مباحت مربوط به گیربکس و سیستم انتقال قدرت پراید.

تصویر مباحث مربوط به مدلهای مختلف پراید (صندوقدار، هاچبک، 141، 132 و 111 ، 131 و...)

مدیران انجمن: hexagon, DEATH

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
NIMA Ss
دنده 1
پست: 1265
تاریخ عضویت: 09 ژولای 2009, 18:40
نوع خودرو: پراید...SD_V8
محل اقامت: کرج

Re: مباحت مربوط به گیربکس و سیستم انتقال قدرت پراید.

پست توسط NIMA Ss » 15 می 2018, 11:16

farhad jam نوشته شده:
14 می 2018, 21:46
سلام
من حدوده هفت ماه پیش دیسک و صفحه عوض کردم،دایکن انداختم الان وقتی تو ترافیک میمونم یا مثلا ۱۰ تا نیم کلاچ میکنم دنده ها جا نمیره(۲ هفتس اینطوری شده)،رگلاژم میکنم فرقی نمیکنه میخواستم ببینم آخه مگه میشه بعد از هفت ماه با ۱۰ هزار کارکرد دیسکو صفحه نو مرخص بشه البته ماشینم کم جون شده خودم موندم که داستان چیه،به نظر شما جنسای آشغاله یا چیزه دیگه نمیدونم چیکار کنم والا،به نظر خودم که مرخص شده،البته شکن به فنر خورشیدی و دو شاخ کلاچه بیشتر
سلام
اگه جنس اصل نباشه بعید نیست. موقع تعویض بالا سر ماشین بودی? دست کسی نبوده که سیستم کلاچ رو تحت فشار بد بزاره؟ اگه نه که احتمالا فنر های خورشیدی وقتی گرم میشن، درست دیسک رو از جا نمیکنن.
کم جون شدن ماشین اصلا ربطی به دیسک و صفحه نداره. این که بگی گاز میدی و ماشین راه نمیره. اما اگه گاز هرز میخوره و موقع تعویض دنده سریع درگیر نمیشه، مشخصه دیسک،صفحه و سطح فلایویل اصطعکاک لازم رو ندارن.
دور برنداشتن موتور و گاز نخوردن دلیل دیگه ای به غیر از سیستم انتقال قدرت داره. اسمش هم روش هست، انتقال قدرت و نه افزایش قدرت.
برای کسی که میفهمد هیچ توضیحی لازم نیست و برای کسی که نمیفهمد هر توضیحی اضافه است.....
آنانکه میفهمند عذاب میکِشند و آنانکه نمیفهمند عذاب می دهند.
farhad jam
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 259
تاریخ عضویت: 01 ژولای 2017, 12:45
نوع خودرو: پرايد hp+ يورو ٤

Re: مباحت مربوط به گیربکس و سیستم انتقال قدرت پراید.

پست توسط farhad jam » 15 می 2018, 14:14

NIMA Ss نوشته شده:
15 می 2018, 11:16
farhad jam نوشته شده:
14 می 2018, 21:46
سلام
من حدوده هفت ماه پیش دیسک و صفحه عوض کردم،دایکن انداختم الان وقتی تو ترافیک میمونم یا مثلا ۱۰ تا نیم کلاچ میکنم دنده ها جا نمیره(۲ هفتس اینطوری شده)،رگلاژم میکنم فرقی نمیکنه میخواستم ببینم آخه مگه میشه بعد از هفت ماه با ۱۰ هزار کارکرد دیسکو صفحه نو مرخص بشه البته ماشینم کم جون شده خودم موندم که داستان چیه،به نظر شما جنسای آشغاله یا چیزه دیگه نمیدونم چیکار کنم والا،به نظر خودم که مرخص شده،البته شکن به فنر خورشیدی و دو شاخ کلاچه بیشتر
سلام
اگه جنس اصل نباشه بعید نیست. موقع تعویض بالا سر ماشین بودی? دست کسی نبوده که سیستم کلاچ رو تحت فشار بد بزاره؟ اگه نه که احتمالا فنر های خورشیدی وقتی گرم میشن، درست دیسک رو از جا نمیکنن.
کم جون شدن ماشین اصلا ربطی به دیسک و صفحه نداره. این که بگی گاز میدی و ماشین راه نمیره. اما اگه گاز هرز میخوره و موقع تعویض دنده سریع درگیر نمیشه، مشخصه دیسک،صفحه و سطح فلایویل اصطعکاک لازم رو ندارن.
دور برنداشتن موتور و گاز نخوردن دلیل دیگه ای به غیر از سیستم انتقال قدرت داره. اسمش هم روش هست، انتقال قدرت و نه افزایش قدرت.
شتاب ماشین بد نیست ولی با گرم شدن دنده ها جا نمیرفتن که شک من به فنر خورشیدی بود،امروز گیربکسو باز کردم دیسک کاملا سالم بود ولی مجبور شدم کل کیت کلاچو عوض کنم فعلا که مشکل حل شده حالا یکم آببندی بشه ببینم چی میشه،البته دیسکو صفحه قبلیمم نگه داشتم
Pishro 1.6i
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 562
تاریخ عضویت: 07 می 2014, 20:18
نوع خودرو: PARS LX - 131

Re: مباحت مربوط به گیربکس و سیستم انتقال قدرت پراید.

پست توسط Pishro 1.6i » 16 می 2018, 20:55

دوستان با ماشینم وقتی میخوام کلاچ رو ول کنم که حرکت کنه یه صدای قیژقیژقیژ میده و وقتی کامل ول کنم کلاچ رو دیگه قطع میشه،نه فقط با شروع حرکت بلکه حین تعویض دنده های بالاتر هم میاد مشکل چیه به نظرتون؟
هرگز تسلیم نشو ---> ”سرباز پیاده در شطرنج اگر تا آخر ادامه بدهد وزیر میشود“
morteza67
شروع حركت
پست: 25
تاریخ عضویت: 17 سپتامبر 2017, 15:45
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: مباحت مربوط به گیربکس و سیستم انتقال قدرت پراید.

پست توسط morteza67 » 02 ژوئن 2018, 23:33

سلام.

دوستان دف پرایدهای یورو4 به مدلای قدیمی هم میخوره؟

شنیدم میگن پراید وانت دف دنده ریز داره، بندازی رو سواری شتابش خیلی بیشتر میشه.

کسی تابحال این کار رو کرده؟
Taha khan
شروع حركت
پست: 39
تاریخ عضویت: 05 سپتامبر 2015, 10:22
نوع خودرو: مینی کوپر
محل اقامت: زیر آسمون خدا

Re: مباحت مربوط به گیربکس و سیستم انتقال قدرت پراید.

پست توسط Taha khan » 03 ژوئن 2018, 12:12

دف یورو ۴ ب مدل پایین نمیخوره بخاطر ضخامت شفتش باید کره ای بندازی
دف وانت پرایدم ب یورو ۴و تیبا میخوره
اما از سواریش نگم برات دیگه
morteza67
شروع حركت
پست: 25
تاریخ عضویت: 17 سپتامبر 2017, 15:45
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: مباحت مربوط به گیربکس و سیستم انتقال قدرت پراید.

پست توسط morteza67 » 03 ژوئن 2018, 14:40

Taha khan نوشته شده:
03 ژوئن 2018, 12:12
دف یورو ۴ ب مدل پایین نمیخوره بخاطر ضخامت شفتش باید کره ای بندازی
دف وانت پرایدم ب یورو ۴و تیبا میخوره
اما از سواریش نگم برات دیگه
سواریش بد میشه یا خوب؟

در مورد کره ای بگم من ساکن کرجم، اینجا دف تک پیدا نکردم، گیربکس کامل میدن با داغی حول و حوش 800. نمیصرفه گیربکس خودمو بدم 800 تومنم بدم گیربکس استوک بگیرم که 100 درصدم تعمیرشده هستش و فقط اسمش کره ایه و معلوم نیست چی گذاشتن داخلش.

بعد دف وانت 19-74 هستش که نه به سنگینی کره ای 17-69 هستش و نه به سبکی 18-68 ایرانی.


کره ای زود دندنش پرمیشه ، بخصوص تو اتوبان که رو دنده 5 ماشین دنده 6 هم میخواد، چون دور بالا وایمیسته.
به همین خاطر میخواستم دف وانتی بندازم که فرمودید نمیخوره.
Taha khan
شروع حركت
پست: 39
تاریخ عضویت: 05 سپتامبر 2015, 10:22
نوع خودرو: مینی کوپر
محل اقامت: زیر آسمون خدا

Re: مباحت مربوط به گیربکس و سیستم انتقال قدرت پراید.

پست توسط Taha khan » 03 ژوئن 2018, 15:13

سواریش ک من رازیم رو تیبا انداختم
همین طور ک گفتی دنده زود پر میشه چون دور بالاست درعوض دیگه هی دنده نمیخاد
دف وانتی ببندی رو یورو ۴ دور موتورت ۱۰۰دور تقریبا از کره ای بیشتر میشه
hamednike
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 218
تاریخ عضویت: 01 دسامبر 2009, 23:59

Re: مباحت مربوط به گیربکس و سیستم انتقال قدرت پراید.

پست توسط hamednike » 04 ژوئن 2018, 15:17

سلام
بنده یه پراید مدل 85 خریدم که دنده دو موقع حرکت از جاش در میره بردم مکانیک گیربکسو باز کرد و کشویی 1و2 رو با دنده برنجی تعویض کرد ولی باز دنده دو از جالش در میره مکانیک بهم گفت چون گیربکست کره ای هست باید کشویی 1و2 اصل کره ریز دنده(اگه اشتباه نکنم 42 دنده)پیدا کنیم یا این دنده رو بدیم تراشکار که نمیدونم آخرش چطور میشه
نمایه کاربر
samreza
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 344
تاریخ عضویت: 25 مارس 2015, 12:49
نوع خودرو: سمندef7مدل93بنزینی

Re: مباحت مربوط به گیربکس و سیستم انتقال قدرت پراید.

پست توسط samreza » 04 ژوئن 2018, 17:23

hamednike نوشته شده:
04 ژوئن 2018, 15:17
سلام
بنده یه پراید مدل 85 خریدم که دنده دو موقع حرکت از جاش در میره بردم مکانیک گیربکسو باز کرد و کشویی 1و2 رو با دنده برنجی تعویض کرد ولی باز دنده دو از جالش در میره مکانیک بهم گفت چون گیربکست کره ای هست باید کشویی 1و2 اصل کره ریز دنده(اگه اشتباه نکنم 42 دنده)پیدا کنیم یا این دنده رو بدیم تراشکار که نمیدونم آخرش چطور میشه

درود بر شما. اگر جنس یدکی نو توی بازار پیدا نکردی، میتونی همون دنده رو بدی تراشکار واست درست کنه. کارآیی خوبی خواهد داشت. به زبون مکانیکا میگن دنده تیز کرده. واسه باز کردن گیربکس هم برو سراغ یه مکانیک دیگه که کارش خوب باشه. گیربکس رو هر روز نباید باز کرد که.
رضا هستم.خودروهایی که داشتم: پیکان جوانان - پراید - آردی - 405 - پیکان وانت - سمندXU7 - سمندef7
iranhmhm
پست: 3
تاریخ عضویت: 03 ژوئن 2018, 22:41
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: مباحت مربوط به گیربکس و سیستم انتقال قدرت پراید.

پست توسط iranhmhm » 04 ژوئن 2018, 20:38

سلام خدمت دوستان
بنده یه پراید ۱۴۱ مدل ۸۶ دارم
به تازگی هنگام حرکت فقط دنده ۴ میپره
قبلا سابقه نداشه این مشکل رخ بده.
لطفا اگر کسی اطلاعات داره راهنماییم کنید
مچکر
ارسال پست

بازگشت به “پراید Pride - سایپا”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 7 مهمان