تاریخچه شرکت خودروسازی Nash

نمایه کاربر
1913
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 66
تاریخ عضویت: 20 ژانویه 2016, 01:56
نوع خودرو: مشخص نشده!

تاریخچه شرکت خودروسازی Nash

پست توسط 1913 » 21 فوریه 2017, 14:53

سلام سعی میکنم اطلاعات مفید و کامل بذارم
نمایه کاربر
1913
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 66
تاریخ عضویت: 20 ژانویه 2016, 01:56
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تاریخچه شرکت خودروسازی Nash

پست توسط 1913 » 08 مارس 2017, 12:25

بخش اول امیدوارم مفید باشه
nash-logo.jpg
nash-logo.jpg (10.17 کیلو بایت) مشاهده 521 مرتبه
nash-motors_logo.jpg

شرکت خودروسازی نش موتورز (Nash Motors) درسال 1916 در شهر کنوشا (Kenosha) درایالت ویسکانسین(Wisconsin) امریکا و توسط مدیر سابق شرکت GM یعنی اقای چارلز نش (Charles W.Nash) تاسیس شد.

این شرکت از بدو تاسیس تا سال 1937 به صورت مستقل کار می کرد.سپس بین سال های 1937 تا 1954 زیر مجموعه ای از گروه نش-کلویناتور (Nash-Kelvinator Corporation) بود.وپس از تشکیل گروه امریکن موتورز
(American Motors Corporation-AMC) تا 1957 به کار خود ادامه داد.

نش اختراعات و ابداعاتی را به نام خود ثبت کرد شامل :
- سیستم تهویه و گرمکن در 1938 که هنوز هم استفاده می شود
- سیستم شاسی بدنه هم زمان (Uni Body) در 1941
- سیستم کمر بند ایمنی در 1950
- اولین خودرو فشرده شهری ساخت امریکا (Compact Car) در 1950
- اولین خودرو عضلانی در 1957 ((Muscle Car
- و موارد دیگر که در ادامه گفته می شود

چارلز نش که قبلا مدیر GM بود، شرکت توماس جفری (Thomas B.Jeffery Company) را به کار گرفت.بهترین اتومبیل شناخته شده ی شر کت جفری برند رامبلر (Rambler) است که خط تولید آن در شهر کنوشا در ویسکانسین در سال 1902 شروع شده بود.
شرکت جفری در دوره جنگ جهانی اول کامیون دو دیفرانسیلی تولید می کرد به نام جفری کواد (Jeffery Quad) که تبدیل به مدلی مهم برای آن ها شد تا جایی که بین سال های 1913 تا 1917 تقریبا 11500 عدد از آن ساختند تا در شرایط سخت تدارکات و ... را جابجا کنند. توضیحاتی از مدل مشهور کواد:

- کواد از دیفرانسیل های میول (Meuhl Differentials) استفاده می کرد که با نیم شفت هایی که بالای اکسل های بار مرده نصب شده بودند تا قطب ها را از طریق توپی کاهش دنده به حرکت در آورد، کار میکرد. همچنین این کامیون مجهز به سیستم فرمان روی چهار چرخ بود و بعد ها مشهورشد به بهترین کامیون دودیفرانسیل تولید امریکا.

شرکت و برند نش که آن زمان تازه شکل گرفته بود، تبدیل به بزرگترین تولید کننده ی دو دیفرانسیل ها شد تا جایی که محدودیت ظرفیت در 1918 باعث شد تا شرکت پیج- دیترویت (Paige-Detroit motor Car Company) تحت لیسانس نش مدل نش کواد را که به نام نش ثبت اختراع شده بود ، تولید کند.
درپایان جنگ جهانی اول نش تبدیل به پیشرو در تولید کامیون های نظامی شد.کواد های مازاد هم پس از پایان جنگ به عنوان کامیون های سنگین (heavy Work Truck) برای ساخت و ساز و باربری استفاده شدند.

اولین مدل نش Model 671 بود، که در 1917 تولید شد و برند نش را برسر زبان ها انداخت.تلاش های نش متمرکز بر تولید خودرو بود و با توجه به امکانات خودروها سطح قیمت منصفانه ای در نظر می گرفت.این کار چندین دهه موفقیت برای آن ها داشت و در بازاری بسیار گسترده قرار می گرفتند.
شعار جالب نش بین سال های اوایل 1920 ودهه ی 1930 این بود:
(( به مشتری چیزی بیشتر از پولی که پرداخت کرده بدهید))

چارلز نش توانست سر مهندس بخش موتور GM به نام نیلز والبرگ (Nills Eric Walberg) که جوانی فنلاندی الاصل بود و در زیر مجموعه اوکلند (Oakland Division) این شرکت کار می کرد را قانع کند که به شرکت نوپای نش نقل مکان کند.حاصل کار اولین موتور نش بود که در 1917 معرفی شد و دارای سوپاپ از بالا(Over Head Valve-OHV) بود.

همچنین والبرگ اعتبار لازم برای طراحی یک سیستم تهویه متبوع به صورت دمندگی جریان هوا
(Flow-Through ventilation system) را فراهم کرد که امروزه تقریبا در هر وسیله نقلیه موتوری استفاده می شود.

با معرفی آن در 1938 ، نش سیستم تهویه ای داشت که درآن ابتدا هوای تازه ی بیرون وارد پروانه خودرو می شد و شتاب می گرفت، در فیلتر تصفیه می شد، سپس با انتخاب سرد یا گرم توسط راننده وارد کابین می شد،ودرآخر از دریچه های پشت خودرو خارج می شد.
همچنین این سیستم به کاهش رطوبت و تنظیم اختلاف فشار بیرون و داخل خودرو در حال حرکت ، کمک میکرد.

والبرگ همچنین اولین کسی بود که آزمایش تونل باد برای وسایل نقلیه را توضیح داد و بر اساس همین ، درطول جنگ جهانی دوم به همراه تئودور اولریش
(Theodore Ulrich-Ted) برروی توسعه ی مدل های نش ایر فلایت (Airflyte) کار کرد.

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به خودروهای نش ، تنظیم چرخ ها به طور نابرابر درعقب و جلو بود.چرخ های جلو کمی باریک تر از عقبی ها بودند که این باعث افزایش پایداری و بهبود عملکرد در پیچ ها می شد.

از جمله نوآوری های نش در 1930 ، موتور 8 سیلندر خطی بود با سوپاپ از بالا و شمع دو قلو و میل لنگی با 9 عدد بلبرینگ.
(straight 8 engine with overhead valves,twin spark plugs,and 9 cranckshaft bearings)
نمایه کاربر
1913
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 66
تاریخ عضویت: 20 ژانویه 2016, 01:56
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تاریخچه شرکت خودروسازی Nash

پست توسط 1913 » 26 مارس 2017, 03:06

سلام.تا بخش دوم آماده بشه این عکسارو ببینید.
نمایه کاربر
1913
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 66
تاریخ عضویت: 20 ژانویه 2016, 01:56
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تاریخچه شرکت خودروسازی Nash

پست توسط 1913 » 06 آپریل 2017, 00:33

nash.jpg
nash.jpg (19.74 کیلو بایت) مشاهده 470 مرتبه
چارلز نش موسس و مدیر کارخانه
Nash r-n-jeff L.gif
Nash r-n-jeff L.gif (26.81 کیلو بایت) مشاهده 470 مرتبه
اقای چارلز نش(سمت راست) و اقای جفری توماس(سمت چپ)
paige-detroit general office.jpg
دفتر مرکزی شرکت پیج-دیترویت موتورز
نمایه کاربر
1913
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 66
تاریخ عضویت: 20 ژانویه 2016, 01:56
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تاریخچه شرکت خودروسازی Nash

پست توسط 1913 » 06 آپریل 2017, 03:58

nash-motors-assembly-plant-in-kenosha-wis-1943-nov-16-xterior-view-fb0xb8.jpg
کارخانه نش در کنوشا-ویسکانسین-بخشassembly-1943
nash-motors-assembly-plant-in-kenosha-wis-1943-nov-16-exterior-back-fb0xb6.jpg
بخش assembly-1943
761f5b53-b39c-4e1a-ab08-b9b53bfd5594_d.JPG
761f5b53-b39c-4e1a-ab08-b9b53bfd5594_d.JPG (33.73 کیلو بایت) مشاهده 463 مرتبه
ورودی کارخانه نش-اکنون
kenosha-nash-plant.jpg
پوستر کارخانه کنوشا دربروشورهای قدیمی
nash17.jpg
مدل کواد در مسیر- جنگ جهانی اول
jeffrey_ch_2.jpg
شاسی مدل کواد
نمایه کاربر
1913
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 66
تاریخ عضویت: 20 ژانویه 2016, 01:56
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تاریخچه شرکت خودروسازی Nash

پست توسط 1913 » 19 آپریل 2017, 14:07

ادامه بخش اول:

، گیربکس سینکرومش (synchromesh transmission) و سیستم مرکزی روانکاری گردش آزاد خودکار مستقر درشاسی و دیفرانسیل کرم مانند درمدل امباسادور 8 در1932 (1932 ambassador eight) که سیستم تعلیقش از داخل کابین قابل تنظیم بود.
نش مدت ها امنیت خودرو را شرح می داد و جزء اولین برند هایی بود که در رده خودرو های متوسط و ارزان قیمت، برای هر 4 چرخ ترمز ارائه می داد.
نش در بین مشتریانش موفق بود تا جایی که مشکل تولید باعث فروش طولانی مدت خودروها می شد.به عبارت دیگر برای ماهها تمام ظرفیت کارخانه قبل از ترک سالن تولید ، فروخته می شد.
نمایه کاربر
1913
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 66
تاریخ عضویت: 20 ژانویه 2016, 01:56
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تاریخچه شرکت خودروسازی Nash

پست توسط 1913 » 02 می 2017, 11:05

بخش دوم - تولد برند آژاکس:

برای سال 1925 نش برند تازه آژاکس را معرفی کرد که نسبت به قیمتش کیفیت قابل قبولی داشت. شرکت میشل موتورز (Mitchell Motor Car Company) به تازگی در اختیار نش قرار گرفته بود و آژاکس در سایت آنها در ریسین ویسکانسین (Racine- Wisconsin) تولید می شد. شرکت میشل بین 1903تا 1923 خودروهایی با برند میشل تولید می کرد.فروش آژاکس کاملا قابل احترام ولی نا امید کننده بود.
چون اعتقاد بر آن بود که همان ماشین اگر اسمش را به نش تغییر دهند فروش بهتری خواهد داشت ، پس در 26 ژوئن 1926 نام آن به نش لایت 6 (nash light six) تغییر کرد.ولی فروش فقط به قدر انتظار تغییر کرد ولی بهتر نشد.
اینجا بود که نش موتورز ، در اقدامی غیر عادی به همه ی مشتریان آژاکس یک کیت رایگان پیشنهاد داد که با آن ، آژاکسشان را به نش لایت 6 تبدیل کنند. این کیت رایگان شامل یک دست قالپاق ، لوگوی روی رادیاتور وتمام لوازم مورد نیاز برای تبدیل هویت یک آژاکس به یک نش لایت 6 بود.این کار هنگامی که برند آژاکس از بین رفته بود ، از صاحبان آن دربرابر افت قیمت اجتناب ناپذیر وقتی که می خواستند ماشینشان را بفروشند ، محافظت می کرد.
نش با این کار ارزش و رضایت بالایی که دربین مشتریان ایجاد کرده بود را نشان همگان داد.بیشتر صاحبان آژاکس ، کیت را قبول و نصب کردند.آنهایی که نکردند حالا خودروهایی کاملا نادروکمیاب دارند.
Ajax-logo.jpg
Ajax-logo.jpg (7.17 کیلو بایت) مشاهده 404 مرتبه
لوگو ی آژاکس و مدل 6
nash-ajax-1926-6 smaller 5.jpg
1926 Ajax 6
نمایه کاربر
1913
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 66
تاریخ عضویت: 20 ژانویه 2016, 01:56
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تاریخچه شرکت خودروسازی Nash

پست توسط 1913 » 03 می 2017, 12:06

چندتا تصویر از مدل های مختلف آژاکس
1926-ajax-sedan-06626-smaller.jpg
1926-ajax-2.jpg
16266_Rear_3-4_Web-smaller.jpg
607446-1000-0-smaller.jpg
nash-ajax-4-smaller.jpg
nash-ajax-1926-6 smaller 5.jpg
نمایه کاربر
1913
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 66
تاریخ عضویت: 20 ژانویه 2016, 01:56
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تاریخچه شرکت خودروسازی Nash

پست توسط 1913 » 03 می 2017, 12:31

1925-ajax-six-4.jpg
nash-ajax-2-smaller.jpg
نمایه کاربر
1913
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 66
تاریخ عضویت: 20 ژانویه 2016, 01:56
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تاریخچه شرکت خودروسازی Nash

پست توسط 1913 » 03 می 2017, 12:44

1926-nash-ajax-six-sedan-motor-car-company-kenosha-wisconsin-salute-art-ad1-smaller.jpg
Ajax-Nash-3.jpg
پوستر های تبلیغاتی قدیمی آژاکس
nash-ajax-3.jpg
چارلز نش در کنار آژاکس در 1926 یا 1928 (نوشته زیر عکس خیلی واضح نیست)
NASH_AJAX_SEDAN_1926_9-smaller.jpg
NASH_AJAX_SEDAN_1926_17-smaller.jpg
دوتا از قسمت هایی که در کیت نش عوض می شدند
ارسال پست

بازگشت به “کلوپ تاریخچه ی خودروها و خودروسازها”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان