عيب يابي و شناخت (تعليق پرايد)

تصویر مباحث مربوط به مدلهای مختلف پراید (صندوقدار، هاچبک، 141، 132 و 111 ، 131 و...)

مدیران انجمن: hexagon, DEATH

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2955
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: عيب يابي و شناخت (تعليق پرايد)

پست توسط MOHAMMAD1346 » 16 فوریه 2018, 20:06

sinacg نوشته شده:
16 فوریه 2018, 18:40
سلام
دوستان
علایم خرابی فنر لول چیه ؟
از کجا بفهمم فنر لول ماشینم خرابه؟
سلام
تا جایی که بنده خبر دارم علائم خرابیش اینهاست :

1- کج شدن بر اثر تصادف شدید . اگر کج باشه فاصله اش تا کمک که در وسطش قرار داره متفاوت هست (برای کمک جلو)
برای کمک عقب هم اگر کج باشه مشخصه که عمودی نیست
2- کوبیده شدن . یعنی کوتاه شدنش که باعث افتادن و پایین اومدن بیش از حد بدنه میشه چون شاسی و اتاق و موتور و گیربکس همگی روی فنر روی فنر سوار هستند (مستقیم و غیر مستقیم)
با مقایسه ی ماشین با ماشینهای همسان میشه این رو فهمید . با کشیدن فنر میشه درستش کرد اما باید اندازه استاندارد رو بدونین . در لوازم یدکیها کمک نو هست . میتونین طولش رو اندازه بگیرین
T

==============================
صرفه جویی میلیونی در هزینه های خودرو

http://tuningtalk.com/forum/viewtopic.p ... &start=410
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
Mdsd
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 120
تاریخ عضویت: 07 فوریه 2017, 20:32
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: عيب يابي و شناخت (تعليق پرايد)

پست توسط Mdsd » 18 ژوئن 2018, 22:17

دوستان سلام
من تو پیچ طبق مشکل دارم تا حالا ۴پنج بار پیچ و مهره رو هرز کردم،قلقش چیه دوستان؟هم برای باز کردن و خصوصا بستن؟
الان باز پیچ مهره هارو هرز کردم...با واشرم نمشه موقت ببندم تا برم پیچشو بخرم...قلقش رو بگید تا فردا ک خریدم باز بدبخت نشم...
اینم عرض کنم موقع باز کردن مهره رو ک باز میکنم
بعد پیچو باز میکنم یکی دو سانتی باز میشه بعد باید یه ضربه تقه ای بزنم تا کمی ازاد بشه باز اچار بندازم و بچرخونم
موقع بستن اصلا نمیشه پیچش داد...با ضربه چکش یکم ک زدم رفت داخل، بعد اچار میندازنم...ولی ازونور ک در میاد...دیگ هرز میشه هم پیچ هم مهره
خدا خیرت بده کمک کن
Omid2ef
دنده 1
پست: 1594
تاریخ عضویت: 02 می 2017, 15:41
نوع خودرو: Praid
محل اقامت: یزد
Has thanked: 0
Been thanked: 8 times

Re: عيب يابي و شناخت (تعليق پرايد)

پست توسط Omid2ef » 19 ژوئن 2018, 01:33

باید باضربه به پشت پیچ تا ته بدی بره داخل..اگه بخوای با اچار و سفت کردن پیچ بکشیش تو به رزوهاش فشار میاد
اگه میخوای راحتتر جا بره پیچ نیم ساعت بزار تو فریز بعد سریع جا بزن..چون تو گرما تابستون بخوای جآ بزنی چون پیچ منبسط شده واسه همینه سخت جا میره..
Mdsd
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 120
تاریخ عضویت: 07 فوریه 2017, 20:32
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: عيب يابي و شناخت (تعليق پرايد)

پست توسط Mdsd » 22 ژولای 2018, 13:03

دوستان موجگیر(میل تعادل) شرکت خاور ،مارک خوبیه؟
امیر-
يار همراه
پست: 976
تاریخ عضویت: 12 ژانویه 2016, 04:05
نوع خودرو: لوگان - پرایدو
Has thanked: 6 times
Been thanked: 15 times

Re: عيب يابي و شناخت (تعليق پرايد)

پست توسط امیر- » 22 ژولای 2018, 13:41

Mdsd نوشته شده:
22 ژولای 2018, 13:03
دوستان موجگیر(میل تعادل) شرکت خاور ،مارک خوبیه؟
اگه از خود سايپا يدك بخري خيلي بهتره. متاسفانه نميدونم مارك A يا GS سايپا يدك ساخت كدام شركته؟
مرگ عده اي از انسان ها مثل كاه سبك و مرگ پاره اي ديگر مثل كوه سنگين
Mdsd
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 120
تاریخ عضویت: 07 فوریه 2017, 20:32
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: عيب يابي و شناخت (تعليق پرايد)

پست توسط Mdsd » 22 ژولای 2018, 13:48

امیر- نوشته شده:
22 ژولای 2018, 13:41
Mdsd نوشته شده:
22 ژولای 2018, 13:03
دوستان موجگیر(میل تعادل) شرکت خاور ،مارک خوبیه؟
اگه از خود سايپا يدك بخري خيلي بهتره. متاسفانه نميدونم مارك A يا GS سايپا يدك ساخت كدام شركته؟
از خود سایپا پرسیدم گفتن خاوره...ولی خودم قبلا فنرهام رو ک امید بود خاور انداختم زیاد راضی نیستم...

قیمت موجگیر شرکتی(خاور) نسبت ب بقیه ی ۱۰بیست تومنی ارزونتره...(میگ ۵۵تومن)
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2955
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: عيب يابي و شناخت (تعليق پرايد)

پست توسط MOHAMMAD1346 » 22 ژولای 2018, 13:55

Mdsd نوشته شده:
22 ژولای 2018, 13:03
دوستان موجگیر(میل تعادل) شرکت خاور ،مارک خوبیه؟
سلام
میل موجگیر خراب شدنی نیست مگر با تصادف شدید
چیش خراب شده ؟
یامنظورتون 2 تا لاستیکهای چاکدارش هست ؟
اگر بله , با تیوب کهنه میشه با کیفیتش رو ساخت
کافیه مثل نوار با عرض 6 سانت وطول مناسب ببُرید وبپیچید دور میل موجگیر و بستش رو ببندین
T

==============================
صرفه جویی میلیونی در هزینه های خودرو

http://tuningtalk.com/forum/viewtopic.p ... &start=410
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
امیر-
يار همراه
پست: 976
تاریخ عضویت: 12 ژانویه 2016, 04:05
نوع خودرو: لوگان - پرایدو
Has thanked: 6 times
Been thanked: 15 times

Re: عيب يابي و شناخت (تعليق پرايد)

پست توسط امیر- » 22 ژولای 2018, 14:11

Mdsd نوشته شده:
22 ژولای 2018, 13:03

از خود سایپا پرسیدم گفتن خاوره...ولی خودم قبلا فنرهام رو ک امید بود خاور انداختم زیاد راضی نیستم...

قیمت موجگیر شرکتی(خاور) نسبت ب بقیه ی ۱۰بیست تومنی ارزونتره...(میگ ۵۵تومن)
برو توي سايت سايپا يدك قيمت دوتا از برندهاشو ٤٩٨٥٠!!!!!!!!!! زده.
وإلا خود منم از برند خاور خوشم نمي ياد.
توي مغازه سايپا يدك كه بهت گفتن ساخت شركت خاوره شماره ماركش رو روي ليبل سايپا يدك نديدي؟

آقا محمدم فرمايششون درسته و ميل تعادل خراب شدني نيست مگر با تصادف شديد يا ضربه از زير ماشين.من كه توي هـيچ ماشيني تجربه تعويضش رو نداشتم و اصلن لازم نشده.
فقط يكبار مشكل هرز شدن پيچ دياق جاي بست ميل تعادل رو داشتم كه مقصر مكانيكي بود كه صفحه كلاچ رو تعويض كرده بود و با ميله آهني افتاده بود به جون بيش از حد سفت كردن پيچ ها!!!!!!!!!! كه خودم توي خونه درستش كردم.

شما چرا ميخواين تعويضش كنيد؟
در كل در زمينه فنر لول من اميد رو بيشتر از خاور قبول دارم.
آخرین ويرايش توسط 1 on امیر-, ويرايش شده در 22.
مرگ عده اي از انسان ها مثل كاه سبك و مرگ پاره اي ديگر مثل كوه سنگين
Mdsd
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 120
تاریخ عضویت: 07 فوریه 2017, 20:32
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: عيب يابي و شناخت (تعليق پرايد)

پست توسط Mdsd » 22 ژولای 2018, 14:13

MOHAMMAD1346 نوشته شده:
22 ژولای 2018, 13:55
Mdsd نوشته شده:
22 ژولای 2018, 13:03
دوستان موجگیر(میل تعادل) شرکت خاور ،مارک خوبیه؟
سلام
میل موجگیر خراب شدنی نیست مگر با تصادف شدید
چیش خراب شده ؟
یامنظورتون 2 تا لاستیکهای چاکدارش هست ؟
اگر بله , با تیوب کهنه میشه با کیفیتش رو ساخت
کافیه مثل نوار با عرض 6 سانت وطول مناسب ببُرید وبپیچید دور میل موجگیر و بستش رو ببندین
T

==============================
صرفه جویی میلیونی در هزینه های خودرو

http://tuningtalk.com/forum/viewtopic.p ... &start=410
سلام و ارادت

خوده میل.

ماشین تعلیق و راحتی مناسبی نداره خیلی بازی میکنه(در خط مستقیم)بالا پایین رفتن ریز و زیاد داره بصورت چپ و راستی(نه مثلا جلو و عقب با هم بالا پایین بشه)...قبلا هم کمک هم فنر عوض کردم....خیلی سال پیش گوشه شاگردم گرفت ب جدول،بعد اون ماشین میکشه ب راست...ک هیچجوره درست نشد!(شاسی کشی میزون،تعویض رینگ، لاستیک،کمک،طبق،سیبک،لاستیکای موجگیر کامل،کله پلوس ها +دقت در سفتی برابر مهره سرپلوس ها،بلبریگ های جلو،)فقط مونده سگدس +موجگیر ک عوض کنم

در هنگام سرویس وگریسکاری جلوبندی ...وقتی موجگیر رو زمین گذاشتم دیدم محل اتصال ب طبق،۱سانتی بالاتر از یطرف دیگشه...(حالت الاکلنگی)بازی میکنه ۱سانت کمی بیشتز.....
حالا حس میکنم ضعیف کرده بعد۱۳سال....گفتم منکه همه کار کردم اینم عوض کنم....تا بعد اگ بودجه مناسب شد سگدستم عوض کنم.....

امیر- نوشته شده:
22 ژولای 2018, 14:11
Mdsd نوشته شده:
22 ژولای 2018, 13:03

شما چرا ميخواين تعويضش كنيد؟
در كل در زمينه فنر لول من اميد رو بيشتر از خاور قبول دارم.
دلیل تعویض دیگه اینکه میله ک تو دست میگرفتم و ب یکطرفش ضربه میزدم،ارتعاش رو توش حس میکردم...ولی توی نو ارتعاش نداش

این الاکنگی رو مطمین هستما....چنجا امتحان کردم

راستی این میله فوق العاده محکمه!!من با دوستم ب جایی مهارش کردیم...هر چ زور زدیم ۱میل هم جابجا نشد! از هر زاویه ای!
کاش جاهای دیگ پراید عین این موجگیرش بود!!!

دلیل دیگه ک فک میکنم ضعیف کرده...اینکه من موجگبرم راحت و نرم و بی دردسر سوار میشه....در خالیکه دوستانم میگن نه باید با زور و فشار بره تو طبق و سوار بشه(منظورشون اینه اون حالت سفتی و فابریکی دراومده و ب مرور خسته شده)
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2955
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: عيب يابي و شناخت (تعليق پرايد)

پست توسط MOHAMMAD1346 » 23 ژولای 2018, 00:13

Mdsd نوشته شده:
22 ژولای 2018, 14:13


دلیل تعویض دیگه اینکه میله ک تو دست میگرفتم و ب یکطرفش ضربه میزدم،ارتعاش رو توش حس میکردم...ولی توی نو ارتعاش نداش

این الاکنگی رو مطمین هستما....چند جا امتحان کردم

راستی این میله فوق العاده محکمه!!من با دوستم ب جایی مهارش کردیم...هر چ زور زدیم ۱میل هم جابجا نشد! از هر زاویه ای!
کاش جاهای دیگ پراید عین این موجگیرش بود!!!

دلیل دیگه که فک میکنم ضعیف کرده...اینکه من موجگیرم راحت و نرم و بی دردسر سوار میشه....در خالیکه دوستانم میگن نه باید با زور و فشار بره تو طبق و سوار بشه(منظورشون اینه اون حالت سفتی و فابریکی دراومده و ب مرور خسته شده)
سلام
آلیاژ و ضخامت تاثیر داره در صدای یک قطعه
زیر پرس میشه دو سرش رو هم ردیف کرد
.
جلوبندی ماشین چیز ساده ای هست و شبیه اسباب بازیه
میله توازن کارش اینه که نیروی ضربه ی وارد شده به یک فنر رو منتقل کنه به کمکِ سمت دیگه
کار دیگرش اینه که سر ماشین رو متوازن نگه داره یعنی دو سمتِ جلوی ماشین با همدیگه بالا و پایین بشه یعنی اگر یک چرخ رو فشار بدین به سمتِ بالا , میله توازی هم باهاش بالا میره و سرِ دومِ میله ی توازن , فنر سمت دیگه رو هم میبره بالا تا سر ماشین زیاد کج نشه
.
فنرها کارش جذب ضربه هست
کمکها کارش جلوگیری از حرکتِ یویو مانندِ فنرهاست . اگر بدون کمک و فقط با فنرها رانندگی کنین , روی دست اندازها و سرعتگیرها و با ترمز زدن , ماشین عین یویو و توپ بسکتبال بارها بالا و پایین میشه
.
طَبَق کارش گرفتن و ثابت نگهداشتنِ سرِ پایینِ کمک فنرِ جلو هست . اگر نباشه چرخهای جلو سر پیچها به سمت بیرون ماشین یا سمت داخل کج میشند
.
سگدست کارش اینه که بازوی جعبه فرمان یا هیدرولیک فرمان بهش وصل میشه تا چرخ بپیچه به چپ و راست
سیستم ترمز هم روی سگدست نصب هست
میله تنظیم موازی بودنِ دو تا چرخهای جلو هم به سگدست وصله
.
لاستیکهای قطعات جلوبندی هم کار مهمی انجام میده و خراب بودنشون باعث لق شدنِ سیستم جلوبندی و انحرافِ ماشین به چپ و راست میشه .
.
دو تا چرخ جلو رو با رعایت نکات ایمنی بزنین روی جک . بعدش چپ و راستِ لاستیک رو بگیرین و محکم تکون بدین . باید اصلاً لقی نداشته باشه وگرنه باید دنبال علتش بگردین
بعدش بالا و پایبن لاستیک رو بگیرین و تکون بدین اگر بیش از 1mm لقی داره پس بلبرینگها مشکل داره
صدای چرخش چرخ هم باید نرم باشه . اگر زبر هست پس باید بلبرینگها گریسکاری بشه قبل از خراب شدنش
اطلاعات بیشتر و عکس و انیمیشن
http://tuningtalk.com/forum/viewtopic.p ... &start=250
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
ارسال پست

بازگشت به “پراید Pride - سایپا”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 12 مهمان