تعمیر ، تعویض و سرویس کاری به صورت مصور

تصویر مباحث مربوط به مدلهای مختلف پراید (صندوقدار، هاچبک، 141، 132 و 111 ، 131 و...)

مدیران انجمن: hexagon, DEATH

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
Falcon
دنده 1
پست: 1209
تاریخ عضویت: 20 آگوست 2009, 23:00
نوع خودرو: پری!!82 و پدرام!!89
محل اقامت: مشهد

تعمیر ، تعویض و سرویس کاری به صورت مصور

پست توسط Falcon » 02 آپریل 2011, 23:17

خب،سلام دوستان منیه ماه پیشاین کارو انجام دادم الان عکساشو دیدم گفتم بذارم و توضیح بدم تا باسه این کار به این آسونی کسانی که مثل من هیچ کار فنی نمیدونن سراغ

تعمیکار جماعت نرن.

من یه کاریو تا مطمعن نشم که نتیجه چیه انجام نمیدم ، اگه شمام مثه من باشین با این عکسا ترستون میریزه و دس به کار میشین:

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر


وقتی میخواین واشر بخرین بگین واشر کوچیک بدن چون ظاهرا یه نوع دیگه هم داشتن

اول با سرنگ روغنو بکشین

باسه در اووردنش یه پیچ 4 سو زیرشه افقیه. خیلی راحت باز کنین، بعد با زور و بیوفتین به جونش و با تکون دادن به چپ و راست بکشینش بیرون

حالا به واشرای قبلی رحم نکنین و پیچ گوشتی و انبر درشون بیارین

منبع رو با آب گرم شستشو بدین تا رسوباتش تمیز شه

واشرای جدیدو جا بزنین به زور خیلی سفتن ولی تلاش شما قابل تحسینه!!

حالا باید منبع رو جا بزنین! و اینجاس که اگه مثل من بی تجربه بازی در بیارین دهنتون آسفالت میشه! میخواین منبعو جا بزنین ؟ زور نزنین! اول با روغن ترمز چرب کنین بعد زور

بزنین ! من حواسم نبود که شستمش و هی زور میزدم و فحش میدادمش! دیگه داشت میشکست که دستم در رفت و نمیدونم به کدومگوری خورد که کلا پوست از 2 بند انگشتم

برداشته شد :chol: پس چرب کردن یادتون نره هیچ وقت :wink:

موفق باشین :hb:


ادیت : لینک فایل PDF
http://s7.picofile.com/file/8249353868/ ... n.pdf.html
شاهین
HTC Wildfire S فروشی
نمایه کاربر
DEATH
فعال کلوپ فنی تخصصی
پست: 4068
تاریخ عضویت: 06 سپتامبر 2009, 15:20
نوع خودرو: Casper
محل اقامت: ایران 44
تماس:

Re: تعمیر نشتی روغن ترمز از زیر منبع

پست توسط DEATH » 03 آپریل 2011, 08:35

:-) :-)
ممنون. آموزش جالبي بود.
فقط اگر اين كار را بكنيم مشكلي در مورد هوا كشيدن سيستم ترمز پيدا نميشه ؟ منظورم اينه كه بعدش به هواگيري احتياج پيدا نميكنه ؟


در ضمن اگر روزي روزگاري لوازم بوستر ترمز را هم عوض كردي آموزشش را بذاري ممنون ميشم.


موفق باشيد.
فرهاد
پروردگارا، ازت ممنونيم بخاطر همه چيز. و از همه مهمتر، بابت ماشينهاي سريع ازت ممنونيم.

مباحث طبقه بندي شده كلوپ پرايد
تيونينگ 141 نقره اي
نمایه کاربر
Falcon
دنده 1
پست: 1209
تاریخ عضویت: 20 آگوست 2009, 23:00
نوع خودرو: پری!!82 و پدرام!!89
محل اقامت: مشهد

Re: تعمیر نشتی روغن ترمز از زیر منبع

پست توسط Falcon » 03 آپریل 2011, 16:35

خواهش میکنم

نه هوا گیری نمیخواد ، فقط باید وقتی میخواین دوباره پر کنین اولشو آروم بریزین که حباب هوا نگیره و به سطح روغنی که تو شیرای بوستر هست اضافه بشه.

اونم به چشم ولی خدانکنه :wink:
شاهین
HTC Wildfire S فروشی
نمایه کاربر
Farshadfar
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 397
تاریخ عضویت: 17 آپریل 2010, 15:54

تعمیر ، تعویض و سرویس کاری به صورت مصور

پست توسط Farshadfar » 23 نوامبر 2012, 22:48

با سلام خدمت تمامی دوستان
هدف از ایجاد این تاپیک آموزش تعمیر و تعویض و سرویس کاری تمامی قطعات خودرو به صورت مصور میباشد.
دوستان پراید سوار لطف کنند تمام کارهایی که در خودروشان انجام میدهند هرچند کم اهمیت در این تاپیک به صورت مصور قرار دهند شاید همین کار به اصطلاح کم اهمیت برای بعضی از دوسان سوال باشد و با خواندن این پستها و تصاویر مربوطه بتوانند مشکل خودروشان را حل نمایند
از مدیران محترم نیز خواهش میکنم تمامی پستهای بدون تصویر را حدف نمایند تا این تاپیک یک مرجع کامل و یک راهنمای ارزنده برای تمامی اعضای کلوپ باشد و با پستهای تشکر و سوال های غیر منطقی حجم تاپیک بالا نرود.

---- اضافه شده در تاریخ 3 آذر 91, 00:50 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----

برای شروع سرویس کلیدهای لای در که مربوط به چراغ داخل سقفی میباشد را در این پست قرار میدهم
من یک هفته که به جمع پراید سواران پیوسته ام
از موقع تحویل ماشین متوجه شدم که با باز و بسته شدن درها کلید سقفی روشن نمیشود و تصمیم به حل کردن این مشکل گرفتم و بعد از بررسی متوجه شدم که مشکل از سیم کشی نیست و کلید ها یک مقدار دچار زنگ زدگی شده اند و نمی توانند اتصال را بر قرار کنند.
حالا میرویم به سراغ تصاویر
1 - ابتدا تصویر مربوط به کلید نصب شده لای در
تصویر

2 - باز کردن دو عدد پیچ چهارسو و پس از آن جدا کردن سوکت مربوطه
تصویر

3 - تصویر کلید جدا شده همرا با پیچها که مقداری از زنگ زدگی مشخص میباشد.
تصویر

4 - باز کردن پیچ پشت کلید
تصویر

5 - عکس تمامی متعلقات جدا شده
تصویر

6 - پس از جدا کردن مامی قطعات باید به تمیز کاری آنها بپردازیم که در این مرحله من از 3 مدل فرچه سیمی استفاده کردم
تصویر

7 - پس از تمیز کاری
تصویر

8 - برای بهتر عمل کردن فنر میتوان از سوراخ مورد نظر با روغن یا گریس و یا اسپری WD40 ( گریس مایع ) عمل روانکاری را انجام داد.
تصویر

9 - و در پایان بستن کلید در جای خود
تصویر

توصیه میشود اگر یکی از دربها به همچین مشکلی برخورد کردند تمامی دربها را سرویس نمایید که تا چند سال خیالتان راحت باشد

خب این کار یک کار ساده و پیش پا افتاده بود امید است که در آینده با مطالب بسیار پربار ( البته با تصویر ) این تاپیک را ادامه دهید
نمایه کاربر
Unknown_MN
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 507
تاریخ عضویت: 06 ژانویه 2012, 02:54
نوع خودرو: W123
محل اقامت: اهواز

Re: تعمیر ، تعویض و سرویس کاری به صورت مصور

پست توسط Unknown_MN » 23 دسامبر 2012, 00:05

سلام دوستان اومدم که یخورده گرت و خاک کنم :evil:
اینم از عکس های تعویض تسمه کولر و دینام :div:
برای این کار به آچار های 10 - 12 - 13 - 14 نیاز هست (حتما رینگی باشن ) البته به بعضی هاشون هم نیاز ندارید اما باشن بهتره :-( !
1. شما ابتدا باید این محفظه ی فیلتر هوا رو در بیارید کامل ! (این اصلا کلا توی دست و پاست نمیدونم چرا گذاشتنش اینجا !!!! اضافیه :دی )
تصویر

