تست مزراتی Ghibli توسط سایت GTSPIRIT

تصویر
نمایه کاربر
arashferrari
Ferrari specialist
پست: 976
تاریخ عضویت: شنبه 10 شهریور 1386, 7:27 am
نوع خودرو: کیا ریو
تماس:

تست مزراتی Ghibli توسط سایت GTSPIRIT

پستتوسط arashferrari » چهار شنبه 14 اسفند 1392, 4:03 pm



تصویر

مزراتی گیبلی امیدهای یک ملت را بر شانه هایش می کشد! مزراتی مشتاق است تا وارد قسمتهایی از بازار شود که تا پیش از این حضور نداشته است. برنامه هایی برای تولید یک مدل اس یو وی نیز دارند که امیدوارند گیبلی شالوده ی مناسبی را برایش ایجاد نماید. Q4های مزراتی قرار است نقش کواتروی آئودی را برایش بازی کنند.
خوب حالا گیبلی چگونه پا به عرصه ی ظهور گذاشت؟ پلتفرمش در واقع نشانگر یک طراحی کاملاً جدید است، که برای استفاده در چندین محصول آینده ی گروه فیات که شامل یک مدل آلفارومئو، نسل بعدی دوج چارجر، دوج چلنجر و کرایسلر 300 بعدی می شوند در نظر گرفته شده است. البته این نباید شما را نگران کند، زیرا این پلتفرم برای نسل بعدی مزراتی گرن توریسمو هم در نظر گرفته شده است و هر یک از این ماشینها مشخصات و حس رانندگی مخصوص به خود را خواهند داشت.
این ماشین کاملاً با نسل قبلی هم اسمش متفاوت است، دو نسل قبلی گیبلی کوپه های دودر بوده اند. البته آرایش موتور جلو و دیفرانسیل عقب در مدلهای پایینتر گیبلی جدید مشابه مدلهای گذشته است. مدلی را که ما تست کردیم دارای سیستم چهارچرخ متحرک Q4 است که به همراه کواتروپورته S Q4 برای اولین بار است در محصولات مزراتی دیده می شود.
مزراتی گیبلی S Q4 مدل 2014 دارای یک پیشران 3 لیتری V6 است، که با کواتروپورته S Q4 یکسان است. این پیشران 410 اسب بخار قدرت در دور 4500 و 550 نیوتن متر گشتاور در دور 1750 تولید می نماید و در حال حاضر بالاترین سطح پیشران قابل سفارش برای گیبلی است. مشتریان همچنین امکان انتخاب یک V6 بنزینی با قدرت کمتر و یک موتور توربودیزل را هم دارند.

تصویر

دوستداران برند مزراتی علاقه خواهند داشت تا صدای این پیشران 6سیلندر 3لیتری توربوشارژ را بشنوند تا ببینند آیا صدای اگزوز خاص مزراتی های گذشته را دارد یا خیر. برای این ماشین تمامی تجربیات گذشته در ایجاد صدای مخصوص مزراتی کنار گذاشته شدند و دو سال کار مداوم انجام گرفت تا این ماشین صدای لایق برند مزراتی را داشته باشد. و صدای گیبلی S Q4 واقعاً فوق العاده است.
اگر صحبت از موتور توربوشارژ باعث می شود طرفداران این برند رو ترش کنند، استفاده از سیستم چهارچرخ متحرک آنها را مطمئن خواهد کرد که این شرکت کتاب قانون خود را کنار گذاشته است. البته این کاملاً اشتباه است، این تکنولوژیها نشانگر اولین قدمهای محتاطانه و شجاعانه ی مزراتی به دنیایی جدید هستند.
در واقعیت، سیستم چهارچرخ متحرک از تجربه ی رانندگیی که از یک ماشین دیفرانسیل عقب توقع می رود چیزی کم نمی کند. تنها بر روی لیمیت است که متوجه تفاوتش خواهید شد. سیستم چهارچرخ متحرکش تنها زمانی وارد عمل می شود که نیاز به چسبندگی بیشتر باشد. و زمان جابجایی انتقال نیروی این سیستم فقط 170 میلی ثانیه است. در نمایشگر بین سرعت سنج و دورشمار می توانید نحوه ی توزیع نیرو بین چرخها را ببینید و در طول تست ما بیشتر اوقات حداقل 80درصد قدرت به چرخهای عقب منتقل می شد. همین موضوع تواناییهای تعجب آور این ماشین در پیچیدن در پیچ های با زاویه ی بسته و نبود کم پیچی را توضیح می دهد. که البته چنین تواناییها در ماشینهای چهارچرخ متحرک نامعمول است.

