عيب يابي و شناخت (تعليق پرايد)

تصویر مباحث مربوط به مدلهای مختلف پراید (صندوقدار، هاچبک، 141، 132 و 111 ، 131 و...)

مدیران انجمن: hexagon, DEATH

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
Brave Boy
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 101
تاریخ عضویت: 11 آپریل 2016, 15:17
نوع خودرو: پراید صبا
محل اقامت: شیراز - شهرک

Re: عيب يابي و شناخت (تعليق پرايد)

پست توسط Brave Boy » 03 ژانویه 2018, 14:05

MOHAMMAD1346 نوشته شده:
02 ژانویه 2018, 13:49
سلام
قیژ قیژ اکثراً از لاستیکهای سر و تهِ کمکه .
اگر روغنکاری بشه صدا بعد از پخش شدنِ روغن قطع میشه .

گاهی هم قیژقیژ از سر تهِ فنر هست . باز هم با روغنکاری کم میشه یا قطع میشه .

زیاد بازی کردن از خرابی و شل شدن کمک هست . با دست هم اگر روی گلگیر فشار بدین و ول کنین عین یویو بابا پایین میشه . گاهی کمک هم روغن زده .
کمکهای جلو قابل تعمیره اما عقب نه . تا حالا ندیدم کمک عقب رو هم تعمیر کنند

بعضی از مردم هنوز نمیدونند که کمک و فنر دو قطعه جداگانه هستند و کارشون هم با هم فرق داره
فنر برای جذب ضربه هاست
کمک برای کنترلِ نوسانِ فنر هست



===================================

صرفه جویی میلیونی در هزینه های خودرو

http://tuningtalk.com/forum/viewtopic.p ... &start=410
واقعاً ممنونم که وقت میزارید و جواب میدید.
من معاینه فتی رفتم کمک عقبم با باد 25 ، 34 و 17 بود.
و با باد 29، 19 و 27، که باید بالای 40 باشن.
طبق مواردی که شما فرمودید، فکر کنم مشکل من از له شدگی لاستیکها باید باشه، نه از خود فنر،
ولی اون معاینه فنی میگفت که باید کمکهات عوض بشن.

و نهایت در صورت نیاز من باید کمک عوض کنم، نه فنر ، درسته؟

و یک سوال دیگه ، آیا خودم میتونم کمک رو عوض کنم؟
دست به آچارم بد نیست، ولی حوصله زیاد ندارم، مثلاً بلبرینگ چرخ عقب پراید رو خودم عوض میکنم، ولی چرخ جلو رو اصلاً بهش فکر نمیکنم، چون هم پرسی هست و هم باید سایز بندی بشه.
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2947
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT

Re: عيب يابي و شناخت (تعليق پرايد)

پست توسط MOHAMMAD1346 » 04 ژانویه 2018, 11:01

Brave Boy نوشته شده:
03 ژانویه 2018, 14:05


واقعاً ممنونم که وقت میزارید و جواب میدید.
من معاینه فتی رفتم کمک عقبم با باد 25 ، 34 و 17 بود.
و با باد 29، 19 و 27، که باید بالای 40 باشن.
طبق مواردی که شما فرمودید، فکر کنم مشکل من از له شدگی لاستیکها باید باشه، نه از خود فنر،
ولی اون معاینه فنی میگفت که باید کمکهات عوض بشن.

و نهایت در صورت نیاز من باید کمک عوض کنم، نه فنر ، درسته؟

و یک سوال دیگه ، آیا خودم میتونم کمک رو عوض کنم؟
دست به آچارم بد نیست، ولی حوصله زیاد ندارم، مثلاً بلبرینگ چرخ عقب پراید رو خودم عوض میکنم، ولی چرخ جلو رو اصلاً بهش فکر نمیکنم، چون هم پرسی هست و هم باید سایز بندی بشه.
سلام
قابلی نداشت دوست عزیز
در نت آموزش تعویضش نست . در یوتیوب صدها کلیپ هست
http://www.google.com.kw/search?hl=en&i ... tnG=Search
مسئولیت رعایت نکانت ایمنی و هرگونه خسارت جانی و مالی با خواننده ی این مطالب هست

==================================
اگه گفتند کمک باید عوض یشه پس فقط همون باید عوض بشه .

