مباحث کولر پرايد ( توضيحات در پست اول )

تصویر مباحث مربوط به مدلهای مختلف پراید (صندوقدار، هاچبک، 141، 132 و 111 ، 131 و...)

مدیران انجمن: morbid, DEATH

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
ME1373ESF
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 88
تاریخ عضویت: 16 ژولای 2014, 15:50
نوع خودرو: پراید
محل اقامت: اصفهان

Re: مباحث کولر پرايد ( توضيحات در پست اول )

پست توسط ME1373ESF » 21 می 2018, 20:30

پراید 89 موقعی که کولر زده میشود دو فن به حرکت در می‌آیند ولی بعد حدود یک دقیقه که کمپرسور قطع میشود فن کولر هم قطع میشود ولی با فعال شدن کمپرسور دوباره کار میکند؟ مگه نباید همیشه دو فن با هم کار کند تا وقتی دکمه کولر را قطع کرد؟ باد سرد کولر هم کم شده ولی کولر گاز دارد شلنگ کمپرسور که به اتاق متصل هست سوراخ شده و روغن بیرون اومده میتوند مشکل از این باشد.
majid00
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 202
تاریخ عضویت: 27 ژولای 2010, 12:50
نوع خودرو: 132

Re: مباحث کولر پرايد ( توضيحات در پست اول )

پست توسط majid00 » 21 می 2018, 23:31

سلام ازون جایی ک پرایدو ما فقط ی کمپروسور داره و متعلقات دیگه نداره رفتم و چند جا قیمت گرفتم
رادیاتور 80 تومن رس ی ور 35تومن لوله ها و شلنگ 120 تومن رله سه قلو 40 تومن گاز کولر 140 تومن اجرت 120 تومن
در مجموع با سرویس کمپروسور قیمت 540 تومن داد :(
ک البته بنظر خودم ارزش نداره برای پراید این هزینه برای همینم ب ی کولرساز دیگه مراجعه کردم و قرار شد با لوازم استوک تمیز تضمینی با 300 تومن سرشو هم بیاره
نمایه کاربر
NIMA Ss
دنده 1
پست: 1264
تاریخ عضویت: 09 ژولای 2009, 18:40
نوع خودرو: پراید...SD_V8
محل اقامت: کرج

Re: مباحث کولر پرايد ( توضيحات در پست اول )

پست توسط NIMA Ss » 22 می 2018, 12:52

ME1373ESF نوشته شده:
21 می 2018, 20:30
پراید 89 موقعی که کولر زده میشود دو فن به حرکت در می‌آیند ولی بعد حدود یک دقیقه که کمپرسور قطع میشود فن کولر هم قطع میشود ولی با فعال شدن کمپرسور دوباره کار میکند؟ مگه نباید همیشه دو فن با هم کار کند تا وقتی دکمه کولر را قطع کرد؟ باد سرد کولر هم کم شده ولی کولر گاز دارد شلنگ کمپرسور که به اتاق متصل هست سوراخ شده و روغن بیرون اومده میتوند مشکل از این باشد.
درست کار میکنه. فن کندانسور همزمان با درگیر شدن کمپرسور میزنه.
تو قدیمی ترها که فن تک دور داشتن،هنگام استفاده از کولر ، فن رادیاتور موتور یکسره میشد.
اما من چند تا مدل پراید که فن دو دور داشتن دیدم، فن طبق روال عادی کار میکرد. چه با کولر و چه بی کولر بر طبق دستور فشنگی آب میزد.
اما مثلا رو ۲۰۶ که کولر میگیری چون تک فن هست، بسته به دمای گاز جت فن رو وارد مدار میکنه، در حالی که نشانگر درجه حرارت دما رو نرمال نشون میده.
برای کسی که میفهمد هیچ توضیحی لازم نیست و برای کسی که نمیفهمد هر توضیحی اضافه است.....
آنانکه میفهمند عذاب میکِشند و آنانکه نمیفهمند عذاب می دهند.
نمایه کاربر
hossein019940
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 321
تاریخ عضویت: 08 آپریل 2017, 10:17
نوع خودرو: پراید 82

Re: مباحث کولر پرايد ( توضيحات در پست اول )

پست توسط hossein019940 » 22 می 2018, 19:32

سلام
دوستان کولر پراید هر چند دقیقه باید قطع و وصل کنه؟
راستش امروز متوجه شدم که تو یه لحظه قطع شده و با فاصله حدودا شاید 10 ثانیه ای دوباره وصل شده موردی نداره؟
نمایه کاربر
SoRoUsH8
دنده 3
پست: 3394
تاریخ عضویت: 04 آگوست 2013, 11:48
نوع خودرو: دمپایی ابری
محل اقامت: IR19

Re: مباحث کولر پرايد ( توضيحات در پست اول )