تصویر

0 تا 100 کیلومتر در ساعت در 5ثانیه اتفاق می افتد. حداکثر سرعت 285 کیلومتر در ساعت است. گیربکس این ماشین از نوع ZF 8سرعته است و باید بگوییم واقعاً گیربکس خوش دستی است، دنده ها در چشم بر هم زدنی تعویض می شوند و در حالت دستی، استفاده از پدالهای تعویض دنده ها واقعاً لذت بخش است. البته این گیربکس را قبلاً در ماشینهای دیگری هم تجربه کرده بودیم و میدانیم چقدر خوب است، و البته در این مزراتی واقعاً بی عیب و نقص کار می کند، به طوریکه اگر ندانید شاید آنرا با یک گیربکس دوکلاچه اشتباه بگیرید.
اگر وقتی به شما گفتیم که این شاسی جدید قرار است در دوج و کرایسلر هم استفاده شود باعث نگرانیتان شدیم، باید حالا خوشحالتان کنیم؛ این شاسی یک گوهر است. با ترکیب محل قرار گرفتن موتور که باعث شده تقسیم وزن ایده آل 50-50 داشته باشد، این ماشین پیچها را با دقت، چابکی و بالانسی فوق العاده طی می کند.
مانند تمامی سدانهای سرعتی امروزی، گیبلی S Q4 دارای حالتهای مختلفی است که با لمس چند دکمه قابل دسترسند. در کنار حالت نرمال که هیچکدام از دکمه ها فشرده نشده اند، حالتی به نام ICE (Increased control efficiency) نیز وجود دارد. همانطور که از اسمش مشخص است این حالت برای رانندگی در شرایط سخت آب و هوایی است، این حالت مصرف سوخت را کم می کند در حالیکه چسبندگی ماشین را بالا می برد.

تصویر

حالت اسپرت رفتارهای گیبلی را به طرز دراماتیکی تغییر می دهد. هنگام حرکت با سرعت ثابت در حالت نرمال صدای موتور تقریبا خفه است و شنیده نمی شود، ولی در حالت اسپرت کمی وجود خود را بیشتر به نمایش میگذارد. تعویض دنده و عملکرد فرمان به طرز مشخصی تیزتر می شوند، و وقتی گیربکس را با فشردن دکمه ی M در حالت دستی قرار دهید تعویض دنده هایش کامتان را شیرین خواهند کرد. در حالت اسپرت گیبلی کاملاً هماهنگ با مسیرهای کوهستانی و پیچ در پیچ حس می شود.