2. اینم عکسی با فضای باز از تسمه ها
تصویر

3. برای تعویض تسمه کولر باید اول پیچ هرزگرد رو یخورده شل کنید بعد پیچ سفت کن تسمه رو تا جایی که تسمه راحت از توی جاش در بیاد شل میکنید
تصویر
تصویر

تا اینجا کار تسمه کولر به راحتی آب خوردن در اومد حالا میریم سراغ غول مرحله تسمه دینام :smile:

4. برای تعویض تسمه دینام اول این پیچ که گوشه دینام هست رو شل میکنید
تصویر

5. دینام یه پیچ دیگه داره که برای باز کردنش باید به زیر ماشین برید (اصلا راه نداره از بالا باز بشه من خودم رو . . . نتونستم از بالا نه پیداش کنم نه بازش کنم ! )
تصویر
تصویر

6. خب حالا دینام رو میکشید سمت خودتون - اینطوری
تصویر

7. تا اینجا در دو تا تسمه رو درآوردید حالا دوتا تسمه ی جدید رو جایگزین میکنید و به همون روشی که تسمه ها رو باز کردید (برعکس اون کار هایی که کردید ) جدید ها رو میبندید


تسمه قدیمی
تصویر

نکات ایمنی را جدی بگیرید :
1. میتونید از تسمه های شرکتی سایپا استفاده کنید که مارکشون دانگیل هست و از کیفیت خوبی برخوردارن
2. وقتی که تسمه دینام رو توی جاش گذاشتید اول پیچ بالا رو سفت کنید بعد پیچ پایین در ضمن برای سفت کردن تسمه دینام دینام رو با یه اهرم (آچار چرخ ) به عقب هل بدید به انگشتتون رو وسط تسمه بزارید . انگشتتون باید 2 سانت بیشتر پایین نره وقتی به این حد رسید پیچ رو از بالا سفت کنید .
3. تسمه کولر هم تا جایی سفت کنید که وقتی انگشتتون رو وسطش میزارید 2 سانت بیشتر پایین نره
4. پیچ هرزگرد تسمه رو زیاد سفت نکنید .(زور خفن بهش نزنید )
5. میتونید برای اطمینان وقتی تسمه دینام رو بستید یه استارت به ماشین بزنید و چکش کنید بعد برید پیچ زیر دینام رو خوب سفت کنید .
6. حواستون باشه که تسمه ها خوب توی ریل های خودشون قرار بگیرن.

در آخر مردم از بس تایپ کردم .!!

موفق باشید
Mojtaba
نمایه کاربر
DEATH
فعال کلوپ فنی تخصصی
پست: 4068
تاریخ عضویت: 06 سپتامبر 2009, 15:20
نوع خودرو: Casper
محل اقامت: ایران 44
تماس:

Re: تعمیر ، تعویض و سرویس کاری به صورت مصور

پست توسط DEATH » 24 دسامبر 2012, 08:00

آقا مجتبي دست شما درد نكنه. مطلب مفيدي بود.
البته دو تا كار لازم نبود.
1- باز كردن قاب فيلتر هوا. همه اين پيچها بدون برداشتن جعبه هوا و با رينگي باز ميشه.
2- پيچ پايين دينام احتياجي به باز كردن نداره و بدون باز كردن اون هم دينام حركت ميكنه.
گر هم روزي براي تعمير دينام يا تعويض دينام خواستيد باز كنيد احتياجي به رفتن به زير ماشين نيست. روبروي موتور كه بايستيد، دستتون را از سمت ورودي ريل سوخت و زير منيفولد هوا ببريد به سمتش و يه ذره خودتون را بندازيد روي موتور ميتونيد بازش كنيد. فكر ميكنم سريعتر از رفتن به زير ماشين باشه. بهترين راه درآوردن دينام هم اينه كه از پايين درش بياريد.

موفق باشيد.
فرهاد
پروردگارا، ازت ممنونيم بخاطر همه چيز. و از همه مهمتر، بابت ماشينهاي سريع ازت ممنونيم.

مباحث طبقه بندي شده كلوپ پرايد
تيونينگ 141 نقره اي
نمایه کاربر
DEATH
فعال کلوپ فنی تخصصی
پست: 4068
تاریخ عضویت: 06 سپتامبر 2009, 15:20
نوع خودرو: Casper
محل اقامت: ایران 44
تماس:

Re: تعمیر ، تعویض و سرویس کاری به صورت مصور

پست توسط DEATH » 08 ژوئن 2013, 10:01

تعويض مجموعه سوييچ و قفل دربهاي جلو و صندوق عقب


ماجرا از اينجا شروع شد :
اومدم فرمون را قفل كنم يك مقدار محكم اين كار را كردم و اين بنده خدا به اين روز افتاد.

تصویر

رفتم يه مجموعه كاملش را خريدم :

تصویر


ولي بعدا فهميدم كه اينها براي پرايدهاي معمولي هستش و مال 141 فرق داره. البته فقط در قفل درب صندوق كه كاملا با بقيه قفلها يكسان هستش و فرقي نداره. ولي در پرايدهاي معمولي قفل صندوق فرق داره. گشتم و پيدا نكردم كه هر سه تا قفلها مثل هم باشه و بيخيال شدم گفتم اگه منم كه همين را ميخورونمش. :gun:



خلاصه اول رفتم سراغ دربها :
كار زياد سختي نيست. فقط يه بست فنري داره كه بايد به سمت بالا بكشيد و ميله رابط پمپ درب را هم آزاد كنيد :

تصویر

تصویر





بعدش هم رفتم سراغ سوييچ. مجموعه سيمهاي سوييچ سه تا سوكت بودند كه به راحتي وصل شدند.

تصویر

اين هم عكس از زير فرمون، همونجايي كه فرمون قفل ميشه :

تصویر

و اين هم زبونه روي مجموعه سوييچ كه ميره توي اون شكاف بالايي و باعث قفل شدن فرمون ميشه

تصویر

و حالا بستن اين مجموعه روي فرمون:
سعي كنيد اين قسمت را همزمان با نصب قاب پاييني انجام بديد. چون اگر سوييچ را كمي عقب يا جلو ببنديد پيچهاي قاب پاييني سر جاشون قرار نميگيرند و مجبور به دوباره كاري ميشيد و بايد دوباره بازش كنيد.

تصویر

پيچهاي اين قسمت حالت خاصي دارند و فقط ميشه با يه پيچ گوشتي كه نوك پهني داشته باشه سفتشون كرد و باز كردن فقط با ضربه ( مثل قلم و چكش) امكان پذير هستش :

تصویر

اين هم پيچ گوشتي كه چند وقت پيش سرش شكست و من هم ديدم بدرد اين جور كارها ميخوره و همونطوري صافش كردم كه اينجا بدرد خورد :

تصویر




و اين هم قفل صندوق عقب:
قفل صندوق عقب كه مال پرايدهاي معمولي بود و بايد به 141 خورانده ميشد. جاي قفل به اين صورت بود :

تصویر

كه با فرز انگشتي دو تا شيار ديگه تو بالا و پايينش ايجاد كردم و شيارهاي بغل را هم كمي باز كردم. ( متأسفانه از اين قسمت عكس ندارم).
بعدش هم بست فنري پشتش كه تنگ بود و اين هم به قفل جديد نميخورد كه مجبور شدم اون را هم كمي گشاد كنم تا جا بشه.
ميله رابط هم بلند بود كه اون را هم كوتاهش كردم و نتيجه به اين صورت شد :

تصویر




اميدوارم اين آموزش براي دوستان عزيز مفيد باشه.

موفق باشيد.
فرهاد
پروردگارا، ازت ممنونيم بخاطر همه چيز. و از همه مهمتر، بابت ماشينهاي سريع ازت ممنونيم.

مباحث طبقه بندي شده كلوپ پرايد
تيونينگ 141 نقره اي
نمایه کاربر
DEATH
فعال کلوپ فنی تخصصی
پست: 4068
تاریخ عضویت: 06 سپتامبر 2009, 15:20
نوع خودرو: Casper
محل اقامت: ایران 44
تماس:

Re: تعمیر ، تعویض و سرویس کاری به صورت مصور

پست توسط DEATH » 11 ژوئن 2013, 20:26

اين هم آموزش تعمير پمپ ترمز:
برگرفته از صفحه صفحه 97 تاپيك مشكلات ترمز و ديسك و بوستر. توسط دوست خوبمون NIMA Ss


آموزش تعمير پمپ ترمز

موفق باشيد.

---- اضافه شده در تاریخ چهارشنبه خرداد 22, 92 8:10 am ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----

آموزش تعويض حبابگير پرايد



چند روز قبل به دليل حل نشدن مشكل نرفتن بنزين داخل باك تصميم به تعويض حبابگير گرفتم كه آموزشش را براي دوستان اينجا ميزارم. ( اما مشكل همچنان پابرجاست ).

آموزش تعويض حبابگير پرايد

حبابگير به قيمت 7 چوق ناقابل خريداري شد.
اين عكس محل قرارگيري حبابگير را نشون ميده. قبلا با پيچ به اون سوراخهاي بالايي بسته ميشد ولي اين حبابگير جديد كه گرفتم روش دو تا خار داره كه توي اون دو تا سوراخ جا ميافته. به جاي ديگه اي متصل نشده بود.

تصویر



در اين عكس حبابگير جديد در مقابل حبابگير قديمي ... فكر ميكنم تفاوت كيفيتشون از ظاهرشون معلوم باشه. ( سمت چپ قديمي و سمت راست جديد ). روز به روز پس رفت !!!

تصویر



حبابگير بوسيله سه تا شلنگ به باك وصل شده. ( سه تا لوله در بالا سمت چپ تصوير مشاهده ميشه ) همونطور كه تو عكسهاي بالايي ميبينيد، ترتيب نصبشون هم به اين صورت هست كه همينطور كه حبابگير نصب ميشه، شلنگ سمت چپ به بالاترين لوله و شلنگ مياني به لوله مياني و شلنگ سمت راست به پايين ترين لوله متصل ميشه. بستها را هم محكم كنيد.

تصویر



تنها مسأله اي كه ميمونه شلنگي هست كه به طور افقي از روي بقيه شلنگها رد ميشه ( هموني كه تو حبابگير قديمي بست آبي داره ) كه اگر به حال خودش رها بشه باعث ميشه بوي بنزين بياد توي اتاق.
با سختي بسيار ميتونيد محل قرارگيري اون را پيدا كنيد.
اول عكس گرفتم كه اون پيدا بشه و بعد كار نصب انجام شد. تو اين مدت هم بوي بنزين خيلي اذيت ميكرد.

تصویر

تصویر


موفق باشيد.
فرهاد
پروردگارا، ازت ممنونيم بخاطر همه چيز. و از همه مهمتر، بابت ماشينهاي سريع ازت ممنونيم.

مباحث طبقه بندي شده كلوپ پرايد
تيونينگ 141 نقره اي
نمایه کاربر
DEATH
فعال کلوپ فنی تخصصی
پست: 4068
تاریخ عضویت: 06 سپتامبر 2009, 15:20
نوع خودرو: Casper
محل اقامت: ایران 44
تماس:

Re: تعمیر ، تعویض و سرویس کاری به صورت مصور

پست توسط DEATH » 13 ژوئن 2013, 09:10

آموزش تعويض لنت جلو پرايد
اين آموزش توسط دوست خوبم NIMA Ss نوشته شده كه در تاپيك مشكلات ترمز موجوده.
http://www.tuningtalk.com/~tuning/forum ... start=1310



ابتدا این خار رو از سوراخ 2میله فیکس کننده لنت در بیارید و میله ها رو بیرون بکشید:
--خار نگه دارنده میله ها:
تصویر
پیکان سبز رنگ موقعیت قرارگیری خار رو نشون میده و قرمز رنگ موقعیت قرار گیری 2 میله بر روی سوراخ کالیپر و لنت ترمز:
تصویر
--حال با اهرم لنت ها رو به عقب برانید تا راحت در بیان و همچنین لنت های جدید رو بتوان جا زد...قبل از این کار حتما درب مخزن روغن ترمز داخل موتور رو شل کنید تا هوا بتونه خارج بشه و احتیاط کنید روغن به بیرون نریزه!!
لنت سمت پیستون که زائده داره(زائده هشدار اتمام لنت):
تصویر
لنت سمت مقابل که زائده نداره(میل راهنما ها):
تصویر
--قبل از جا انداختن لنت های نو، حتما از گردگیر ها اعم از گردگیر میل راهنما ها و پیستون بازدید کنید که پاره نباشند!!
همچنین چک کنید که حرکت 2 میل راهنما روان باشه و حالت گیرپاژ نداشته باشه!! اگه گیر بود حتما باید روان بشه!! بدین ترتیب که با سرنگ، مقداری روغن معمولی به داخل گردگیر ها بریزید و با حرکت دست،روانش کنید... اگر گیرپاژ همچنان باقی بود و رفع نشد، احتمالا از گردگیر هاست که بر اثر گرما خراب شده و باد کرده و باید کالیپر از رو سگدست باز بشه و گردگیر ها تعویض بشن:
خط های قرمز،محل قرارگیری میله راهنما و گردگیر ها رو نشون میده:
تصویر
--سپس چک کنید که این 2 صداگیر در محل خود بر روی سگ دست باشن(بدون اینها لنت رو نبندین!! چون موقع دنده عقب و ترمز زدن صدا میده!! و همچنین از حالت دنده عقب به دنده جلو...) :
صداگیر:
تصویر
--حالا واشر لرزه گیر ها رو بر روی لنت مربوطه سوار کنید(بدون این لرزه گیر ها لنت ها رو نبندین!! چون وقتی ترمز ها درگیر نیستن(پا رو پدال نیست) و لنت ها آزادن،اگه از رو دست انداز ریز و خرابی اسفالت رد بشید، لنت ها صدای تلق و تلوق راه میندازن :smile: واشر لرزه گیر لنت سمت پیستون (لنت زائده دار)که 2 عدد هست، یکیش کامل و یکیش نصفه... اول کامل رو قرار بدید و بعد نصفه:
واشر لرزه گیر سمت پیستون،( از اون واشر نصفه عکس ندارم!! ):
تصویر
واشر لرزه گیر لنت مقابل(سمت میل راهنما که 1 عدد هست) :
تصویر
--حالا لنت ها رو جا بزنید...قبل از رد کردن میله بالایی، انداختن فنر M شکل یادتون نره!!
فنر M شکل که کار عقب نگه داشتن لنت از دیسک رو به عهده داره:
تصویر
حال میله پایینی و خار را جا بزنید... قبل از بستن چرخ یه بازدید نهایی انجام بدید تا چیزی از قلم نیافتاده باشه!!!
پیکان قرمز لنت سمت پیستون وسبز سمت مقابل:
تصویر
آخر کار:
تصویر

یا علی...

موفق باشيد.

ادیت: لینک فایل PDF
http://s7.picofile.com/file/8249355084/ ... F.pdf.html
فرهاد
پروردگارا، ازت ممنونيم بخاطر همه چيز. و از همه مهمتر، بابت ماشينهاي سريع ازت ممنونيم.

مباحث طبقه بندي شده كلوپ پرايد
تيونينگ 141 نقره اي
نمایه کاربر
DEATH
فعال کلوپ فنی تخصصی
پست: 4068
تاریخ عضویت: 06 سپتامبر 2009, 15:20
نوع خودرو: Casper
محل اقامت: ایران 44
تماس:

Re: تعمیر ، تعویض و سرویس کاری به صورت مصور

پست توسط DEATH » 15 ژوئن 2013, 07:55

آموزش تعويض پمپ بنزين پرايد



خوب اين هم آموزش تعويض پمپ بنزين كه چند ماه ما را سر كار گذاشته بود ...

ابتدا ميزان بنزيني را كه با باز كردن سوييچ از شلنگي كه به ريل سوخت ميخوره را اندازه گرفتم :

تصویر

و اين هم فيلم از خروجي پمپ :

http://www.aparat.com/v/YdWne

بعدش رفتم سراغ بيرون آوردن مجموعه پمپ بنزين :
موقع بيرون آوردن بسيار با حوصله عمل كنيد. چون اگر ميله نشانگر ميزان بنزين كج بشه ديگه مقدار بنزين را درست نشون نميده. خيلي دقت كنيد و حتما نور كافي داشته باشيد.
ابتدا فيش را در بياريد. قسمت اصلي يعني مجموعه پمپ با 8 تا پيچ كوچيك به بدنه وصل شده كه چهارسو ميخواد. بعد از اونها هم نوبت شلنگ خروجي هست كه بايد پيچها را باز كرده باشيد تا در بياد. چون جا براي حركت كردن نداره و بعدش با كمي حركت دادن مجموعه پمپ ميتونيد شلنگ را در بياريد.

تصویر

تصویر




خوب اين هم پمپ بنزين از تمام زوايا :

تصویر

تصویر

تصویر




خوب حالا ميرسيم به باز كردن پمپ از روي مجموعه پمپ بنزين.
ابتدا پيچهايي را كه مشخص كردم را بايد باز كنيد كه بصورت پيچ و مهره هستند.
بعدش هم اون بست پلاستيكي را كه مشخص كردم بايد باز كنيد.
بعد نوبت به شلنگ اتصال بالاي پمپ ميرسه و فيش پمپ.
جايي كه كمي سخت بود و با اعمال فشار انجام شد درآوردن اين خار اتصال دهنده صافي به پمپ بود. كه با كشيدن در اومد.

تصویر


خوب موقع باز كردن دقت كنيد كه جهت صافي به كدوم طرف هستش و بايد پمپ را دقيقا طوري ببنديد كه دوباره صافي به همون طرف باشه.
خودم اگر عكس نگرفته بودم نميدونستم كدوم طرفي بود.



و اين هم پمپ بنزين خريداري شده :

تصویر

تصویر





بعد از نصب پمپ و قراردادن آن داخل مخزن، دوباره ميزان بنزين خروجي را اندازه گرفتم و اينطوري :shock: شدم.
فشار پمپ جديد به حدي بود كه هر چي كثيفي توي مسير و توي فيلتر بود زد بيرون. اين هم فيلمش :

http://www.aparat.com/v/ftgHW

و براي اطمينان يكبار ديگه هم اين كار را كردم كه اين هم فيلم اونه :

http://www.aparat.com/v/R8ECf

و اين هم ميزان بنزين خارج شده. ميتونيد اندازش را با عكس اولي مقايسه كنيد. تازه كمي از اون هم موقع انتقال به اين ظرف ريخت. فكر ميكنم 300CC بايد بپاشه.

تصویر

و اين هم خدابيامرزهاي قديمي :

تصویر

تصویر

ماركش را كه ديدم تأسف خوردم كه قبلا جنسي كه روي اين ماشين ميبستند BOSCH بوده و الان ...
و اينكه اين بنزين بي كيفيت ايران چه بلايي سر پمپ بيچاره آورده.

اميدوارم مفيد بوده باشد.



موفق باشيد.
فرهاد
پروردگارا، ازت ممنونيم بخاطر همه چيز. و از همه مهمتر، بابت ماشينهاي سريع ازت ممنونيم.

مباحث طبقه بندي شده كلوپ پرايد
تيونينگ 141 نقره اي
ارسال پست

بازگشت به “پراید Pride - سایپا”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: Crishadi, parham tii, sama-it و 27 مهمان