هر کو دور ماند از اصل خویش، بازجوید روزگار وصل خویش

ارسال پست
نمایه کاربر
mrezat
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 135
تاریخ عضویت: 09 آگوست 2013, 19:35
نوع خودرو: Bardo
محل اقامت: تیونینگ تاک

Re: هر کو دور ماند از اصل خویش، بازجوید روزگار وصل خویش

پست توسط mrezat » 11 فوریه 2014, 18:45

واقعا محشر بود تا الان، خیلی عالی :-)
خیلی رو ماشین دقت داری که کارا رو خوب انجام بدی و تمیز دربیاد و همین عالیه
ایشالا ماشین های بهتر از رنو قسمتت بشه که بازسازیشون کنی، شدیدا پیگیر تاپیکت هستم داداش
موفق باشی
:hb:
فقط کلاسیــــــــــک
نمایه کاربر
mojtaba 5
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 487
تاریخ عضویت: 12 مارس 2014, 15:55
نوع خودرو: s5- tiba2-r5
محل اقامت: ساوه-قم

Re: هر کو دور ماند از اصل خویش، بازجوید روزگار وصل خویش

پست توسط mojtaba 5 » 18 ژوئن 2014, 22:09

farjadpc
سلام داداش گل
بابا یه سر بزن چند تا عکس از ماشینت بزار یه ذره دلمون باز بشه
موفق باشی
.رنوسوارا ماشیناشون کوچیکه اما دلاشون بزرگه.
به امید فعال شدن دوباره کلوپ رنو 5
DRIVE THE CHANGE
<<>>
نمایه کاربر
farjadpc
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 266
تاریخ عضویت: 19 ژوئن 2010, 18:34
نوع خودرو: Renault5 1397TL-1991
محل اقامت: Iran 42

Re: هر کو دور ماند از اصل خویش، بازجوید روزگار وصل خویش

پست توسط farjadpc » 25 ژوئن 2014, 05:22

درود.
برگشتیم یه گردگیری بکنیم تا ببینیم چی از کار خدا درمیاد!

ممنون از دوستایی که لطف داشتن تو این مدت پیگیر بودن، چه تلفنی چه اینجا چه پی ام و چه حضوری. باعث دلگرمی میشه. مجتبی جان الان پست شما انگیزه م شد تنبلیم رو بذارم کنار بیام بنویسم.

از بهمن پارسال که دوباره شروع کردیم کارهای ماشینو، هر روز تعطیلی که پیش میومد و میشد کار کرد، کار کردیم با آقای پدر. هفته ای 6-7 ساعت، اونم آماتوری، طول میکشه دیگه...

تا جایی گفته بودم که بعد از سمباده زدن آهن بدنه، اولین دست آستر فیلی رو پاشیده بودیم.. بعد از اون سمباده زنی داشتیم، موج های بدنه کم کم درمیومد. دلم راضی نشد و کاپوت و گلگیرهای جلو رو کامل خریدم عوض کردیم. کاپوت و گلگیرها رو هم آستر زدیم، گلگیرها رو از پشت قیر پاشیدیم حسابی.. تو عکس مشخصه..

تصویر

تصویر

تصویر

اینم محض یادگاری:
تصویر

(لینکها از پرشین گیگ: http://farjadpc.persiangig.com/image/Tu ... azi/AA.jpg
http://farjadpc.persiangig.com/image/Tu ... azi/BB.jpg
http://farjadpc.persiangig.com/image/Tu ... azi/CC.jpg
http://farjadpc.persiangig.com/image/Tu ... azi/DD.jpg)



پرداخت بدنه با بتونه سنگی و با حداقل ضخامت ممکن. و باز سمباده زدن ها...
تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر


روی رکابها خیلی کار کردیم، تیکه خورده بود و ترمیم شده بود، حسابی زحمت داشت.
تصویر

تصویر


اینجا زمستون بود و آخرین برف...
تصویر


(لینکها از پرشین گیگ: http://farjadpc.persiangig.com/image/Tu ... azi/EE.jpg
http://farjadpc.persiangig.com/image/Tu ... azi/FF.jpg
http://farjadpc.persiangig.com/image/Tu ... azi/GG.JPG
http://farjadpc.persiangig.com/image/Tu ... azi/HH.JPG
http://farjadpc.persiangig.com/image/Tu ... azi/II.JPG
http://farjadpc.persiangig.com/image/Tu ... azi/JJ.JPG
http://farjadpc.persiangig.com/image/Tu ... azi/KK.jpg
http://farjadpc.persiangig.com/image/Tu ... azi/LL.jpg)



دوباره یه دست دیگه آستر فیلی زدیم (چون ماشین تو فضای آزاده و برای جلوگیری از زنگ زدن تا فرصت بعدی برای کار) و ادامه ماجرا...
تصویر

تصویر

تصویر

(لینکها از پرشین گیگ: http://farjadpc.persiangig.com/image/Tu ... azi/MM.JPG
http://farjadpc.persiangig.com/image/Tu ... azi/NN.JPG
http://farjadpc.persiangig.com/image/Tu ... azi/OO.JPG)


داخل کاپوت هم رنگ پریدگی ها و رنگهای کهنه رو سائیدم تا حد نیاز. جای باتری یه ضرب خوردگی کوچیک و یه کم پوسیدگی داشت، برای اونجا پدرم خیلی وقت گذاشت و مرتبش کرد، بیشتر از اون چیزی که مد نظرم بود :old: توی عکس دقت کنین دیده میشه.

تصویر
(لینک پرشین گیگ: http://farjadpc.persiangig.com/image/Tu ... azi/PP.JPG)


بعد نوبت خشگیری بدنه رسید با بتونه فوری. بتونه فوری رو هم فـیلی تهیه کردیم که زیر رنگ که رفت راحتتر پوشش داده بشه. خط و خشهای سمباده و رد رنگهای قدیمی رو با بتونه فوری گرفتیم. تمام بدنه رو با پوست آب 2000 پرداخت کردیم که صاف و صیقلی بشه. این مرحله نزدیک 4 روز کامل کاری مون وقت برد یعنی 4 هفته! البته بماند که هر جا رو من پوست آب زدم دوباره کاری شد برای پدر!! :cool: بلاخره اوستاکار ایشونه. اما نتیجه جوری شد که عکس آسمون بدون هیچ اعوجاج و کج شکلی روی سقف و بدنه دیده میشد :) از این مرحله ها عکس ندارم چون از ریخت ماشین خسته شده بودم حوصله نداشتم عکس بگیرم!!

واسه آستر همرنگ و رنگ داخل محفظه موتور و داخل اتاق حدود 3 کیلو تینری متالیک (اکلیلی) تهیه کردیم، واسه لایه آخر و رنگ نهایی حدود 2 کیلو رنگ BaseCoat (یا به اصطلاح صدفی) گرفتیم (یه مقدار بیشتر از حد لازم گرفتیم که پیش بینی آینده رو کرده باشیم، برای مواقع تصادف یا خط و خش) . همه از مارک صادق کحالی که بهترین جنس ایرانی هستش و با قیمت معقول.

داخل اتاق ماشینو کامل شستم و رنگ قهوه ای اصلی اش رو زدیم. البته داخل ماشینو چون میخوام کامل نمد کار کنم فقط یه لایه رنگ زدیم که رنگ پریدگی ها و اون رنگ زرد موم کاری ها پوشیده بشه. (عکسها خیلی بدرنگ افتاده، واقعیش خیلی خوشرنگ تره)
تصویر

تصویر
(لینک از پرشین گیگ: http://farjadpc.persiangig.com/image/Tu ... azi/QQ.jpg
http://farjadpc.persiangig.com/image/Tu ... azi/RR.jpg)


اینم موکت نمدی که واسه کف تهیه کردم. قراره یک لایه روکش چرم مصنوعی یا همون فوم هم روش کار کنم که هنوز نخریدم. رنگشم قراره کرم یا قهوه ای یا یک رنگ شبیه به تودوزی ماشین باشه (نه اینی که تو عکس می بینین.)
تصویر

تصویر

تصویر
(لینک از پرشین گیگ: http://farjadpc.persiangig.com/image/Tu ... azi/SS.JPG
http://farjadpc.persiangig.com/image/Tu ... azi/TT.jpg
http://farjadpc.persiangig.com/image/Tu ... azi/UU.jpg)


...ماشینو بکسل کردیم بردیم محل کار پدر واسه بقیه کارها. (چقدر حس خوبی بود دوباره پشت فرمونش نشستم، حتی با موتور خاموش!)

شیشه ها و نوار و لاستیک جات رو کامل درآوردیم. زیر شیشه ها یه کم زنگ زدگی داشت، سمباده زدیم و یه لایه بتونه فوری و دوباره سمباده. زیر لبه شیشه عقب خرابی بیشتر بود اما ردیفش کردیم. آماده زدن آستر همرنگ شد.

اول داخل محفظه موتور، درب کاپوت از سمت داخل، لای درها و سمت داخلی درها رو رنگ زدیم. منم که اینجا داشت کلی خوش بحالم میشد! بلاخره رنگ ماشین از اون سفید و طوسی آستر و بتونه دراومد و قهوه ای شد.. دلم تنگ شده بود واسه رنگش :mrgr: از این مراحل هم عکس ندارم، دوربین فراموشم شده بود ببرم، واقعا حیف شد.

از اینجا به بعد هنوز خودمم ماشینمو ندیدم.
من سفر بودم، آقای پدر رنگ لایه اول رو اومدن تموم بزنن، اما تینری که اون روز مصرف شده آشغال بوده (مارک صدف) و رنگ رو دُرده دُرده کرده ظاهرا. تینری که قبلا استفاده کرده بودیم عالی بود، الانم واسه کل کار دوباره از هون نوع 20000 عالی تهیه کردم. حدود 1.5 کیلو رنگ+پول 1گالن تینر + 2 روز زحمت به هدر رفته. باید بدنه رو با پوست آب 2000 صاف و صیقلی کنیم دوباره... ای داد :cry:

همین فردا/پسفردا قراره دوباره بریم سر وقت ماشین. امروز کسری رنگ رو تهیه کردم. سعی میکنم از کارهای انجام شده قبلی عکس بگیرم حتما.

اگه نکته ای، تجربه ای، نصیحتی، نظری یا هر چیزی به دهنتون میرسه یادآوری کنین بهم بزرگوارا. ممنونم از وقت و حوصله ای که میگذارید.

فعلا فکر میکنم کفایت میکنه. امیدوارم کار زود پیش بره و پست بعدی رو به زودی بنویسم.
به قول جناب آرتیس: تا بعد
perfect-man
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 162
تاریخ عضویت: 17 آگوست 2013, 01:41
نوع خودرو: رنو5

Re: هر کو دور ماند از اصل خویش، بازجوید روزگار وصل خویش

پست توسط perfect-man » 25 ژوئن 2014, 10:30

سلام
افرین بتو فرجاد جان
کاملا دقیق و بی عیبو نقص
هیچ جای تذکری نذاشتی اوستا
نمایه کاربر
m-rr
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 374
تاریخ عضویت: 09 سپتامبر 2013, 15:08
نوع خودرو: Renault5 GTL kia rio
محل اقامت: مشهد

Re: هر کو دور ماند از اصل خویش، بازجوید روزگار وصل خویش

پست توسط m-rr » 25 ژوئن 2014, 11:14

گزارش مصور و كاملي بود خسته نباشين
نمایه کاربر
SoRoUsH8
دنده 3
پست: 3427
تاریخ عضویت: 04 آگوست 2013, 11:48
نوع خودرو: دمپایی ابری
محل اقامت: IR19

Re: هر کو دور ماند از اصل خویش، بازجوید روزگار وصل خویش

پست توسط SoRoUsH8 » 25 ژوئن 2014, 21:54

خیلی عالی و تمیز کار کردید . خیلی خوبه که پدرت اینقدر با حوصله کمکت میکنه ، ما که فقط میزدن تو ذوقمون که آخرم فروختمش
نمایه کاربر
mojtaba 5
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 487
تاریخ عضویت: 12 مارس 2014, 15:55
نوع خودرو: s5- tiba2-r5
محل اقامت: ساوه-قم

Re: هر کو دور ماند از اصل خویش، بازجوید روزگار وصل خویش

پست توسط mojtaba 5 » 26 ژوئن 2014, 08:59

پدرتو عشقه
به قول سروش همش میزنن تو ذوقمون
ولی مبارکه
حوصله شرط اوله تو کار
موفق باشی
ravan110
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 353
تاریخ عضویت: 01 نوامبر 2011, 19:13
نوع خودرو: پرايد KIA
محل اقامت: رشت شهر باران هاي نقره اي

Re: هر کو دور ماند از اصل خویش، بازجوید روزگار وصل خویش

پست توسط ravan110 » 27 ژوئن 2014, 11:24

واقعا عاليه
ايول به پشتكار تو و پدرت
انشاالله هرچه زودتر كارهاي ماشين تموم بشه و ازش لذت ببري
نمایه کاربر
farjadpc
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 266
تاریخ عضویت: 19 ژوئن 2010, 18:34
نوع خودرو: Renault5 1397TL-1991
محل اقامت: Iran 42

Re: هر کو دور ماند از اصل خویش، بازجوید روزگار وصل خویش

پست توسط farjadpc » 23 آگوست 2014, 17:34

سلام. ما برگشتیــم! (با لحن جرمی کلارکسون دوبله فارسی بخونید!)

خیلی وقته گزارش ندادم. خیلی کارها انجام دادیم. اما توضیح تک به تک خارج از حوصله ست. با عکس و توضیح مختصر در خدمتتونم:

تا اونجا گفته بودیم که رنگ آستری همرنگ پاشیده بودیم، این عکسهاش:

تصویر

تصویر



غلاف فرمون و پدالها و پمپ ترمز رو باز کردم واسه سرویس:

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر



شستشو و سرویس برف پاککن جلو:

تصویر



پاشیدن رنگ اصلی (قبل از کلیر):

تصویر

تصویر

تصویر



رنگ اصلی بعد از پاشیدن کلیر: (رنگ توی عکس با رنگ واقعی تفاوت داره)

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر



ترمیم و مرتب سازی سیمکشی:

تصویر

تصویر

تکه هایی که روکش زخمی شده یا خشک شده بود رو جدا کردم و با سیم جدید ترمیم کردم. اول تابیدن، بعد لحیم، بعد روکش ترموفیت:
تصویر

تمام اتصالات بازبینی و فیشها و سرسیمها ترمیم شد، تمام فیشها رو بعد از پرس لحیم کردم:
تصویر

برای استارتر، بوق و فن رله نصب کردم:
تصویر

روکش سیمکشی با چسب آپارات 3m-23: (از رو دست آرتور دیدم و انجام دادم، نتیجه جالب شد)
تصویر

تصویر


فن والئو :) :
تصویر

...
فعلا اینها رو داشته باشید.. (الان وقت نیست ادامه بدم)

تاپیک ماشین من...
viewtopic.php?f=302&t=68815&start=87
نمایه کاربر
m-rr
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 374
تاریخ عضویت: 09 سپتامبر 2013, 15:08
نوع خودرو: Renault5 GTL kia rio
محل اقامت: مشهد

Re: هر کو دور ماند از اصل خویش، بازجوید روزگار وصل خویش

پست توسط m-rr » 24 آگوست 2014, 07:13

بسيار عالي منتظر بقيه كارها هستيم
ارادتمند همه دوستان
محب
ارسال پست

بازگشت به “بازسازی و بهسازی های رنو 5”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 3 مهمان