koenigsegg one:1

تصویر مباحث مربوط به شرکتهای خودروسازی سوئدی

مدیر انجمن: دينگاليگا

ارسال پست
نمایه کاربر
Aidinju
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 189
تاریخ عضویت: 03 ژانویه 2013, 17:20
نوع خودرو: Pars lx
محل اقامت: تهران-ستارخان

koenigsegg one:1

پست توسط Aidinju » 24 ژوئن 2015, 19:15

سلام خدمت همه ی دوستان عزیز
میدونم برای ایجاد این تایپیک خیلی دیره و یه جورایی تاریخ گذشتس اما حیف بود تو انجمنمون برای یکی از بهترین ماشین های تاریخ (البته به نسبت زمان) تایپیکی نداشته باشیم.مخصوصا الان که شروع کرده به خودنمایی و شکستن انواع رکورد ها
خب همونطور که معلومه میخوایم در مورد کوینگزگ وان حرف بزنیم.برگردیم به زمانی که زمزه های ورود این ماشین بود.کوینگزگ یه سری ادعا ها داشت واسه این ماشین مثل نسبت قدرت به وزن یک به یک و شتاب 0-400 20 ثانیه ای که خیلیا این ادعا ها رو خنده دار میدونستن و میگفتن حتی اگه خوشبینانه به قضیه نگاه کنی بازم به این ادعا ها نمیشه رسید!اما بلاخره اولین نمونه از این ماشین ساخته شد و کوینگزگ موفق شد تک تک ادعا هاش رو در مورد این ماشین تو عمل ثابت کنه!بریم سراغ بررسی ادعا ها و ویژگی های این ماشین دوست داشتنی:
اول از همه این ماشین اولین ماشینیه که به نسبت قدرت به وزن یک به یک رسیده!این ماشین 1360 کیلوگرم وزن داره و به دنبال اون موتور معروف 5 لیتری کوینگزگ تو این ماشینه و میتونه 1360 اسب رو تولید کنه و از طریق یه گیربکس 7 دنده دو کلاجه این قدرت به چرخ های عقب این ماشین منتقل میکنه.راستی یه چیز مهیج دیگه هم تو این ماشین هست!اونم قدرت موتورشه که 1000 کیلووات یا معادل یک مگاواته!در واقع ما اینجا با یک megacar قدرتمند طرفیم.حالا که به این نکته اشاره کردیم بریم سراغ بقیه ی ویژگی های موتور این ماشین:
موتور 8 سیلندر با حجم 5 لیتر و 32 سوپاپ و توربوی دوقلو.حداکثر قدرت 1360 اسب تو دور 7500.نسبت تراکم 9 به یک.البته این قدرت با سوخت e85 به دست میاد.راستی این موتور فقط 197 کیلوگرم وزن داره که واسه یه سوپراسپرت خیلی وزن کم و خوبیه!در پایان اینم نمودار این موتور:
http://www.shiaupload.ir/images/3851757 ... 732048.jpg
خب یکم از موتور فاصله بگیریم.ببینیم تو عمل این ماشین چه حرفایی برای گفتن داره.همونطور که گفتم نسبت قدرت به وزن این ماشین یک به یکه.در مقایسه با بوگاتی ویرون گرند اسپرت که 1200 اسب داره و وزنش 1990 کیلوه و این نسبت 0.60301 هست,طبیعتا باید خیلی بهتر باشه.اما همه چیز اطلاعات روی کاغذ نیست و باید عملکرد ماشین در عمل سنجیده شه. اول بریم سراغ تایم صفر تا صد.خود کمپانی کوینگزگ گفته که شتاب صفر تا صد این ماشین زیر سه ثانیس اما وقتی یه ماشین 1360 کیلویی باشه با تورک 1371 نیوتون متری و دیفرانسیل عقبم باشه هیچ سیستم کمکی ای برای لانچ نباشه,مسلما راننده های حرفه ای هم سخت میتونن به این تایم برسن.تو فیلمی که آخر تایپیک هم میزارم راننده رسمی کوینگزگ به سختی تونسته تایم 3.3 بزنه با این ماشین.اما از صد به بالا قضیه برعکس میشه!برای مثال شتاب صفر تا 300 این ماشین 11.6 اعلام شده که در مقابل تایم 14.6 ویرون گرند اسپرت یه تفاوت فاحش رو داریم!یا ادعای اولیه کوینگزگ رو یادتونه که ادعای شتاب صفر تا 400 کیلومتر 20 ثانیه میکرد؟این ادعا مقداری خطا داشت و این 20 ثانیه ای که اعلام شده بود در واقع شتاب صفر تا 402 کیلومتر برساعت این ماشین بوده!!20 ثانیه برای صفر تا 400 اصلا کم نیست فقط کافیه با تایم 0-400 ویرون که 55 ثانیس مقایسش کنید!اینطور که از این تست ها معلومه هیچ ماشینی در حال حاضر تو رولینگ در حد این ماشین نیست و دنیای خودشو داره این ماشین.
اما بحث تاپ اسپید,هنوز هیچ تست تاپ اسپیدی از این ماشین گرفته نشده ولی کامپیوتر های کمپانی کوینگزگ حداکثر سرعت 440.2 رو برای این ماشین پیش بینی کردن یعنی فقط 9 تا بیشتر از ویرون گرند اسپرت.حالا چرا با این همه اختلاف قدرت و اختلاف تو تایم ها فقط 9 تا ؟من فکر میکنم دلیلش تو ضرایب آیرودینامیک این دو تا ماشین باشه.همون طور که میدونید ویرون تو حالت top speed mode ضریب درگش میشه 0.36 ولی کوینگزگ وان ضریب درگش بین 0.45 تا 0.50 متغیره.دلیل این ضریب درگ بسیار بالا اینه که کمپانی کوینگزگ برعکس ویرون,این ماشین رو با هدف شکستن رکورد تاپ اسپید نساخته بلکه هدف اصلی این ماشین این بوده که بهترین رکورد رو تو یه دور پیست ثبت کنه!در حالی که ویرون ماشینیه که برای رسیدن به یه تاپ اسپید بالا ساخته شده.در همین ضمینه christian von koenigsegg موسس و رئیس کمپانی کوینگزگ گفته که ما تو طراحی این ماشین هدفمون این بود که بهترین رکورد ها تو یک دور پیست به دست بیاد اما این که این ماشین الان رکورد دار تاپ اسپید هست در واقع یه پاداش برای ماست و نشون از قدرت بسیار بالاش میده.در ضمن ایشون گفتن که در حال حاضر هم agera r و هم agera one میتونن رکورد پیست نورنبرگ رو که متعلق به پورشه 918 هست رو بشکونن.احتمالا به زودی به این رکورد هم حمله میکنن.دو تا نکته رو هم بگم در مورد تاپ اسپید و بریم سراغ پیست,یکی اینکه کمپانی میشلن رابطه ی بسیار نزدیکی با کوینگزگ داره و برای این ماشین تایر هاس اختصاصی با قابلیت تحمل سرعت 440 کیلومتر در ساعت ساخته.دوم اینکه یه سری حرفا هست که کوینگزگ میتونه یه کارایی با این ماشین بکنه که راحت از 450 کیلومتر در ساعتم رد شه ولی هنوز این حرکات مسکوت مونده.
همونطور که گفتم این ماشین برای پیست ساخته شده.پس باید دانفرس بالایی داشته باشه.تو سرعت 260 کیلومتر 610 کیلوگرم دانفرس تولید میکنه این ماشین و تو سرعت 440 هم 830 کیلوگرم!!عوض این اعداد محشر,ضریب درگ ماشین تا 0.50 رفته بالا.به علاوه کامپیوتر این ماشین اطلاعات پیست های مختلف رو داره و با توجه به پیست های مختلف,تو هر نقطه از پیست ماشین شرایط بهینه رو برای خودش انتخاب میکنه مثل زاویه اسپیلر و ...
در پایان,3-4 روز پیش کوینگزگ یه رکورد رو به نام این ماشین ثبت کرد و فیلمش رو پخش کرد.تو این فیلم که منم اینجا قرارش میدم رکورد 0 تا 300 کیلومتر بر ساعت و سپس ترمز از اون سرعت تا صفر برای این ماشین 17.95 ثانیه ثبت شده!!! یعنی تایم 0-300-0 این ماشین اینقدره.راستی یادم رفت بگم که اگه سرعتتون 400 کیلومتر بر ساعت باشه و بخواید ترمز کنید,فقط باید 10 ثانیه به این ماشین زمان بدید تا وایسه!اینم لینک فیلم :
http://www.aparat.com/v/4VJXs
اینم دو تا عکس از این ماشین:
http://www.shiaupload.ir/images/6451360 ... 643236.jpg
http://www.shiaupload.ir/images/5768806 ... 218644.jpg
دوستان عزیز این اولین تایپیکیه که من ایجاد کردم اگه کمی و کاستی ای داشت به بزرگی خودتون ببخشید.در ضمن آپلود سنتر سایت خرابه من مجبور شدم عکس ها رو یه جا دیگه آپ کنم.به محض درست شدن میارمشون تو سایت خودمون فقط چون مدت ویرایش تموم میشه مدیر محترم باید زحمتشو بکشه.
راستی دو تا مدل جدید ترم معرفی کرده کوینگزگ یکی regera که موتورای الکتریکی داره و تاکید به لوکس بودنش شده و agera rs که همون agera r ه فقط ویژگی های دینامیکیش بهبود داشته.اگه وقت کردم برای اونام مطلب مینویسم.
ممنون!
ارسال پست

بازگشت به “کلوپ خودروهای سوئدی”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان