سایپا کوئیک - Saipa Quick - ساینا هاچ بک

تصویر

مدیر انجمن: دينگاليگا

ارسال پست
نمایه کاربر
habib8624
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 711
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2012, 09:46
نوع خودرو: SLX~2.6T5~LogA~DAF
محل اقامت: IR15-大阪市

Re: سایپا کوئیک - Saipa Quick - ساینا هاچ بک

پست توسط habib8624 » 24 مارس 2017, 09:44

از تولیدات سایپا و ایران خودرو نمونه بفرستن ENCAP شک نکنید ساندرو، تندر و خاندان ۲۰۶ تو سال ۲۰۱۷ نهایتش دو ستاره می گیرن و بقیه محصولات دقیقا صفر ستاره می شن. در مورد تیبا اگه دقت کنید پلتفرم ریو هست و بارها بارها تو تصادفات دیدم که تیبا از پراید بهتر عمل کرده اما دلیل نمی شه ماشین ایمنی باشه، در ضمن خودروسازان وطنی اینقدر قیمت محصولات میان رده رو بالا می برن تا کوییک ۴۰ میلیونی هم برای خریدار توجیه داشته باشه، با توجه به اینکه امیدی به تغییر ایمنی خودروها تو این چند ساله نیست بهتره سعی کنیم با تغییر فرهنگ رانندگی و رعایت ایمنی احتمال زنده موندمونو تو این جنگ خیابونی بالا ببریم. یه موردی هم که خالی از لطف نیست اینه که تو چند سال اخیر سهم عوارض و مالیات در قیمت خودرو واقعا قابل توجه شده و جا داره دولت برای ماشین های با پلتفرم قدیمی مالیات پلکانی بذاره تا خود بخود از رده خارج شن نه اینکه بیاد حمایت بکنه تو سال ۲۰۱۷ موتور تنفس طبیعی ۱۵۰۰ سی سی با ۸۷ اسب بخار تولید کنن !! تو ده سال اخیر پیشرفت خاصی تو ایمنی پلتفرم های داخلی خ نداده، تو زمینه موتور هم که بیشتر دنده عقب رفتیم تا پیشرفت، امیدوارم توسعه موتورهای توربو ایران خودرو لاقل یه تکونی بده چون سایپا که کلا تو خواب خرگوشیه
نمایه کاربر
ali_rosy
دنده 1
پست: 1135
تاریخ عضویت: 23 دسامبر 2013, 19:24
نوع خودرو: SAINA EX
محل اقامت: TEH

Re: سایپا کوئیک - Saipa Quick - ساینا هاچ بک

پست توسط ali_rosy » 24 مارس 2017, 21:52

سلام
با تمامی احترام به علاقمندان به خودرو کوییک. باید بگم که تجربه ثابت کرده که ما نه علم طزاحی خودرو رو نداریم . خودروهای بزک شده قبلی رو نگاه کنید مثل اردی، روآ همین تیبا که از ناحیه گیربکس و کلاچ به شدت مزخرف می باشد ولی از لحاظ موتوری تقریبا قابل قبول اونم مدل های 90 و 91 و اوایل 92 که هنوز یورو 4 نشده بودن قابل تحمل بودن. متاسفانه من دیدم که ما خودمون رو با چینی ها مقایسه می کنیم که باید بگم ما خیلی خیلی از چینی ها عقب هستیم. اونا حداقل دوکلاس سواد طراحی دارن ما چی ؟؟؟؟؟ البته این نگاه مقایسه ایی هم برمیگرده به این شرکتهای سودجو که میان بی کیفیت ترین خودروها چینی که خودشون هم سوار نمیشن رو وارد می کنند. این خودرو در این محدوده قیمتی کاملا شکست خورده است. به آپشن ها هم نگاه نکنید وقتی موتور و گیربکس مزخرف باشند آپشن بدرد راننده نمیخوره . کوییک در حد 40 تومن باید با ال نود رقابت کنه که خنده دار هست :)
3=2+2
نمایه کاربر
sed ali
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 294
تاریخ عضویت: 29 می 2011, 13:00
نوع خودرو: 405 ، تیبا SX
محل اقامت: گاهی پایتخت گاهی شمال

Re: سایپا کوئیک - Saipa Quick - ساینا هاچ بک

پست توسط sed ali » 25 مارس 2017, 15:35

ERFAN sh نوشته شده:
عینی نوشته شده:جوری باتعجب میگین تیبا 195 تا سرعت انگار شاخ غول شکسته
از ماشین ایرانی هیچی بعید نیست به چشم خودم دیدم تو اتوبان قم یه پارس با 111 کل انداخته بودن اخرشم 111 عید هلو پارس پوست کند اینجا ایرانه
مرتضی جان آخه تیبا با اون امنیتش و هندلینکش کی حاضر می شه باهاش 190 تا بره؟ برفرض که بره اما تو این سرعت این ماشین قابل کنترله؟این دوستمون احتمالا قصد خودکشی داشته.این قسمت آخر رو شوخی کردم امیدوارم دوستمون ناراحت نشه
در مورد پارس هم اون راننده نبوده.آخه پارس کجا پراید 111 کجا درسته که پارس ماشین خوبی نیست ولی اینقدر هم نگون بخت نشده که با یه پراید قابل مقایسه باشه =n
دوست عزیز من 100 کیلومتر رو 195 تا نرفتما!! فقط یه رکورد سرعت ثبت کردم .
خیلی ها 200 تا رو باهاش رفتن و من هم میگم میره . ولی اره کنترلش سخته .
دود اگر بالا نشیند کسر شان شعله نیست جای چشم را ابرو نگیرد گرچه او بالاتر است
نمایه کاربر
عینی
دنده 1
پست: 1680
تاریخ عضویت: 06 سپتامبر 2014, 23:04
نوع خودرو: I wish a 4x4
محل اقامت: تهران نارمک - 37th
تماس:

Re: سایپا کوئیک - Saipa Quick - ساینا هاچ بک

پست توسط عینی » 25 مارس 2017, 17:55

ali_rosy نوشته شده:سلام
با تمامی احترام به علاقمندان به خودرو کوییک. باید بگم که تجربه ثابت کرده که ما نه علم طزاحی خودرو رو نداریم . خودروهای بزک شده قبلی رو نگاه کنید مثل اردی، روآ همین تیبا که از ناحیه گیربکس و کلاچ به شدت مزخرف می باشد ولی از لحاظ موتوری تقریبا قابل قبول اونم مدل های 90 و 91 و اوایل 92 که هنوز یورو 4 نشده بودن قابل تحمل بودن. متاسفانه من دیدم که ما خودمون رو با چینی ها مقایسه می کنیم که باید بگم ما خیلی خیلی از چینی ها عقب هستیم. اونا حداقل دوکلاس سواد طراحی دارن ما چی ؟؟؟؟؟ البته این نگاه مقایسه ایی هم برمیگرده به این شرکتهای سودجو که میان بی کیفیت ترین خودروها چینی که خودشون هم سوار نمیشن رو وارد می کنند. این خودرو در این محدوده قیمتی کاملا شکست خورده است. به آپشن ها هم نگاه نکنید وقتی موتور و گیربکس مزخرف باشند آپشن بدرد راننده نمیخوره . کوییک در حد 40 تومن باید با ال نود رقابت کنه که خنده دار هست :)
اتفاقا ایرانیا با این که هیچ کلاسی درمورد طراحی خودرو نداریم
نمونش مسابقه های طراحی خودرو که 4 سال پیش برگذاردشد از بچه 10 ساله تا پیر 90 ساله شرکت کرد
خود منم شرکت کردم ای طراحی ضعیف سایپا و ایرانخودرو برای کمتر هزینه کردن ساخته فقط
sed ali نوشته شده:
ERFAN sh نوشته شده:
عینی نوشته شده:جوری باتعجب میگین تیبا 195 تا سرعت انگار شاخ غول شکسته
از ماشین ایرانی هیچی بعید نیست به چشم خودم دیدم تو اتوبان قم یه پارس با 111 کل انداخته بودن اخرشم 111 عید هلو پارس پوست کند اینجا ایرانه
مرتضی جان آخه تیبا با اون امنیتش و هندلینکش کی حاضر می شه باهاش 190 تا بره؟ برفرض که بره اما تو این سرعت این ماشین قابل کنترله؟این دوستمون احتمالا قصد خودکشی داشته.این قسمت آخر رو شوخی کردم امیدوارم دوستمون ناراحت نشه
در مورد پارس هم اون راننده نبوده.آخه پارس کجا پراید 111 کجا درسته که پارس ماشین خوبی نیست ولی اینقدر هم نگون بخت نشده که با یه پراید قابل مقایسه باشه =n
دوست عزیز من 100 کیلومتر رو 195 تا نرفتما!! فقط یه رکورد سرعت ثبت کردم .
خیلی ها 200 تا رو باهاش رفتن و من هم میگم میره . ولی اره کنترلش سخته .
اتفاقا یه تیبا 2 دیدم که تقویت شده بود کلیپ تاپ اسپیدش گذاشته بود اینستاگرام قشنگ 200 تارو رد کرد و دور موتور تا نزدیکای 7000 اومده بود
جوانی را سفر کردیم تا مرگ نفهمیدیم به دنبال چه هستیم

morteza76m سابق
بهسازی پراید نقره ای من
viewtopic.php?f=30&t=104642
نمایه کاربر
hexman
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 321
تاریخ عضویت: 01 مارس 2016, 09:06
نوع خودرو: Dena-Pride111

Re: سایپا کوئیک - Saipa Quick - ساینا هاچ بک

پست توسط hexman » 01 آپریل 2017, 13:56

در مورد پارس هم اون راننده نبوده.آخه پارس کجا پراید 111 کجا درسته که پارس ماشین خوبی نیست ولی اینقدر هم نگون بخت نشده که با یه پراید قابل مقایسه باشه
شما یه سر به تاپیک mvm 110 بزن یه کاربری ادعا میکنه که mvm همه مدل پژو و سمند رو سوسک میکنه اونم تازه تو سربالایی...!! از این حرفها زیاد میزنن بعضی دوستان
نمایه کاربر
behi_boy2007
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 183
تاریخ عضویت: 12 ژانویه 2014, 13:05
نوع خودرو: Pars-Jac s5 auto

Re: سایپا کوئیک - Saipa Quick - ساینا هاچ بک

پست توسط behi_boy2007 » 04 آپریل 2017, 13:09

کوییک ساینا تیبا و . . . همشون بر اساس یک پلتفرم طراحی شدن و هنوز شرکت محترم سایپا هیچ مدرکی برای موسسه هایی که توش تست ایمنی انجام شده رو نکرده . فقط و فقط چندتا فیلم و عکس و بعضا انیمیشن خنده دار.
من خودم تیبا داشتم و از نظر موتوری ازش راضی بودم حتی چند بار 200 تا باهاش پر کردم که البته تا جایی که یادم هست نسبت به GPS حدود 15 کیلومتر خطا داشت توی اون سرعت.البته به دوستان پیشنهاد می کنم این کارو نکنن چون کار عاقلانه ای نیست.
زوزه و خرخر گیربکس هم که توی این خانواده کاملا برای دوستان آشناست.


اما در مورد کوییک اگه من جای اساتید سایپا بودم اقدامات زیر انجام می دادم تا با این قیمت منطقی باشه:
- بهینه سازی موتور با همکاری یک شرکت معتبر خارجی (افزایش تعداد سوپاپ=16 سوپاپ ، کاهش صدای موتور و . . . )
-بهینه سازی عایق کاری جهت نفوذ کمتر صدا به کابین
-بهینه سازی اتاق و ارسال به شرکت معتبر جهت انجام تست ایمنی
-قرار دادن مدارک در اختیار عموم و اعلام نام موسسه تست گیرنده
-بهینه سازی گیربکس دستی جهت رفع صدا و تقه و . . . (گیربکس اتوماتیک ظاهرا طراحی شرکت پانچه که انشالله مشکلی نداره)
- انتخاب رنج قیمتی مناسب
- و در آخر یک test drive برای این ماشین به مدت مثلا 20 روز در نمایندگی های منتخب مراکز استان ها برقرار شه تا این ماشین توسط کارشناسان ، خبرنگاران و مردم عادی هم آزمایش شه و مردم که مشتری اصلی این خودرو هستن قبل از خرید تخم مرغ شانسی حداقل بدونن چی دارن میخرن که بعدا سوپرایز نشن.

پ .ن : البته متاسفانه در این دو خودروسازی مشتری هیچ وقت هیچ حقی ندارد.
نمایه کاربر
aalpsat
دنده 1
پست: 1478
تاریخ عضویت: 02 نوامبر 2012, 14:08
نوع خودرو: Tiba sx 94
محل اقامت: malayer

Re: RE: Re: سایپا کوئیک - Saipa Quick - ساینا هاچ بک

پست توسط aalpsat » 04 آپریل 2017, 15:13

behi_boy2007 نوشته شده:کوییک ساینا تیبا و . . . همشون بر اساس یک پلتفرم طراحی شدن و هنوز شرکت محترم سایپا هیچ مدرکی برای موسسه هایی که توش تست ایمنی انجام شده رو نکرده . فقط و فقط چندتا فیلم و عکس و بعضا انیمیشن خنده دار.
من خودم تیبا داشتم و از نظر موتوری ازش راضی بودم حتی چند بار 200 تا باهاش پر کردم که البته تا جایی که یادم هست نسبت به GPS حدود 15 کیلومتر خطا داشت توی اون سرعت.البته به دوستان پیشنهاد می کنم این کارو نکنن چون کار عاقلانه ای نیست.
زوزه و خرخر گیربکس هم که توی این خانواده کاملا برای دوستان آشناست.


اما در مورد کوییک اگه من جای اساتید سایپا بودم اقدامات زیر انجام می دادم تا با این قیمت منطقی باشه:
- بهینه سازی موتور با همکاری یک شرکت معتبر خارجی (افزایش تعداد سوپاپ=16 سوپاپ ، کاهش صدای موتور و . . . )
-بهینه سازی عایق کاری جهت نفوذ کمتر صدا به کابین
-بهینه سازی اتاق و ارسال به شرکت معتبر جهت انجام تست ایمنی
-قرار دادن مدارک در اختیار عموم و اعلام نام موسسه تست گیرنده
-بهینه سازی گیربکس دستی جهت رفع صدا و تقه و . . . (گیربکس اتوماتیک ظاهرا طراحی شرکت پانچه که انشالله مشکلی نداره)
- انتخاب رنج قیمتی مناسب
- و در آخر یک test drive برای این ماشین به مدت مثلا 20 روز در نمایندگی های منتخب مراکز استان ها برقرار شه تا این ماشین توسط کارشناسان ، خبرنگاران و مردم عادی هم آزمایش شه و مردم که مشتری اصلی این خودرو هستن قبل از خرید تخم مرغ شانسی حداقل بدونن چی دارن میخرن که بعدا سوپرایز نشن.

پ .ن : البته متاسفانه در این دو خودروسازی مشتری هیچ وقت هیچ حقی ندارد.
بله حرف شما درسته طبق این منطق دنا هم همون پژو ۴۰۵ هست ولی مردم تا ۵۰ تومن پاش پول میدن !
تو این مملکت قیمت ماشین دو تا سه برابر قیمت جهانیه با همین ۵۰ تومن اونور میشه کرولا صفر خرید اونم از دم قسط !
برید خدارو شکر کنید که میزارن همینم سوار شیم خیلی از کشورای دیگه مردم اصن حق خرید ماشین هم ندارن که خودمونو باید با اونا مقایسه کنیم و بجا غر زدن روزی هزار مرتبه خدارو شکر کنیم
کلا کشورایی که ایدوئولوژی ضد غربی دارن همینه
این بحث مسخره قیمت هم بهتره تموم بشه

الهم اجل لولیک الفرج

Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 7025D using Tapatalk
--------------------{-@
arash
موتور شور معجزه گر !!!
http://tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=84&t=32563
مرگ سیاه موتور اتومبیل
viewtopic.php?t=93716
نمایه کاربر
azizz
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 366
تاریخ عضویت: 04 ژانویه 2011, 19:24
نوع خودرو: EF7 سمند اچ سی کراس
محل اقامت: شمال شرق

Re: RE: Re: RE: Re: سایپا کوئیک - Saipa Quick - ساینا هاچ بک

پست توسط azizz » 08 آپریل 2017, 00:53

aalpsat نوشته شده:
behi_boy2007 نوشته شده:کوییک ساینا تیبا و . . . همشون بر اساس یک پلتفرم طراحی شدن و هنوز شرکت محترم سایپا هیچ مدرکی برای موسسه هایی که توش تست ایمنی انجام شده رو نکرده . فقط و فقط چندتا فیلم و عکس و بعضا انیمیشن خنده دار.
من خودم تیبا داشتم و از نظر موتوری ازش راضی بودم حتی چند بار 200 تا باهاش پر کردم که البته تا جایی که یادم هست نسبت به GPS حدود 15 کیلومتر خطا داشت توی اون سرعت.البته به دوستان پیشنهاد می کنم این کارو نکنن چون کار عاقلانه ای نیست.
زوزه و خرخر گیربکس هم که توی این خانواده کاملا برای دوستان آشناست.


اما در مورد کوییک اگه من جای اساتید سایپا بودم اقدامات زیر انجام می دادم تا با این قیمت منطقی باشه:
- بهینه سازی موتور با همکاری یک شرکت معتبر خارجی (افزایش تعداد سوپاپ=16 سوپاپ ، کاهش صدای موتور و . . . )
-بهینه سازی عایق کاری جهت نفوذ کمتر صدا به کابین
-بهینه سازی اتاق و ارسال به شرکت معتبر جهت انجام تست ایمنی
-قرار دادن مدارک در اختیار عموم و اعلام نام موسسه تست گیرنده
-بهینه سازی گیربکس دستی جهت رفع صدا و تقه و . . . (گیربکس اتوماتیک ظاهرا طراحی شرکت پانچه که انشالله مشکلی نداره)
- انتخاب رنج قیمتی مناسب
- و در آخر یک test drive برای این ماشین به مدت مثلا 20 روز در نمایندگی های منتخب مراکز استان ها برقرار شه تا این ماشین توسط کارشناسان ، خبرنگاران و مردم عادی هم آزمایش شه و مردم که مشتری اصلی این خودرو هستن قبل از خرید تخم مرغ شانسی حداقل بدونن چی دارن میخرن که بعدا سوپرایز نشن.

پ .ن : البته متاسفانه در این دو خودروسازی مشتری هیچ وقت هیچ حقی ندارد.
بله حرف شما درسته طبق این منطق دنا هم همون پژو ۴۰۵ هست ولی مردم تا ۵۰ تومن پاش پول میدن !
تو این مملکت قیمت ماشین دو تا سه برابر قیمت جهانیه با همین ۵۰ تومن اونور میشه کرولا صفر خرید اونم از دم قسط !
برید خدارو شکر کنید که میزارن همینم سوار شیم خیلی از کشورای دیگه مردم اصن حق خرید ماشین هم ندارن که خودمونو باید با اونا مقایسه کنیم و بجا غر زدن روزی هزار مرتبه خدارو شکر کنیم
کلا کشورایی که ایدوئولوژی ضد غربی دارن همینه
این بحث مسخره قیمت هم بهتره تموم بشه

الهم اجل لولیک الفرج

Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 7025D using Tapatalk
دوست عزیز بنده کاملا موافق نظرات شما هستم
اما دنا موتورش ef7 هست و اطاقش هم که کلا با ۴۰۵ تشابهی نداره و آپشنهاش هم که بخصوص در این مدل جدیدش نمیگم عالیه ولی راضی کننده هست

البته پلتفرومشان شاید یکی باشه
ولی به نظر من دنا از ۴۰۵ اینقدر فاصله گرفته که بشه گفت اینها دوتا خودروی متفاوت هستند _ تا نظر جنابعالی چه باشه _

Sent from my SM-A310F using Tapatalk
نمایه کاربر
.R-E-Z-A
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 843
تاریخ عضویت: 27 فوریه 2015, 22:57

Re: سایپا کوئیک - Saipa Quick - ساینا هاچ بک

پست توسط .R-E-Z-A » 08 آپریل 2017, 01:11

چندتا عکس از کوییک(روی تصاویر کلیک کنید تا به اندازه واقعی به نمایش دربیان)
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
IMANI102
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 61
تاریخ عضویت: 15 دسامبر 2016, 12:30
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: سایپا کوئیک - Saipa Quick - ساینا هاچ بک

پست توسط IMANI102 » 27 ژوئن 2017, 21:13

دیگه خبری ازش نیست ؟!! ظاهرا خود سایپا هم توش مونده !!!
قبلا گفتن تیر 96 وارد بازار میشه . تیر هم آمد ولی هنوز خبری از پیش فروشش هم نیست !! ...شایدم منتظرن ببینن اگه جا داره یه 10 تومن ناقابل دیگه اضافه کنن به قیمتش ! ناسلامتی ماشین فول آپشنه دیگه !!
:!: :d: :hah:
ارسال پست

بازگشت به “تیبا و ساینا - Tiba & Saina”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 7 مهمان