تعميرگاه مجازي پرايد

تصویر مباحث مربوط به مدلهای مختلف پراید (صندوقدار، هاچبک، 141، 132 و 111 ، 131 و...)

مدیران انجمن: hexagon, DEATH

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
almaseraga
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 358
تاریخ عضویت: 11 سپتامبر 2013, 15:53
نوع خودرو: پراید90.پرشیا87
محل اقامت: تهران

Re: تعميرگاه مجازي پرايد

پست توسط almaseraga » 21 ژولای 2018, 21:08

Mdsd نوشته شده:
21 ژولای 2018, 15:33
almaseraga نوشته شده:
20 ژولای 2018, 23:14
Amirali1397 نوشته شده:
20 ژولای 2018, 21:21
سلام میخواستم بکس دونه ی بخرم بنظرتون فشار قوی بخرم یا معمولی
ظاهرا عمر فشار قویه ها بیشتره و حتی قیمتشون بالاتره
منظورت از فشار قوی چیه؟ ینی جنسش بهتره؟
تا جاییکه من میدونم بجز اینکه جنسا فرق میکنه .تعداد دندانه داخل بکس هم فرق میکنه
کاریکه من کردم 1 مجموعه بکس معمولی خریدم +2یا3تادونه بکس شماره های مختلف از نوع حرفه ای
مثلا بکس شماره 12 که برا باز کردن سرسیلندر پراید حتما باید داخلش 12پره باشه تا ردنکنه
منظور از بکس فشار قوی اینه ک زور و فشار بیشتری تحمل میکنه(نه اینکه تعداد دندونه و...بیشتر باشه)و غالبا مشکی رنگن و بسیار گرون

...برا سر سیلندر "بهتره" ۱۲پر باشه؟ یا نه فقط۱۲پر میخوره و ۶پر نمیخوره؟
آها
سرسیلند پرایدو فقط بکس 12پره باز میکنه
Omid2ef نوشته شده:
21 ژولای 2018, 15:44
تا ترک متر نباشه سر سیلندر باز کردن فایده نداره..کافیه یک کیلو بیشتر سفت کنید تا واشر خراب بشه..
ترکمتر الان قیمت ندارین...؟؟؟
حرف شما کاملا درسته ولی من تا الان هیچ ترکمتری ندیدم بجز تو فیلم
خودمم بدون ترک متر بستم مشکلی پیش نیومد ولی در اصل مشکل پیش میاد ولی شاید همون موقه نشون نده
ولی خب چاره ای نیست تا وقتی ترکمتر ندارم از لرمتر خودم استفاده میکنم :cool:
تجربه تلخ:
viewtopic.php?f=30&t=58255&start=100
پایین صفحه

ابوالفضل
Omid2ef
دنده 1
پست: 1551
تاریخ عضویت: 02 می 2017, 15:41
نوع خودرو: Praid
محل اقامت: یزد

Re: تعميرگاه مجازي پرايد

پست توسط Omid2ef » 21 ژولای 2018, 21:10

یعنی من رو واشر قالپاق سوپاپ تست کردم..یه ذره سفتش کردم واشر قالپاق سوپاپ تیکه پاره شده بود

Sent from my SM-A310F using Tapatalk

نمایه کاربر
almaseraga
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 358
تاریخ عضویت: 11 سپتامبر 2013, 15:53
نوع خودرو: پراید90.پرشیا87
محل اقامت: تهران

Re: تعميرگاه مجازي پرايد

پست توسط almaseraga » 21 ژولای 2018, 21:22

آقایون داداشام کمککککککککککککککک
امروز ماشین دوباره آمپر چسبوند تا ته
اصلا معلوم چشه
ببینین وقتی کولر روشنه ماشین آمپرش میره بالا بعد که کولرو خاموش میکنم آمپر میاد پایین
ولی امروز یجا که کاملا آمپر چسبیده بود و کولرهم روشن بود کاپوتو زدم بالا دیدم فن رادیاتور کار نمیکنه و فن کولر کار میکنه
سریع آب ریختم روی رادیات و کولرو خاموش روشن کردم و رفتم باتری ساز
8تا باتری سازی رفتم همه هرکاریش کردن درست کار میکرد
همه گفتن سالمه
ببینین این فقط یه ساعتایی اینجوری میشه
دقیقا ساعت 12تا 4 که داره از زمین و آسمون آتیش میباره
ساعتایی که یه ذره خنک تره یا داخل جاده ام هیچیش نیس
از فردا میخوام کاپوتو نیمه باز بزارم ببینم بهتر میشه؟(یه موقه داخل جاده باز نشه؟)
دوستان راهنمایی کنین لطفا چیکارش کنم؟
چه خاکی بریزم داخل کارتل روغنش؟رس خوبه؟
تجربه تلخ:
viewtopic.php?f=30&t=58255&start=100
پایین صفحه

ابوالفضل
Mdsd
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 118
تاریخ عضویت: 07 فوریه 2017, 20:32
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تعميرگاه مجازي پرايد

پست توسط Mdsd » 21 ژولای 2018, 21:39

almaseraga نوشته شده:
21 ژولای 2018, 21:22
آقایون داداشام کمککککککککککککککک
امروز ماشین دوباره آمپر چسبوند تا ته
اصلا معلوم چشه
ببینین وقتی کولر روشنه ماشین آمپرش میره بالا بعد که کولرو خاموش میکنم آمپر میاد پایین
ولی امروز یجا که کاملا آمپر چسبیده بود و کولرهم روشن بود کاپوتو زدم بالا دیدم فن رادیاتور کار نمیکنه و فن کولر کار میکنه
سریع آب ریختم روی رادیات و کولرو خاموش روشن کردم و رفتم باتری ساز
8تا باتری سازی رفتم همه هرکاریش کردن درست کار میکرد
همه گفتن سالمه
ببینین این فقط یه ساعتایی اینجوری میشه
دقیقا ساعت 12تا 4 که داره از زمین و آسمون آتیش میباره
ساعتایی که یه ذره خنک تره یا داخل جاده ام هیچیش نیس
از فردا میخوام کاپوتو نیمه باز بزارم ببینم بهتر میشه؟(یه موقه داخل جاده باز نشه؟)
دوستان راهنمایی کنین لطفا چیکارش کنم؟
چه خاکی بریزم داخل کارتل روغنش؟رس خوبه؟
اول مطمین شو امپر واقعی میره بالا ینی مهره فن سالمه و دقیق نشون میده
حالا ک امپر میره بالا ببین اب تو رادیات میچرخه؟ینی واتر پمپ سالمه؟و رادیات گرفتگی نداره؟
باتری ت ضعیف نکرده؟(ک ب تبعش فن هم ضعیف کنه)


---ادغام شد---

Omid2ef نوشته شده:
21 ژولای 2018, 21:10
یعنی من رو واشر قالپاق سوپاپ تست کردم..یه ذره سفتش کردم واشر قالپاق سوپاپ تیکه پاره شده بود

Sent from my SM-A310F using Tapatalk
بنظرمن ترکمتر اوجب واجباته!!
عملکرد صحیح وابسته است ب همین گشتاور و مقدار سفتی و شلی
منم شدید دنبالشم ولی یا گیر نمیاد یا خیلی گرونه
دنبال فنر جمعکن بودم هر جا میرفتم ۱۵۰ب بالا بود...یجا گف ۹۰درجا گرفتم....



پ.ن
از ارسال پست های متوالی در بازه زمانی کمتر از سی دقیقه بپرهیزید، چنانچه نیاز به افزودن مطلبی به پست قبلی خود میبینید از ارسال پست مجدد پرهیز کرده و از گزینه ویرایش پست استفاده کنید
نمایه کاربر
almaseraga
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 358
تاریخ عضویت: 11 سپتامبر 2013, 15:53
نوع خودرو: پراید90.پرشیا87
محل اقامت: تهران

Re: تعميرگاه مجازي پرايد

پست توسط almaseraga » 21 ژولای 2018, 22:32

با 2تا باطری امتحان کردم 50 آمپر اسیدی و 55 آمپر خشک(برم باطری پژو آمپر بالاتر بخرم؟فک کنم خیلی فرق کنه)
منفی باطری روهم تقویت کردم

حالا میخوام به قول شما فشنگی فن رو عوض کنم(جفتشونو عوض کنم؟)
و میخوام یه سوراخ هم بزنم روی ترموستات
فوش ندینا ولی نظرت منفیه که ترموستاتو حذف کنم؟
همه جا شنیدم که خیلی ضرر داره حذفش
حالا از حذفش میترسم ولی یه سوراخ میزنم روش با دریل
یه چیزی الان یادم افتاد
ماشینو که تازه خریده بودم حتا زمستون یه وقتایی وقتی چرقای جلو رو روشن میکردم آمپر میچسبید تا ته
الان این 2 تا ربط دارن بهم؟
فکر کنم از کمبود ولتاژه.درسته؟
تجربه تلخ:
viewtopic.php?f=30&t=58255&start=100
پایین صفحه

ابوالفضل
Omid2ef
دنده 1
پست: 1551
تاریخ عضویت: 02 می 2017, 15:41
نوع خودرو: Praid
محل اقامت: یزد

Re: تعميرگاه مجازي پرايد

پست توسط Omid2ef » 21 ژولای 2018, 22:43

من اول اصرار داشتم به ترموستات فابریک....الان نظرم عوض شده ترموستات فابریک واسه زمستون...ترموستات..۷۴ یا۷۶ واسه تابستون...
هیچ مشکلی پیش نمیاد واسه تابستون چون هوا اینقدر گرمه..فشار رو ماشین هست..قرار نیست اتفاق خاصی بیفته..
واسع زمستون ۸۲ درجع بندازین...
برداشتن کاملش ولی خیلی ضرر داره تاب برداشتن سر سیلندر..مثه اهنی که گداخته شده یه دفعه بزاریش تواب سرد تاب ور میداره..

Sent from my SM-A310F using Tapatalk

Mdsd
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 118
تاریخ عضویت: 07 فوریه 2017, 20:32
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تعميرگاه مجازي پرايد

پست توسط Mdsd » 21 ژولای 2018, 22:43

almaseraga نوشته شده:
21 ژولای 2018, 22:32
با 2تا باطری امتحان کردم 50 آمپر اسیدی و 55 آمپر خشک(برم باطری پژو آمپر بالاتر بخرم؟فک کنم خیلی فرق کنه)
منفی باطری روهم تقویت کردم

حالا میخوام به قول شما فشنگی فن رو عوض کنم(جفتشونو عوض کنم؟)
و میخوام یه سوراخ هم بزنم روی ترموستات
فوش ندینا ولی نظرت منفیه که ترموستاتو حذف کنم؟
همه جا شنیدم که خیلی ضرر داره حذفش
حالا از حذفش میترسم ولی یه سوراخ میزنم روش با دریل
یه چیزی الان یادم افتاد
ماشینو که تازه خریده بودم حتا زمستون یه وقتایی وقتی چرقای جلو رو روشن میکردم آمپر میچسبید تا ته
الان این 2 تا ربط دارن بهم؟
فکر کنم از کمبود ولتاژه.درسته؟
من چن ساله اصلن ترموستات ندارم...عیب هاشم نمیدونم

فشنگی همونکه جلوه کافیه.(اینه ک دما رو درست نشون میده و فن رو میزنه)
بنظرم ببر مکانیک بگو امپر میکشه...و یجوری بگو تا مهره ت رو مکانیکی ک خودش مهره داره عوض کنه...ایجور اگ مهرت سالم بود مهره رو پس میدی(۱۰تومنی هس مارک خوبشamg)...اگرم ک خراب بود فقط ی مهره عوض کردی و اجرت نده دیگ....

۵۵امپر بنظر من خوبه و بیشتر نیاز نیس...
پس از باتری و قدرت فن نیس
با تست مهره معلوم میشه امپرت واقعا میره بالا یا خطا داره....

اره،بیشتر باتری ضعیف
روشن کردن چراغ، یا کولر،...و کشیدن امپراولین حدس ب باتری میره
باتری خیلی ضعیف اگ کولر روشن باشه و چراغ روشن کنی همون لحظه افت پرتاب باد رو حس میکنی
Bebeto
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 653
تاریخ عضویت: 07 ژولای 2017, 00:24
نوع خودرو: 131
محل اقامت: ایران 99

Re: تعميرگاه مجازي پرايد

پست توسط Bebeto » 21 ژولای 2018, 23:27

دوستان اگه دقت بکنین اون دوستمون گفته کاپوتو زدم بالا دیده فن کار نمیکنه
پس بحث سر امپر کشیو افت ولتاژ نیست
امپرش درسه چون فن کار نکنه طبیعتا امپر میره بالا
اقا هم رله فن رو تست کن هم فشنگیه مربوط به فن نه اونی که پشت امپر نشون میده
همون لحظه که دیدی فن خاموشه فیشش رو بکش اگه فن روشن شد پس از همونه
رله هم اگه دوقلو هستش جاشونو با هم عوض کن
Amirali1397
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 538
تاریخ عضویت: 17 آپریل 2014, 21:09
نوع خودرو: پراید se 96
محل اقامت: هرمزگان

Re: تعميرگاه مجازي پرايد

پست توسط Amirali1397 » 22 ژولای 2018, 00:17

Venturi نوشته شده:
21 ژولای 2018, 12:41
Amirali1397 نوشته شده:
21 ژولای 2018, 12:36
Omid2ef نوشته شده:
21 ژولای 2018, 12:28
واسه همون طبق هستش واسه من همینحوریه..هفته ای یک بار الان تق تق شروع میشه.تابستون هم هست زودتر خشک میشع..
به نظرم یه سرنگ بزرگ وردار این دفعه توش گریس پر کن
یکم از گردگیر سوراخ اندازه سر سرنگ
و پره گریسش کن..


Sent from my SM-A310F using Tapatalk
روغن موتور هم ریختم بی فایده بود
ماشین 6 ماه فقط کارکرده
متاسفانه یه صفر دیگه خریدیم فقط 4 کیلومتر کارکرده بود صدا باز صدا میداد :???: :???:
یه آچارکشی حتما بکن مخصوصا مهره های میل تعادل(چاکدار ها)
امروز بررسی کردم فشار دادم گردگیرهای طبق رو پر روغن بود حالت گیریس می اومد بیرون کمی گیریس ریختم داخلش ولی فرقی نکرد
نمایه کاربر
almaseraga
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 358
تاریخ عضویت: 11 سپتامبر 2013, 15:53
نوع خودرو: پراید90.پرشیا87
محل اقامت: تهران

Re: تعميرگاه مجازي پرايد

پست توسط almaseraga » 22 ژولای 2018, 15:00

اوه اوه میدونین چیشد؟
ینی خودم از گفتنشم دستو پام میلرزه
میگم تا دوستان به این مشکل بر نخورن
آقا من رفتم 2 تا فشنگی هارو خریدم و رفتم برا تعویضش
موقع بستن فشنگی فن چون داشتم با بکس سفتش میکردم و نمیدیدمش مهرشو زیادی پیچوندم و برید
وااااااای چند دقیقه سرم داشت گیج میرفت
ینی همه چی داشت از جلو چشام رد میشد که باید سر سیلند باز میشد و میرفت تراشکاری برای باز کردن فشنگی فن
لعنتی فشارمم افتاد
یه خورده که به خودم اومدم رفتم ترموستاتو باز کردم دیدم ااااا فشنگیه از اونجا معلومه
هیچی دیگه 1کیسه نمک نذر امامزاده صالح کردمو با سلامو صلوات آچار 8 انداختم توش و با 1ساعت ور رفتن بازش کردم
دهنم سرویس شد
دوستان هواستون باشه به این مشکل دچار نشین
تجربه تلخ:
viewtopic.php?f=30&t=58255&start=100
پایین صفحه

ابوالفضل
ارسال پست

بازگشت به “پراید Pride - سایپا”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: amin-shakouri, ronin2607, Steve Mcqueen و 21 مهمان