مباحث و مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده موتور پراید

تصویر مباحث مربوط به مدلهای مختلف پراید (صندوقدار، هاچبک، 141، 132 و 111 ، 131 و...)

مدیران انجمن: morbid, DEATH

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
amirr2121
شروع حركت
پست: 47
تاریخ عضویت: 06 نوامبر 2017, 22:25
نوع خودرو: پراید ۱۱۱

Re: مباحث و مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده موتور پراید

پست توسط amirr2121 » 09 ژولای 2018, 10:28

esmigel نوشته شده:
04 ژولای 2018, 02:18
amirr2121 نوشته شده:
03 ژولای 2018, 22:52
سلام خواهش میکنم جواب بدید دوستان . اقا یه ۱۱۱ موتور اچ پی دارم وقتی ماشین داغ هست خاموشش که میکنم صدای چکه چکه ریختن قطرات اب داخل خود اب میاد از داخل رادیات و بعد دو دیقه تمام میشه مشکل اصلی چیه . تا حالا جوش نیاورده امپرمم از وسط رد نشده ممنونم
دوستان به این‌حقیر کمک میکنین
امیر-
يار همراه
پست: 790
تاریخ عضویت: 12 ژانویه 2016, 04:05
نوع خودرو: لوگان - پرایدو

Re: مباحث و مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده موتور پراید

پست توسط امیر- » 09 ژولای 2018, 13:29

amirr2121 نوشته شده:
09 ژولای 2018, 10:28
esmigel نوشته شده:
04 ژولای 2018, 02:18
amirr2121 نوشته شده:
03 ژولای 2018, 22:52
سلام خواهش میکنم جواب بدید دوستان . اقا یه ۱۱۱ موتور اچ پی دارم وقتی ماشین داغ هست خاموشش که میکنم صدای چکه چکه ریختن قطرات اب داخل خود اب میاد از داخل رادیات و بعد دو دیقه تمام میشه مشکل اصلی چیه . تا حالا جوش نیاورده امپرمم از وسط رد نشده ممنونم
دوستان به این‌حقیر کمک میکنین
صدا داخل اتاقه ، رادیات بخاری هوا داره.موقعیکه بخاری روشنه دریچه آب گرم بخاری رو باز کن تا آب درون رادیات بخاری بچرخه و هوا خارج بشه بره و بوسیله منبع انبساط هواگیری بشه.
مرگ عده اي از انسان ها مثل كاه سبك و مرگ پاره اي ديگر مثل كوه سنگين
نمایه کاربر
SoRoUsH8
دنده 3
پست: 3427
تاریخ عضویت: 04 آگوست 2013, 11:48
نوع خودرو: دمپایی ابری
محل اقامت: IR19

Re: مباحث و مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده موتور پراید

پست توسط SoRoUsH8 » 09 ژولای 2018, 18:15

amirr2121 نوشته شده:
09 ژولای 2018, 10:28
سلام خواهش میکنم جواب بدید دوستان . اقا یه ۱۱۱ موتور اچ پی دارم وقتی ماشین داغ هست خاموشش که میکنم صدای چکه چکه ریختن قطرات اب داخل خود اب میاد از داخل رادیات و بعد دو دیقه تمام میشه مشکل اصلی چیه . تا حالا جوش نیاورده امپرمم از وسط رد نشده ممنونم
اون صدای آب نیست و از داخل رادیات هم نیست. صدای برگشتن روغن داخل کارتر هست که صدای شر شر میده
ﺩﺭﺳﺘﻪ ﭘﺮﺍﯾﺪ ﮐﻮﻟﺮﺵ ﺧﻮﺏ ﻧﯿﺴﺖ ﻭﻟﯽ خداییش ﺑﺨﺎﺭﯾﺶ ﺧﻮﺏ ﺧﻨﮏ ﻣﯽ ﮐﻨﻪ
Mdsd
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 70
تاریخ عضویت: 07 فوریه 2017, 20:32
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: مباحث و مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده موتور پراید

پست توسط Mdsd » 10 ژولای 2018, 13:24

مشکل و کارانجام شده:

۱نچرخیدن اب تو رادیات

اقدام:
باز کردن و سیخ زدن رادیات و شستن با چنته توسط خودم...رادیات تمیز بود فقط یمی دوتا از اول اخری ها و ۳تاواز شیار وسطی ها گیر بود(۲تا چسب مزدا +یک واشر در رادیات)...قبلش اب جوش ریختن توی سیستم خنک کننده و چن دقه گذاشتم بمونه ک رسوب و گرد خارج شد...:
اثری در چرخش نکرد.....۲ماهی بود ک واتر پ بخاطر نشتی تعویض کردم..ترموستات هم ندارم...موقع خالی کردن اب از جنت پایین اگ گاز بدید باید اب مث فواره بزنه ک نمیزد ک فک میکردم از واتر پمپه...ک مکانیک و رادیات ساز گفتن نه ب این زودیا خراب نمیسه.....مکانیک میگف چون جوش نمیاره مشکلی نیس(ینی از واشر سرسیلندر نیس چون من همش فک میکردم نیم سوز شده)فقط مهره فن تعویض کرد چون گفتم کمی خطا داره و هم تا قرمز میره ک بعد تعویض از وسط بالاتر نیومد...در نهایت رادیات ساز چن ثانیه گازو تا ته چسبوند۲بار هر کدوم حدود۱۵ثانیه...طوری ک گفتم الانه ک شاتون در بره!...در رادیات باز بود...اب غل غل کنان سرریز کرد...و بعد شروع بچرخش کرد!
اما جالب اینکه دقیقا یادمه قبلا چرخش از چب ب راس بود،الان از راس ب چپه(تو رادیات ک نگاه میکنم)

کابل بدنه دست نزدم چون منفی ب گیربکس ک میاد خودش قوی بود..

۲امپرکشیدن و غل غل کردن اب (اما جوش و پاشش ندارش)
اقدام:
با تعویض مهره فن(همون ک بالاعرض کردم) جنس خوب(AMG)۸تومن(همون مهره ک جلو هس )فن بیشتر کار میکنه!...و اصن نمیزاره بالای وسط بره فعلا ک ازمایش کردیم چ با کولر چ بی کولر...(اما با کولر گرفتن پایین تر نمیاد!قبلا ک امپر از وسط بالاتر میرف با کولر زدن می اورد زیر وسط)و غل غل کمتر شده(اما ن خیلی)

۳اب قمقمه سرریز میشه،و موقع مکش تا ته خالی میشه طوری ک باید اب اضاف کرد

با مشورت رادیات ساز تعویض در قمقمه۲تومن +در فلزی رادیات+ ضمنا گف محل در رادیات کمی بیضی شده(همون درب پلاستیکی سیاهه ک جنت روش میخوره)و در نو بزور روش سوار شد... و گف این سرریز زیاد و خالی کردن زیاد، نشونه هوا داشتن توی موتور! هس(شاید منظورش هوا توی رادیات و سیستم خنک کنتده اس؟ولی تاکید کرد توی موتور)...اینو ب مکانیک گفتم ..گف زیر ماشین شب مقوا بنداز،صب ببین از کجا نشتی داره...حالا قبلش بست ها و لوله ها رو محکم میکتم ببینم چ میشه

۴وجود روغن در خرطومی فیلتر هوا

احتمال میدم از جنس روغن باشه...قبلا ک بهران(کدوم مدل یادم نیس)میریختم فک کنم همچین مشکلی نداشتم...چن باری ک ایرانول یک یا۲ بار۱۶هزار...یک بار۸هزار ...ربختم توجهم ب وجود این روغنه تو خرطومی جلب شده(ینی شاید قبلا هم بوده و من ندیدم)...تمیز میکتم این سری بهران(کدوم مدل؟)میریزیم ببینم فرقی داره یا نه
Mdsd
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 70
تاریخ عضویت: 07 فوریه 2017, 20:32
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: مباحث و مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده موتور پراید

پست توسط Mdsd » 10 ژولای 2018, 13:42

دوستان جهت چرخش اب باید چجور باشه؟؟
از رادیات ب بالای موتور؟
یا از پایین رادیات ب موتور؟

من قبلا ک چرخش تو ریادت رو دیدم...از چپ ب راست بود...پس میشه گف از موتور ب پایین رادیاته(ینی از رادیات ب بالای موتور)
اما امروز چرخش راس ب چپ دیدم(البته ممکنه چون تمام مجاری رادیات باز شده...درستش همین باشه)
پراید صفر هم دم دستم نیس ک ببینم چجوریه
mehrdad_ab
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 829
تاریخ عضویت: 10 نوامبر 2011, 15:06
نوع خودرو: Pride 132
محل اقامت: TabriZ
تماس:

Re: مباحث و مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده موتور پراید

پست توسط mehrdad_ab » 10 ژولای 2018, 13:50

سلام
جهت چرخش آب از راست به چپ هستش
یعنی از سمتی که ترموستات نصب میشه به طرف چپ که میره برای سیلندر
سرریز زیاد هم اگر بعد از تعویض درب رادیاتور و همچنین ناودانی بالای رادیاتور بازهم ادامه داشته باشه ، نشونه وجود هوا در سیتم هستش که یکی از دلایلش ضعیف شدن واشر سرسیلندر هستش
نمایه کاربر
horaman
دنده 1
پست: 1729
تاریخ عضویت: 27 می 2010, 00:57
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: مباحث و مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده موتور پراید

پست توسط horaman » 11 ژولای 2018, 18:48

با سلام دوستان رایداتور گرزمسیری بزرگ گذاشتم رو پرایدم که انژکتور و فن دو دور دارم بست منفی هم تقویت شده توی شهر با کولر دمای اب میره بالای 96 درجه دمای هوای 42 درجه است شهر ما به نظر شما طبیعی ؟
Omid2ef
دنده 1
پست: 1481
تاریخ عضویت: 02 می 2017, 15:41
نوع خودرو: Praid
محل اقامت: یزد

Re: مباحث و مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده موتور پراید

پست توسط Omid2ef » 12 ژولای 2018, 02:09

بهترین رادیاتور نزارین قرار نیست تو دما تاثیری داشته باشه..
دما همیشه ثابت تو ماشین انژکتوری...تنها چیزی تغییر میکنه اون فشاری تو تابستون هست دیگه ماشین رو چهار پنج ...نمیره وقتی تحت فشار قرار میگیره..
یورو ۴ میگن گرمتر کار میکنه نسبت به یورو۲
باید بیبینی مثلا یورو۴ تو چه دمایی فن میزنه..دیاگ بزنی با دمای ماشین خودت مقایسه کنی
نمایه کاربر
I ride renault
دنده 1
پست: 1301
تاریخ عضویت: 08 اکتبر 2009, 15:42
محل اقامت: تهران

Re: مباحث و مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده موتور پراید

پست توسط I ride renault » 13 ژولای 2018, 13:28

دوستان سلام
دمای آب پراید, از اینا که خونه خونه پر میشه, تو خوای فعلی تهران, بدون کولر باید چند تا خونه باشه؟
پراید 132 مدل 91, 5 تا خونه میشه, یعنی یه خونه از وسط بالا میره, و همونجا هم ثابت میمونه, کولر هم میگیرم بازم همونجاست, کلا 5 تا خونه.
آیا باید بیاد روی 4 تا خونه؟ بعد یه وقتایی هم وقتی ماشینو خاموش میکنی یه صدای قلپ قلپ آب میاد که فک میکنم آب داره میریزه توی منبه ذخیره., ایا همه چیز طبیعیه؟
~ RezA ~
شروع حركت
پست: 44
تاریخ عضویت: 07 آپریل 2010, 10:43
نوع خودرو: 131
محل اقامت: مشهد

Re: مباحث و مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده موتور پراید

پست توسط ~ RezA ~ » 13 ژولای 2018, 14:23

Reza:
سلام دوستان.۱۳۱ دوگانه دستی مدل ۹۱ دارم.یک دوهفته ای میشه فن ماشین همش داره کار میکنه.ماشینو که روشن میکنم تا موتور گرم میشه فن دور کند روشن میشه.بعدش فن دور تند.بعد تا اخر روشن میمونه.ماشینو که خاموش میکنم فن چن دقیقه ای روشن میمونه تا خودش خاموش لشه
ارسال پست

بازگشت به “پراید Pride - سایپا”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 7 مهمان