تاپیک جامع سیستم گیربکس و کلاچ تیبا-تيبا2-ساينا

تصویر

مدیر انجمن: دينگاليگا

ارسال پست
farid993
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 413
تاریخ عضویت: 18 می 2007, 15:56
نوع خودرو: تیبا - رانا
محل اقامت: تهران بـــــــــــــــــــزرگ

Re: تاپیک جامع سیستم گیربکس و کلاچ تیبا-تيبا2-ساينا

پست توسط farid993 » 30 آگوست 2017, 11:25

baran310 نوشته شده:سلام. ضمن تشکر از پاسخ جناب farid99
صدایی تو اتاق از موتور شنیده میشه مثل اینکه یه پیچ یا ساچمه افتاده باشه تو موتور یا گیربکس و همینطور میچرخه و میخوره به بدنه
این صدا زمانی که کلاچ رو فشار میدم قطع میشه و وقتی کلاچ رو رها میکنم صدا دوباره شروع میشه.
بین علمای مکانیک! اختلاف افتاده. یکی میگه بلبرینگ گلاچ هست. یکی میگه بلبرینگ گیربکس هست. کدومش درست هست؟
خواهش
اگه با گرفتن کلاچ صدا شروع بشه بلبرینگ کلاچه
اگه با گرفتن کلاچ صدا قطع بشه بلبرینگ شفته
farshidshd
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 81
تاریخ عضویت: 25 ژولای 2017, 14:54
نوع خودرو: ساینا
تماس:

Re: تاپیک جامع سیستم گیربکس و کلاچ تیبا-تيبا2-ساينا

پست توسط farshidshd » 30 آگوست 2017, 18:39

farid993 نوشته شده:اوه نه بابا خیلی زیاده 35! الان متوجه میشم که چرا میگفتی برای تعویض روغن بری نمایندگی!!
اگه الان 35یی و بکنیش 31 انگار یه ماشین جدید سوار شدی! اوه 33 هم خیلی خشک و بده چه برسه 35! با 35 لاستیک هات هم از وسط شروع میکنه صاف شدن چون کل سطح لاستیک با زمین تماس نداره و تماس فقط از یه قسمت کوچیکتر از وسط لاستیکه و اینجوری استهلاک اون قسمت بیشتر میشه
ببین این جور چیزها رو مثلا قبل از رفتن به تعویض روغن پیدا کن که مثلا 3.5 لیتر(در اصل 3.4) روغن بیشتر نمیخواد چه مدل روغنی میخواد چه مدل شمعی میخواد و... بعدش که میری تعویض روغنی بگو اقا این روغن رو میخوام انقدر هم بریز باد رو هم روی فلان تنظیم کن! معمولا بهت میگه نه یکی باد رو گذاشت روی 34 ماشینش چپ کرد روغن رو اگه 4 لیتر نریزی کولرت منفجر میشه تو بگو دست شما درد نکنه اشکال نداره همونی که میگم رو انجام بده :smile:
روغن رو رفتم عوض کردم
گفتم ۳.۴ بریز خودشم گفت آره میدونم!دفترچه راهنمای ماشینو گرفت طبق اون انجام داد.
ولی لاستیک رو دوباره روی ۳۵ تنظیم کرد گفت توی مازندران باید روی همین ۳۵ باشه!
پس میگین ببرم خالی کنم تا ۳۳ یا ۳۱ بزنم؟ربطی به اقلیم و آب و هوا نداره؟
باد نیتروژن هم تاثیر محسوسی داره؟
کارشناس هواشناسی
farid993
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 413
تاریخ عضویت: 18 می 2007, 15:56
نوع خودرو: تیبا - رانا
محل اقامت: تهران بـــــــــــــــــــزرگ

Re: تاپیک جامع سیستم گیربکس و کلاچ تیبا-تيبا2-ساينا

پست توسط farid993 » 30 آگوست 2017, 19:11

farshidshd نوشته شده:
farid993 نوشته شده:اوه نه بابا خیلی زیاده 35! الان متوجه میشم که چرا میگفتی برای تعویض روغن بری نمایندگی!!
اگه الان 35یی و بکنیش 31 انگار یه ماشین جدید سوار شدی! اوه 33 هم خیلی خشک و بده چه برسه 35! با 35 لاستیک هات هم از وسط شروع میکنه صاف شدن چون کل سطح لاستیک با زمین تماس نداره و تماس فقط از یه قسمت کوچیکتر از وسط لاستیکه و اینجوری استهلاک اون قسمت بیشتر میشه
ببین این جور چیزها رو مثلا قبل از رفتن به تعویض روغن پیدا کن که مثلا 3.5 لیتر(در اصل 3.4) روغن بیشتر نمیخواد چه مدل روغنی میخواد چه مدل شمعی میخواد و... بعدش که میری تعویض روغنی بگو اقا این روغن رو میخوام انقدر هم بریز باد رو هم روی فلان تنظیم کن! معمولا بهت میگه نه یکی باد رو گذاشت روی 34 ماشینش چپ کرد روغن رو اگه 4 لیتر نریزی کولرت منفجر میشه تو بگو دست شما درد نکنه اشکال نداره همونی که میگم رو انجام بده :smile:
روغن رو رفتم عوض کردم
گفتم ۳.۴ بریز خودشم گفت آره میدونم!دفترچه راهنمای ماشینو گرفت طبق اون انجام داد.
ولی لاستیک رو دوباره روی ۳۵ تنظیم کرد گفت توی مازندران باید روی همین ۳۵ باشه!
پس میگین ببرم خالی کنم تا ۳۳ یا ۳۱ بزنم؟ربطی به اقلیم و آب و هوا نداره؟
باد نیتروژن هم تاثیر محسوسی داره؟
فشار باد اصلا ربطی به اقلیم نداره! احتمالا میخواسته ربطش بده به ارتفاع از سطح دریا ولی خب اون مقدار هوا توی همون ارتفاع و اب و هوا الان فشارش 35 عه! هیچ ربطی نداره
نظر من 31 عه با اینکه خودم خیلی همیشه دنبال اینم که پیرو کارخونه باشم! 33 واقعا خشکه و از روی مگس هم که رد بشین کامل ماشین ضربه میخوره و حس میکنید دیگه چه برسه به 35
اگه میخواد چهل و پنج دقیقه چک و چونه بزنه که نه 35 خوبه دو دقیقه برید یه جای دیگه تنظیمش کنید یا اینکه اصلا میتونید پمپ باد فندکی بخرید که مزایاش مشخصه یا اینکه یه درجه ی ارزون بخرید که حداقل به کمکش میتونید چک کنید هر از گاهی
در مورد نیتروژن هم نظر شخصی من(و البته منابع خوب خارجی هم داریم که اینو میگه ولی خب دنبال جنگ و دعوا و کل کل نیستم :smile: ) اینه که برای یه ماشین معمولی شهری و نوع استفاده و ... هیچ برتری ای نداره. همونجور که میدونید 78 درصد از همین هوایی که میزنید نیتروژنه و با ده درصد بیشتر اصلا اون اتفاقاتی که دوستان بهشون تلقین و وحی میشه اتفاق نمیوفته و افسانه اس.
farshidshd
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 81
تاریخ عضویت: 25 ژولای 2017, 14:54
نوع خودرو: ساینا
تماس:

Re: تاپیک جامع سیستم گیربکس و کلاچ تیبا-تيبا2-ساينا

پست توسط farshidshd » 30 آگوست 2017, 19:32

farid993 نوشته شده:
farshidshd نوشته شده:
farid993 نوشته شده:اوه نه بابا خیلی زیاده 35! الان متوجه میشم که چرا میگفتی برای تعویض روغن بری نمایندگی!!
اگه الان 35یی و بکنیش 31 انگار یه ماشین جدید سوار شدی! اوه 33 هم خیلی خشک و بده چه برسه 35! با 35 لاستیک هات هم از وسط شروع میکنه صاف شدن چون کل سطح لاستیک با زمین تماس نداره و تماس فقط از یه قسمت کوچیکتر از وسط لاستیکه و اینجوری استهلاک اون قسمت بیشتر میشه
ببین این جور چیزها رو مثلا قبل از رفتن به تعویض روغن پیدا کن که مثلا 3.5 لیتر(در اصل 3.4) روغن بیشتر نمیخواد چه مدل روغنی میخواد چه مدل شمعی میخواد و... بعدش که میری تعویض روغنی بگو اقا این روغن رو میخوام انقدر هم بریز باد رو هم روی فلان تنظیم کن! معمولا بهت میگه نه یکی باد رو گذاشت روی 34 ماشینش چپ کرد روغن رو اگه 4 لیتر نریزی کولرت منفجر میشه تو بگو دست شما درد نکنه اشکال نداره همونی که میگم رو انجام بده :smile:
روغن رو رفتم عوض کردم
گفتم ۳.۴ بریز خودشم گفت آره میدونم!دفترچه راهنمای ماشینو گرفت طبق اون انجام داد.
ولی لاستیک رو دوباره روی ۳۵ تنظیم کرد گفت توی مازندران باید روی همین ۳۵ باشه!
پس میگین ببرم خالی کنم تا ۳۳ یا ۳۱ بزنم؟ربطی به اقلیم و آب و هوا نداره؟
باد نیتروژن هم تاثیر محسوسی داره؟
فشار باد اصلا ربطی به اقلیم نداره! احتمالا میخواسته ربطش بده به ارتفاع از سطح دریا ولی خب اون مقدار هوا توی همون ارتفاع و اب و هوا الان فشارش 35 عه! هیچ ربطی نداره
نظر من 31 عه با اینکه خودم خیلی همیشه دنبال اینم که پیرو کارخونه باشم! 33 واقعا خشکه و از روی مگس هم که رد بشین کامل ماشین ضربه میخوره و حس میکنید دیگه چه برسه به 35
اگه میخواد چهل و پنج دقیقه چک و چونه بزنه که نه 35 خوبه دو دقیقه برید یه جای دیگه تنظیمش کنید یا اینکه اصلا میتونید پمپ باد فندکی بخرید که مزایاش مشخصه یا اینکه یه درجه ی ارزون بخرید که حداقل به کمکش میتونید چک کنید هر از گاهی
در مورد نیتروژن هم نظر شخصی من(و البته منابع خوب خارجی هم داریم که اینو میگه ولی خب دنبال جنگ و دعوا و کل کل نیستم :smile: ) اینه که برای یه ماشین معمولی شهری و نوع استفاده و ... هیچ برتری ای نداره. همونجور که میدونید 78 درصد از همین هوایی که میزنید نیتروژنه و با ده درصد بیشتر اصلا اون اتفاقاتی که دوستان بهشون تلقین و وحی میشه اتفاق نمیوفته و افسانه اس.

شما الان رو ۳۱ تنظیم کردین مصرف سوخت ماشین در حد معمول هست ؟ یا بیشتر شده؟
کارشناس هواشناسی
farid993
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 413
تاریخ عضویت: 18 می 2007, 15:56
نوع خودرو: تیبا - رانا
محل اقامت: تهران بـــــــــــــــــــزرگ

Re: تاپیک جامع سیستم گیربکس و کلاچ تیبا-تيبا2-ساينا

پست توسط farid993 » 30 آگوست 2017, 20:06

farshidshd نوشته شده:
farid993 نوشته شده:
farshidshd نوشته شده:
farid993 نوشته شده:اوه نه بابا خیلی زیاده 35! الان متوجه میشم که چرا میگفتی برای تعویض روغن بری نمایندگی!!
اگه الان 35یی و بکنیش 31 انگار یه ماشین جدید سوار شدی! اوه 33 هم خیلی خشک و بده چه برسه 35! با 35 لاستیک هات هم از وسط شروع میکنه صاف شدن چون کل سطح لاستیک با زمین تماس نداره و تماس فقط از یه قسمت کوچیکتر از وسط لاستیکه و اینجوری استهلاک اون قسمت بیشتر میشه
ببین این جور چیزها رو مثلا قبل از رفتن به تعویض روغن پیدا کن که مثلا 3.5 لیتر(در اصل 3.4) روغن بیشتر نمیخواد چه مدل روغنی میخواد چه مدل شمعی میخواد و... بعدش که میری تعویض روغنی بگو اقا این روغن رو میخوام انقدر هم بریز باد رو هم روی فلان تنظیم کن! معمولا بهت میگه نه یکی باد رو گذاشت روی 34 ماشینش چپ کرد روغن رو اگه 4 لیتر نریزی کولرت منفجر میشه تو بگو دست شما درد نکنه اشکال نداره همونی که میگم رو انجام بده :smile:
روغن رو رفتم عوض کردم
گفتم ۳.۴ بریز خودشم گفت آره میدونم!دفترچه راهنمای ماشینو گرفت طبق اون انجام داد.
ولی لاستیک رو دوباره روی ۳۵ تنظیم کرد گفت توی مازندران باید روی همین ۳۵ باشه!
پس میگین ببرم خالی کنم تا ۳۳ یا ۳۱ بزنم؟ربطی به اقلیم و آب و هوا نداره؟
باد نیتروژن هم تاثیر محسوسی داره؟
فشار باد اصلا ربطی به اقلیم نداره! احتمالا میخواسته ربطش بده به ارتفاع از سطح دریا ولی خب اون مقدار هوا توی همون ارتفاع و اب و هوا الان فشارش 35 عه! هیچ ربطی نداره
نظر من 31 عه با اینکه خودم خیلی همیشه دنبال اینم که پیرو کارخونه باشم! 33 واقعا خشکه و از روی مگس هم که رد بشین کامل ماشین ضربه میخوره و حس میکنید دیگه چه برسه به 35
اگه میخواد چهل و پنج دقیقه چک و چونه بزنه که نه 35 خوبه دو دقیقه برید یه جای دیگه تنظیمش کنید یا اینکه اصلا میتونید پمپ باد فندکی بخرید که مزایاش مشخصه یا اینکه یه درجه ی ارزون بخرید که حداقل به کمکش میتونید چک کنید هر از گاهی
در مورد نیتروژن هم نظر شخصی من(و البته منابع خوب خارجی هم داریم که اینو میگه ولی خب دنبال جنگ و دعوا و کل کل نیستم :smile: ) اینه که برای یه ماشین معمولی شهری و نوع استفاده و ... هیچ برتری ای نداره. همونجور که میدونید 78 درصد از همین هوایی که میزنید نیتروژنه و با ده درصد بیشتر اصلا اون اتفاقاتی که دوستان بهشون تلقین و وحی میشه اتفاق نمیوفته و افسانه اس.

شما الان رو ۳۱ تنظیم کردین مصرف سوخت ماشین در حد معمول هست ؟ یا بیشتر شده؟
من چند ساله 31 تنظیم میکنم. نسبت به 33 توی یه باک حدود یه لیتر مصرف بیشتره. یه چیزی هم من به شما بگم! بهتون قول میدم بالای 90 درصد دوستان حتی همین فروم الان فشار باد ماشینشون 30 عه و خودشون خبر ندارن و فقط به تعویض روغنی میگن تنظیم کن و اونا هم تیبا رو روی 30 میزنن
baran310
پست: 7
تاریخ عضویت: 03 مارس 2012, 22:52
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تاپیک جامع سیستم گیربکس و کلاچ تیبا-تيبا2-ساينا

پست توسط baran310 » 30 آگوست 2017, 22:05

farid993 نوشته شده:
baran310 نوشته شده:سلام. ضمن تشکر از پاسخ جناب farid99
صدایی تو اتاق از موتور شنیده میشه مثل اینکه یه پیچ یا ساچمه افتاده باشه تو موتور یا گیربکس و همینطور میچرخه و میخوره به بدنه
این صدا زمانی که کلاچ رو فشار میدم قطع میشه و وقتی کلاچ رو رها میکنم صدا دوباره شروع میشه.
بین علمای مکانیک! اختلاف افتاده. یکی میگه بلبرینگ گلاچ هست. یکی میگه بلبرینگ گیربکس هست. کدومش درست هست؟
خواهش
اگه با گرفتن کلاچ صدا شروع بشه بلبرینگ کلاچه
اگه با گرفتن کلاچ صدا قطع بشه بلبرینگ شفته
ممنون از راهنمایی‌تون. تعداد بلبرینگهای شفت گیر بکس تیبا چندتا هست؟ اندازه و مدل خاصی داره که باید به لوازم یدکی‌ها اون مشخصات رو گفت؟ احیانا چیز دیگه‌ای هم همراه بلبرینگ باید خریده بشه مثه کاسه نمد و ...؟ و در آخر اینکه اینکه آیا برای بلبریگ برند خاصی پیشنهاد میشه از لحاظ کیفیت؟
farid993
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 413
تاریخ عضویت: 18 می 2007, 15:56
نوع خودرو: تیبا - رانا
محل اقامت: تهران بـــــــــــــــــــزرگ

Re: تاپیک جامع سیستم گیربکس و کلاچ تیبا-تيبا2-ساينا

پست توسط farid993 » 30 آگوست 2017, 22:11

baran310 نوشته شده:
farid993 نوشته شده:
baran310 نوشته شده:سلام. ضمن تشکر از پاسخ جناب farid99
صدایی تو اتاق از موتور شنیده میشه مثل اینکه یه پیچ یا ساچمه افتاده باشه تو موتور یا گیربکس و همینطور میچرخه و میخوره به بدنه
این صدا زمانی که کلاچ رو فشار میدم قطع میشه و وقتی کلاچ رو رها میکنم صدا دوباره شروع میشه.
بین علمای مکانیک! اختلاف افتاده. یکی میگه بلبرینگ گلاچ هست. یکی میگه بلبرینگ گیربکس هست. کدومش درست هست؟
خواهش
اگه با گرفتن کلاچ صدا شروع بشه بلبرینگ کلاچه
اگه با گرفتن کلاچ صدا قطع بشه بلبرینگ شفته
ممنون از راهنمایی‌تون. تعداد بلبرینگهای شفت گیر بکس تیبا چندتا هست؟ اندازه و مدل خاصی داره که باید به لوازم یدکی‌ها اون مشخصات رو گفت؟ احیانا چیز دیگه‌ای هم همراه بلبرینگ باید خریده بشه مثه کاسه نمد و ...؟ و در آخر اینکه اینکه آیا برای بلبریگ برند خاصی پیشنهاد میشه از لحاظ کیفیت؟
خواهش. دو تا بلبرینگ داره شفت. در مورد مارک و مدل راستش اطلاعی ندارم. در مورد خرید بقیه چیزها هم همینجور! گیربکس رو خود مکانیک ها هم همیشه میگن باید باز شه ببینیم چی میخواد و قبلش نمیشه حدس زد که چه چیزهایی لازم داره کامل. همه ی این مسائل رو از مارک بلبرینگ تا اسم و ... مکانیکتون بهتون میگه. به نظر میرسه با پراید مشترکه این بلبرینگ شفت. فقط اینکه توی گیربکسهای جدید ND2 این بلبرینگ ها تقویت شدن اما نمیدونم میشه توی گیربکسهای قدیمی هم استفاده اشون کرد یا نه! و از اون مهمتر اینکه اصلا توی بازار پیدا میشن یا نه!(فکر نکنم موجود باشه توی بازار! احتمالا عین دیسک و صفحه ی بدون دمپر فقط نمایندگی ها داشته باشن تا یه مدتی به خاطر جدید بودنش)
Armin.sol
شروع حركت
پست: 21
تاریخ عضویت: 29 آگوست 2017, 11:48
نوع خودرو: تیبا

Re: تاپیک جامع سیستم گیربکس و کلاچ تیبا-تيبا2-ساينا

پست توسط Armin.sol » 04 سپتامبر 2017, 11:12

Armin.sol نوشته شده:سلام دوستان .
من یکهفه پیش تیبا رو تحویل گرفتم . تا الان 400کیلومتر باهاش راه رفتم. تنها مشکلم اینه که وقتی کولر میگیرم توی حرکت، موقعی که کولر استارت میکنه یه صدای زوزه خیلی زیاد از کیربکس میاد که وقتی دنده رو خلاص میکنم برطرف میشه . میشه لطفا راهنمایی کنید از چی میتونه باشه
میشه کسی راهنمایی کنه
نمایه کاربر
arsi501
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 344
تاریخ عضویت: 17 فوریه 2010, 14:01
نوع خودرو: SOREN ELX
محل اقامت: 99 !!!!

Re: تاپیک جامع سیستم گیربکس و کلاچ تیبا-تيبا2-ساينا

پست توسط arsi501 » 04 سپتامبر 2017, 22:18

سلام دوستان
من یه تیبا دو میخوام بگیرم
سوالم اینه تیبا 2 هم گیربکسش ND2 شده ؟ از چه تاریخی؟ چون تحویل فوری نیست دنبال کاردکسی هستم تولید از چه ماهی به بغد ND2|؟
Armin.sol
شروع حركت
پست: 21
تاریخ عضویت: 29 آگوست 2017, 11:48
نوع خودرو: تیبا

Re: تاپیک جامع سیستم گیربکس و کلاچ تیبا-تيبا2-ساينا

پست توسط Armin.sol » 05 سپتامبر 2017, 06:56

arsi501 نوشته شده:سلام دوستان
من یه تیبا دو میخوام بگیرم
سوالم اینه تیبا 2 هم گیربکسش ND2 شده ؟ از چه تاریخی؟ چون تحویل فوری نیست دنبال کاردکسی هستم تولید از چه ماهی به بغد ND2|؟
سلام من تیبا صندوقدارمو دوهفته پیش تحویل گرفتم رو گیربکس رده nd2
ارسال پست

بازگشت به “تیبا و ساینا - Tiba & Saina”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 4 مهمان