مباحث و مشکلات مربوط به گیربکس و سیستم کلاچ رانا

تصویر

مدیران انجمن: دينگاليگا, whiteshark

ارسال پست
نمایه کاربر
Reza600
دنده 1
پست: 1487
تاریخ عضویت: 19 دسامبر 2009, 10:14
نوع خودرو: ساندرو - پراید 111
محل اقامت: تهران

Re: مباحث و مشکلات مربوط به گیربکس و سیستم کلاچ رانا

پست توسط Reza600 » 09 مارس 2015, 16:39

majidgh نوشته شده:ای بابا خدا لعنتشون کنه پس ...
پس شما هم ...
اگه اینجوریه اصلی گیر بیار عوض کن ، یه وقت دیدی دوباره تو جاده میزاره تت ...
منم یه چند ماهی کار کنه علائم قبل ظاهر بشه خودم عوضش میکنم با نوع اصلی البته اگه گیر بیاد اصلی ...
زیاد با ماشین بیرون نمیرم . از ترس همین موضوع . جورش رو 111 میکشه طفلی . وقت کنم میرم پیش امیرحسین ( پاورکلاچ) و عوض میکنم . میدم فلاویل رو هم چک کنه . نتیجه رو اینجا میگم .
بر هر چه همی لرزی --- می دان که همان ارزی *** مولوی
نمایه کاربر
hamed.naven
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 237
تاریخ عضویت: 13 ژانویه 2013, 23:18
نوع خودرو: 206 رانا

Re: مباحث و مشکلات مربوط به گیربکس و سیستم کلاچ رانا

پست توسط hamed.naven » 09 مارس 2015, 23:50

من سه ماه که کیت کلاچ با والئو سبز عوض کردم وبلبرینگ skf کیت نمایندگی رو هم بیرون فروختم.سیم کلاچ هم دستی.تا الان که راضیم شتاب عالیه دنده ها نرمه.کلاچ نرمه.6 هزار تایی رفته از بعد تعویض .فقط موقع حرکت اگه دور موتور روی 1000 باشه یه ذره لرزش داره که زیاد مهم نیست.اگه حساس باشی متوجه میشی.
جالب اینجاست که پری دمپر قبلی لرزش نداشت ولی مضخرف بود همش خاموش میکرو ماشین تو ترافیک و دست انداز
نمایه کاربر
erteash
دنده 3
پست: 3788
تاریخ عضویت: 15 ژوئن 2011, 12:40
نوع خودرو: 405xu7_تیبا_ریسر

Re: مباحث و مشکلات مربوط به گیربکس و سیستم کلاچ رانا

پست توسط erteash » 12 مارس 2015, 18:27

میانگین بگیرید والئو در اکثر خودروها بهترینه. ما رو تیبا انداختیم کلاج پنبه شد. کلاج فابریکی مثل سنگ بود.
الان بعد از نزدیک 25 هزارتا مثل اولش نرم نیست ولی هنوز ده درجه نرم تر از فابریکی هست اونم از کیلومتر صفر ماشین

Sent from my HUAWEI using Tapatalk
MOHAMMAD
ما سینه زدیم ، بی صدا باریدند
از هرچه که دم زدیم، آنها دیدند
ما مدعیان صف اول بودیم
از آخر مجلس، شهدا را چیدند
mansour_23
شروع حركت
پست: 16
تاریخ عضویت: 11 فوریه 2014, 00:26
نوع خودرو: رانا- پراید 132

Re: مباحث و مشکلات مربوط به گیربکس و سیستم کلاچ رانا

پست توسط mansour_23 » 12 مارس 2015, 20:36

دوس تان یه پیشنهاد برای سفرهای عید: یه سیم کلاچ یدک تو ماشین همراهتون باشه
نمایه کاربر
ehsan_balvardi
دنده 1
پست: 1917
تاریخ عضویت: 03 آگوست 2014, 21:22
نوع خودرو: MB.G class lover
محل اقامت: SIRJAN