پست توسط SoRoUsH8 » 23 می 2018, 08:53

hossein019940 نوشته شده:
22 می 2018, 19:32
سلام
دوستان کولر پراید هر چند دقیقه باید قطع و وصل کنه؟
راستش امروز متوجه شدم که تو یه لحظه قطع شده و با فاصله حدودا شاید 10 ثانیه ای دوباره وصل شده موردی نداره؟
زمان خاصی نداره و بسته به دمای هوا و ... داره
همون 10 15 ثانیه طبیعیه
ﺩﺭﺳﺘﻪ ﭘﺮﺍﯾﺪ ﮐﻮﻟﺮﺵ ﺧﻮﺏ ﻧﯿﺴﺖ ﻭﻟﯽ خداییش ﺑﺨﺎﺭﯾﺶ ﺧﻮﺏ ﺧﻨﮏ ﻣﯽ ﮐﻨﻪ
نمایه کاربر
hossein019940
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 321
تاریخ عضویت: 08 آپریل 2017, 10:17
نوع خودرو: پراید 82

Re: مباحث کولر پرايد ( توضيحات در پست اول )

پست توسط hossein019940 » 23 می 2018, 15:43

SoRoUsH8 نوشته شده:
23 می 2018, 08:53
hossein019940 نوشته شده:
22 می 2018, 19:32
سلام
دوستان کولر پراید هر چند دقیقه باید قطع و وصل کنه؟
راستش امروز متوجه شدم که تو یه لحظه قطع شده و با فاصله حدودا شاید 10 ثانیه ای دوباره وصل شده موردی نداره؟
زمان خاصی نداره و بسته به دمای هوا و ... داره
همون 10 15 ثانیه طبیعیه
ممنون
امروز کولر روشن بود و تو ترافیک 10 دقیقه ای امپر ماشینم بالا رفت.
رادیات ماشینم از پراید معمولی بزرگتره و مثل اینکه میگفت رادیات آردی هست.الان رادیات با این بزرگی یه ف ن کافیه براش؟کاپوت رو میزنم بالا دستم رو میزارم پشت رادیات کولر دقیقا همونجایی که فنش هست میبینم که باد ولرمی میزنه.فن ضعیفه؟ البته دورش خیلی سریع روشن که میشه از 20 متری همه از صدا فن میفهنن که ماشین داره میاد(رادیات هم یکم دماش ولرمه)
Bebeto
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 521
تاریخ عضویت: 07 ژولای 2017, 00:24
نوع خودرو: 131
محل اقامت: ایران 99

Re: مباحث کولر پرايد ( توضيحات در پست اول )

پست توسط Bebeto » 23 می 2018, 18:52

دوستان قدیم چه در حرکت چه در حالت درجا کمپرسور به صورت طبیعی دائم خاموش روشن میشد
جدیدا احساس میکنم تو حالت درجا قطع وصل نمیشه ینی دائم روشنه
سیستم گازشم به هیچ وجه نشتی نداره
کلا بعد چند سال کولر ماشین چیاش نیاز به سرویس داره؟
نمایه کاربر
SoRoUsH8
دنده 3
پست: 3394
تاریخ عضویت: 04 آگوست 2013, 11:48
نوع خودرو: دمپایی ابری
محل اقامت: IR19

Re: مباحث کولر پرايد ( توضيحات در پست اول )

پست توسط SoRoUsH8 » 23 می 2018, 19:34

hossein019940 نوشته شده:
23 می 2018, 15:43
SoRoUsH8 نوشته شده:
23 می 2018, 08:53
hossein019940 نوشته شده:
22 می 2018, 19:32
سلام
دوستان کولر پراید هر چند دقیقه باید قطع و وصل کنه؟
راستش امروز متوجه شدم که تو یه لحظه قطع شده و با فاصله حدودا شاید 10 ثانیه ای دوباره وصل شده موردی نداره؟
زمان خاصی نداره و بسته به دمای هوا و ... داره
همون 10 15 ثانیه طبیعیه
ممنون
امروز کولر روشن بود و تو ترافیک 10 دقیقه ای امپر ماشینم بالا رفت.
رادیات ماشینم از پراید معمولی بزرگتره و مثل اینکه میگفت رادیات آردی هست.الان رادیات با این بزرگی یه ف ن کافیه براش؟کاپوت رو میزنم بالا دستم رو میزارم پشت رادیات کولر دقیقا همونجایی که فنش هست میبینم که باد ولرمی میزنه.فن ضعیفه؟ البته دورش خیلی سریع روشن که میشه از 20 متری همه از صدا فن میفهنن که ماشین داره میاد(رادیات هم یکم دماش ولرمه)
آردی ؟ مطمئنی ماشینت پرایده :-o
اگه آمپرش میره بالا یا رادیات مشکل داره یا فن رادیات ضعیفه یا اتصال بدنه
اره اون فن فقط صداس
Bebeto نوشته شده:
23 می 2018, 18:52
دوستان قدیم چه در حرکت چه در حالت درجا کمپرسور به صورت طبیعی دائم خاموش روشن میشد
جدیدا احساس میکنم تو حالت درجا قطع وصل نمیشه ینی دائم روشنه
سیستم گازشم به هیچ وجه نشتی نداره
کلا بعد چند سال کولر ماشین چیاش نیاز به سرویس داره؟
شارژ (تخلیه گاز و شارژ) و درایر
آخرین ويرايش توسط 2 on SoRoUsH8, ويرايش شده در 23.
ﺩﺭﺳﺘﻪ ﭘﺮﺍﯾﺪ ﮐﻮﻟﺮﺵ ﺧﻮﺏ ﻧﯿﺴﺖ ﻭﻟﯽ خداییش ﺑﺨﺎﺭﯾﺶ ﺧﻮﺏ ﺧﻨﮏ ﻣﯽ ﮐﻨﻪ
Bebeto
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 521
تاریخ عضویت: 07 ژولای 2017, 00:24
نوع خودرو: 131
محل اقامت: ایران 99

Re: مباحث کولر پرايد ( توضيحات در پست اول )

پست توسط Bebeto » 23 می 2018, 19:39

علت این که از ناحیه کمپرسور اول روشن شدن صدای قرقر میاد چیه؟صدا هم بعد چند ثانیه قطع میشه
نمایه کاربر
hossein019940
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 321
تاریخ عضویت: 08 آپریل 2017, 10:17
نوع خودرو: پراید 82

Re: مباحث کولر پرايد ( توضيحات در پست اول )

پست توسط hossein019940 » 23 می 2018, 20:05

SoRoUsH8 نوشته شده:
23 می 2018, 19:34
hossein019940 نوشته شده:
23 می 2018, 15:43
SoRoUsH8 نوشته شده:
23 می 2018, 08:53
hossein019940 نوشته شده:
22 می 2018, 19:32
سلام
دوستان کولر پراید هر چند دقیقه باید قطع و وصل کنه؟
راستش امروز متوجه شدم که تو یه لحظه قطع شده و با فاصله حدودا شاید 10 ثانیه ای دوباره وصل شده موردی نداره؟
زمان خاصی نداره و بسته به دمای هوا و ... داره
همون 10 15 ثانیه طبیعیه
ممنون
امروز کولر روشن بود و تو ترافیک 10 دقیقه ای امپر ماشینم بالا رفت.
رادیات ماشینم از پراید معمولی بزرگتره و مثل اینکه میگفت رادیات آردی هست.الان رادیات با این بزرگی یه ف ن کافیه براش؟کاپوت رو میزنم بالا دستم رو میزارم پشت رادیات کولر دقیقا همونجایی که فنش هست میبینم که باد ولرمی میزنه.فن ضعیفه؟ البته دورش خیلی سریع روشن که میشه از 20 متری همه از صدا فن میفهنن که ماشین داره میاد(رادیات هم یکم دماش ولرمه)
آردی ؟ مطمئنی ماشینت پرایده :-o
اگه آمپرش میره بالا یا رادیات مشکل داره یا فن رادیات ضعیفه یا اتصال بدنه
اره اون فن فقط صداس
Bebeto نوشته شده:
23 می 2018, 18:52
دوستان قدیم چه در حرکت چه در حالت درجا کمپرسور به صورت طبیعی دائم خاموش روشن میشد
جدیدا احساس میکنم تو حالت درجا قطع وصل نمیشه ینی دائم روشنه
سیستم گازشم به هیچ وجه نشتی نداره
کلا بعد چند سال کولر ماشین چیاش نیاز به سرویس داره؟
شارژ (تخلیه گاز و شارژ) و درایر
اره پرایده :smile:
ولی همه میگفتن ماشینت اردیه که این رادیات رو میخوای...
الان فن رو عوض کنم؟چون درایر و لوله و رادیات نو هستن و اتصال بدنه ها و ....تمام بدنه ها نو هستن و تمیزشون کردم
امپرش تو حالت عادی حتی کمتر از حالت عادی تو زمستون وای میسته تو حال حرکت به دنده سنگین یا سبک ولی تو ده دقیه که درجا کار کرد اندازه یه چوب کبریت بالاتر رفت و از جایی که همیشه بود و فن ماشین میزد.البته تو ظهر تو گرما
این فن خوبه بخرم؟
http://esam.ir/sell/itemImages/405861/a ... 1141!1.jpg
ارسال پست

بازگشت به “پراید Pride - سایپا”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: amir999, iHamed و 7 مهمان