مباحت مربوط به گیربکس و سیستم انتقال قدرت پراید.

تصویر مباحث مربوط به مدلهای مختلف پراید (صندوقدار، هاچبک، 141، 132 و 111 ، 131 و...)

مدیران انجمن: morbid, DEATH

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
NIMA Ss
دنده 1
پست: 1261
تاریخ عضویت: 09 ژولای 2009, 18:40
نوع خودرو: پراید...SD_V8
محل اقامت: کرج

Re: مباحت مربوط به گیربکس و سیستم انتقال قدرت پراید.

پست توسط NIMA Ss » 15 می 2018, 11:16

farhad jam نوشته شده:
14 می 2018, 21:46
سلام
من حدوده هفت ماه پیش دیسک و صفحه عوض کردم،دایکن انداختم الان وقتی تو ترافیک میمونم یا مثلا ۱۰ تا نیم کلاچ میکنم دنده ها جا نمیره(۲ هفتس اینطوری شده)،رگلاژم میکنم فرقی نمیکنه میخواستم ببینم آخه مگه میشه بعد از هفت ماه با ۱۰ هزار کارکرد دیسکو صفحه نو مرخص بشه البته ماشینم کم جون شده خودم موندم که داستان چیه،به نظر شما جنسای آشغاله یا چیزه دیگه نمیدونم چیکار کنم والا،به نظر خودم که مرخص شده،البته شکن به فنر خورشیدی و دو شاخ کلاچه بیشتر
سلام
اگه جنس اصل نباشه بعید نیست. موقع تعویض بالا سر ماشین بودی? دست کسی نبوده که سیستم کلاچ رو تحت فشار بد بزاره؟ اگه نه که احتمالا فنر های خورشیدی وقتی گرم میشن، درست دیسک رو از جا نمیکنن.
کم جون شدن ماشین اصلا ربطی به دیسک و صفحه نداره. این که بگی گاز میدی و ماشین راه نمیره. اما اگه گاز هرز میخوره و موقع تعویض دنده سریع درگیر نمیشه، مشخصه دیسک،صفحه و سطح فلایویل اصطعکاک لازم رو ندارن.
دور برنداشتن موتور و گاز نخوردن دلیل دیگه ای به غیر از سیستم انتقال قدرت داره. اسمش هم روش هست، انتقال قدرت و نه افزایش قدرت.
برای کسی که میفهمد هیچ توضیحی لازم نیست و برای کسی که نمیفهمد هر توضیحی اضافه است.....
آنانکه میفهمند عذاب میکِشند و آنانکه نمیفهمند عذاب می دهند.
farhad jam
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 188
تاریخ عضویت: 01 ژولای 2017, 12:45
نوع خودرو: پرايد hp+ يورو ٤

Re: مباحت مربوط به گیربکس و سیستم انتقال قدرت پراید.

پست توسط farhad jam » 15 می 2018, 14:14

NIMA Ss نوشته شده:
15 می 2018, 11:16
farhad jam نوشته شده:
14 می 2018, 21:46
سلام
من حدوده هفت ماه پیش دیسک و صفحه عوض کردم،دایکن انداختم الان وقتی تو ترافیک میمونم یا مثلا ۱۰ تا نیم کلاچ میکنم دنده ها جا نمیره(۲ هفتس اینطوری شده)،رگلاژم میکنم فرقی نمیکنه میخواستم ببینم آخه مگه میشه بعد از هفت ماه با ۱۰ هزار کارکرد دیسکو صفحه نو مرخص بشه البته ماشینم کم جون شده خودم موندم که داستان چیه،به نظر شما جنسای آشغاله یا چیزه دیگه نمیدونم چیکار کنم والا،به نظر خودم که مرخص شده،البته شکن به فنر خورشیدی و دو شاخ کلاچه بیشتر
سلام
اگه جنس اصل نباشه بعید نیست. موقع تعویض بالا سر ماشین بودی? دست کسی نبوده که سیستم کلاچ رو تحت فشار بد بزاره؟ اگه نه که احتمالا فنر های خورشیدی وقتی گرم میشن، درست دیسک رو از جا نمیکنن.
کم جون شدن ماشین اصلا ربطی به دیسک و صفحه نداره. این که بگی گاز میدی و ماشین راه نمیره. اما اگه گاز هرز میخوره و موقع تعویض دنده سریع درگیر نمیشه، مشخصه دیسک،صفحه و سطح فلایویل اصطعکاک لازم رو ندارن.
دور برنداشتن موتور و گاز نخوردن دلیل دیگه ای به غیر از سیستم انتقال قدرت داره. اسمش هم روش هست، انتقال قدرت و نه افزایش قدرت.
شتاب ماشین بد نیست ولی با گرم شدن دنده ها جا نمیرفتن که شک من به فنر خورشیدی بود،امروز گیربکسو باز کردم دیسک کاملا سالم بود ولی مجبور شدم کل کیت کلاچو عوض کنم فعلا که مشکل حل شده حالا یکم آببندی بشه ببینم چی میشه،البته دیسکو صفحه قبلیمم نگه داشتم
نمایه کاربر
Pishro 1.6i
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 549
تاریخ عضویت: 07 می 2014, 20:18
نوع خودرو: PARS LX mux

Re: مباحت مربوط به گیربکس و سیستم انتقال قدرت پراید.

پست توسط Pishro 1.6i » 16 می 2018, 20:55

دوستان با ماشینم وقتی میخوام کلاچ رو ول کنم که حرکت کنه یه صدای قیژقیژقیژ میده و وقتی کامل ول کنم کلاچ رو دیگه قطع میشه،نه فقط با شروع حرکت بلکه حین تعویض دنده های بالاتر هم میاد مشکل چیه به نظرتون؟
هرگز تسلیم نشو ---> ”سرباز پیاده در شطرنج اگر تا آخر ادامه بدهد وزیر میشود“
ارسال پست

بازگشت به “پراید Pride - سایپا”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 10 مهمان