Re: مباحث و مشکلات مربوط به گیربکس و سیستم کلاچ رانا

پست توسط ehsan_balvardi » 13 مارس 2015, 00:06

ehsan 1045 نوشته شده:این سیستم سیم کلاچ رگلاژ اتوماتیک چه شکلیه :(
چجوری کار میکنه؟
کسی عکسی چیزی داره؟
نمایه کاربر
Reza600
دنده 1
پست: 1487
تاریخ عضویت: 19 دسامبر 2009, 10:14
نوع خودرو: ساندرو - پراید 111
محل اقامت: تهران

Re: مباحث و مشکلات مربوط به گیربکس و سیستم کلاچ رانا

پست توسط Reza600 » 13 مارس 2015, 00:51

Reza600 نوشته شده:
majidgh نوشته شده:ای بابا خدا لعنتشون کنه پس ...
پس شما هم ...
اگه اینجوریه اصلی گیر بیار عوض کن ، یه وقت دیدی دوباره تو جاده میزاره تت ...
منم یه چند ماهی کار کنه علائم قبل ظاهر بشه خودم عوضش میکنم با نوع اصلی البته اگه گیر بیاد اصلی ...
زیاد با ماشین بیرون نمیرم . از ترس همین موضوع . جورش رو 111 میکشه طفلی . وقت کنم میرم پیش امیرحسین ( پاورکلاچ) و عوض میکنم . میدم فلاویل رو هم چک کنه . نتیجه رو اینجا میگم .
خب امروز فرصتی دست داد و مزاحم امیرحسین شدم و کلاچ رو تعویض کردم با کلاچهای پاورکلاچ . متاسفانه دوشاخ کلاچم هم به فنا رفته بود و 70 تومن برای یه دوشاخ نوی رانا پیاده شدم . کلاچ فابریکم پری دمپر بود که لرزش داشت و سفت بود و صدای بلبرینگ هم میومد .
و باز متاسفانه فراموش کرده بودم واسکازین خوب هم ببرم با خودم . واسکازین فابریک افنضاح شده بود و مجبور شدم واسکازین 75w-80 ایرانی بریزم که دم دست بود . در اسرع وقت با اسو یا لیکومولی تعویض میشه

نتیجه کار :

کلاچ نرم نرم شده . هیچ وقت چنین تجربه ایی روی رانام نداشتم . قبلاً چند باری کلاچ پراید پیششون عوض کردم و عالی شدن . رانام هم نرمی کلاچش 95% مشابه اونا شده .
کلاچ پایین تر از قبل درگیر میشه .
کوچکترین لرزشی نداره .
صدای بلبرینگ قطع شده .
گرفتن نیم کلاچ راحت تر شده و نیم های قویتری میشه گرفت
شتاب ماشین به وضوح بالاتر رفته .
دنده ها همگی نرمتر از قبل جا میرن .

امیدوارم این شرایط هزاران کیلومتر باقی بمونه و دیگه نگرانی از بابت کلاچ نداشته باشم . از ایشون هم ممنونم
بر هر چه همی لرزی --- می دان که همان ارزی *** مولوی
majidgh
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 473
تاریخ عضویت: 11 آپریل 2013, 09:03
نوع خودرو: RUNNA

Re: مباحث و مشکلات مربوط به گیربکس و سیستم کلاچ رانا

پست توسط majidgh » 14 مارس 2015, 00:27

رضا جان مبارکه :hb:
ردیفش کردی اساسی ...
سیم کلاچ فابریکیه که اتو هست نصبه ؟ با همون پایین میگیره ؟
چیا رو عوض کردن ؟ چقدر هزینه شد ؟
امیر حسین کیه ؟! پاور کلاچ همونه که سایت داره و اینترنتی هم قطعات کلاچ رو میفروشه ؟ آدرسش کجا میشه ، اگه اومدیم پایتخت :smile:
بدیم ردیفش کنه ...
نمایه کاربر
Reza600
دنده 1
پست: 1487
تاریخ عضویت: 19 دسامبر 2009, 10:14
نوع خودرو: ساندرو - پراید 111
محل اقامت: تهران

Re: مباحث و مشکلات مربوط به گیربکس و سیستم کلاچ رانا

پست توسط Reza600 » 14 مارس 2015, 08:54

majidgh نوشته شده:رضا جان مبارکه :hb:
ردیفش کردی اساسی ...
سیم کلاچ فابریکیه که اتو هست نصبه ؟ با همون پایین میگیره ؟
چیا رو عوض کردن ؟ چقدر هزینه شد ؟
امیر حسین کیه ؟! پاور کلاچ همونه که سایت داره و اینترنتی هم قطعات کلاچ رو میفروشه ؟ آدرسش کجا میشه ، اگه اومدیم پایتخت :smile:
بدیم ردیفش کنه ...
سیم همون اتورگلاژ فابریک هستش . نظر خودش هم روی اتو هست تا دستی

دیسک و صفحه والئو جعبه سبز تقویت شده پاورکلاچ + بلبرینگ کلاچ + دستمزد = 320 تومن
دو شاخ کلاچ رانا = 70 تومن
تراشکاری فلایویل = 30 تومن
واسکازین 75w-80 ایرانی GL4 = دو لیتر 30 تومن

واسکازین هم که بهتره از قبل اسو 75w-80 یا لیکومولی تهیه کرده باشی و همون موقع تعویض کنی . من همین یکی دو روزه با اسو عوض میکنم . بهتره جایی تعویض کنی که در مواقع لزوم امکان تهیه دوشاخ کلاچ رانا و یا دسته موتور زیر باطری 206 و ... داشته باشی .

بله امیرحسین همون پاروکلاچ هستش . اینترنتی هم میفروشن . آدرسش سمت میدان رسالته . همه اطلاعات توی سایتش هست .

فلایویل خودم . خط افتاده و آیینه شده
تصویر

دوشاخ کلاچ فابریک . سرشاخها خراب شده و فشار زیادی بهشون وارد شده
تصویر

صفحه پری دمپر ایرانی روی ماشین . 5 هزار کارکرد .
تصویر

دیسک روی ماشین . لبه خورشیدی تحت فشار بوده و یکیش لب پر شده
تصویر

دیسک و صفحه پاورکلاچ :
تصویر
تصویر
بر هر چه همی لرزی --- می دان که همان ارزی *** مولوی
نمایه کاربر
hamed.naven
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 237
تاریخ عضویت: 13 ژانویه 2013, 23:18
نوع خودرو: 206 رانا

Re: مباحث و مشکلات مربوط به گیربکس و سیستم کلاچ رانا

پست توسط hamed.naven » 14 مارس 2015, 19:46

آقا رضا مبارکه.خلاصی از اون کلاچ جای تبریک داره.میشه یه تست بکنی نتیجه رو بگی.اینکه بدون گاز دادن حرکت کن ببین دنده عقب و جلو لرزش نداره ماشین حتی خفیف.کلاچ با سیم اتو بالا نمیگیره اگه فابریک ماشینه این. سیم نو میزاشتی بهتر نبود.ممنون
نمایه کاربر
Reza600
دنده 1
پست: 1487
تاریخ عضویت: 19 دسامبر 2009, 10:14
نوع خودرو: ساندرو - پراید 111
محل اقامت: تهران

Re: مباحث و مشکلات مربوط به گیربکس و سیستم کلاچ رانا

پست توسط Reza600 » 15 مارس 2015, 10:14

hamed.naven نوشته شده:آقا رضا مبارکه.خلاصی از اون کلاچ جای تبریک داره.میشه یه تست بکنی نتیجه رو بگی.اینکه بدون گاز دادن حرکت کن ببین دنده عقب و جلو لرزش نداره ماشین حتی خفیف.کلاچ با سیم اتو بالا نمیگیره اگه فابریک ماشینه این. سیم نو میزاشتی بهتر نبود.ممنون
پدال کلاچ کلا لرزش نداره . در هیچ حالتی . بالا درگیر میشه و کمتر از قبل . سیم دستی هم مشکلات خودش رو داره . سیمش سالم بود و هزینه اضافه بود تعویضش .
بر هر چه همی لرزی --- می دان که همان ارزی *** مولوی
ارسال پست

بازگشت به “رانا - Runna”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان