاوت که زاویه ی V از 90 به 60 درجه کاهش یافته تا دورگیری روان تری داشته باشد.
توربوها، محفظه ی احتراق، سیستم تزریق مستقیم سوخت و سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها با پیشران بزرگتر یکسانند، این موضوع در مورد گیربکس 8 دنده ی ساخت ZF نیز صدق می کند. این گیربکس در 0.15 ثانیه دنده ها را تعویض می کند که از این لحاظ با یک گیربکس دوکلاچه قابل رقابت است. و چون این ماشین از مدل قبلی با موتور V8 حدود 130 کیلوگرم سبک تر است تقریباً به همان اندازه سریع است. مزراتی ادعا می کند صفر تا صد در 5.1 ثانیه اتفاق می افتد و حداکثر سرعت به 285 کیلومتر در ساعت می رسد.

تصویر

رانندگی با آن چگونه است؟
اگر شما لیموزین خود را با همان خشونت و حرارتی که یک هاچبک اسپرتی باید رانده شود میرانید کواتروپورته S از شما مراقبت خواهد کرد، اگر زیادی تند به داخل پیچهای با زاویه ی بسته بروید مقدار کمی کم پیچی دارد در حالیکه در باقی اوقات کاملاً خنثی است. Esp این ماشین هم به خوبی کالیبره شده است و در اسپرتی ترین حالتش کمی اجازه ی انحراف عقب ماشین را هم می دهد، هرچند دچار زیادپیچی کردنش بستگی دارد به عرض مسیر و تحمل سرنشینان عقب!
راحتی و نرمی بیشتر این ماشین کمی از چابکی و تند و تیزی که نسل قبلی اش داشت کاسته است. فرمان هیدرولیکش به طور مثال کمی کند است، ولی جالب است که در پیچها و تحت فشار به خوبی اطلاعات لاستیکها را به دست راننده منتقل می کند درحالیکه در مسیر مستقیم کاملاً خنثی است. سنگینی فرمان مناسب است ، ولی احساس آن کمی مصنوعی است و مقاومتی خطی دارد.
به طور کلی، کواتروپورته ی جدید از سلف خود ماشین کاملتری است، ولی جذابیت کمتری دارد. موتور V6 جدیدش هیچ چیز را از این منظر تغییر نمی دهد، ولی آلترناتیو مناسبی برای کواتروپورته V8 جدید است. پیشران 6سیلندرش در حالت تخته گاز جذاب تر و سرزنده تر از ماشینی مانند پانامرا V6 است، ولی فشار پایتان را بر روی گاز کم کنید و این روان بودن و نرم کار کردن آن است که توجهتان را جلب می کند، این موضوع با شخصیت یک لیموزین هماهنگ تر است و نشاندهنده ی رشد کواتروپورته است.

تصویر

چگونه مقایسه می شود؟
لیموزین های اسپرتی مشابه شامل پانامرا V8s با 394 اسب بخار قدرت و قیمت 81500پوند با گیربکس PDK و جگوار XJ 3.0 با 335 اسب بخار قدرت و قیمت 72هزار پوند می باشند. هرچند اگر واقعا به سرعت اهمیت می دهید می توانید یک ب ام M5 با 552 اسب بخار قدرت و 73 هزار پوند قیمت انتخاب شما خواهد بود.

تصویر

چیز دیگری هم برای دانستن هست؟
ارتقای کواتروپورته از یک سدان اسپرت به یک لیموزین راحت جا را برای یک سدان دیگر در محصولات مزراتی باز کرده. مزراتی گیبلی که رقیبی برای ب ام و سری 5 و جگوار XF خواهد بود.

پیروز باشید.

نمایه کاربر
عشق شتاب جانبی
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 929
تاریخ عضویت: جمعه 25 شهریور 1390, 4:43 pm
نوع خودرو: 405_ استپ وی
محل اقامت: تهران-ونک

Re: 2013 The New Maserati Quattroporte

پستتوسط عشق شتاب جانبی » پنج شنبه 24 بهمن 1392, 8:12 pm



یه دونه خوشگلشو تو تعویض پلاک دیدم، الحق از نسل قبل قشنگتره صداش کرکننده بود....

تصویر
عشق و آزادی; این دو را می خواهم جانم را فدا می کنم در راه عشقم و عشقم را در راه آزادی
شاندر پتوفی

تاپیک جامع املاک و مستقلات

خریدار پاترول 2 درب مدل 80 به بالا


بازگشت به “مازراتی Maserati”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان