کاهش ارتفاع رانا

تصویر

مدیران انجمن: دينگاليگا, whiteshark

ارسال پست
majidgh
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 473
تاریخ عضویت: 11 آپریل 2013, 09:03
نوع خودرو: RUNNA

کاهش ارتفاع رانا

پست توسط majidgh » 11 ژولای 2013, 16:26

با رخصت از مدیر کلوپ
دوستان مسایل و مباحث کاهش ارتفاع رو توی این تاپیک مطرح کنن ، دوستانی هم که ارتفاع زدن اینجا بیان کنن تا بقیه هم از تجربیاتشون استفاده کنن ، ممنون
نمایه کاربر
runnaaaaa
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 109
تاریخ عضویت: 10 مارس 2013, 22:00
نوع خودرو: ال90- RW4
محل اقامت: اهواز-حوالی زیتون کارگری

Re: کاهش ارتفاع رانا

پست توسط runnaaaaa » 12 ژولای 2013, 17:08

کسی کمک جلورو باز کرده
نمایه کاربر
Esmaeil72
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 744
تاریخ عضویت: 30 ژانویه 2012, 19:48
نوع خودرو: xsi 206
محل اقامت: ته رون ، جنوب شهر
تماس:

Re: کاهش ارتفاع رانا

پست توسط Esmaeil72 » 13 ژولای 2013, 08:55

با کمک لوازمی یکی از بچه ها زده بود،به مراتب پایین ترم میاد
رخ عالی،استیل خفن
ولی نهایت تا 3 نفر سرنشین...
ﺗﻬﺮﺍﻥ ﻣﯿﺮﻡ ﺑﺎ ﻟﺐِ ﺧﻨﺪﻭﻥ، ﯾﻪ ﺩﺳﺖ به
ﻓﺮﻣﻮﻥ ﯾﻪ ﺧﻂ ﺑﻪ ﺩﻧﺪﻭﻥ
ﭼﻮﻥ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﻫﻤﻪ ﮔﺮﻭﻩ ﮔروﻫﻦ ﭘﺸﺘﺖ
majidgh
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 473
تاریخ عضویت: 11 آپریل 2013, 09:03
نوع خودرو: RUNNA

Re: کاهش ارتفاع رانا

پست توسط majidgh » 13 ژولای 2013, 16:09

[quote="Esmaeil72"]با کمک لوازمی یکی از بچه ها زده بود،به مراتب پایین ترم میاد
رخ عالی،استیل خفن
ولی نهایت تا 3 نفر سرنشین...[/quote

پایین تر اومدن به اندازه و سایز فنر مربوطه نه به کمک ، البته کمک نقش به سزایی در جذب ضربات ، حفظ تعادل ، نرمی ، و جلوگیری از کوبش داره که در کاهش ارتفاعهای اصولی و البته بیشتر ، با کاهش سایز فنر ، کمک ها هم تغییر میدن تا علاوه بر زیبایی خودرو ، سواری هم خراب نشه

رانا با طراحی به روز (البته نسبت به ماشین های داخل) در نمای عقب سپر،چراغها ، اون ال ای دی وسط ، به خصوص در جلو که چراغها ،جلو پنجره ،سپر و حتی مه شکن ها همه دارای هارمونی و هماهنگی خوبی هستند که یه حس خشن بودن و اسپرت رو به بیننده القا میکنند که جوون پسنده ،حالا با این تفاسیر ، این ارتفاع اصلا با این ماشین هماهنگی نداره و همونطور که دوستمون دیدن رخ عالی و استیل خفن این ماشین رو موقعی میشه درک کرد که یه ارتفاع مناسب بهش داد ، البته کارخونه با توجه به استفاده عموم( پیر ، جوان ،خانواده ) و شرایط خیابونها و جاده ها و ... این ارتفاع رو داده

در کل پایین تر اومدن ماشین و کاهش ارتفاع رو به سه روش میشه انجام داد :

1.بریدن و حرارت دادن فنر ها : ارزونترین و غیر علمی ترین روش که توصیه نمیشه ولی واقعیت اینه که انجام میشه

2.استفاده از فنر اسپرت : که از روش قبل بهتره ، فنر ها سایزها و مارک های مختلفی دارند ، از 28 تا 36 تا اونجایی که من اطلاع دارم وجود داره و بسته به سایز ارتفاعهای متفاوتی رو میده ، 28 کمترین و 36 بیشترین ارتفاع ، که دو شماره دو شماره افزایش پیدا میکنن 28 ،30 ،32 ،....

3.استفاده از کمک و فنر اسپرت : بهترین و البته گرونترین روش هست ، چون می تونیم کمترین ارتفاع رو بدون کوبش و خشکی داشته باشیم
نمایه کاربر
behzad
دنده 1
پست: 1760
تاریخ عضویت: 26 دسامبر 2004, 17:52
نوع خودرو: Complicated ...
محل اقامت: هرجا Adrenaline باشه ...

Re: کاهش ارتفاع رانا

پست توسط behzad » 13 ژولای 2013, 16:22

یه روش 4 رمی هم هست که بریدن فنر + دست کاری کمک از داخل و تعویض روغن داخل کمک که فقط 1 نفر واقعا درست حسابی تو تهران انجام میده
پوکر...
AA...
All in...
و دیگر هیچ...
نمایه کاربر
mr.mortezagholami
شروع حركت
پست: 28
تاریخ عضویت: 16 نوامبر 2009, 17:11
نوع خودرو: وانت پیکان-رانا-پارس
محل اقامت: مشهد

Re: کاهش ارتفاع رانا

پست توسط mr.mortezagholami » 13 ژولای 2013, 16:32

در مورد روش 2و3 حدود هزینه واسه رانا چقد در میاد پس ماشینهای جدید مثل این سوناتا که ارتفاع پایین دارن اما کوبش ندارن از این روش استفاده شده واسه سیستم تعلیقشون آره؟
majidgh نوشته شده:
Esmaeil72 نوشته شده:با کمک لوازمی یکی از بچه ها زده بود،به مراتب پایین ترم میاد
رخ عالی،استیل خفن
ولی نهایت تا 3 نفر سرنشین...[/quote

پایین تر اومدن به اندازه و سایز فنر مربوطه نه به کمک ، البته کمک نقش به سزایی در جذب ضربات ، حفظ تعادل ، نرمی ، و جلوگیری از کوبش داره که در کاهش ارتفاعهای اصولی و البته بیشتر ، با کاهش سایز فنر ، کمک ها هم تغییر میدن تا علاوه بر زیبایی خودرو ، سواری هم خراب نشه

رانا با طراحی به روز (البته نسبت به ماشین های داخل) در نمای عقب سپر،چراغها ، اون ال ای دی وسط ، به خصوص در جلو که چراغها ،جلو پنجره ،سپر و حتی مه شکن ها همه دارای هارمونی و هماهنگی خوبی هستند که یه حس خشن بودن و اسپرت رو به بیننده القا میکنند که جوون پسنده ،حالا با این تفاسیر ، این ارتفاع اصلا با این ماشین هماهنگی نداره و همونطور که دوستمون دیدن رخ عالی و استیل خفن این ماشین رو موقعی میشه درک کرد که یه ارتفاع مناسب بهش داد ، البته کارخونه با توجه به استفاده عموم( پیر ، جوان ،خانواده ) و شرایط خیابونها و جاده ها و ... این ارتفاع رو داده

در کل پایین تر اومدن ماشین و کاهش ارتفاع رو به سه روش میشه انجام داد :

1.بریدن و حرارت دادن فنر ها : ارزونترین و غیر علمی ترین روش که توصیه نمیشه ولی واقعیت اینه که انجام میشه

2.استفاده از فنر اسپرت : که از روش قبل بهتره ، فنر ها سایزها و مارک های مختلفی دارند ، از 28 تا 36 تا اونجایی که من اطلاع دارم وجود داره و بسته به سایز ارتفاعهای متفاوتی رو میده ، 28 کمترین و 36 بیشترین ارتفاع ، که دو شماره دو شماره افزایش پیدا میکنن 28 ،30 ،32 ،....

3.استفاده از کمک و فنر اسپرت : بهترین و البته گرونترین روش هست ، چون می تونیم کمترین ارتفاع رو بدون کوبش و خشکی داشته باشیم
majidgh
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 473
تاریخ عضویت: 11 آپریل 2013, 09:03
نوع خودرو: RUNNA

Re: کاهش ارتفاع رانا

پست توسط majidgh » 14 ژولای 2013, 02:33

behzad نوشته شده:یه روش 4 رمی هم هست که بریدن فنر + دست کاری کمک از داخل و تعویض روغن داخل کمک که فقط 1 نفر واقعا درست حسابی تو تهران انجام میده
بهزاد جان اون 3 تا روش مربوط به کاهش ارتفاع هست کمک تو تنظیم ارتفاع نقشی نداره، اینی هم که شما فرمودید روش چهارم که همون بریدن فنر هست (اولی) :smile:

منتها با کوتاه شدن فنر (البته بیش از حد) کمک فنر دیگه با اون سایز فنر مچ نیست و باید از کمک مناسب استفاده کرد تا کوبش نداشته باشیم ، حالا میشه از کمک های گازی و لوازمی استفاده کرد ، اون دستکاری کمک هم که فرمودین هم پوسته کمک و هم میله داخل رو کوتاه میکنن با سوپاپ عبور روغن مناسب و روغن هیدرولیک داخلش میریزن که بسته به سوپاپ و غلظت روغن نرمی و سفتی کمک قابل تنظیم هست که بسته به مهارت تعمیر کار داره ، کمک های لوازمی نسبت گازی عمر بیشتری دارن

یادش بخیر یه پیکان 79 داشتم این کارو که شما فرمودین رو روش انجام داده بودم با وجود اینکه لاستیک ها با لبه گلگیر لب به لب بود هیچ کوبشی
وجود نداشت و نرمیش هم انگار که تو کشتی نشسته باشی هر کی سوار میشد واقعا از سواریش لذت میبرد ، خراب شدن هم نداشت چند سال یه بار اگه روغن میزد خرجش یه کاسه نمد و روغن بود
نمایه کاربر
amin115
دنده 1
پست: 1426
تاریخ عضویت: 13 مارس 2012, 22:56

Re: کاهش ارتفاع رانا

پست توسط amin115 » 03 آگوست 2013, 10:52

فکر کنم منظورشون بنوماتیک باشه
آتش به جان جنگلهای ایلام افتاد/ قامت خشک بلوطستان سوخت
viewtopic.php?f=102&t=100619
majidgh
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 473
تاریخ عضویت: 11 آپریل 2013, 09:03
نوع خودرو: RUNNA

Re: کاهش ارتفاع رانا

پست توسط majidgh » 24 آگوست 2013, 00:53

امروز دو تا رانا نزدیکی های ماشینم پارک بودن ، انگار ماشین من از اونا ارتفاع بیشتری داشت ، یا من اینجوری به نظرم میومد ، دوستان مال شما هم اینقدر ارتفاع داره ؟
فاصله لبه لاستیک تا گلگیر 5 انگشت معادل 10 ، 11 سانتی متره ، برا شما هم همینقدره ؟

تصویر
majidgh
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 473
تاریخ عضویت: 11 آپریل 2013, 09:03
نوع خودرو: RUNNA

Re: کاهش ارتفاع رانا

پست توسط majidgh » 10 سپتامبر 2013, 15:49

majidgh نوشته شده:امروز دو تا رانا نزدیکی های ماشینم پارک بودن ، انگار ماشین من از اونا ارتفاع بیشتری داشت ، یا من اینجوری به نظرم میومد ، دوستان مال شما هم اینقدر ارتفاع داره ؟
فاصله لبه لاستیک تا گلگیر 5 انگشت معادل 10 ، 11 سانتی متره ، برا شما هم همینقدره ؟

تصویر
آقا کسی یه انگشت لای گلگیر نکرد ، جواب ما رو بده :smile:
ارسال پست

بازگشت به “رانا - Runna”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: mohamad114 و 2 مهمان