فنر تقریباً خراب شدنی نیست هیچوقت فقط ممکنه به علت بار و مسافر زیاد کمی بخوابه و کوتاه بشه که با کشیدنش درست میشه

بنده اصلاً نمیدونم فلسفه چک کردن کمکها در معاینه فنی چیه
اگر کسی میدونه لطفاً توضیح بده

چرا کمکها رو چک میکنند ؟

و اون دستگاهی که در مراکز معاینه هست , چی چی رو چک میکنه دقیقاً و چطوری میفهمه کمک مشکل داره ؟

همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
Brave Boy
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 101
تاریخ عضویت: 11 آپریل 2016, 15:17
نوع خودرو: پراید صبا
محل اقامت: شیراز - شهرک

Re: عيب يابي و شناخت (تعليق پرايد)

پست توسط Brave Boy » 04 ژانویه 2018, 16:32

MOHAMMAD1346 نوشته شده:
04 ژانویه 2018, 11:01
Brave Boy نوشته شده:
03 ژانویه 2018, 14:05


واقعاً ممنونم که وقت میزارید و جواب میدید.
من معاینه فتی رفتم کمک عقبم با باد 25 ، 34 و 17 بود.
و با باد 29، 19 و 27، که باید بالای 40 باشن.
طبق مواردی که شما فرمودید، فکر کنم مشکل من از له شدگی لاستیکها باید باشه، نه از خود فنر،
ولی اون معاینه فنی میگفت که باید کمکهات عوض بشن.

و نهایت در صورت نیاز من باید کمک عوض کنم، نه فنر ، درسته؟

و یک سوال دیگه ، آیا خودم میتونم کمک رو عوض کنم؟
دست به آچارم بد نیست، ولی حوصله زیاد ندارم، مثلاً بلبرینگ چرخ عقب پراید رو خودم عوض میکنم، ولی چرخ جلو رو اصلاً بهش فکر نمیکنم، چون هم پرسی هست و هم باید سایز بندی بشه.
سلام
قابلی نداشت دوست عزیز
در نت آموزش تعویضش نست . در یوتیوب صدها کلیپ هست
http://www.google.com.kw/search?hl=en&i ... tnG=Search
مسئولیت رعایت نکانت ایمنی و هرگونه خسارت جانی و مالی با خواننده ی این مطالب هست

==================================
اگه گفتند کمک باید عوض یشه پس فقط همون باید عوض بشه .

فنر تقریباً خراب شدنی نیست هیچوقت فقط ممکنه به علت بار و مسافر زیاد کمی بخوابه و کوتاه بشه که با کشیدنش درست میشه

بنده اصلاً نمیدونم فلسفه چک کردن کمکها در معاینه فنی چیه
اگر کسی میدونه لطفاً توضیح بده

چرا کمکها رو چک میکنند ؟

و اون دستگاهی که در مراکز معاینه هست , چی چی رو چک میکنه دقیقاً و چطوری میفهمه کمک مشکل داره ؟

امروز کمک های عقب رو عوض کردم، با مارک اگر درست بگم، کوشاران. که فکر کنم اشتباه میگم.
قیمت هم 59،000 حساب کرد، چون آشنا بودم.
خاک گیر و بوش اکسل و متعلقات کمک هم عوض شد و جمعش شد 170،000 و دستمزد هم 60،000 مثلاً با تخفیف.
دیگه صدای قیژ قیژ نمیاد، طرف هم میگفت که مال بوش اکسل هست!! که عوض کردم.
ولی هنوز کمک ها میکوبن، تو دست انداز صدای "گومب" میده، هم جلو و هم عقب!!!!!

اون دستگاه تا جایی که من میدونم، میاد یک سری ضربه به لاستیک چپ میزنه و چک میکنه که چقدرش به لاستیک راست منتقل میشه و بلعکس.
که شما موقعی که داخل ماشین هستی راحت باشی و ماشین بازی نکنه الکی و تو دست اندازها سرنشینان ادیت نشن.

حالا چرا تو معاینه فنی این چک میشه و گیر میدن، من نمیدونم، چون من دوست دارم، تو ماشین بدون کمک رانندگی کنم و هر دست اندازی بود، حس کنم، به معاینه فنی و شهرداری چه ربط داره این رو نمیدونم.

بازم ممنون از راهنماییهاتون.
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2947
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT

Re: عيب يابي و شناخت (تعليق پرايد)

پست توسط MOHAMMAD1346 » 04 ژانویه 2018, 17:02

Brave Boy نوشته شده:
04 ژانویه 2018, 16:32



امروز کمک های عقب رو عوض کردم، با مارک اگر درست بگم، کوشاران. که فکر کنم اشتباه میگم.
قیمت هم 59،000 حساب کرد، چون آشنا بودم.

خاکگیر و بوش اکسل و متعلقات کمک هم عوض شد و جمعش شد 170،000 و دستمزد هم 60،000 مثلاً با تخفیف.

دیگه صدای قیژ قیژ نمیاد، طرف هم میگفت که مال بوش اکسل هست!! که عوض کردم.

ولی هنوز کمک ها میکوبن، تو دست انداز صدای "گومب" میده، هم جلو و هم عقب!!!!!

اون دستگاه تا جایی که من میدونم، میاد یک سری ضربه به لاستیک چپ میزنه و چک میکنه که چقدرش به لاستیک راست منتقل میشه و بلعکس.
که شما موقعی که داخل ماشین هستی راحت باشی و ماشین بازی نکنه الکی و تو دست اندازها سرنشینان ادیت نشن.

حالا چرا تو معاینه فنی این چک میشه و گیر میدن، من نمیدونم، چون من دوست دارم، تو ماشین بدون کمک رانندگی کنم و هر دست اندازی بود، حس کنم، به معاینه فنی و شهرداری چه ربط داره این رو نمیدونم.

بازم ممنون از راهنماییهاتون.
سلام
ممنون از اطلاع رسانیتون
حالا که کمکها عوض شده , با فشار آوردن روی گلگیر , عقب ماشین زود متوقف میشه ؟ یا مثل قبل نرم هست و بازی میکنه ؟

وقتی 2 نفر در عقب نشسته باشند باز هم میکوبه ؟

روی چاله چوله میکوبه یا روی سرعتگیرها ؟

مطمئنید چیری در صندوق عقب نیست که صدا بده ؟ مثل زاپاس ول باشه یا جک و کپسول گاز و غیره
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
نمایه کاربر
apriliyaa
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 322
تاریخ عضویت: 10 آگوست 2013, 21:28
نوع خودرو: 131 sx

Re: عيب يابي و شناخت (تعليق پرايد)

پست توسط apriliyaa » 06 ژانویه 2018, 11:41

سلام
وقتی تو پیچ و خم های جاده میرم و پیچ رو رد می کنم فرمون لرزه ی خفیفی پیدا می کنه ولی کم کم رفع میشه

به نظرتون مشکل از کجاست؟
حسین هستم ...
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2947
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT

Re: عيب يابي و شناخت (تعليق پرايد)

پست توسط MOHAMMAD1346 » 06 ژانویه 2018, 12:15

apriliyaa نوشته شده:
06 ژانویه 2018, 11:41
سلام
وقتی تو پیچ و خم های جاده میرم و پیچ رو رد می کنم فرمون لرزه ی خفیفی پیدا می کنه ولی کم کم رفع میشه

به نظرتون مشکل از کجاست؟
سلام
باید با رعایت نکات ایمنی 2 چرخ جلو رو بزنین روی جک و با در سکوت , با موتور خاموش و روشن فرمان رو چپ و راست کنین و ببینین صدا و لرزش داره ؟
یک بار هم روی کاشی صاف و خیس همین تست انجام بشه
کمبود روغن میتونه باعث صدا و لرزش بشه
کثیفی روغن هم همینطور
معیوب بودن پمپ هم همینطور

درجا پیچیدنِ فرمان بلای جان سیستم فرمان هست

باید اول ماشین کمی حرکت کنه بعد فرمان رو بگردونیم

باد زیاد لاستیکها هم در مناطق پر چاله چوله باعث ضربه خوردن زیاد تمام ماشین و صدمه ی زیاد و ضرر مالی زیاد میشه
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
نمایه کاربر
apriliyaa
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 322
تاریخ عضویت: 10 آگوست 2013, 21:28
نوع خودرو: 131 sx

Re: عيب يابي و شناخت (تعليق پرايد)

پست توسط apriliyaa » 06 ژانویه 2018, 17:06

ممنون
منظورتون روغن هیدرولیکه دیگه؟
این روغن نیاز به تعویض دار؟ چون از سال 91 که خریدم اصلا تعویض نکردم البته اصلا کم نکرده
حسین هستم ...
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2947
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT

Re: عيب يابي و شناخت (تعليق پرايد)

پست توسط MOHAMMAD1346 » 06 ژانویه 2018, 19:11

apriliyaa نوشته شده:
06 ژانویه 2018, 17:06
ممنون
منظورتون روغن هیدرولیکه دیگه؟
این روغن نیاز به تعویض دار؟ چون از سال 91 که خریدم اصلا تعویض نکردم البته اصلا کم نکرده
سلام
بله
اگر روغن درجه یک باشه تا 10 سال هم کار میکنه حتی در گرمترین مناطق
اما اگر غیراستاندارد و بنجل باشه بهتره عوض بشه
رنگش معمولاً قرمز شفافه
وقتی قهوه ای یا سیاه بشه یا کدر بشه باید عوص بشه

کافیه روغن توی مخزن رو بکشید مراقب توری داخل مخزن باشید که پاره نشه
بعدش شیلنگی که روغن رو برمیگردونه توی مخزن از مخزن جدا کنین بذارید توی یک ظرف و موتور رو روشن کنین و فقط یک بار فرمون رو چپ و راست کنین

اگر مخزن کثیفه با کمی بنزین بشورینش تا تمیز بشه و بعدش صبر کنین تا کاملا خشک بشه
بعدش همه چیز رو نصب کنین و روغن اضافه کنین و دربش رو ببندین
باید دقیقاً از نوع روغن توی سیستم باشه
هواگیری لازم نداره . با چند بار چپ رو راست کردن فرمان هوا رانده میشه میاد توی مخرن

بعدش اگر مقدار روغن کمه , مقداری اضافه کنید

================================/
از زیر هم میشه تخلیه کرد از لوله ی کم فشارِ روغن هیدرولیک
در نت هم کلیپ ها و آموزشش هست
http://www.google.com.kw/search?hl=en&q ... ell=1&sa=X
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
Brave Boy
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 101
تاریخ عضویت: 11 آپریل 2016, 15:17
نوع خودرو: پراید صبا
محل اقامت: شیراز - شهرک

Re: عيب يابي و شناخت (تعليق پرايد)

پست توسط Brave Boy » 08 ژانویه 2018, 09:29

MOHAMMAD1346 نوشته شده:
04 ژانویه 2018, 17:02
Brave Boy نوشته شده:
04 ژانویه 2018, 16:32



امروز کمک های عقب رو عوض کردم، با مارک اگر درست بگم، کوشاران. که فکر کنم اشتباه میگم.
قیمت هم 59،000 حساب کرد، چون آشنا بودم.

خاکگیر و بوش اکسل و متعلقات کمک هم عوض شد و جمعش شد 170،000 و دستمزد هم 60،000 مثلاً با تخفیف.

دیگه صدای قیژ قیژ نمیاد، طرف هم میگفت که مال بوش اکسل هست!! که عوض کردم.

ولی هنوز کمک ها میکوبن، تو دست انداز صدای "گومب" میده، هم جلو و هم عقب!!!!!

اون دستگاه تا جایی که من میدونم، میاد یک سری ضربه به لاستیک چپ میزنه و چک میکنه که چقدرش به لاستیک راست منتقل میشه و بلعکس.
که شما موقعی که داخل ماشین هستی راحت باشی و ماشین بازی نکنه الکی و تو دست اندازها سرنشینان ادیت نشن.

حالا چرا تو معاینه فنی این چک میشه و گیر میدن، من نمیدونم، چون من دوست دارم، تو ماشین بدون کمک رانندگی کنم و هر دست اندازی بود، حس کنم، به معاینه فنی و شهرداری چه ربط داره این رو نمیدونم.

بازم ممنون از راهنماییهاتون.
سلام
ممنون از اطلاع رسانیتون
حالا که کمکها عوض شده , با فشار آوردن روی گلگیر , عقب ماشین زود متوقف میشه ؟ یا مثل قبل نرم هست و بازی میکنه ؟

وقتی 2 نفر در عقب نشسته باشند باز هم میکوبه ؟

روی چاله چوله میکوبه یا روی سرعتگیرها ؟

مطمئنید چیری در صندوق عقب نیست که صدا بده ؟ مثل زاپاس ول باشه یا جک و کپسول گاز و غیره
بازم ممنون، لطف دارید که وقت میزارید و جواب میدید.

الآن خوب شده، دیگه بازی نمیکنه اصلاً. در واقع الآن صفت شده!

آره در هر حالت میکوبه، روی هر چیزی ... چاله، گودال، سرعتگیر، جوب!!
تو صندوق عقب خرت و پرت زیاد دارم، ورشون میدارم و خبر میدم، ولی فکر نکنم مال اون باشه، چون صدا از ماشین هست، و فکر کنم تایرم باشه که میکوبه!!!
تایرم دنا هست.








و یک سوال دیگه،
موارد مربوط به جلو بندی هم مربوط به همین تاپیکه؟!
من فرمونم میکشید به سمت راننده، تا اینکه جلوبندی که کمکهام رو عوض کرد، گفت که تایر سمت شاگرد، شیب داره!نگاه کردم دیدم راستی میگه.
دیشب بارونی بود، کلاً ماشین گیج بود، اینقدر گیج بود جرات نداشتم دنده 3 برم. یعنی سر بازی میکردااا.
خودم میتونم درست کنم یا بدم جلو بند؟
اگر آره یک راهنمایی بفرمائید ممنون میشم.
در ضمن ماشین چند وقت پیش از همین طرف یک تصادف داشته و یک ماشین دیگه ضارت گذاشت تو سمت شاگرد که کمک و شاتون و .... رو عوض کرده بودم. ولی به اوسا اصلاً اطمینان ندارم، چون خرابکاری زیاد کرده بود، کثیف کاری ماشین و نبستن کلی پیچ و ......
kaaj
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 169
تاریخ عضویت: 28 می 2010, 23:26
نوع خودرو: پراید قهرمان
محل اقامت: اهواز

Re: عيب يابي و شناخت (تعليق پرايد)

پست توسط kaaj » 08 ژانویه 2018, 10:37

درود بر شما. فرمان ماشین من توی دست اندازهای کوچک و هنگام عبور از روی مانع های پلاستیکی توی دستم به چپ و راست تکان میخوره. مشکل از کدام قسمت زیربندی ممکنه باشه.
ارسال پست

بازگشت به “پراید Pride - سایپا”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: mehrdad_ab, sama-it و 17 مهمان