تصویر

آخرین دکمه مربوط به فنربندی قابل تنظیم skyhook است. فشردن این دکمه تنظیمات فنربندی را برای رانندگی سرزنده تری آماده میکند، البته فنربندی skyhook یک آپشن است که باید سفارش دهید. موضوع قابل توجه این است که گیبلی در حالت نرمال هم فنربندی سفتی دارد، بسیار خشک تر از بیشتر رقبایش می باشد که در سفرهای طولانی یک نکته ی منفی محسوب می شود.
مزراتی برای اینکه موفق شود در این بخش از بازار نفوذ کند، باید طراحی داخلی مناسبی هم داشته باشد. گیبلی با رویکرد سنتی مزراتی متفاوت است، از این نظر که دکمه ها در حداقل تعداد ممکن نگه داشته شده اند. نمایشگر لمسی وسط داشبورد خودنمایی می کند، که تنها چند دکمه ی میانبر در زیرش قرار دارند. این نوع طراحی باعث شده که داخل ماشین منظم و دلپذیر باشد، البته کنترلهای لمسی و شکل ظاهری نرم افزارش چندان خوشایند نیستند. صندلیها در گیبلی S Q4 از نوع 8 تنظیمه هستند درحالیکه در مدلهای پایینتر از نوع 4جهته می باشند. کروز کنترل استاندارد است و می توانید از بین آپشنها اتصال وایرلس به اینترنت را انتخاب کنید. توصیه می کنیم سیستم صوتی سفارشی با مارک Bowers & Wilkins را انتخاب کنید، که شامل 15 اسپیکر و آمپلی فایر 1280 واتی می شود، البته اگر می توانید از صدای اگزوز ماشین دل بکنید.

تصویر

هنگام رانندگی در یک جاده ی کوهستانی در اتریش گیبلی ما را با سواری اسپرتش، صدای زیبا و طراحی فوق العاده اش ما را تحت تاثیر قرار داد. موتور، گیربکس و سیستم چهار چرخ متحرک دقیقاً همان چیزهایی هستند که ما میخواستیم، با اینحال عملکرد فرمان کمی غیرخطی است و هنگام پایین آمدن در جاده ها از ارتفاع 2000متری به درون دره و پس از طی حدود سه چهارم مسیر ترمزها از خود ضعف نشان دادند. فنربندی خشک این ماشین کمک زیادی به هندلینگش کرده است، البته تفاوت حالت اسپرت و نرمالش بسیار کم است و به نظر من می توانست در حالت نرمال نرم تر باشد.

تصویر

مزراتی گیبلی S Q4 به وضوح از سایر سدانهای هم قیمتش اسپرتی تر است. این موضوع برای برخی مطلوب است، و خیلی ها شاید ترجیح دهند به سراغ آلمانیها بروند. البته چیزی که باعث تفاوت گیبلی با سایر رقبایش می شود طراحی ظاهری و صدای زیبایش است. مهم نبود کجا هستیم، هرجا که میرفتیم سرها به سمت ما میچرخیدند. و شاید همین مورد بهترین انگیزه برای خرید گیبلی باشد.

پیروز باشید.
ترجمه: آرش غفاری

نمایه کاربر
Ali.re
دنده 1
پست: 1468
تاریخ عضویت: جمعه 17 اسفند 1386, 6:53 pm
نوع خودرو: ...

Re: تست مزراتی Ghibli توسط سایت GTSPIRIT

پستتوسط Ali.re » چهار شنبه 14 اسفند 1392, 11:27 pm



طبق معمول عالی بود آرش جان :hb: ظاهرا" فیات خواب های جالبی برای آلفارومئو هم دیده، کلا" پالس های خوب و امیدوار کننده ای از ایتالیا میاد :smile:
...

نمایه کاربر
arashferrari
Ferrari specialist
پست: 976
تاریخ عضویت: شنبه 10 شهریور 1386, 7:27 am
نوع خودرو: کیا ریو
تماس:

Re: تست مزراتی Ghibli توسط سایت GTSPIRIT

پستتوسط arashferrari » پنج شنبه 15 اسفند 1392, 3:53 am



سلام. ممنون علی جان. بله، من بی صبرانه منتظر آلفارومئو اسپایدر جدید هستم که قراره پلتفرمش با مزدا MX5 بعدی مشترک باشه، البته خیلی دوست دارم آلفارومئو دوباره شروع کنه به ساخت سدانهای کوچک مثل 156

دوستان این فیلم رو هم از تست Ghibli توسط Harry Matcalfe ببینید بد نیست، هم صدای ماشین رو می شنوید، هم بیشتر باهاش آشنا میشید:
http://www.youtube.com/watch?v=jlBFdR12vEY

پیروز باشید.


بازگشت به “مازراتی Maserati”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان