راهنمایی برای یکی کردن چراغ استاپ و راهنما

تصویر مباحث تخصصی الکترونيکي خودرو

مدیر انجمن: امير معيري

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
قفل شده
نمایه کاربر
اتومات
فعال کلوپ فنی تخصصی
پست: 531
تاریخ عضویت: 19 سپتامبر 2007, 05:04
محل اقامت: کانادا

Re: راهنمایی برای یکی کردن چراغ استاپ و راهنما

پست توسط اتومات » 06 آپریل 2011, 22:47

mostafa_naderi نوشته شده:عظیم جان هدف از پل دیود چیه ؟من هرچی مدارتو بالا پایین می کنم می بینم پل دیود لازم نیست یعنی وجودش اشتباه داداش
من مدارو اصلاح کردم و با نرم افزار کشیدم
این مدار
تصویر
و اگه خواستی مثل برد های ماشین بصورت حرفه ایی تر اجرا کنی مدارت میشه اینطوری
اگه تصمیم به ساختن مثل این شکل کردی بگو کمکت کنم
تصویر
البته غیر از اون قضیه که فرمودین (چشمک زدن یک طرف هنگام راهنما زدن و ترمز همزمان) بنظر میاد با زدن راهنما چراغهای پارک (چراغ کوچیکا) در چهار گوشه روشن میشن. البته با نور کمتر. همچنین با گرفتن ترمز چراغهای کوچیک جلو و کنار روشن میشن.اونم با نور کم. چه بسا اگر دکمه مه شکن عقب هم فعال باشه اونم موقع ترمز یا راهنما روشن بشه. (مدار اون تیکه رو درست نمیدونم) به نظر میاد شاخه بالایی هم باید دیود داشته باشه.
یه سوال برام پیش اومده. وقتی چراغ تر مز خاموشه آیا سیم مربوطه مستقیما به منفی وصله (بدون واسطه لامپ) یا مستقیما به هیچکجا وصل نیست؟

ادیت: پست آخرو الان دیدم. الان اگر ترمز و راهنما همزمان باشن وقتی سیم راهنما روشنه که چراغ توسط خود این سیم روشن میشه. وقتی خاموشه هم توسط سیم ترمز روشنه. پس دائم روشنه و فرقی با حالت قبل نکرده. فکر کنم برای هر طرف باید از دوتا رله استفاده بشه.
امير معيري
متخصص الكترونيك
پست: 1377
تاریخ عضویت: 16 آپریل 2007, 17:10
نوع خودرو: ROA d runner - 1385
محل اقامت: تهران - تهرانـســــــــر
اینستاگرام: siramir45@
تماس:

Re: راهنمایی برای یکی کردن چراغ استاپ و راهنما

پست توسط امير معيري » 07 آپریل 2011, 14:10

بنام خدا
با سلام
babak f.r نوشته شده:............
ببینید من میخوام موقعی که چراغهای خطرم روشنه، وقتی راهنما میزنم، همون چراغ خطرها روشن و خاموش بشه... ترمز هم وقتی میزنم، تو همون حالت پر نور شدن، حالت راهنما باقی بمونه.
در مورد صحبت علی هافکلاچ: الانم روماشینم چراغ ال ای دی هست که برای راهنما ها یه جعبه کوچیک تو دو طرف هست که وقتی قطعش میکنم، راهنما تند میزنه و وقتی وصل میکنم، آروم میشه. از همون میتونم استفاده کنم دیگه!
اینم چندتا عکس، البته یکی رو هنوز آماده نکردم و یکیش هنوز طلق روش مونده که نصب بشه... لطفاً نظرتون رو هم بگید. ممنونم...
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
اینم وقتی خاموشه... خیلی خوب شد که کاری کردم تا داخل معلوم نباشه، وگرنه اون واویلایی که تو به راه بود، ابرومو میبرد:
تصویر
جناب آقا بابک گرامی

قبل از ادامه بحث در مورد موضوع تاپیک ، جا داره بهتون بخاطر همت بلند و همینطور جسارتتون به جهت اجراء این پروژه زیبا ، تبریک و خسته نباشید عرض کنم .
همانطور که قبلا در پی ام عرض شد ، اجراء این شیوه تغییر نور چراغهای عقب ، از لامپ به ال ای دی ، در حد نمونه سازی ، زمانبر و دارای دردسرها و ریزه کاریهای متنوعی بوده و مراحل اجراء ، دقت و حوصله بسیاری را میطلبد .

جهت استحضار بیشتر ، چند نکته بنظرم رسیده که عرض میکنم .

بصورت معمول ، در لامپهای ال ای دی و یا مجموعه های ال ای دی مورد استفاده در چراغهای عقب خودرو ، بواسطه تامین شدت نور و همینطور زاویه متناسب بازتاب نور ، از ال دی دی های نوع " high bright " یا " super bright " ، به همراه "صفحات رفلکتور" در جلو مجموعه ال ای دی ( برای بازتاب هر چه بیشتر نور ) ، مخصوصا در چراغهای دارای طلق مشجر و یا غیر شفاف ، استفاده میشود ،

منتها در پروژه شما ، از "استریپ ال ای دی" قرمز استفاده شده ، و البته بدون "رفلکتور " ،
تصویرتصویرتصویر تصویر

همانطور که مستحضر هستید ، از این نوع و مدل "LED STRIP " بیشتر و معمولا برای موارد نورپردازی تزیینی استفاده میشود ، و به همین دلیل ، مقدار مقاومت سری شده با ال ای دی ها ، متناسب با نوع کاربری و همینطور طول عمر بهینه ، محاسبه گردیده است ( برای کار در ولتاژ 12 ولت ) ، بعلاوه اینکه ال ای دی های نصب شده روی این استریپ " مدل 5050 " هم دارای شدت و توان بازتاب محدودی میباشد .

با عنایت به مواردی که عرض شد ، بفرمایید ، در طول روز ، مقدار شدت نور لامپ ، از پشت این قاب مشجر تصویر در حد قابل قبولی برای رویت رانندگان پشت سر هست ؟

و دیگر اینکه در مورد سرعت چشمک زدن ال ای دی های راهنما هم در این تاپیک نکاتی ذکر شده ، بازبینی بفرمایید .
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtop ... 78&t=54202


با احترام
90/1/18
نمایه کاربر
mostafa_naderi
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 682
تاریخ عضویت: 27 می 2008, 02:49
نوع خودرو: AZERA-206T5
محل اقامت: مشهد / اهواز/عسلویه / شیراز

Re: راهنمایی برای یکی کردن چراغ استاپ و راهنما

پست توسط mostafa_naderi » 07 آپریل 2011, 15:29

اتومات نوشته شده: البته غیر از اون قضیه که فرمودین (چشمک زدن یک طرف هنگام راهنما زدن و ترمز همزمان) بنظر میاد با زدن راهنما چراغهای پارک (چراغ کوچیکا) در چهار گوشه روشن میشن. البته با نور کمتر. همچنین با گرفتن ترمز چراغهای کوچیک جلو و کنار روشن میشن.اونم با نور کم. چه بسا اگر دکمه مه شکن عقب هم فعال باشه اونم موقع ترمز یا راهنما روشن بشه. (مدار اون تیکه رو درست نمیدونم) به نظر میاد شاخه بالایی هم باید دیود داشته باشه.
یه سوال برام پیش اومده. وقتی چراغ تر مز خاموشه آیا سیم مربوطه مستقیما به منفی وصله (بدون واسطه لامپ) یا مستقیما به هیچکجا وصل نیست؟

ادیت: پست آخرو الان دیدم. الان اگر ترمز و راهنما همزمان باشن وقتی سیم راهنما روشنه که چراغ توسط خود این سیم روشن میشه. وقتی خاموشه هم توسط سیم ترمز روشنه. پس دائم روشنه و فرقی با حالت قبل نکرده. فکر کنم برای هر طرف باید از دوتا رله استفاده بشه.
بله حق با شماست حتما اصلاح می کنم

به هیچ جا وصل نیست

این مورد هم حق با شماست اصلاح می کنم قربان ! و تشکر فراوان بابت نظر تون
این مدار جدید
تصویر
امير معيري
متخصص الكترونيك
پست: 1377
تاریخ عضویت: 16 آپریل 2007, 17:10
نوع خودرو: ROA d runner - 1385
محل اقامت: تهران - تهرانـســــــــر
اینستاگرام: siramir45@
تماس:

Re: راهنمایی برای یکی کردن چراغ استاپ و راهنما

پست توسط امير معيري » 07 آپریل 2011, 17:05

بنام خدا
با سلام
یک کلیپ از عملکرد سیستم مورد نظر
تصویر
حجم فایل : 3075 کیلوبایت
http://rapidshare.com/files/456306265/turn.flv

با احترام
90/1/18
نمایه کاربر
اتومات
فعال کلوپ فنی تخصصی
پست: 531
تاریخ عضویت: 19 سپتامبر 2007, 05:04
محل اقامت: کانادا

Re: راهنمایی برای یکی کردن چراغ استاپ و راهنما

پست توسط اتومات » 07 آپریل 2011, 20:57

دست شما درد نکنه. فقط برای اینکه دقیقا شبیه ماشینهای آمریکایی و ویدئویی که جناب معیری گزاشتن بشه باید یک اصلاح کوچیک انجام بشه.
وقتیکه چراغ کوچیکا روشنن و راهنما زده میشه لامپ شروع به کم نور شدن و پر نور شدن می کنه اما اگر اشتباه نکنم تو مدار شما لامپ خاموش و روشن میشه.
نمایه کاربر
mostafa_naderi
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 682
تاریخ عضویت: 27 می 2008, 02:49
نوع خودرو: AZERA-206T5
محل اقامت: مشهد / اهواز/عسلویه / شیراز

Re: راهنمایی برای یکی کردن چراغ استاپ و راهنما

پست توسط mostafa_naderi » 07 آپریل 2011, 21:11

اتومات نوشته شده:دست شما درد نکنه. فقط برای اینکه دقیقا شبیه ماشینهای آمریکایی و ویدئویی که جناب معیری گزاشتن بشه باید یک اصلاح کوچیک انجام بشه.
وقتیکه چراغ کوچیکا روشنن و راهنما زده میشه لامپ شروع به کم نور شدن و پر نور شدن می کنه اما اگر اشتباه نکنم تو مدار شما لامپ خاموش و روشن میشه.
بله شما درست می فرمایید من هم اول اینجور که شما گفتین ساختم اما با بابک جان که تلفنی حرف می زدم گفتن کامل خاموش روشن بشه پس نیازی به اصلاح نیست
نمایه کاربر
babak f.r
دنده 1
پست: 1226
تاریخ عضویت: 02 نوامبر 2006, 22:07
نوع خودرو: Kia k5
محل اقامت: تهران - پونک

Re: راهنمایی برای یکی کردن چراغ استاپ و راهنما

پست توسط babak f.r » 12 آپریل 2011, 22:34

سلام. بالاخره تموم شد... اما حدود 200 تومن خرج برداشت.تقریباً 3 دست چراغ عقب خراب کردم که میشه 120 و 5 متر SMD متری 15. خدا رو شکر که بالاخره رو سفید در و همسایه شدم... هر روز تو کوچه میشستم رو زمین تا اینارو درست کنم. چراغ پلاک هم درست کردم، نورش عالیه انصافاً. از LED خیلی بهتره... فقط مونده مداری که مصطفی برام زحمت کشیده رو نصب کنم و ایشالا یه فیلم کوچیک آپ کنم. دست شما درد نکنه مصطفی جون...
دوستان خواهش میکنم نظراتون رو هم بگید:

تصویر

تصویر

تصویر
آخرین ويرايش توسط 1 on babak f.r, ويرايش شده در 12.
نمایه کاربر
babak f.r
دنده 1
پست: 1226
تاریخ عضویت: 02 نوامبر 2006, 22:07
نوع خودرو: Kia k5
محل اقامت: تهران - پونک

Re: راهنمایی برای یکی کردن چراغ استاپ و راهنما

پست توسط babak f.r » 12 آپریل 2011, 22:41

دوستان یه گله از سایت دارم... من اصلاً بعد از آخرین پستم، تاپیکم رو تو پست های جدید ندیدم که جواب بدم... چرا اینطوریه؟ شرمندتون شدم...

جناب امیر معیری عزیز: این طلق آیینه ای هست که از هر طرف که نگاه کنی طرف مقابل معلوم نیست. کوچکترین اختلالی در بازتاب نور و دیده شدن چراغها ایجاد نمیکنه...به محظ روشن شدن چراغ ترمز، عیناً SMD ها رو میشه به وضوح دید. فردا صبح حتماً عکس میگیرم و آپ میکنم... در مورد سرعت چشمک زدن هم اینکه چراغهای قبلیم هم ال ای دی بود و هر طرف یه جعبه کوچیک هست که رله تنظیم سرعت راهنماست. از همونا استفاده میکنم...

از دوستان دیگه هم راهنمایی کردن و باعث شدن بهترین تصمیم رو بگیرم هم خیلی ممنونم. نظر بدیدا!!!
نمایه کاربر
babak f.r
دنده 1
پست: 1226
تاریخ عضویت: 02 نوامبر 2006, 22:07
نوع خودرو: Kia k5
محل اقامت: تهران - پونک

Re: راهنمایی برای یکی کردن چراغ استاپ و راهنما

پست توسط babak f.r » 14 آپریل 2011, 00:07

سلام. بابا دمتون گرم، نظر نمیدید؟ اینم فیلم، اما کوتاهه. فردا یه فیلم مرتب آپ میکنم... مصطفی دمت گرم... مردمو ندیدی چه حالی کردن.

http://www.up.iranblog.com/images/yfcvx ... t4lnwc.mp4

http://www.up.iranblog.com/images/24q0x ... dzevhp.mp4

من این کارارو با شوق انجام میدم. نظرتونو بگید، خیلی کمکم کردیدا! چون واسه پروژکتور هم میخواهم همین کار رو انجام بدم...
نمایه کاربر
M☼HAMMAD
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 100
تاریخ عضویت: 26 نوامبر 2009, 08:58
نوع خودرو: L90 - E2LP
محل اقامت: ShiraZ

مباحث مربوط به برق L90

پست توسط M☼HAMMAD » 22 می 2011, 14:52

درود

اولین سوال رو خودم بپرسم
من میخوام راهنماهای رو گلگیر ها رو یخی کنم ، از اون طرف میخوام چراغ راهنمای رو گلگیر با روشن کردن چراغ های کوچک روشن شه و وقی هم که حالا خاموش یا روشن هست چراغ کوچک ها ، راهنما که میزنم ، این 2 تا راهنمای روی گلگیر مانند قبل چشمک بزنه

باید چه کار کنم ؟!

مرسی
قفل شده

بازگشت به “مباحث الكترونيك”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان