مباحث و مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده موتور پراید

تصویر مباحث مربوط به مدلهای مختلف پراید (صندوقدار، هاچبک، 141، 132 و 111 ، 131 و...)

مدیران انجمن: morbid, DEATH

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
Mamad1311
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 96
تاریخ عضویت: 24 نوامبر 2017, 13:03
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: مباحث و مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده موتور پراید

پست توسط Mamad1311 » 24 می 2018, 23:46

دوستان امپر اب ماشین من همیشه ی خط بالای صفر هست و فقط تو ترافیک ب وسط میرسه الان ترموستات من مشکل داره؟
نمایه کاربر
shabestan
پست: 8
تاریخ عضویت: 03 سپتامبر 2014, 17:53
نوع خودرو: دوچرخه

Re: مباحث و مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده موتور پراید

پست توسط shabestan » 25 می 2018, 13:00

تشکر از دوستان.
همینطور بود که فرمودین و ماشین سالم بود.(2تا یورو چهار دیگه و یه تیبا دیدم که هی تند تند فن میزنن)
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2865
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT

Re: مباحث و مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده موتور پراید

پست توسط MOHAMMAD1346 » 25 می 2018, 21:14

shabestan نوشته شده:
25 می 2018, 13:00
تشکر از دوستان.
همینطور بود که فرمودین و ماشین سالم بود.(2تا یورو چهار دیگه و یه تیبا دیدم که هی تند تند فن میزنن)
سلام
ممنون از اطلاع رسانیتون

ظاهراً کامپیوتر این ماشینها بد برنامه ریزی شده .فاصله ی بین روشن و خاموش کم هست . برای همین زود زود روشن و خاموش میشه
.



==============================
صرفه جویی میلیونی در هزینه های خودرو

http://tuningtalk.com/forum/viewtopic.p ... &start=410
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
tahamtan.amin
شروع حركت
پست: 17
تاریخ عضویت: 24 اکتبر 2016, 19:34
نوع خودرو: 131

Re: مباحث و مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده موتور پراید

پست توسط tahamtan.amin » 26 می 2018, 08:21

سلام به همه دوستان.
ميخواستم در مورد سيستم خنك كننده پرايد اطلاعاتي كسب كنم و ببينم اين موضوعي كه ذهن منو مشغول كرده تا الان كسي انجامش داده يا نه . زمان روشن شدن فن پرايدو ميخوام سريعتر كنم. به نظرم اين كار تو تابستون ميتونه به موتور كمك كنه و اجازه نده موتور خيلي گرم كار كنه. حالا سوالم اينه كه فرمان روشن شدن فن از چه طريقي ارسال ميشه و يا اينكه چطور ميشه اين تو اين عملكرد تغيير ايجاد كرد.
ممنون ميشم راهنمايي كنيد و از تجربياتتون به من هم آموزش بدين.
Pishro 1.6i
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 561
تاریخ عضویت: 07 می 2014, 20:18
نوع خودرو: PARS LX - 131

Re: مباحث و مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده موتور پراید

پست توسط Pishro 1.6i » 26 می 2018, 11:46

SoRoUsH8 نوشته شده:
23 می 2018, 08:42
Pishro 1.6i نوشته شده:
22 می 2018, 00:58
سلام دوستان دیروز طی یک مسافرت 800کیلومتری در راه رفت که ۴۰۰کیلومتری بود و کولر بیشترش روشن بود نشانگر دمای آب ماشین کامل خالی میشد و هر از گاهی یک یا دومربع روشن میشد که بیشتر یهو مربعا ظاهر میشد و میرفت اولش گفتم شاید ترموستات رو ماشین نیست ولی در مسیربرگشت که کولر اصلا روشن نشد نشانگر دما بین 3و2مربع تغییر میکرد و در سرپایینی های شدید که دما یهو افت میکنه نشانگر کمتر از 2مربع نشد.بنظرتون علت چیه؟؟ احساس میکنم نمایشگر دمای آب مشکل داره بعضی مواقع هم ۴مربع میشه در حالی که تو جاده هستم و باید موتور خنک باشه.
ترموستات رو عوض کن. سر پایینی هم نباید نهایت 3 خانه کمتر شه و باقی حالات وسط باید باشه ثابت
بله دقیقا مشکل منم همینه الان توی شهر که سرعت کمه و ترافیکه حتی وقتی کولر رو میزنم امپر میاد روی دو مربع توی جاده هم اگه کولر روشن باشه کامل مربع ها خالی میشن :-|
قصد دارم کل اب رادیاتور و ترموستات رو تعویض کنم فقط نمیدونم ترموستات فابریکش چند درجس و ترموستات فابریک خود شرکت رو توصیه میکنید؟؟ و اینکه پراید مث پژوجات هواگیری هم میخواد؟؟؟
هرگز تسلیم نشو ---> ”سرباز پیاده در شطرنج اگر تا آخر ادامه بدهد وزیر میشود“
نمایه کاربر
SoRoUsH8
دنده 3
پست: 3399
تاریخ عضویت: 04 آگوست 2013, 11:48
نوع خودرو: دمپایی ابری
محل اقامت: IR19

Re: مباحث و مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده موتور پراید

پست توسط SoRoUsH8 » 26 می 2018, 12:19

Pishro 1.6i نوشته شده:
26 می 2018, 11:46
بله دقیقا مشکل منم همینه الان توی شهر که سرعت کمه و ترافیکه حتی وقتی کولر رو میزنم امپر میاد روی دو مربع توی جاده هم اگه کولر روشن باشه کامل مربع ها خالی میشن :-|
قصد دارم کل اب رادیاتور و ترموستات رو تعویض کنم فقط نمیدونم ترموستات فابریکش چند درجس و ترموستات فابریک خود شرکت رو توصیه میکنید؟؟ و اینکه پراید مث پژوجات هواگیری هم میخواد؟؟؟
ترموستات همون شرکتی بگیر.
شرکتیش همون درجه فابریک 82 هست
هواگیری نداره فقط پر کردی ماشینو روشن کن ترموستات باز شد میره پایین یه مقدار سر ریز کن و دربش رو ببند و زمانی که سرد شد موتور باز کن لازم بود سر ریز کن و ببند
ﺩﺭﺳﺘﻪ ﭘﺮﺍﯾﺪ ﮐﻮﻟﺮﺵ ﺧﻮﺏ ﻧﯿﺴﺖ ﻭﻟﯽ خداییش ﺑﺨﺎﺭﯾﺶ ﺧﻮﺏ ﺧﻨﮏ ﻣﯽ ﮐﻨﻪ
Pishro 1.6i
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 561
تاریخ عضویت: 07 می 2014, 20:18
نوع خودرو: PARS LX - 131

Re: مباحث و مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده موتور پراید

پست توسط Pishro 1.6i » 26 می 2018, 12:41

SoRoUsH8 نوشته شده:
26 می 2018, 12:19
Pishro 1.6i نوشته شده:
26 می 2018, 11:46
بله دقیقا مشکل منم همینه الان توی شهر که سرعت کمه و ترافیکه حتی وقتی کولر رو میزنم امپر میاد روی دو مربع توی جاده هم اگه کولر روشن باشه کامل مربع ها خالی میشن :-|
قصد دارم کل اب رادیاتور و ترموستات رو تعویض کنم فقط نمیدونم ترموستات فابریکش چند درجس و ترموستات فابریک خود شرکت رو توصیه میکنید؟؟ و اینکه پراید مث پژوجات هواگیری هم میخواد؟؟؟
ترموستات همون شرکتی بگیر.
شرکتیش همون درجه فابریک 82 هست
هواگیری نداره فقط پر کردی ماشینو روشن کن ترموستات باز شد میره پایین یه مقدار سر ریز کن و دربش رو ببند و زمانی که سرد شد موتور باز کن لازم بود سر ریز کن و ببند
خیلی ممنون اقاسروش فقز یه سوال اونم اینکه کلاً با ترموستات فابریک درجه آب باید بین 3 و 4 مربع در تغییر باشه درسته؟؟؟ منظورم اینه که نباید کمتر از 3مربع حتی در زمستون که هوا سرده بشه دیگه؟
هرگز تسلیم نشو ---> ”سرباز پیاده در شطرنج اگر تا آخر ادامه بدهد وزیر میشود“
امیر-
يار همراه
پست: 758
تاریخ عضویت: 12 ژانویه 2016, 04:05
نوع خودرو: لوگان - پرایدو

Re: مباحث و مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده موتور پراید

پست توسط امیر- » 26 می 2018, 16:12

سلام
اگر ترموستات سالم باشه و آب رد نكنه هميشه بايد دماي آب ثابت باشه و در تابستان و زمستان در جاده آمپر آب در كيلومتر شمار پايين نياد.
مرگ عده اي از انسان ها مثل كاه سبك و مرگ پاره اي ديگر مثل كوه سنگين
amin33
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 71
تاریخ عضویت: 13 ژانویه 2015, 17:02
نوع خودرو: پراید ۱۳۲ دوگانه
محل اقامت: یزد

Re: مباحث و مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده موتور پراید

پست توسط amin33 » 30 می 2018, 13:09

amin33 نوشته شده:
05 ژوئن 2017, 17:37
سلام خدمت دوستان... گفتم چنتا عکس بذارم از عملکرد رادیاتور گرمسیری و فن نو که بستم ..تو جاده طبس ساعت ۲ ظهر که هم با گاز تست کردم هم با بنزین و کولر روشن ... دو عکس اول از گاز و دو عکس دوم از بنزین هستش...

http://uupload.ir/files/a5yd_۲۰۱۷۰۶۰۵_۱۰۱۹۱۴.jpg
http://uupload.ir/files/jzbu_۲۰۱۷۰۶۰۵_۱۰۱۸۲۹.jpg
http://uupload.ir/files/w61t_۲۰۱۷۰۶۰۵_۱۱۴۵۴۴.jpg
http://uupload.ir/files/ib8m_۲۰۱۷۰۶۰۵_۱۱۴۵۲۹.jpg
سلام به همگی..خب‌کم کم فصل گرما شروع شد و همه پراید سوارا طبق سنت هرساله مشکل کولر خخخخ .. پارسال همین روزا بود ک من مشکل خنک نکردن کولر رو داشتم (پراید ۸۷ مشکی ۱۳۲) ... هرکاریم کردم نشد ک نشد..گفتم مجدد کاری ک پارسال کردم رو بگم خدمت دوستان... اگه میخواین راحت شین از شر اینهمه دنگ فنگ و یبار برا همیشه همه کاری رو بکنین بدونین اینایی که میگم دیگه اخرین کارایی هست که میشه تاحدودی کولر و امپر رو بهترین نحو رسوند...دیگه بیشتر ازین بخواین پراید شرمنده میشه!! من چنتا کار کردم اول متوجه شدم اکثر فن های دو دور بخاطر بدجا بودن خازن دور‌کندشون از کار میفته ..‌اما چجوری مشخص‌میشه؟ خب شما میری‌پیش‌اینایی ک دیاگ‌میزنن و‌همیشه هم‌میگن من بهترینم و من منم و.. دسگاه دیاگو میزنه و دور کند و‌تند رو چک میکنه!! جالب اینه ک‌ اگه خازن دور کند خرابم شده باشه با دیاگ کار میکنه و سالم نشون مبده اما موقع کار کردن ماشین روشن نمیشه!! بگذریمم..اقا این خازن توی اکثر پرایدا میسوزه ک باعث مبشه کولر میگیری دور‌کند کار نکنه و‌ ماشین تاجایی گرم‌میشه ک‌مستقیم میره دور تند..من یبار خیال خودمو راحت کردم.. فن و رادیات کامل با پوسته ۸۰ تومن.. رادیات گرمسیری ۱۱۰ تومن... تسمه و‌ پولی (کوچیک تر از پولی فابریک )سر میل لنگ ۳۰ تومن.. الان من توی گرمای جهنمیه یزد اونم ماشین مشکی چ پارسال اوج‌تابستون چ العان ک هوا گرمه هنوووووز نشده امپر ماشین وسط برسه در حالت درجا !!! توی جاده که کلا تهه تهش میاد بین خط اول و خط‌وسط.. البته چون داشبورد قدیمم‌هست یبار باز کردم کل کانال کشی ها رو با اسفنج خوب کیپ کردم باد از جایی در نره.. درکل این چند مورد بعلاوه گاز کولر‌خوب هم راندمان کولر رو بالا میبره و‌خنکی ، هم از بابت جوش‌اوردن دیگه خیالت راحته .. اینم بگم رادیات دونوع هست..استوایی و‌گرمسیری (ریویی) استوایی از رادیات پراید یکم بزرگتره که شنیدم‌میگن یکم تاثیر داره..اما کرمسیری یا همون ریویی اندازه فابریک‌پرایده ولی شبکه های بیشتری داره... من قبلا عکس گذاشتم همین تاپیک‌ ریپلای میکنم دوستان استفاده کنن..یا حق
❤❤یه‌ تکاور ارتش ❤❤
Mehdi aseman
شروع حركت
پست: 30
تاریخ عضویت: 12 ژانویه 2018, 23:50
نوع خودرو: پراید

Re: مباحث و مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده موتور پراید

پست توسط Mehdi aseman » 05 ژوئن 2018, 11:48

سلام دوستان من ماشینم که گرفتم کارکرده بود رادیات کولر نداشت.حالا میخوام اوکیش کنم کسی اطلاعی داره رادیات کولر از چه قیمتی شروع میشه تا چه قیمتی هست؟ بعد گاز پر کردنش چطور؟
ارسال پست

بازگشت به “پراید Pride - سایپا”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: esmigel, saeed.mrz و 22 مهمان