تعميرگاه مجازي پرايد

تصویر مباحث مربوط به مدلهای مختلف پراید (صندوقدار، هاچبک، 141، 132 و 111 ، 131 و...)

مدیران انجمن: DEATH, morbid

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
bookmaker
شروع حركت
پست: 11
تاریخ عضویت: شنبه 29 آذر 1393, 4:37 pm
نوع خودرو: Pride 111SE

Re: تعميرگاه مجازي پرايد

پستتوسط bookmaker » دو شنبه 29 خرداد 1396, 8:48 am



درود
دوستان موتورو که روشن میکنم در حالت خلاص به صورت جزیی گازمیخوره دورموتور میره رو هزار چندروزه اینجور شده قبلا روی ۵۰۰ یاکمتربود. پدال گاز هم خیلی حساس شده همیکنه پام بهش برخوردمیکنه گازمیخوره. ایا طبیعیه یامشکل داره
۱۱۱مدل ۹۳
سپاس از راهنماییتون

میلاددددددد
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 170
تاریخ عضویت: جمعه 18 دی 1394, 10:56 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تعميرگاه مجازي پرايد

پستتوسط میلاددددددد » دو شنبه 29 خرداد 1396, 9:29 am



bookmaker نوشته شده:درود
دوستان موتورو که روشن میکنم در حالت خلاص به صورت جزیی گازمیخوره دورموتور میره رو هزار چندروزه اینجور شده قبلا روی ۵۰۰ یاکمتربود. پدال گاز هم خیلی حساس شده همیکنه پام بهش برخوردمیکنه گازمیخوره. ایا طبیعیه یامشکل داره
۱۱۱مدل ۹۳
سپاس از راهنماییتون

سلام موتور سرد بودنی برای اینکه زودتر گرم شه ecuیه خرده بالاتر از حد طبیعی روی 1200-1100نگه میداره.بعد که گرم شد نرمالش زیر 1000باید باشه.500و کمتر که قبلا بوده هم غیر طبیعی بوده باعث لرزش داشبورد و خاموش شدن میشه.همون 700یا 800بهترین حالته فکر کنم.اگه گرم شدنی هم زیر 1نیومد: دریچه گاز رو باز کن(4تا پیچ ومهره دورتادورش داره) تمییزش کن.نوک استپر رو هم بدون اینکه دست بزنی اروم تمییز کن شاید نتیجه داد.سنسور دور موتور رو هم تمییز کنی بد نیست فکر کنم(من6ماه یکبار تمییز میکنم پر ات واشغاله نوکش).
شایدم دریچه گاز از جائی هوا میکشه گاز میخوره یا خرابی استوپر و.... .همه رو تست کن اینجوری نمیشه قطعی گفت مشکل از چیه.

milad.askari1370
شروع حركت
پست: 25
تاریخ عضویت: شنبه 16 بهمن 1395, 10:13 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: RE: Re: تعميرگاه مجازي پرايد

پستتوسط milad.askari1370 » دو شنبه 29 خرداد 1396, 9:56 am



mohsen25 نوشته شده:
Omid2ef نوشته شده:
milad.askari1370 نوشته شده:سلام دوستان پراید ۱۴۱ آیا معایبی نسبت به صبا داره تفاوت قیمتش اینقدری هست که قید صندوق صبا رو بزنم و ۱۴۱ بخرم یک هزار تومن هم ارزون تر بهتر


موتورHp+ نخر که واقعا افتضاحه هر چی بی کیفیت تو این مدلhp به کار رفته..دوم اینکه ساژم خیلی بهتر از زیمنس چون داداشع من زیمنس داره و خودم ساژم اینو میگم..۱۴۱ ظاهری به نظر نمیاد ۱۴۱ بی کیفیت باشه نسبت به بقیه پراید ها بازم کسی داشته بهتر میتونه نظر بده
..من ۱۴۱ ترجیح میدم به صبا بیشتر شبیه ماشینه

یه چندتا نکنه میگم خودتون حساب کنید فرق بین 141 و صبا.

چرا در 141 رینگ های اسپرت فابریکی از جنس المینیوم قرار دادن . بخاطر ضعف اتاق و شاسی سبکتر باشه.

چرا بعداز مدتی 141 به صدا می افته بخاطر ضعیف بودن زیربندی اتاق شاسی.

عمده صدا از صندوق بخاطر فایبر بودن و بزرگ بودن تاخچه و ول بودنش هست.


جلوبندی نصبت ب صبا زودتر سرویس نیاز داره. با کوچکترین چاله سرعت گیر بزرگ بجه شاسی ترکت یا خمیده میشه و جلوبندی بهم میریزه .

صبا 88قیمت 12تومن 141 مدل88 قیمت 9.500 چرا بخاطر مخارج اضافه که در طول سال نصبت ب صبا باید پرداخت بشه اینو دارنده 141 میدونه که این همه زیر قیمت میده که راحت بشه ازدستش.


فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk



والا نمیدونستم در این حد اوضاع خرابه یعنی به این راحتی شاسی مشکل پیدا می‌کنه در این حد

hosseinpashaei
شروع حركت
پست: 14
تاریخ عضویت: دو شنبه 22 خرداد 1396, 7:06 am
نوع خودرو: 132
محل اقامت: تهران

Re: تعميرگاه مجازي پرايد

پستتوسط hosseinpashaei » سه شنبه 30 خرداد 1396, 8:59 am



سلام خدمت دوستان گل تیونینگ تالک بنده عضو جدیدم.یه سوال دارم اونم اینکه فیلتر یا همون صافی بنزین پراید یورو ۴ کجاست.چون پرایدای دیگ دقیقا پشت باطری و تو کاپوت هست ولی من به پرایدم ک مدل ۹۵ هرچقد گشتم داخل کاپوت چیزی ندیدم.ممنون میشم راهنمایی کنید

Omid2ef
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 489
تاریخ عضویت: سه شنبه 12 اردیبهشت 1396, 11:11 am
نوع خودرو: Praid
محل اقامت: یزد

Re: تعميرگاه مجازي پرايد

پستتوسط Omid2ef » سه شنبه 30 خرداد 1396, 9:08 am



hosseinpashaei نوشته شده:سلام خدمت دوستان گل تیونینگ تالک بنده عضو جدیدم.یه سوال دارم اونم اینکه فیلتر یا همون صافی بنزین پراید یورو ۴ کجاست.چون پرایدای دیگ دقیقا پشت باطری و تو کاپوت هست ولی من به پرایدم ک مدل ۹۵ هرچقد گشتم داخل کاپوت چیزی ندیدم.ممنون میشم راهنمایی کنید
ما که یورو ۴ نداریم ولی فکر کنم اگه داخل محفظه موتور نباشه..زیر ماشین کناره باک باید باشه

نمایه کاربر
SoRoUsH8
دنده 2
پست: 2938
تاریخ عضویت: یک شنبه 13 مرداد 1392, 7:18 am
نوع خودرو: دمپایی ابری
محل اقامت: IR19

Re: تعميرگاه مجازي پرايد

پستتوسط SoRoUsH8 » سه شنبه 30 خرداد 1396, 9:34 am



hosseinpashaei نوشته شده:سلام خدمت دوستان گل تیونینگ تالک بنده عضو جدیدم.یه سوال دارم اونم اینکه فیلتر یا همون صافی بنزین پراید یورو ۴ کجاست.چون پرایدای دیگ دقیقا پشت باطری و تو کاپوت هست ولی من به پرایدم ک مدل ۹۵ هرچقد گشتم داخل کاپوت چیزی ندیدم.ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام
جلوی چرخ عقب سمت شاگرد (زیر اتاق)
ﺩﺭﺳﺘﻪ ﭘﺮﺍﯾﺪ ﮐﻮﻟﺮﺵ ﺧﻮﺏ ﻧﯿﺴﺖ ﻭﻟﯽ خداییش ﺑﺨﺎﺭﯾﺶ ﺧﻮﺏ ﺧﻨﮏ ﻣﯽ ﮐﻨﻪ

masood485
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 198
تاریخ عضویت: یک شنبه 13 اردیبهشت 1394, 3:18 pm
نوع خودرو: 131 SE
محل اقامت: تهران

Re: تعميرگاه مجازي پرايد

پستتوسط masood485 » سه شنبه 30 خرداد 1396, 9:48 am



دوستان سلام

هفته پیش بود که ترمز شدید گرفتم ، البته باز اول نبود و توی این دو سال بارها و بارها تکرار شده بود برام که شدید ترمز بگیرم اما این دفعه چراغ خطر که وقتی ترمز دستی بالا باشه روشن میمونه، بعد از این ترمز روشن موند
فرداش هم که ماشینو روشن کردم روشن موند ولی راه که افتادم تا ته کوچه دیگه خاموش شد
اما حالا دوتا مساله برام ایجاد شده:

1- موقع ترمز گرفتن آروم و عادی یه صدای خر خر و خش خش از چرخ جلو سمت چپ میاد :-o که اگه محکمتر ترمز بگیرم صدا قطع میشه
2- ترمز شدید که میگیرم همون چراغ خطر روشن میشه ولی بعد اینکه ترمز رو رها میکنم و ماشین حرکت میکنه خاموش میشه درحالیکه قبلا اینطوری نبود اصلا

ماشینم مدل 94 و کارکرد 15 هزار

نظرتون چیه ؟

مرسی

hosseinpashaei
شروع حركت
پست: 14
تاریخ عضویت: دو شنبه 22 خرداد 1396, 7:06 am
نوع خودرو: 132
محل اقامت: تهران

Re: تعميرگاه مجازي پرايد

پستتوسط hosseinpashaei » سه شنبه 30 خرداد 1396, 12:38 pm



:-)
SoRoUsH8 نوشته شده:
hosseinpashaei نوشته شده:سلام خدمت دوستان گل تیونینگ تالک بنده عضو جدیدم.یه سوال دارم اونم اینکه فیلتر یا همون صافی بنزین پراید یورو ۴ کجاست.چون پرایدای دیگ دقیقا پشت باطری و تو کاپوت هست ولی من به پرایدم ک مدل ۹۵ هرچقد گشتم داخل کاپوت چیزی ندیدم.ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام
جلوی چرخ عقب سمت شاگرد (زیر اتاق)


بابت ارسال سریع جوابتون خیلی ممنون ما رفتیم زیر ماشین سمت شاگرد خیلی گشتم چیزی پیدا نکردم آخر سر سمت راننده همونجایی که شما فرمودید یعنی جلو چرخ عقب فیلتر رو پیدا کردم.بازم ممنونم​ که کمک کردید.

نمایه کاربر
Mehr7400
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 489
تاریخ عضویت: پنج شنبه 5 خرداد 1390, 5:03 am
نوع خودرو: 2011 Toyota Aurion
محل اقامت: کرج
تماس:

Re: RE: Re: تعميرگاه مجازي پرايد

پستتوسط Mehr7400 » سه شنبه 30 خرداد 1396, 12:53 pm



mohsen25 نوشته شده:
Omid2ef نوشته شده:
milad.askari1370 نوشته شده:سلام دوستان پراید ۱۴۱ آیا معایبی نسبت به صبا داره تفاوت قیمتش اینقدری هست که قید صندوق صبا رو بزنم و ۱۴۱ بخرم یک هزار تومن هم ارزون تر بهتر


موتورHp+ نخر که واقعا افتضاحه هر چی بی کیفیت تو این مدلhp به کار رفته..دوم اینکه ساژم خیلی بهتر از زیمنس چون داداشع من زیمنس داره و خودم ساژم اینو میگم..۱۴۱ ظاهری به نظر نمیاد ۱۴۱ بی کیفیت باشه نسبت به بقیه پراید ها بازم کسی داشته بهتر میتونه نظر بده
..من ۱۴۱ ترجیح میدم به صبا بیشتر شبیه ماشینه

یه چندتا نکنه میگم خودتون حساب کنید فرق بین 141 و صبا.

چرا در 141 رینگ های اسپرت فابریکی از جنس المینیوم قرار دادن . بخاطر ضعف اتاق و شاسی سبکتر باشه.

چرا بعداز مدتی 141 به صدا می افته بخاطر ضعیف بودن زیربندی اتاق شاسی.

عمده صدا از صندوق بخاطر فایبر بودن و بزرگ بودن تاخچه و ول بودنش هست.


جلوبندی نصبت ب صبا زودتر سرویس نیاز داره. با کوچکترین چاله سرعت گیر بزرگ بجه شاسی ترکت یا خمیده میشه و جلوبندی بهم میریزه .

صبا 88قیمت 12تومن 141 مدل88 قیمت 9.500 چرا بخاطر مخارج اضافه که در طول سال نصبت ب صبا باید پرداخت بشه اینو دارنده 141 میدونه که این همه زیر قیمت میده که راحت بشه ازدستش.


فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk


خواهشا اطلاعات غلط به كاربران نديد!
من خودم تو سايپا كار ميكنم و از نزديك با همه چيز در ارتباطم
شاسي صبا - 131 - 132 - 141 و تا حدودي 151 (چون مقداري تقويت شده هست) يكي هست و هيچ تفاوتي وجود نداره
علت رينگ اسپورت آلومنيومي هم كه روي اين ماشين گذاشتند اين بوده كه قرار بود اين ماشين لوكس ترين پرايد باشه!
براي همين همان زمان داشبورد و رودري هاي آن با پرايدهاي معمولي (نسيم و صبا) فرق ميكرد يا چراغ جلو و عقبش مدرن تر بود (مثلا)

توي همين پروژه ارتقاء بود كه مشكلات مهندسي و كيفي بروز ميكرد
و همين مسائل بود كه صداي كابين (داشبورد و رودريها و مخصوصا درب بزرگ عقب) به صدا ميفتاد
همين مشكلات باعث شد كه قيمت اين ماشين در بازار افت شديد داشته باشه (و نه قيمت كارخانه)
به همين دليل توليد آن هم افت كرد و خيلي بالا نرفت
يكي ديگه از مشكلاتش هم نبود لوازم و قطعاتش بود (مثل كاپوت جلو يا درب عقبش و داشبورد و رودري ها و...)
همين موارد هست كه قيمت 88 كه فرموديد با پرايد معمولي افت شديد داره
وگرنه جلوبندي و موتور و شاسي و اكثر بدنه (درب ها) يكي هست
موفق باشيد

milad.askari1370
شروع حركت
پست: 25
تاریخ عضویت: شنبه 16 بهمن 1395, 10:13 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: RE: Re: تعميرگاه مجازي پرايد

پستتوسط milad.askari1370 » سه شنبه 30 خرداد 1396, 5:10 pm



Mehr7400 نوشته شده:
mohsen25 نوشته شده:
Omid2ef نوشته شده:
milad.askari1370 نوشته شده:سلام دوستان پراید ۱۴۱ آیا معایبی نسبت به صبا داره تفاوت قیمتش اینقدری هست که قید صندوق صبا رو بزنم و ۱۴۱ بخرم یک هزار تومن هم ارزون تر بهتر


موتورHp+ نخر که واقعا افتضاحه هر چی بی کیفیت تو این مدلhp به کار رفته..دوم اینکه ساژم خیلی بهتر از زیمنس چون داداشع من زیمنس داره و خودم ساژم اینو میگم..۱۴۱ ظاهری به نظر نمیاد ۱۴۱ بی کیفیت باشه نسبت به بقیه پراید ها بازم کسی داشته بهتر میتونه نظر بده
..من ۱۴۱ ترجیح میدم به صبا بیشتر شبیه ماشینه

یه چندتا نکنه میگم خودتون حساب کنید فرق بین 141 و صبا.

چرا در 141 رینگ های اسپرت فابریکی از جنس المینیوم قرار دادن . بخاطر ضعف اتاق و شاسی سبکتر باشه.

چرا بعداز مدتی 141 به صدا می افته بخاطر ضعیف بودن زیربندی اتاق شاسی.

عمده صدا از صندوق بخاطر فایبر بودن و بزرگ بودن تاخچه و ول بودنش هست.


جلوبندی نصبت ب صبا زودتر سرویس نیاز داره. با کوچکترین چاله سرعت گیر بزرگ بجه شاسی ترکت یا خمیده میشه و جلوبندی بهم میریزه .

صبا 88قیمت 12تومن 141 مدل88 قیمت 9.500 چرا بخاطر مخارج اضافه که در طول سال نصبت ب صبا باید پرداخت بشه اینو دارنده 141 میدونه که این همه زیر قیمت میده که راحت بشه ازدستش.


فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk


خواهشا اطلاعات غلط به كاربران نديد!
من خودم تو سايپا كار ميكنم و از نزديك با همه چيز در ارتباطم
شاسي صبا - 131 - 132 - 141 و تا حدودي 151 (چون مقداري تقويت شده هست) يكي هست و هيچ تفاوتي وجود نداره
علت رينگ اسپورت آلومنيومي هم كه روي اين ماشين گذاشتند اين بوده كه قرار بود اين ماشين لوكس ترين پرايد باشه!
براي همين همان زمان داشبورد و رودري هاي آن با پرايدهاي معمولي (نسيم و صبا) فرق ميكرد يا چراغ جلو و عقبش مدرن تر بود (مثلا)

توي همين پروژه ارتقاء بود كه مشكلات مهندسي و كيفي بروز ميكرد
و همين مسائل بود كه صداي كابين (داشبورد و رودريها و مخصوصا درب بزرگ عقب) به صدا ميفتاد
همين مشكلات باعث شد كه قيمت اين ماشين در بازار افت شديد داشته باشه (و نه قيمت كارخانه)
به همين دليل توليد آن هم افت كرد و خيلي بالا نرفت
يكي ديگه از مشكلاتش هم نبود لوازم و قطعاتش بود (مثل كاپوت جلو يا درب عقبش و داشبورد و رودري ها و...)
همين موارد هست كه قيمت 88 كه فرموديد با پرايد معمولي افت شديد داره
وگرنه جلوبندي و موتور و شاسي و اكثر بدنه (درب ها) يكي هست
موفق باشيد


مرسی شما نظرت چیه ینده چون بودجه ام کمه مجبورم مدل بالا و ۱۴۱ بردارم ایا ارزش این کار داره


بازگشت به “پراید Pride - سایپا”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: .:بهرام:., mahmoudesm و 8 مهمان