اخبار خودرویی کشور.

تصویر بحث آزاد در مورد خودرو

مدیر انجمن: hexagon

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
NIMA Ss
دنده 1
پست: 1199
تاریخ عضویت: 09 ژولای 2009, 18:40
نوع خودرو: پراید...SD_V8
محل اقامت: کرج

Re: اخبار خودرویی کشور.

پست توسط NIMA Ss » 25 می 2017, 11:39

ظاهر جدید برای پلاک گذرموقت
شکل ظاهری جدید برای پلاک گذرموقت طراحی شده که این پلاک ها رو خودروهای گذرموقت تازه وارد نصب شده اند.

قانون پلاک گذرموقت را برای خودروهایی که مجوز دریافت پلاک ملی را نداشته باشند و فردی بخواهد برای مدت کوتاهی آن را به کشور وارد کند و در این مدت کوتاه با خودرویش در خیابان های کشور تردد کند، در نظر گرفته است.

تا پیش از این، پلاک گذرموقت ابعادی شبیه پلاک های قدیمی داشت. این پلاک ها در ابتدا لیزری (ترکیب دو رنگ زرد و سفید) بودند و بعد از آن به رنگ سفید درآمدند. اما به تازگی ظاهر و ابعاد پلاک گذرموقت تغییر کرده و مشابه پلاک ملی شده است. روندی که پیش از این در مورد پلاک های سیاسی و دیپلماتیک نیز اجرا شد و این پلاک ها نیز به شکل پلاک ملی با رنگ متفاوت درآمدند.

اعداد سمت راست پلاک گذرموقت جدید مهلت تردد خودرو را نشان می دهد و این پلاک ها با حرف (گ) از پلاک های عادی متمایز می شوند. تا پیش از این دوربین های کنترل ترافیکی و کنترل سرعت پلاک گذرموقت با ابعاد قدیمی را پوشش نمی دادند. به نظر می رسد این تغییر شکل و یکسان سازی پلاک ها برای کنترل بهتر تخلفات خودروهای گذرموقت از سوی پلیس راهور باشد.

در ادامه این روند باید دید که آیا پلاک های خودروهای منطقه آزاد که همچنان با فرم سنتی روی خودروهای قرار می گیرند نیز تغییر می کند یا خیر.
برای کسی که میفهمد هیچ توضیحی لازم نیست و برای کسی که نمیفهمد هر توضیحی اضافه است.....
آنانکه میفهمند عذاب میکِشند و آنانکه نمیفهمند عذاب می دهند.
نمایه کاربر
اينجانب
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 871
تاریخ عضویت: 16 دسامبر 2005, 07:39
نوع خودرو: Sand AT - Cerato Op
محل اقامت: تهران

شماره‌گذاری برندهای غیرآمریکایی آغاز شد

پست توسط اينجانب » 31 می 2017, 12:41

دنیای اقتصاد: شماره‌گذاری خودروهای غیرآمریکایی، پس از توقف 8 ماهه از سوی پلیس راهور ناجا روز گذشته بار دیگر از سر گرفته شد. در حالی توقف شماره‌گذاری خودروهای آمریکایی از سال گذشته به مشکل جدی برخی از مشتریان و واردکنندگان تبدیل شد که به‌دنبال این موضوع طرح شکایتی به مراجع قضایی صورت گرفت. حال به نظر می‌رسد که پیش از تعیین تکلیف این شکایت، شماره‌گذاری این خودروها به روند عادی خود بازگشته است. آنگونه که گفته می‌شود، پلیس راهنمایی و رانندگی روز گذشته طی نامه‌ای از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص خودروهای برندهای غیرآمریکایی تولید شده در این کشور که به‌صورت قانونی وارد کشور شده‌اند، استعلام کرده است تا با اعلام آنها شماره‌گذاری خودروهای متوقف شده از سر گرفته شود.

در حالی پلیس راهنمایی و رانندگی دلیل خود برای عدم شماره‌گذاری خودروهای مذکور را آمریکایی بودن این خودروها می‌داند که ثبت‌سفارش و ترخیص این خودروها از گمرک با هیچ مانعی مواجه نبود. با وجود این 5 ماه پس از آنکه تفسیر درخصوص آمريكايي بودن يا نبودن این خودروها محل اختلاف بود و پلیس حاضر به شماره‌گذاری این خودروها نبود؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌دلیل صف طولانی خودروهای شماره‌گذاری نشده، ثبت‌سفارش این خودروها را غیرفعال کرد تا تعیین تکلیف دقیقی در این زمینه صورت بگیرد.

در همین حین، برخی از خریداران و واردکنندگان شکایتی در این زمینه را به دادگاه ارائه کردند. حال در شرایطی که نزدیک به 8 ماه از توقف شماره‌گذاری خودروهای مذکور می‌گذرد، فرهاد احتشام‌زاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» خبر از حل مشکل پیش آمده داد؛ به گفته احتشام‌زاد به درخواست وزارت صنعت و با هماهنگی انجمن واردکنندگان خودرو شماره شاسی این‌ خودروها به وزارت صنعت ارسال شده تا با ارائه به پلیس راهور، شماره‌گذاری این خودروها بعد از ماه‌ها انتظار عملیاتی شود. احتشام‌زاد با اشاره به اینکه از اواخر تابستان سال گذشته تاکنون شماره‌گذاری این خودروها متوقف شده بود، می‌گوید: هر چند جلوگیری از شماره‌گذاری هر خودرویی با دستور وزارت صنعت باید صورت بگیرد، اما پلیس راهنمایی و رانندگی با تفسیری که از آمریکایی بودن خودروها داشت و بدون ابلاغیه قانونی دولت شماره‌گذاری این خودروها را متوقف کرد.
نمایه کاربر
اينجانب
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 871
تاریخ عضویت: 16 دسامبر 2005, 07:39
نوع خودرو: Sand AT - Cerato Op
محل اقامت: تهران

تسلا مشکل شارژ در ایران ندارد

پست توسط اينجانب » 31 می 2017, 12:44

به گزارش اخبار خودرو ،روز گذشته حدود ساعت ۱۳، بندیگت و همسرش مگ‌دنلا، سرانجام به تهران رسیدند. این زوج جهانگرد در راستای ترویج فرهنگ استفاده از خودروهای الکتریکی و آشنا کردن مردم جهان با این نوع خودروها، با یک دستگاه تسلاS از سوئیس سفر خود را آغاز کرده‌اند و در حال‌حاضر در یکی از هتل‌های تهران به سر می‌برند. تسلاS خودرویی است که اصالت آمریکایی دارد و به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای برقی در دنیا شناخته می‌شود. این خودرو در نسخه‌های صفر قیمتی بیش از ۱۰۰ هزار دلار را برای مدل‌های فول و سفارشی دارد. تسلاS بندیگت این قابلیت را دارد تا در کمتر از ۴ ساعت به‌وسیله برق سه‌فاز شارژ شود و ۵۰۰ کیلومتر را با سرعت کمتر از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت بپیماید. این خودروی برقی حداکثر سرعت حدود ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دارد و در این وضعیت می‌تواند تنها ۲۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند. ولی مساله اینجاست سفر با خودروهای برقی در برخی کشورها مثل ایران چندان منطقی نیست. زیرا زیرساخت‌های شارژ سریع این خودروها در ایران و برخی کشورهای همسایه وجود ندارد. این جهانگرد طرفدار خودروهای پاک، با سیستمی قدم در راه سفرهای طولانی گذاشته است تا بتواند کمترین دردسر را داشته باشد. پکیج کامل شارژ تسلاS باعث شده است این خودرو با هر نوع برقی قابلیت شارژ داشته باشد. از برق ۶ آمپر گرفته تا ۳۲ آمپر، در این بازه تسلا می‌تواند باتری‌های خود را شارژ کند. بندیگت در وسایلی که با خود به همراه آورده است، دستگاه توزیع برقی را در اختیار دارد که ویژگی‌های منحصر به‌فردی را روز گذشته در هتل محل اقامتش به نمایش گذاشته است. این دستگاه را می‌توان به برق تک‌فاز تا سه فاز و کابل آن را به تسلاS متصل کرد. بعد از طریق اپلیکیشنی که روی گوشی او نصب شده است، میزان آمپراژ ورودی و خروجی به خودرو تنظیم می‌شود. با این شیوه می‌توان به شکلی از جعبه‌های برق برای تسلاS انرژی تهیه کرد تا هم کمترین فشار به شبکه برقی خانگی وارد شود و هم ایمنی بسیار بالایی داشته باشند. با این روش بندیگت توانست ۸۰درصد شارژ خودروی خود را تنها در کمتر از دو ساعت و نیم در تهران انجام دهد.



ولی باید مسئولان کشور به این نکته توجه داشته باشند که علاوه‌بر نیاز به جایگاه‌های شارژ خودروهای برقی در ایران برای ایجاد انگیزه عرضه خودروهای پاک، گاهی نیاز جهانگردان به چنین سیستم شارژ سریع در کشور را نیز فراهم کنند و شاید این موضوع صحیح نباشد که هتل‌های ما اجازه نصب دستگاه‌های شارژ خودرو را نداشته باشند. البته بعدازظهر امروز، تسلاS تردد خود را در خیابان‌های تهران آغاز می‌کند و بندیگت برای آشنایی با تنها خودروهای برقی ایران یعنی BYD به شرکت خودروسازی کارمانیا می‌رود.
نمایه کاربر
gerftar2012
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 420
تاریخ عضویت: 30 ژولای 2012, 11:39
نوع خودرو: به زودی...
محل اقامت: 19-98

Re: اخبار خودرویی کشور.

پست توسط gerftar2012 » 31 می 2017, 23:24

سلام بر دوستان
من یه خبر شنیدم
راسته میخواد قیمت خودرو افزایش پیدا کنه؟
کوچیک همه محمد حسینم
k.omrani
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 83
تاریخ عضویت: 09 مارس 2011, 15:48
نوع خودرو: Talisman - Picanto
محل اقامت: تهران

Re: شماره‌گذاری برندهای غیرآمریکایی آغاز شد

پست توسط k.omrani » 01 ژوئن 2017, 13:04

اينجانب نوشته شده:دنیای اقتصاد: شماره‌گذاری خودروهای غیرآمریکایی، پس از توقف 8 ماهه از سوی پلیس راهور ناجا روز گذشته بار دیگر از سر گرفته شد. در حالی توقف شماره‌گذاری خودروهای آمریکایی از سال گذشته به مشکل جدی برخی از مشتریان و واردکنندگان تبدیل شد که به‌دنبال این موضوع طرح شکایتی به مراجع قضایی صورت گرفت. حال به نظر می‌رسد که پیش از تعیین تکلیف این شکایت، شماره‌گذاری این خودروها به روند عادی خود بازگشته است. آنگونه که گفته می‌شود، پلیس راهنمایی و رانندگی روز گذشته طی نامه‌ای از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص خودروهای برندهای غیرآمریکایی تولید شده در این کشور که به‌صورت قانونی وارد کشور شده‌اند، استعلام کرده است تا با اعلام آنها شماره‌گذاری خودروهای متوقف شده از سر گرفته شود.

در حالی پلیس راهنمایی و رانندگی دلیل خود برای عدم شماره‌گذاری خودروهای مذکور را آمریکایی بودن این خودروها می‌داند که ثبت‌سفارش و ترخیص این خودروها از گمرک با هیچ مانعی مواجه نبود. با وجود این 5 ماه پس از آنکه تفسیر درخصوص آمريكايي بودن يا نبودن این خودروها محل اختلاف بود و پلیس حاضر به شماره‌گذاری این خودروها نبود؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌دلیل صف طولانی خودروهای شماره‌گذاری نشده، ثبت‌سفارش این خودروها را غیرفعال کرد تا تعیین تکلیف دقیقی در این زمینه صورت بگیرد.

در همین حین، برخی از خریداران و واردکنندگان شکایتی در این زمینه را به دادگاه ارائه کردند. حال در شرایطی که نزدیک به 8 ماه از توقف شماره‌گذاری خودروهای مذکور می‌گذرد، فرهاد احتشام‌زاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» خبر از حل مشکل پیش آمده داد؛ به گفته احتشام‌زاد به درخواست وزارت صنعت و با هماهنگی انجمن واردکنندگان خودرو شماره شاسی این‌ خودروها به وزارت صنعت ارسال شده تا با ارائه به پلیس راهور، شماره‌گذاری این خودروها بعد از ماه‌ها انتظار عملیاتی شود. احتشام‌زاد با اشاره به اینکه از اواخر تابستان سال گذشته تاکنون شماره‌گذاری این خودروها متوقف شده بود، می‌گوید: هر چند جلوگیری از شماره‌گذاری هر خودرویی با دستور وزارت صنعت باید صورت بگیرد، اما پلیس راهنمایی و رانندگی با تفسیری که از آمریکایی بودن خودروها داشت و بدون ابلاغیه قانونی دولت شماره‌گذاری این خودروها را متوقف کرد.
دوستان کسی از آخرین وضعیت مجوز واردات خودروهای کیا خبر داره؟
کیارش
نمایه کاربر
Behrooz.B
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 278
تاریخ عضویت: 04 ژوئن 2013, 08:33
نوع خودرو: Rio LS, Mazda3
محل اقامت: Karaj
تماس:

Re: اخبار خودرویی کشور.

پست توسط Behrooz.B » 02 ژوئن 2017, 17:14

gerftar2012 نوشته شده:سلام بر دوستان
من یه خبر شنیدم
راسته میخواد قیمت خودرو افزایش پیدا کنه؟
تاجایی که من یادم میاد همیشه و هرموقعی از سال از این حرف ها تو بازار خودرو بوده! میگن داره گرون میشه زود بخرید، یا فروشنده باشی میگن صبر کن گرون بفروش
یه زمان میگفتن قراره ارزون بشه زود بفروشید. یا دست نگه دارید هروقت ارزون شد بخرید.......

ولی چیزی که مادیدیم تاحالا خودرو ارزون نشده و خودروهای داخلی هم به طور تدریجی همیشه درحال گرون شدن هستن
تاسیس شبکه اجتماعی DriveTribe، توسط جرمی کلارکسون :
viewtopic.php?f=26&t=105837#p3711461
نمایه کاربر
sorrow2
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 468
تاریخ عضویت: 09 مارس 2015, 09:50

Re: اخبار خودرویی کشور.

پست توسط sorrow2 » 15 ژوئن 2017, 21:57

گروه خودروسازی سایپا برای رفع نقص در سیم‌کشی کنار رله باکس تیبا، از صاحبان این خودرو خواست فوراً به نمایندگی‌ها مراجعه کنند.
در پیامکی که سایپا برای صاحبان تیبا ارسال کرده، آمده است:

مالک محترم خودرو تیبا، خودروی شما به جهت حصول اطمینان از سلامت کامل آن و عدم وجود نقص احتمالی در سیم کشی کنار رله باکس نیاز به بازبینی فوری و خدمات خارج از دوره دارد. لطفا در اسرع وقت به نزدیکترین نمایندگی مجاز شرکت سایپا یدک مراجعه نمایید. بدیهی است مسئولیت پیامد عدم مراجعه به عهده مالک خودرو می باشد.
این فراخوان به دلیل احتمال وجود ایراد گرم شدن دسته سیم ورودی به رله باکس خودرو تیبا اعلام شده است. همچنین، این گزارش حاکی از این است که سایپا مدتی قبل برای رفع نقص در سگ دست سایپا 131 فراخوان داده بود.
منبع:
http://www.zoomit.ir/2017/6/14/167817/tiba-failure/
mojtaba79
پست: 0
تاریخ عضویت: 08 مارس 2017, 14:52
نوع خودرو: مشخص نشده!

زمان قطعی پیش فروش پژو 2008 اعلام شد

پست توسط mojtaba79 » 18 ژوئن 2017, 22:24

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی
هاشم یکه‌زارع رئیس ایران خودرو، لحظه قطعی پیش فروش پژو ۲۰۰۸ و اوضاع ثبت اسم آن را مطرح کرد. با سایتهای اینترنتی همراه باشید.
نخستین خودروی پسابرجامی تولیدی در کارخانه سرمایه‌گذاری مشترک (جوینت ونچر) ایکاپ تا چند روز آتی به وسیله ایران‌خودرو پیش فروش خواهد شد.
هاشم یکه‌زارع، مدیر کل گروه صنعتی ایران خودرو با مطرح این خبر گفت:
همراه با خودروی پژو ۲۰۰۸، دو خودروی تازه تندرپلاس و دناپلاس نیز از طرف گروه ایران‌خودرو پیش فروش خواهند شد. در این دور، روند متفاوتی جهت پیش فروش به وسیله گروه ایران‌خودرو مقرر کرده شده است. بدین‌ صورت که مالکین کد ملی زوج روز پنج‌شنبه اول تیر ماه و مالکین کد ملی فرد روز شنبه سوم تیر ماه قادر خواهند بود خودروی مد نظر خود را ثبت اسم کنند.
یکه‌زارع با بیان این که هر کد ملی تنها قادر به ثبت اسم یک ابزار خودرو خواهد بود مطرح کرد:
پیش پرداخت برای خودروی پژو ۲۰۰۸، مبلغ ۶۰ میلیون تومان با سود هم کاری ۱۵ درصد و نرخ انصراف ۱۲ درصد مقرر کرده شده است. به علاوه از طرف دیگر این ثبت‌اسم فاقد امکان صلح بوده و تمام تلاش خود را به کار برده‌ایم تا تمام خریداران از فرصتی برابر جهت خرید خودروی مدنظر خود دارا باشند.
پژو ۲۰۰۸ در خیابان‌های تهران در حال آزمایش جاده‌ای
روز قبلی نیز نخستین خودروی پژو ۲۰۰۸ در حال آزمایش در خیابان های تهران با پلاک گذر موقت دیده شد. پلاک گذر موقت معمولا برای استفاده در خودروهایی است که جهت تردد کوتاه مدت از خارج به کشور وارد می‌شوند. با اینحال از ابتدای سال ۹۶ این پلاک برای خودروهای در حال آزمایش جاده و خیابانی نیز استفاده می‌شود.
آخرین ويرايش توسط 1 on hexagon, ويرايش شده در 6.
دلیل: حذف لینک تبلیغاتی
نمایه کاربر
mi-6
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 176
تاریخ عضویت: 21 ژولای 2016, 22:06
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: زمان قطعی پیش فروش پژو 2008 اعلام شد

پست توسط mi-6 » 18 ژوئن 2017, 23:33

قيمت تموم شده ش مشخص نيست؟
نمایه کاربر
اينجانب
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 871
تاریخ عضویت: 16 دسامبر 2005, 07:39
نوع خودرو: Sand AT - Cerato Op
محل اقامت: تهران

Re: اخبار خودرویی کشور.

پست توسط اينجانب » 02 ژولای 2017, 15:44

به گزارش اخبار خودرو ، محمدرضا نعمت‌زاده در واکنش به سوالی مبنی‌بر آخرین توافق‌های انجام‌شده میان «ایدرو» و «رنو» گفت: « ما باید با آن شرکت ایرانی که نماینده رسمی رنو در بازار ایران است، به تفاهم برسیم تا چنانچه بخواهد در تولید با رنو مشارکت کند تا حقوقش در چارچوب شراکت «ایدرو» و «رنو» محفوظ بماند.»

نخستین سوالی که پس از شنیدن این جمله به ذهن فعالان این حوزه می‌رسد، این است که منظور وزیر از شرکت ایرانی کدام است؟ آیا منظور او نگین خودرو بوده است؟ آیا این شرکت به‌عنوان نماینده رسمی شرکت رنو در ایران، می‌تواند از بخش تجارت ناگهان واردبخش تولید شود؟ اگر چه مسئولین شرکت نگین خودرو دیروز در پی تماس های خبرنگاران «دنیای خودرو» در این زمینه سکوت کردند و حاضر به تایید یا تکذیب این موضوع نشدند اما درصورت درست بودن این گمانه زنی باید پاسخ‌‌ سوالات را با بررسی سوابق و فعالیت‌های اقتصادی سهام‌داران عمده شرکت نگین‌خودرو به‌دست آورد.

کسانی که با مجموعه‌های «نگین‌خودرو»، «ایرتویا» و «هلدینگ ناصح» با بیش از ۲۵ شرکت آشنایی دارند، به‌خوبی می‌دانند سهام‌دار عمده و در واقع صاحب اصلی این مجموعه کسی نیست جز ناصر حدادزاده که بزرگ‌ترین هلدینگ بخش خصوصی ایران را با ٢۵٠٠ نفر شاغل رهبری می کند.

اما آیا ناصر حدادزاده که این روزها همه او را به عنوان واردکننده خودروهای تویوتا و رنو می‌شناسند، می‌تواند در صورت موافقت دولت و شرکت فرانسوی رنو ازعهده مشارکت تولید این خودروها در کشور برآید؟

براساس آنچه «دنیای‌خودرو» به دست آورده، ناصر حدادزاده حدود ۵٠ سال پیش کارش را باتولید تجهیزات باسکول در ایران آغاز کرد و قبل از ورود به حوزه واردات، حدود ۸ کارخانه در کشور راه اندازی کرده بود.

با این سابقه و با توجه به این موضوع که مجموعه نگین خودرو علاوه بر واردات و فروش در خدمات پس از فروش هم به طور فعال ظاهر شده، بعید نیست که نگین خودرو شرکت مورد نظر وزیر صنعت باشد .

اما اگر رنو و ایدرو با نگین‌خودرو بر سر مشارکت تولید به توافق برسند، تکلیف شرکت «بن‌رو» که گویا بابت ۴۰درصد سهم ایدرو از سوی سایپا به رنو واگذار شده است، چه خواهد شد؟

پس از اتمام کنفرانس خبری وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته یک منبع آگاه در این‌باره به «دنیای خودرو» گفت: « قرار است نگین‌خودرو به‌عنوان بخش خصوصی در صورت تفاهم با طرفین برای مشارکت تولید خودروهای رنو در ایران بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان در یک برنامه ٣ ساله سرمایه‌گذاری انجام دهد.»

او یادآور شد: « این میزان شاید بیش از ارزش سهم ۴۰درصدی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در سرمایه‌گذاری مشترک با رنو باشد و به‌همین دلیل شاید آنچه بعد از این تغییر خواهد کرد، نسبت سهم مشارکت اعلام‌شده تاکنون است.»

این در حالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته است: « رنو از طریق یک شرکت، خودروی کامل را وارد می‌کند و ما از رنو خواسته‌ایم این شرکت نیز ذیل همین تفاهم‌نامه بیاید و با همین سیاست‌گذاری با آن برخورد شود که البته با این شرکت در حال مذاکره هستیم.»

در حالی که روز گذشته برخی این تصمیم وزیر را عملگرایانه و شجاعانه در راستای تحقق اظهارات رئیس جمهور در کنفرانس بین المللی خودرو مبنی بر فراهم کردن زمینه های ورودبخش خصوصی به عرصه تولید می‌دانند، از آن سوی مرزها نیز خبر می‌رسد که گویا کارلوس گون، رئیس هیات‌مدیره شرکت رنو- نیسان براساس اطلاعات دریافتی از بازار ایران درباره مشارکت نگین خودرو در تولید خودروهای رنو نظر مثبت دارد.»

شرکت نگین‌خودرو در دو سال اخیر توانسته است سهم رنو در بازار ایران را از ۲ به ٣٢درصد افزایش دهد و عنوان بزرگ‌‌ترین شرکت واردکننده خودرو را از آن خود کند.

یک کارشناس صنعتی در مورد اثرات مشارکت نگین خودرو در تولید خودروهای رنوبه «دنیای خودرو» گفت: «در صورت ورود بزرگ‌ترین واردکننده خودرو در کشور به بخش تولید می توان امیدوار بود سود و سرمایه کسب شده از بخش تجارت ، بازرگانی و خدمات به صنعت برای ایجاد اشتغال تزریق شود.»

وی بااشاره به اینکه سوق دادن بخش تجارت به تولید در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های نظام است، اظهار داشت: «اینگونه تصمیم ها موجب بها دادن به بخش خصوصی می شود و مصداق اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر کاهش تصدی گری دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی است زیرا همانگونه که رئیس‌جمهور در همایش بین المللی صنعت خودروی تهران گفته بود، دولت باید زمینه ورود بخش خصوصی توانمند را به تولید خودرو فراهم کند.»
ارسال پست

بازگشت به “بحث آزاد پیرامون خودرو”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 3 مهمان