مباحت مربوط به گیربکس و سیستم انتقال قدرت پراید.

تصویر مباحث مربوط به مدلهای مختلف پراید (صندوقدار، هاچبک، 141، 132 و 111 ، 131 و...)

مدیران انجمن: hexagon, DEATH

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
NIMA Ss
دنده 1
پست: 1265
تاریخ عضویت: 09 ژولای 2009, 18:40
نوع خودرو: پراید...SD_V8
محل اقامت: کرج

Re: مباحت مربوط به گیربکس و سیستم انتقال قدرت پراید.

پست توسط NIMA Ss » 09 آپریل 2018, 12:40

بزرگمهر۲۲ نوشته شده:
05 آپریل 2018, 00:04
با سلام و عرض ادب یک سوال داشتم من تا کنون حدود دو بار گیربکس رو دادم باز کردن به خاطر بوش سر کلاج چون وقتی خصوصا تو دنده یک و دو هست از کلاج صدا میاد ولی وقتی کلاج رو کمی به ارومی فشار میدم صدا قطه میشه ضمنا از داخل کاپوت نگاه کردم لرزش از بیرون کلاج داره و وقتی کلاج رو میگیرم لرزش بر طرف میشه حال گفتن بوش سر کلاج خراب شده به خاطر همین بوش ناقابل گیربکس اوردم پایین تا این صدا برطرف بشه عوصشم کردم این بوش رو سر شاخ کلاج ولی متاسفانه بعد از مدتی این صدا همچنان هیست یعنی یک ندت خوب بود ولی باز این صدا با همون شرایط هست و وقتی باز کلاج رو کمی به پایین با پا فشار میدم برطرف میشه حال میخوام دلیل این حالت رو بدونم و چرا بعد از این مدت کوتاه این بوش باید احتمالا خراب بشه یعنی باز باید گیربکس رو به خاطر این بیارم پایین چه دلایل میتونه وجود داشته باشه ممنون میشم راهنمایی کنید.ممکنه اون میله داخل گیربکس که این بوشها بهش وصله تاب داشته باشه و به مرور باعث خرابی این بوسها بشه یا دلیل دیگری دارهه....
سلام
منظور شما دو عدد بوش پلاستیکیه بالا و پایین اهرم کلاچ هست دیگه? که لقی محوری اهرم کلاچ رو میگیره. این بوش خیلی زود ساییده و له میشه. تا اونجایی که من میدونم و رو ماشینم تجربه دارم ، زیاد مهم نیست و مشکل به وجود نمیاره. اما تو دراز مدت میتونه جاش رو پوسته کلاچ رو گشاد کنه. خیلی ها میدن تراشکار به جاش بوش تفلن و یا همونptfeمیزنه، مثل بوش جعبه فرمان.
اما برسیم به صدایی که میفرمایید، فرض بگیریم صدا از یاتاقان بندی (بیرینگ ها) داخل خود جعبه دنده نباشه و بوش یا بلبرینگ ته میل لنگ (بسته به مدل ماشین) هم سالم باشه، احتمالا صدا از برخورد مماسی پیشانی بلبرینگ کلاچ با فنر های خورشیدی دیسک هست ، وقتی که شما پدال رو میگیری و کلاچ رو به درگیر شدن میره، از حالت مماس در میان و به همین علت بلبرینگ کلاچ کامل و یکدست میچرخه که در نتیجه صدا میوفته.
حالا اگه بلبرینگ کلاچ خراب باشه ، با گرفتن کلاچ صدای ممتد و خشن به گوش میرسه و اگه کلاچ رو ازاد کنید صدا قطع میشه.

_فنری که اهرم کلاچ رو به پوسته وصل میکنه و باعث میشه اهرم کامل برگرده رو چک کنید.
_در صورت پیاده کردن گیربکس، اهرم کلاچ از لحاظ تابیدگی، دو شاخ کلاچ، بلبرینگ کلاچ و همچنین دیسک بازدید بشن.
_شفت ورودی و یا همون شفت بالا از لحاظ لنگی چک بشه
هیچ یک از این موارد هم نیاز به خرد کردن جعبه دنده ندارد.
برای کسی که میفهمد هیچ توضیحی لازم نیست و برای کسی که نمیفهمد هر توضیحی اضافه است.....
آنانکه میفهمند عذاب میکِشند و آنانکه نمیفهمند عذاب می دهند.
Babak.jeddi72
شروع حركت
پست: 42
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2018, 13:46
نوع خودرو: پراید

Re: مباحت مربوط به گیربکس و سیستم انتقال قدرت پراید.

پست توسط Babak.jeddi72 » 09 آپریل 2018, 14:41

Omid2ef نوشته شده:
11 مارس 2018, 22:10
Babak.jeddi72 نوشته شده:
11 مارس 2018, 19:46
Omid2ef نوشته شده:
10 مارس 2018, 09:56
Babak.jeddi72 نوشته شده:
08 مارس 2018, 19:47


منم عوض کرده بودم متاسفانه چون اولین بارم بود کاسپین ریختم 80w90 فکر کنم بود. دنده ها خیلی سفت ..شده بودن که عوض کردم 75w80 ریختم خیلی روان شد
واسکازین بستگی به دما اب و هوا...تو جاهایی که زمستون سرد دارین ۷۵ و تابستونای ۴۰ درجه دارین ۹۰
اکثره مناطق ایران زمستونای سرد و تابستونای گرم دارن ۷۵..۹۰ خوبشه..
من خودم اینجا زمستونای سردی نداریم۸۵..۹۰ مریزم..
سلام. دوستان پراید من مدل 92 یورو چهار است. هنگام کار کردن موتور بعد از توقف صدای لق لق میده که با گرفتن کلاچ رفع میشه. بعضا چندبار کلاچ رو که میگیرم و ول میکنم دیگه نمیاد. از چی میتونه باشه
صدای شفت ورودی که لقیش زیاد شده یا بلبیرینگ های شفت ورودی..
سلام. ببخشید لازمه هرچه سریعتر این شفت ورودی یا بلبرینگش تعمیر بشه یا بعدا میتونم موقع تعویض صفحه کلاچ تعمیر کنمش؟
Babak.jeddi72
شروع حركت
پست: 42
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2018, 13:46
نوع خودرو: پراید

Re: مباحت مربوط به گیربکس و سیستم انتقال قدرت پراید.

پست توسط Babak.jeddi72 » 09 آپریل 2018, 14:52

NIMA Ss نوشته شده:
09 آپریل 2018, 12:40
بزرگمهر۲۲ نوشته شده:
05 آپریل 2018, 00:04
با سلام و عرض ادب یک سوال داشتم من تا کنون حدود دو بار گیربکس رو دادم باز کردن به خاطر بوش سر کلاج چون وقتی خصوصا تو دنده یک و دو هست از کلاج صدا میاد ولی وقتی کلاج رو کمی به ارومی فشار میدم صدا قطه میشه ضمنا از داخل کاپوت نگاه کردم لرزش از بیرون کلاج داره و وقتی کلاج رو میگیرم لرزش بر طرف میشه حال گفتن بوش سر کلاج خراب شده به خاطر همین بوش ناقابل گیربکس اوردم پایین تا این صدا برطرف بشه عوصشم کردم این بوش رو سر شاخ کلاج ولی متاسفانه بعد از مدتی این صدا همچنان هیست یعنی یک ندت خوب بود ولی باز این صدا با همون شرایط هست و وقتی باز کلاج رو کمی به پایین با پا فشار میدم برطرف میشه حال میخوام دلیل این حالت رو بدونم و چرا بعد از این مدت کوتاه این بوش باید احتمالا خراب بشه یعنی باز باید گیربکس رو به خاطر این بیارم پایین چه دلایل میتونه وجود داشته باشه ممنون میشم راهنمایی کنید.ممکنه اون میله داخل گیربکس که این بوشها بهش وصله تاب داشته باشه و به مرور باعث خرابی این بوسها بشه یا دلیل دیگری دارهه....
سلام
منظور شما دو عدد بوش پلاستیکیه بالا و پایین اهرم کلاچ هست دیگه? که لقی محوری اهرم کلاچ رو میگیره. این بوش خیلی زود ساییده و له میشه. تا اونجایی که من میدونم و رو ماشینم تجربه دارم ، زیاد مهم نیست و مشکل به وجود نمیاره. اما تو دراز مدت میتونه جاش رو پوسته کلاچ رو گشاد کنه. خیلی ها میدن تراشکار به جاش بوش تفلن و یا همونptfeمیزنه، مثل بوش جعبه فرمان.
اما برسیم به صدایی که میفرمایید، فرض بگیریم صدا از یاتاقان بندی (بیرینگ ها) داخل خود جعبه دنده نباشه و بوش یا بلبرینگ ته میل لنگ (بسته به مدل ماشین) هم سالم باشه، احتمالا صدا از برخورد مماسی پیشانی بلبرینگ کلاچ با فنر های خورشیدی دیسک هست ، وقتی که شما پدال رو میگیری و کلاچ رو به درگیر شدن میره، از حالت مماس در میان و به همین علت بلبرینگ کلاچ کامل و یکدست میچرخه که در نتیجه صدا میوفته.
حالا اگه بلبرینگ کلاچ خراب باشه ، با گرفتن کلاچ صدای ممتد و خشن به گوش میرسه و اگه کلاچ رو ازاد کنید صدا قطع میشه.

_فنری که اهرم کلاچ رو به پوسته وصل میکنه و باعث میشه اهرم کامل برگرده رو چک کنید.
_در صورت پیاده کردن گیربکس، اهرم کلاچ از لحاظ تابیدگی، دو شاخ کلاچ، بلبرینگ کلاچ و همچنین دیسک بازدید بشن.
_شفت ورودی و یا همون شفت بالا از لحاظ لنگی چک بشه
هیچ یک از این موارد هم نیاز به خرد کردن جعبه دنده ندارد.
سلام. ببخشید پست تکراری میزارم. من پراید یورو 4 دارم .از گیربکس بعضا هنگامی که پارک میکنم صدای تق تق تق میاد که وقتی کلاچ رو چندبار میگیرم قطع میشه. دوستان میگن احتمالا یا شفت لنقی داره یا بلبرینگش خراب شده. میخواستم بدونم آیا ضروری هست که حتما باز بشه و تعمیر بشه یا بعدا میتونم موقع تعویض صفحه کلاچ عوض کنم چون 100 هزار کار کرده و گیربکسش اونطور که اطلاع دارم باز نشده تاحالا
نمایه کاربر
NIMA Ss
دنده 1
پست: 1265
تاریخ عضویت: 09 ژولای 2009, 18:40
نوع خودرو: پراید...SD_V8
محل اقامت: کرج

Re: مباحت مربوط به گیربکس و سیستم انتقال قدرت پراید.

پست توسط NIMA Ss » 09 آپریل 2018, 21:28

Babak.jeddi72 نوشته شده:
09 آپریل 2018, 14:52
NIMA Ss نوشته شده:
09 آپریل 2018, 12:40
بزرگمهر۲۲ نوشته شده:
05 آپریل 2018, 00:04
با سلام و عرض ادب یک سوال داشتم من تا کنون حدود دو بار گیربکس رو دادم باز کردن به خاطر بوش سر کلاج چون وقتی خصوصا تو دنده یک و دو هست از کلاج صدا میاد ولی وقتی کلاج رو کمی به ارومی فشار میدم صدا قطه میشه ضمنا از داخل کاپوت نگاه کردم لرزش از بیرون کلاج داره و وقتی کلاج رو میگیرم لرزش بر طرف میشه حال گفتن بوش سر کلاج خراب شده به خاطر همین بوش ناقابل گیربکس اوردم پایین تا این صدا برطرف بشه عوصشم کردم این بوش رو سر شاخ کلاج ولی متاسفانه بعد از مدتی این صدا همچنان هیست یعنی یک ندت خوب بود ولی باز این صدا با همون شرایط هست و وقتی باز کلاج رو کمی به پایین با پا فشار میدم برطرف میشه حال میخوام دلیل این حالت رو بدونم و چرا بعد از این مدت کوتاه این بوش باید احتمالا خراب بشه یعنی باز باید گیربکس رو به خاطر این بیارم پایین چه دلایل میتونه وجود داشته باشه ممنون میشم راهنمایی کنید.ممکنه اون میله داخل گیربکس که این بوشها بهش وصله تاب داشته باشه و به مرور باعث خرابی این بوسها بشه یا دلیل دیگری دارهه....
سلام
منظور شما دو عدد بوش پلاستیکیه بالا و پایین اهرم کلاچ هست دیگه? که لقی محوری اهرم کلاچ رو میگیره. این بوش خیلی زود ساییده و له میشه. تا اونجایی که من میدونم و رو ماشینم تجربه دارم ، زیاد مهم نیست و مشکل به وجود نمیاره. اما تو دراز مدت میتونه جاش رو پوسته کلاچ رو گشاد کنه. خیلی ها میدن تراشکار به جاش بوش تفلن و یا همونptfeمیزنه، مثل بوش جعبه فرمان.
اما برسیم به صدایی که میفرمایید، فرض بگیریم صدا از یاتاقان بندی (بیرینگ ها) داخل خود جعبه دنده نباشه و بوش یا بلبرینگ ته میل لنگ (بسته به مدل ماشین) هم سالم باشه، احتمالا صدا از برخورد مماسی پیشانی بلبرینگ کلاچ با فنر های خورشیدی دیسک هست ، وقتی که شما پدال رو میگیری و کلاچ رو به درگیر شدن میره، از حالت مماس در میان و به همین علت بلبرینگ کلاچ کامل و یکدست میچرخه که در نتیجه صدا میوفته.
حالا اگه بلبرینگ کلاچ خراب باشه ، با گرفتن کلاچ صدای ممتد و خشن به گوش میرسه و اگه کلاچ رو ازاد کنید صدا قطع میشه.

_فنری که اهرم کلاچ رو به پوسته وصل میکنه و باعث میشه اهرم کامل برگرده رو چک کنید.
_در صورت پیاده کردن گیربکس، اهرم کلاچ از لحاظ تابیدگی، دو شاخ کلاچ، بلبرینگ کلاچ و همچنین دیسک بازدید بشن.
_شفت ورودی و یا همون شفت بالا از لحاظ لنگی چک بشه
هیچ یک از این موارد هم نیاز به خرد کردن جعبه دنده ندارد.
سلام. ببخشید پست تکراری میزارم. من پراید یورو 4 دارم .از گیربکس بعضا هنگامی که پارک میکنم صدای تق تق تق میاد که وقتی کلاچ رو چندبار میگیرم قطع میشه. دوستان میگن احتمالا یا شفت لنقی داره یا بلبرینگش خراب شده. میخواستم بدونم آیا ضروری هست که حتما باز بشه و تعمیر بشه یا بعدا میتونم موقع تعویض صفحه کلاچ عوض کنم چون 100 هزار کار کرده و گیربکسش اونطور که اطلاع دارم باز نشده تاحالا
سلام
بهتر هست به چند تا مکانیک خوب هم نشون بدید
بیرینگ اگه خراب باشه صدای همیشگی و اشنایی داره.من با بلبرینگ چرخ ماشینم که زوزه میکشید ،۶ ماهی سر کردم، اما ماشین دیگه ای که میشناختم در عرض ۲ روز بعد زوزه قفل کرد و لاستیکشم ترکید.
دوست عزیز نظر دادن به این شکل سخته.با مکانیک حرفه ای مشورت کن.
برای کسی که میفهمد هیچ توضیحی لازم نیست و برای کسی که نمیفهمد هر توضیحی اضافه است.....
آنانکه میفهمند عذاب میکِشند و آنانکه نمیفهمند عذاب می دهند.
Babak.jeddi72
شروع حركت
پست: 42
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2018, 13:46
نوع خودرو: پراید

Re: مباحت مربوط به گیربکس و سیستم انتقال قدرت پراید.

پست توسط Babak.jeddi72 » 09 آپریل 2018, 21:33

NIMA Ss نوشته شده:
09 آپریل 2018, 21:28
Babak.jeddi72 نوشته شده:
09 آپریل 2018, 14:52
NIMA Ss نوشته شده:
09 آپریل 2018, 12:40
بزرگمهر۲۲ نوشته شده:
05 آپریل 2018, 00:04
با سلام و عرض ادب یک سوال داشتم من تا کنون حدود دو بار گیربکس رو دادم باز کردن به خاطر بوش سر کلاج چون وقتی خصوصا تو دنده یک و دو هست از کلاج صدا میاد ولی وقتی کلاج رو کمی به ارومی فشار میدم صدا قطه میشه ضمنا از داخل کاپوت نگاه کردم لرزش از بیرون کلاج داره و وقتی کلاج رو میگیرم لرزش بر طرف میشه حال گفتن بوش سر کلاج خراب شده به خاطر همین بوش ناقابل گیربکس اوردم پایین تا این صدا برطرف بشه عوصشم کردم این بوش رو سر شاخ کلاج ولی متاسفانه بعد از مدتی این صدا همچنان هیست یعنی یک ندت خوب بود ولی باز این صدا با همون شرایط هست و وقتی باز کلاج رو کمی به پایین با پا فشار میدم برطرف میشه حال میخوام دلیل این حالت رو بدونم و چرا بعد از این مدت کوتاه این بوش باید احتمالا خراب بشه یعنی باز باید گیربکس رو به خاطر این بیارم پایین چه دلایل میتونه وجود داشته باشه ممنون میشم راهنمایی کنید.ممکنه اون میله داخل گیربکس که این بوشها بهش وصله تاب داشته باشه و به مرور باعث خرابی این بوسها بشه یا دلیل دیگری دارهه....
سلام
منظور شما دو عدد بوش پلاستیکیه بالا و پایین اهرم کلاچ هست دیگه? که لقی محوری اهرم کلاچ رو میگیره. این بوش خیلی زود ساییده و له میشه. تا اونجایی که من میدونم و رو ماشینم تجربه دارم ، زیاد مهم نیست و مشکل به وجود نمیاره. اما تو دراز مدت میتونه جاش رو پوسته کلاچ رو گشاد کنه. خیلی ها میدن تراشکار به جاش بوش تفلن و یا همونptfeمیزنه، مثل بوش جعبه فرمان.
اما برسیم به صدایی که میفرمایید، فرض بگیریم صدا از یاتاقان بندی (بیرینگ ها) داخل خود جعبه دنده نباشه و بوش یا بلبرینگ ته میل لنگ (بسته به مدل ماشین) هم سالم باشه، احتمالا صدا از برخورد مماسی پیشانی بلبرینگ کلاچ با فنر های خورشیدی دیسک هست ، وقتی که شما پدال رو میگیری و کلاچ رو به درگیر شدن میره، از حالت مماس در میان و به همین علت بلبرینگ کلاچ کامل و یکدست میچرخه که در نتیجه صدا میوفته.
حالا اگه بلبرینگ کلاچ خراب باشه ، با گرفتن کلاچ صدای ممتد و خشن به گوش میرسه و اگه کلاچ رو ازاد کنید صدا قطع میشه.

_فنری که اهرم کلاچ رو به پوسته وصل میکنه و باعث میشه اهرم کامل برگرده رو چک کنید.
_در صورت پیاده کردن گیربکس، اهرم کلاچ از لحاظ تابیدگی، دو شاخ کلاچ، بلبرینگ کلاچ و همچنین دیسک بازدید بشن.
_شفت ورودی و یا همون شفت بالا از لحاظ لنگی چک بشه
هیچ یک از این موارد هم نیاز به خرد کردن جعبه دنده ندارد.
سلام. ببخشید پست تکراری میزارم. من پراید یورو 4 دارم .از گیربکس بعضا هنگامی که پارک میکنم صدای تق تق تق میاد که وقتی کلاچ رو چندبار میگیرم قطع میشه. دوستان میگن احتمالا یا شفت لنقی داره یا بلبرینگش خراب شده. میخواستم بدونم آیا ضروری هست که حتما باز بشه و تعمیر بشه یا بعدا میتونم موقع تعویض صفحه کلاچ عوض کنم چون 100 هزار کار کرده و گیربکسش اونطور که اطلاع دارم باز نشده تاحالا
سلام
بهتر هست به چند تا مکانیک خوب هم نشون بدید
بیرینگ اگه خراب باشه صدای همیشگی و اشنایی داره.من با بلبرینگ چرخ ماشینم که زوزه میکشید ،۶ ماهی سر کردم، اما ماشین دیگه ای که میشناختم در عرض ۲ روز بعد زوزه قفل کرد و لاستیکشم ترکید.
دوست عزیز نظر دادن به این شکل سخته.با مکانیک حرفه ای مشورت کن.
قبلش صدای نبود یا کم بوده متوجه نشدم که موقع تعویض روغن واسکارینش هم عوض کردم و کاسپین 85w90 ریختن بعدش متوجه دم دنده ها هم بد جا میرفت سوزه هم میکشد موقع تعویض دنده گفتم شاید روغن مناسبش نریخته رفتم 75w80 ریختم. حالا میگم از واسکازینش نباشه زده خرابتر کرده باشه
Babak.jeddi72
شروع حركت
پست: 42
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2018, 13:46
نوع خودرو: پراید

Re: مباحت مربوط به گیربکس و سیستم انتقال قدرت پراید.

پست توسط Babak.jeddi72 » 16 آپریل 2018, 20:41

سلام. ببخشید دوباره مزاحم شدم. چند روزی هست بعضا در دور موتور 2 در حالت درجا صدای غر غر مانندی از گیربکس شنیده میشه که وقتی کلاچ رو میگیرم قطع میشه. در ضمن در دنده 4 در سرعت دوربر 80 هنگام حرکت نیز صدای اضافی ریزی شنیده میشه که وقتی اونم کلاچ میگیرم قطع میشه.
آیا همه اینا مربوط به خرابی بلبرینگ شفت هست؟
Bebeto
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 576
تاریخ عضویت: 07 ژولای 2017, 00:24
نوع خودرو: 131
محل اقامت: ایران 99

Re: مباحت مربوط به گیربکس و سیستم انتقال قدرت پراید.

پست توسط Bebeto » 16 آپریل 2018, 22:45

دوستان چیا به بلبرینگ شفت فشار وارد میکنه که باعث به صدا افتادنش میشه؟
دو دفعه اس دیسک و صفحه عوض شده ولی کمتر از 10هزار تا به صدا میوفته صداشم شبیه جیغ که البته دائمی نیس
نمیدونم باید چی کار کرد ایا دوشاخه کلاچ باعثش میشه یا خود شفت تاب داره یا نحوه رانندگیه
نمایه کاربر
almaseraga
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 287
تاریخ عضویت: 11 سپتامبر 2013, 15:53
نوع خودرو: پراید90.پرشیا87
محل اقامت: تهران

Re: مباحت مربوط به گیربکس و سیستم انتقال قدرت پراید.

پست توسط almaseraga » 26 آپریل 2018, 16:46

این پراید ما دوشاخ کلاجش یه خورده اومده بیرون وتقریبا لق میزنه
ولی یه سالی هست داره کاره کار میکنه
ویه مشکل دیگه هم داره اینکه موقه زدن به دنده یک درحال حرکت آب هویج میگیره
این 2تا ربطی بهم داره؟
دوشاخ مشکلی پیش میاره یا همینجوری برم باهاش؟
ممنون دوستان
تجربه تلخ:
viewtopic.php?f=30&t=58255&start=100
پایین صفحه

ابوالفضل
saeed1000
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 273
تاریخ عضویت: 12 ژانویه 2013, 23:41
نوع خودرو: دوچرخه
محل اقامت: اذربایجان شرقی
تماس:

Re: مباحت مربوط به گیربکس و سیستم انتقال قدرت پراید.

پست توسط saeed1000 » 27 آپریل 2018, 09:10

Babak.jeddi72 نوشته شده:
09 آپریل 2018, 14:52
سلام. ببخشید پست تکراری میزارم. من پراید یورو 4 دارم .از گیربکس بعضا هنگامی که پارک میکنم صدای تق تق تق میاد که وقتی کلاچ رو چندبار میگیرم قطع میشه. دوستان میگن احتمالا یا شفت لنقی داره یا بلبرینگش خراب شده. میخواستم بدونم آیا ضروری هست که حتما باز بشه و تعمیر بشه یا بعدا میتونم موقع تعویض صفحه کلاچ عوض کنم چون 100 هزار کار کرده و گیربکسش اونطور که اطلاع دارم باز نشده تاحالا
سیم کلاج رو ریگلاژ کنید . احتمالا زیاد شل هستش. پیچ رگلاژ کلاچ رو با دست کمی سفت کنید.
saeed1000
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 273
تاریخ عضویت: 12 ژانویه 2013, 23:41
نوع خودرو: دوچرخه
محل اقامت: اذربایجان شرقی
تماس:

Re: مباحت مربوط به گیربکس و سیستم انتقال قدرت پراید.

پست توسط saeed1000 » 27 آپریل 2018, 09:16

almaseraga نوشته شده:
26 آپریل 2018, 16:46
این پراید ما دوشاخ کلاجش یه خورده اومده بیرون وتقریبا لق میزنه
ولی یه سالی هست داره کاره کار میکنه
ویه مشکل دیگه هم داره اینکه موقه زدن به دنده یک درحال حرکت آب هویج میگیره
این 2تا ربطی بهم داره؟
دوشاخ مشکلی پیش میاره یا همینجوری برم باهاش؟
ممنون دوستان
اونی که شما میفرمایید اهرم دوشاخ کلاج هستش و دو تا بوش پلاستیکی داره که بمرور زمان از بین میره و باعث میشه اهرم جاش لق بزنه
برای درست کردن اون نیاز هست که گیربکس بیاد پایین و دو تا بوش پلاستیکی هزار تومنی تو ایکی ثانیه نصب بشه :smile:

در مورد اب هویج و اینکه مشکل ایجاد میکنه یا نه باید نشون تعمیر کار بدین.
ارسال پست

بازگشت به “پراید Pride - سایپا”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 7 مهمان